Panasonic PT-EA4000

Started by htjan160756, August 15, 2020, 15:22:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

htjan160756

Wat zou ik nog kunnen vragen voor de Panasonic PT-EA4000 projector.
± 11 jaar oud.
De projector geeft aan dat de lamp vervangen moet worden binnen kort, maar als ik in het menu kijk geeft ie aan dat ik 1800 heb gekeken.
Dit klopt niet moet minder zijn, ik denk zelfs dat het iets meer is dan de helft (van wat de lamp mee zou gaan 2000).
Hoe kom ik daar op, nou ik kijk iedere Vrijdag met een vriend film (dus meer of minder dan 11 jaar) maar er zijn ook weken (vakantie, ziekte enz) geweest dat het niet kon.
Af en toe ook zelf gekeken en met mijn kleine zoon.
Dus zeg dat ik 2 uur * 52 weken * 11 jaar is dan 1144 uur.
De projector doet het prima heeft altijd aan het plafon gehangen..

Wat denken jullie???
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

htjan160756

Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

reza

Eeuuhh ja...
Het is een oud apparaat en een Panasonic.
Die zijn gewoon niks waard (sorry).
Ik hoop uiteraard dat je er 1000 euro voor krijgt maar dat is een utopie..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Toni71

Ik denk ook niet meer dan 200 euro. Want de lamp moet vervangen worden.

11 jaar is best oud voor een projector.

Als je er nog veel waarde aan hecht, en je bent tevreden dan misschien toch een nieuwe lamp kopen en weer lekker films kijken.

Zelf speel ik ook nog met een projector uit 2014. Een 1080p projector. Die vervang ik pas over een paar jaar voor een native 4k projector.

htjan160756

Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

henrykb

#6
een ae2000 doet al 300 tot 400.
deze mag echt wel zeker rond die waarde ingeschat worden.
en overigens geeft ie ook een prima plaatje.
projector central was ook uiterst lovend over deze overigens.

denoontje

Reken maar niet op te veel centen die iemand er voor over heeft.

Ik heb ook enorme afschrijving gehad op mijn TW5500 van Epson (was toen 2800 euro gekalibreerd en met 2e lamp nog niet halverwege en supra hdmi kabel)

Als je blij bent met de projector nieuwe (kloon) lamp, ander verlies pakken voor een mooie upgrade :x

jeepee

Zou ook een nieuwe kloon lamp kopen voor niet te veel. Ga je zelf verder kijken of verkopen met nieuwe lamp wat het een stuk aantrekkelijker maakt.