Nad Masters M33

Started by Charlemagne, August 11, 2020, 11:56:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Roeru117

Ik hebzelf een half jaar geleden mijn M12/M22 combinatie omgeruild voor een M33 en ik heb niet het idee dat hier, qua niveau, veel verschil in zit. Ik vind zelf dat de M33 mij meer bij de muziek betrekt dan de vorige combo. Daarbij is de M12 ook al een paar jaar oud en dat vond ik vooral goed te merken in de functionaliteit: Bluesound via een mdc kaart evenals de hdmi aansluitingen. Bij de M33 merk je dat dit echt een geheel is: hdmi arc werkt goed en de versterker integreert perfect met het Bluesound systeem. Beide combinaties hebben meer dan voldoende kracht om ook een lastige luidspreker goed aan te kunnen sturen.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

DofN

Als je de M33 wil gebruiken met subwoofers zou ik even wachten met de aanschaf tot NAD een bug heeft opgelost. Verder is hij uitstekend.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Roeru117

Welke bug is dat dan? Ik zit een beetje te kijken om een subwoofer toe te voegen, maar dan moet het natuurlijk wel goed werken. Bij de M10 en de c658 weet ik dat het volume van de subwoofer vrij laag is in vergelijking met het normale volume, maar van de M33 ken ik dit niet.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

DofN

Met subwoofers aan, en tone control OFF hoor je heel soms, bij enkele nummers, vervorming. Volgens NAD: "The distortion does not affect all tracks, just a few that were recorded HOT with inter-sampling clipping". Ik ging erop letten en het controleren. Een paar keer zat het gewoon in de opname en mijn ervaring is vooral in recent geproduceerde albums. Zet je tone control aan dan verlies je headroom en dynamiek. Heb je geen subs, dan heb je het probleem ook niet.

Je kan het probleem omzeilen door je sub op de preout aan te sluiten maar volgens mij kan je dan je fronts niet afcrossen. Ik heb dat niet eens geprobeerd.

NAD is er naar eigen zeggen druk mee bezig, en het is wachten tot ze het opgelost hebben.

De meeste muziek klinkt gewoon geweldig op de NAD M33.



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Roeru117

#204
Geen heel groot probleem dus, maar ik kan me goed voorstellen dat wanneer je het eenmaal gehoord hebt dat het dan zeker opvalt.

Quote from: DofN on July 22, 2022, 15:10:42
Je kan het probleem omzeilen door je sub op de preout aan te sluiten maar volgens mij kan je dan je fronts niet afcrossen. Ik heb dat niet eens geprobeerd.

NAD is er naar eigen zeggen druk mee bezig, en het is wachten tot ze het opgelost hebben.

De meeste muziek klinkt gewoon geweldig op de NAD M33.

Als je Dirac gebruikt dan zou je het aardig moeten kunnen integreren. De M33 zal dan waarschijnlijk de luidsprekers en subs als een geheel zien. Niet ideaal en zeker niet zoals het zou moeten. Gelukkig is NAD er bekend mee en werken ze aan een oplossing.

En de meeste muziek klinkt inderdaad heel erg goed. Ik ben er ook uitermate tevreden mee.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

Hoeksel

Mijn M33 heeft weer een nieuw probleem achter de rug. Tijdens gebruik was de M33 ineens niet meer te vinden met de BluOS applicatie en begon hij steeds te rebooten en werkte de HDMI auto-detect niet meer. Er was een factory reset nodig, maar nu werkt alles weer.

DofN

Knap vervelend. Het is een halve computer ook. Mooi dat het weer werkt
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

fasteddie

Vandaag kunnen luisteren naar de combi m12 en c298 tegenover de m33.

Mijn voorkeur gaat naar de combi...inderdaad verouderd tov de m33 maar ik vond de gelaagdheid in het geluid toch beter...het ligt natuurlijk bij elkaar....gehoord op b&w 803 speakers.

Of de integratie van m33 beter was dan de m12 kon ik niet echt vaststellen...heb dan ook geen ervaring met de blues module...

Ik denk dat je de m12 laat versterken met twee c298 dat deze combinatie beter gaat spelen dan de m33...

Van de m33 gebruikers...zijn alle streamingdiensten geintegreerd? Met name Qobuz?

DofN

Ja Qobuz is geïntegreerd op de M33.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Hoeksel

Alle bekende streaming diensten en een hoop die ik zelf niet ken.

fasteddie

Ok ik begreep van de verkoper dat Tidal wel was geïntegreerd en Qobuz niet...maar jullie zijn de gebruikers  ;D

Geldt dit ook voor de m12?

Hoeksel

De M12 verwacht ik hetzelfde te zijn. De M33 heeft o.a. Spotify, Tidal, Qobuz, Deezer, Amazon music en TuneIn. Dat zal voor de meesten al voldoende zijn.

Roeru117

Quote from: fasteddie on July 31, 2022, 18:53:08
Ok ik begreep van de verkoper dat Tidal wel was geïntegreerd en Qobuz niet...maar jullie zijn de gebruikers  ;D

Goede verkoper  :-X

In de M33 vindt je alle streaming opties terug die je ook in een Bluesound Node zal vinden. Bij de M12 moet je hiervoor de BluOS MDC toevoegen, maar dan werkt het ook op die manier. Ik heb zelf een oudere M12 gehad en had daarbij wel dat de netwerk standby niet werkte. Met die optie blijft de BluOS MDC ook in je netwerk zichtbaar wanneer de M12 op standby staat. Alleen werkte bij mij de 12v trigger dan niet meer en schakelde de eindversterker niet uit.

