LS kabel

Started by Bracco, August 10, 2020, 20:33:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bracco

Ik ben op zoek naar 2x1mtr LS kabel voor het aansluiten van 2 Aperion Supertweeters MK2 Aluminium op mijn bestaande speakers.Wil deze Supertweeters graag uitproberen.Ik heb nog WBT banaanstekkers en spades.

Rowdy

Heb je al in de marktsector van dit forum gekeken?

Bracco

@Ja idd

Zou DNM solid core hiervoor gescikt zijn of een andere solid core kabel??

Rowdy

Mijn bi-wire kabel heeft solide core voor het hoog en soepel draad voor het laag. Dan moet DNM solide core ook kunnen.

Bracco

@ Rowdy, welke solid core gebruik jij voor hoog?
Er komen nog al een beetje verzendkosten vanuit UK.

Rowdy

Ik gebruik Atlas cable Equator bi-wire luidsprekerkabels.

CZ79

Quote from: Rowdy on August 10, 2020, 20:57:10
Mijn bi-wire kabel heeft solide core voor het hoog en soepel draad voor het laag. Dan moet DNM solide core ook kunnen.
Zo'n kabel heb ik hier ook nog liggen, 2x solid core en 2x stranded per zijde (biwire geschikt dus).
Lengte is 2.5m
Stuur me anders maar een PM als je interesse hebt
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Bracco

#7
@cz79
Dank voor je aanbod maar zoek echt 2x1 m. solid core om de Aperion Supertweeter uit te proberen!

CZ79

Is een kale kabel dus je kunt hem zelf afmonteren en op lengte maken als je wilt
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Rowdy

Quote from: cz79 on August 10, 2020, 21:28:11
Is een kale kabel dus je kunt hem zelf afmonteren en op lengte maken als je wilt
Misschien helpt een foto.

CZ79

Heb ik zo even niet bijdehand en kabels moet ik even opzoeken in de grote kabeldoos.
Jantzen solid core 2x1.0mm is ook erg fraai en doet niet veel onder voor de DNM en kost een heel stuk minder
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Bracco

Kabel van Jantzen kost bij Rumoh €6,15 per mtr, 1.0 mm2

Thei

Ik heb nog een stuk van 2.8 m Belden be46380:ls kabel liggen. Zelf nog nooit speakers gebouwd en heb geen idee of dit geschikt is. Is wel erg goed als luidsprekerkabel. Is 4 mm2.

CZ79

Quote from: Bracco on August 11, 2020, 09:27:18
Kabel van Jantzen kost bij Rumoh €6,15 per mtr, 1.0 mm2

Mooi toch? en bijzonder prettige kabel
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Bracco

Bij Rumoh 2 mtr Jantzen solid core 1 mm2 besteld.

CZ79

Top, hele fraaie kabel
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Bracco

Wat zijn de "beste pluggen" om deze goed vastgeschroefd te krijgen.Is er iemand in Nijmegen of omgeving die de pluggen en spades er goed aan zou kunnen zetten ?Ik ben geen fan van solderen.

CZ79

Het is een solid core kabel, gewoon lekker helemaal geen pluggen gebruiken...is nooit beter ofzo
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Bracco

#18
Quote from: cz79 on August 11, 2020, 18:06:03
Het is een solid core kabel, gewoon lekker helemaal geen pluggen gebruiken...is nooit beter ofzo

Net even gekeken bij mijn LS, de kabel kan idd nog geklemd worden op de aansluiting omdat de LS kabel banaanpluggen heeft.
De Aperion Supertweeter heeft ook schroefbare aansluitklemmen op de foto. Ergo: klemmen vd solid core lukt!Goed advies

CZ79

Zijn maar weinig luidsprekers die geen bare wire accepteren, maar top en hou ons vooral op de hoogte van je bevindingen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Bracco

#20
Quote from: cz79 on August 11, 2020, 19:20:46
Zijn maar weinig luidsprekers die geen bare wire accepteren, maar top en hou ons vooral op de hoogte van je bevindingen

Vandaag zijn de supertweeters aluminium ribbon van Aperionaudio al aangekomen. Helaas de bestelde en betaalde Jantzen kabel van Rumoh helaas nog niet aangekomen. Ga hem vanavond bellen!Ga ze toch uitproberen met electro kabeltje vd G..m. vanavond!
Wordt vervolgd

Bracco

#21
Omdat de kabel nog niet geleverd is heb ik mbv amp terminals en een stroomdraadje  1 mm twee setjes kabel gemaakt om naar de Aperion supertweeters aluminium mk 2 te kunnen luisteren.De afstemming voor de Wharfedales linton heritage komt het best uit bij 12k Hertz en -4 db.
Wat mij het meest opviel was de breedte en de diepte vd soundstage.Bovendien klinkt de muziek zeer ontspannen, instrumenten en stemmen zijn beter te onderscheiden.Muziekteksten beter te verstaan.Koperen en houten instrumenten klinken veel beter uit.
Nu verder luisteren en wachten op de Jantzen solid core.
Zeer ontspannen luisterervaring vanavond!

Bracco

#22
Vanmorgen de kabel ontvangen en gelijk begonnen met het op maat maken vd kabel. Ik heb er toch spades en stekkers van WBT Next Gen aangezet die ik nog had liggen. De reden :nopompom: is dat ik geen solide klemverbinding kon maken met  de dunne massieve Cu draad zowel op de Aperions als op de Wharfedales. Kabel zit muurvast geschroeft in de koperen spades en pluggen.
De Aperions zo uitgericht dat de sweetspot achter de luisteraar ligt. Klinkt voor mij beter maar ook rustiger.De Wharfedales zijn licht ingedraaid naar de luisterpositie.De komende dagen wat experimenten met het crossover dat ingesteld kan worden op 8 ,10, 12,14,16 kHz en de treble instelling 0,-1,-2,-3,-4,-5 dB.Beide instellingen zijn met draaiknoppen te veranderen.

Gisteren ook de nwe Melodika Brown Sugar kabel in 4,5 mm2 met lengte 5 meter ontvangen van Theo Wubbolts, die hem zelf kwam afgeven op zijn reis door NL. Prima service!

Bracco

#23
Dubbele posting,sorry

Bracco

#24
Error