relatie kwaliteit beeld Netflix en kwaliteit/sterkte Wifi signaal?

Started by Cyreg, August 18, 2020, 15:26:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cyreg

3-kamerappartement met KPN internet in slaapkamer (zowel voor Ziggo(kabelTV/radio) als KPN internet dichtst bij entrypoint)

Sony TV 40WE660 in woonkamer (zelfde etage), hemelsbreed zo'n 15m afstand in woonkamer
Er wordt bij opzoeken aangegeven op het scherm dat het Wifi signaal goed is

Altijd al (1 jr?) bij Netflix zeer slecht contrast/onderscheid alleen bij donkere beelden, wordt wazig en anders gekleurd en vegen met bewegen
Al diverse keren zo'n beetje alle beeldinstellingen veranderd en weer teruggezet, met weinig resultaat!

Vandaag eindelijk 'ns TV in slaapkamer gezet om te kijken of het wat uitmaakt....en of...????
het blijkt dus 'n bijna helemaal goed beeld te geven op Netflix, zonder eerder genoemde problemen

Is dit 'n bekend verschijnsel van Wifi of zou er nog iets anders kunnen spelen?
Ik ben nono op beeldgebied, doe mij maar lekker stereo ;-)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Tabcam

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Hanky Panky

Netflix meet de beschikbare bandbreedte en past de bitrate aan. Anders zit je elke 20 seconden tegen een buffer wieltje aan te kijken.

Maar zoals aangegeven bedraad aansluiten of eventueel via een Powerline oplossing ?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Cyreg

Bedankt voor de reacties

Indien zou bedraden, dan moet ik 'n 20m kabel door de kamers en de gang laten lopen
Misschien dat die nieuwe KPN Wifi rec/xmtr set dan wat zou zijn??; wel 199 euro...! is dat Powerline?

Heb wel gezien dat de eigen Netflix snelheidsmeting bij goed beeld 39 Mbps was en in de huiskamer maar 2 Mbps
Overigens zegt Netflix dan evengoed zelf dat het OK is?

Maar mijn vraag is ook eigenlijk > kan het alleen aan wifi liggen? de slechte beeldkwaliteit dus...?
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Hanky Panky

Je kunt het ook proberen door een goed acces point in te zetten. Misschien lenen van een kennis of via internet bestellen met retour recht? Voor 60-70 heb je een Fritz!box wifi repeater / acces point en als je echt ruig wil doen neem je uibiquity long range AP. Dan zit je rond de €100 maar is het wel fijn als je meer dan basiskennis hebt van zulke dingen als je voor de laatste gaat.

Zet het acces point zo dicht mogelijk bij de tv en sluit het aan met een netwerk kabel, liever niet inzetten als range extender.

Een powerline starter kit zit rond de €115 neem er dan gelijk 1 met een 3 punts netwerk aansluiting op de plug die in de woonkamer komt.

Aan de andere kant heb je voor €15 een kabel van 30 meter. Paar plakgootjes en klaar.

Oftewel: het hoeft geen €199 te kosten.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Tabcam

Een Powerline wil ik zelf nooit omdat het de netstroom vervuilt, doen we zoveel moeite voor goede stroom met aparte groepen, audiofilters etc., lijkt me dit een stap (of twee) terug. Ik zou dan eerder een Wifi-extender plaatsen.

Weet je ook hoeveel wifinetwerken er in de buurt zijn? Het kan ook nog dat je hetzelfde kanaal gebruikt als je buren en dat je er in je slaapkamer minder last van hebt. De meeste hedendaagse apparatuur kiest dat zelf. Die 20m utp-kabel is misschien te lenen. Dat werkt altijd!

Welke Experiabox van de KPN gebruik je momenteel? Zelf heb ik goede ervaringen met zowel Coolblue als de MediaMarkt. Mocht het altijd retourneren en het is me nooit lastig gemaakt. Dan kan je kijken wat een betere router doet. Kies je een Wifi6 product, kan het voorlopig er weer mee door.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Xander32

Hier draait Netflix ook via wifi, probleemloos.

Achter de KPN Experiabox heb ik een Asus router gezet welke zorg draagt voor het wifi.
Het wifi van de Experiabox heb ik uitgezet.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Kan die KPN box geen 5Ghz aan dan? Dan heb je wat meer keuze in kanalen?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Hanky Panky

Quote from: TabCam on August 19, 2020, 00:57:23
Een Powerline wil ik zelf nooit omdat het de netstroom vervuilt, doen we zoveel moeite voor goede stroom met aparte groepen, audiofilters etc., lijkt me dit een stap (of twee) terug. Ik zou dan eerder een Wifi-extender plaatsen.


Met een wifi extender heb je een sterker signaal maar het is funest voor de bandbreedte. Daarnaast kan ook de combinatie modem-extender een mismatch zijn. Daar komt bij dat die experia boxen van zichzelf al rommel zijn.

Vandaar mijn tip om geen repeater maar een accesspoint te plaatsen, zo dicht mogelijk bij de tv. Op mijn fritzbox AP haal ik op 10 meter afstand nog makkelijk 50mbit door een dikke muur en HR++ glas. .
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Cyreg

Quote from: Hanky Panky on August 19, 2020, 13:17:09
Met een wifi extender heb je een sterker signaal maar het is funest voor de bandbreedte. 

SuperWifi points van KPN zijn vlgns de tekst semi "mesh" apparaten en blijkbaar wordt dan de bandbreedte heel weinig aangetast?
Zijn nu 2st (minimaal nodig) voor €149 en worden uiteindelijk gebruikt als de Wifiverzorger (Experiabox Wifi gaat uit)

Allemaal wat meer over gelezen met weinig achtergrondkennis of ervaring dus... maar lijkt best aantrekkelijk
Misschien misleiding hoor...???
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Xander32

Met een tp-link extender haal ik hier nog 80 mbit up en down in de tuin (100/100 abbo) ...

Quote from: Hanky Panky on August 19, 2020, 13:17:09
Met een wifi extender heb je een sterker signaal maar het is funest voor de bandbreedte. Daarnaast kan ook de combinatie modem-extender een mismatch zijn. Daar komt bij dat die experia boxen van zichzelf al rommel zijn.

Vandaar mijn tip om geen repeater maar een accesspoint te plaatsen, zo dicht mogelijk bij de tv. Op mijn fritzbox AP haal ik op 10 meter afstand nog makkelijk 50mbit door een dikke muur en HR++ glas. .
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hanky Panky

Quote from: Xander32 on August 19, 2020, 21:30:07
Met een tp-link extender haal ik hier nog 80 mbit up en down in de tuin (100/100 abbo) ...

Geweldig  :)

Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Hanky Panky

Quote from: Cyreg on August 19, 2020, 21:02:08
SuperWifi points van KPN zijn vlgns de tekst semi "mesh" apparaten en blijkbaar wordt dan de bandbreedte heel weinig aangetast?
Zijn nu 2st (minimaal nodig) voor €149 en worden uiteindelijk gebruikt als de Wifiverzorger (Experiabox Wifi gaat uit)

Allemaal wat meer over gelezen met weinig achtergrondkennis of ervaring dus... maar lijkt best aantrekkelijk
Misschien misleiding hoor...???

Vast geen misleidend verhaal maar zoals gezegd geef je dan best wat geld uit terwijl je voor de helft klaar kunt zijn. Maar als geld de issue niet is dan doe je zoiets.

Krijg je ws ook ondersteuning via kpn als je er niet uitkomt.

Wel even informeren of er een niet goed - geld terug garantie is denk ik?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Cyreg

setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)