@Hoeksel Ik heb zelf in eerste instantie ook de M12 gecombineerd gehad met een c298, maar was daar zelf niet zo van onder de indruk. Ik heb de c298 later vervangen voor een M22v2 en dat vond ik een heel stuk beter (meer kracht en controle). Met de M33 heb ik nu een mooie stap opzij gezet ten opzichte van de M12/M22v2 die een stuk moderner (hdmi arc, auto sensing inputs, dirac) is. De klank zou ik vooral als anders omschrijven, maar zeker niet slechter.

Neemt niet weg dat de M12 een fantastische machine is waar ik heel veel plezier mee heb gehad.  :music:
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

DofN

Quote from: fasteddie on July 31, 2022, 16:21:59
Vandaag kunnen luisteren naar de combi m12 en c298 tegenover de m33.

Mijn voorkeur gaat naar de combi...inderdaad verouderd tov de m33 maar ik vond de gelaagdheid in het geluid toch beter...het ligt natuurlijk bij elkaar....gehoord op b&w 803 speakers.

Of de integratie van m33 beter was dan de m12 kon ik niet echt vaststellen...heb dan ook geen ervaring met de blues module...

Ik denk dat je de m12 laat versterken met twee c298 dat deze combinatie beter gaat spelen dan de m33...

Van de m33 gebruikers...zijn alle streamingdiensten geintegreerd? Met name Qobuz?

Heb je beide systemen in dezelfde ruimte met DIRAC aan gehoord, en hadden ze op de NAD M33 de tone - control uit?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Dura

Ik weet niet hoe het op de M33 zit, maar op mijn C390DD kan ik Tidal en Spotify connect gebruiken, eigen apps van de streamingdiensten waarmee ik mijn favorieten mooi kan organiseren. Qobuz, dat ik erg fijn vind klinken, biedt deze mogelijkheid helaas (nog) niet. Je kunt artiesten, albums en nummers tot favoriet benoemen maar in die favorieten zit nauwelijks organisatie, zelfs artiesten op alfabet kan al niet.
Jammer, maar er schijnt gewerkt te worden aan een Qobuz Connect.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

Jumping Jack

Quote from: Dura on August  1, 2022, 11:10:05
Ik weet niet hoe het op de M33 zit, maar op mijn C390DD kan ik Tidal en Spotify connect gebruiken, eigen apps van de streamingdiensten waarmee ik mijn favorieten mooi kan organiseren. Qobuz, dat ik erg fijn vind klinken, biedt deze mogelijkheid helaas (nog) niet. Je kunt artiesten, albums en nummers tot favoriet benoemen maar in die favorieten zit nauwelijks organisatie, zelfs artiesten op alfabet kan al niet.
Jammer, maar er schijnt gewerkt te worden aan een Qobuz Connect.

Dat zou een mooie toevoeging zijn voor Qobuz idd, ik mis dat ook op mijn AVM cs5.2. Ik vraag mij af hoe die zich klankmatig verhoudt tot een M33, zeker omdat de AVM geen Dirac aan boord heeft... Mss maar eens in verdiepen en eens testen.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Roeru117

Quote from: Dura on August  1, 2022, 11:10:05
Ik weet niet hoe het op de M33 zit, maar op mijn C390DD kan ik Tidal en Spotify connect gebruiken, eigen apps van de streamingdiensten waarmee ik mijn favorieten mooi kan organiseren.

Spotify Connect en Tidal Connect worden ook gewoon ondersteund.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

fasteddie

Quote from: DofN on August  1, 2022, 08:27:51
Heb je beide systemen in dezelfde ruimte met DIRAC aan gehoord, en hadden ze op de NAD M33 de tone - control uit?

Zelfde ruimte, of dirac aanstond geen idee...ruimte was wel akoestisch behandelt of d ;D
Ik dacht overigens dat de m12 geen dirac aan boord heeft  en dat de opvolger de m13 dat wel zal hebben?

DofN

Met een d ;-)

Verder geen idee :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

fasteddie

kwam dit tegen op de site van een Belgische verdeler:
"LET OP:: Masters componenten zijn gebouwd om optimaal te functioneren via geaarde stopcontacten. Als je hierover niet beschikt, kun je in plaats daarvan de componenten onderling met elkaar verbinden. Vraag naar de procedure in de winkel"

Heeft iemand hier wel eens van gehoord en of ondervonden....

dynaudio

mijn platenspeler aangesloten op mijn nad m33 ,geen geluid,ook niet op andere analoge bronnen, is dit een instelling?

PatrickP

Heb je er een phono-versterker tussen? Of heb je 'm aangesloten op een phono ingang? Dat is nodig, want het signaal van een platenspeler is heel veel zachter dan van een CD speler of streamer of zo.
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

AudioEnZo

De M33 heeft een phono ingang.

dynaudio

Kan ook geen cd speler aansluiten analoog, ook geen klank,is dit een instelling?

PatrickP

Quote from: AudioEnZo on November  7, 2022, 18:50:22
De M33 heeft een phono ingang.
Een MM versie volgens mij. Dan heb je bij een MC element nog steeds een step-up versterker nodig. Maar aangezien er ook een probleem is met een CD speler zal het probleem wellicht ergens anders zitten...
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/