Terugkerend probleem SC-LX901

Started by Jep, August 9, 2020, 13:18:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jep

Een terugkerend probleem met de Pio SC-LX901: met streamen van Netflix en Prime Video via mijn htpc of CC Ultra valt het geluid om de 5 à 10 minuten gedurende ongeveer anderhalve seconde weg. Beeld blijft goed en de luidspreker icoontjes in de display van de receiver blijven ook gewoon staan. Het lijkt er dus niet op dat het geluidssignaal even weg valt. Tijdens het afspelen van BD's zijn deze problemen er niet.

Tot nu toe leek dit probleem na elke firmware update verholpen, maar komt na verloop van tijd (soms een paar maanden later) toch weer terug. Dat is inmiddels 3x gebeurd. Ik heb het hele zooitje wel eens van de spanning af gehaald, maar dat helpt niet.

Dat het probleem met een firmware update opgelost kan worden snap ik, maar waarom keert het dan elke keer weer terug? Ik zou niet weten wat er in de tussentijd verandert aan de situatie, waardoor dit probleem wordt veroorzaakt...

Wie heeft er nog goede ideeën waarmee ik dit definitief zou kunnen oplossen?

JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

Jep

Ter info: had al een paar keer geprobeerd of het zou helpen de receiver geheel van de spanning af te halen en daarna weer aan te sluiten. Gaf geen verbetering. Ik las in de handleiding dat de receiver ook opnieuw opgestart kan worden door in stand-by stand de aan/stand-by knop minimaal 5sec ingedrukt te houden. Na op die manier opnieuw opstarten, kon ik twee afleveringen The Umbrella Academy seizoen 2 kijken zonder problemen!  :happy: Ik ben dus voorzichtig positief dat het hiermee weer is opgelost. Ik vraag me echter nog steeds af wat er verandert in de situatie, waardoor dit probleem na een tijd toch weer terug komt.
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

sion

Het zou een lipsync issue kunnen zijn. Staat die uit?
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

Jep

Dank voor de tip Sion. Ik zal checken of die functie aan of uit staat. Na recent de receiver een reboot te hebben gegeven, lijkt het probleem verholpen. Ik zal de lipsync functie testen als het probleem zich onverhoopt weer voordoet.  :thumbs-up:
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

FrankBe

Het is al wel even geleden maar heb je dit issue nog? Wij streamen Disney+ en hebben soortgelijke problemen nog niet gehad