Google Play Music => Youtube Music

Started by rho, August 14, 2020, 12:11:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rho

Zoals de meesten wel zullen weten gaat Google Play Music verdwijnen en zullen we allemaal naar Youtube Music moeten migreren.
Enkele vragen waar ik geen antwoord op kan vinden:
- Als ik geen abonnement wil op Youtube Music en eigenlijk enkel Play Music gebruikte om muziek aan te kopen kan ik dan niet beter gewoon mijn muziek downloaden en b.v. VLC gebruiken om mijn reeds aangekochte muziek af te spelen?
- Is er überhaupt nog een manier om muziek aan te kopen via YT Music, zonder een abonnement? (ik gebruik het maar zelden dus dat is me echt geen €13/maand waard) Zo neen, wat is het meest interessante alternatief. (ik wil ook wel eens off-line muziek luisteren)

En dan die app.
Als ik het scherm van mijn telefoon lock dan stopt ie met spelen. Why?
Geen enkel app waar je muziek mee afspeelt doet dat. Je moet dus constant je scherm hebben aan staan om muziek te luisteren? WTF?

toetertje

Dat de speler dan stopt, dat is normaal.
Youtube moet het hebben van de reclames, en die worden dan niet getoond.
Er zijn wel apps die je daar bij kunnen helpen. Als je dan het scherm sluit,
gaat youtube gewoon door.

Verder gebruik ik voor het afspelen van mijn eigen muziek, Neutron of usbplayer pro.

Bart_M

Ik gebruik Youtube music, mede omdat ik ook een Youtube premium family account wilde hebben. Via een tooltje heb ik mijn playlists uit Spotify om kunnen zetten.
Youtube music heeft naast de officiele albums ook meer muziek dat rechtstreeks door gebruikers is geplaatst.

Bij een betaald account kan je wel muziek en film afspelen op de achtergrond.

rho

Quote from: toetertje on August 14, 2020, 12:17:28
Dat de speler dan stopt, dat is normaal.
Youtube moet het hebben van de reclames, en die worden dan niet getoond.
Er zijn wel apps die je daar bij kunnen helpen. Als je dan het scherm sluit,
gaat youtube gewoon door.

Verder gebruik ik voor het afspelen van mijn eigen muziek, Neutron of usbplayer pro.
Maar Spotify moet het ook een beetje van de reclame hebben als je geen betalend account hebt. En die speelt gewoon verder.
Ik zal de apps die je noemt een bekijken.
Quote from: Bart_M on August 14, 2020, 12:21:42
Ik gebruik Youtube music, mede omdat ik ook een Youtube premium family account wilde hebben. Via een tooltje heb ik mijn playlists uit Spotify om kunnen zetten.
Youtube music heeft naast de officiele albums ook meer muziek dat rechtstreeks door gebruikers is geplaatst.

Bij een betaald account kan je wel muziek en film afspelen op de achtergrond.
Maar ik wil net geen betaald account. Ik wil artiesten steunen die ik leuk vind. Artiesten die complete vrouwelijk geslachtsdeel muziek maken hoeven van mij ook geen geld te ontvangen. Ik koop wel albums van artiesten die ik het waard vind.
Ik heb ondertussen ook ontdekt dat muziek aankopen in de play store blijft bestaan. Dat zou niet stoppen bij de switch van play music naar YT music. Daar ben ik dan wel blij om.