Hannibal’s oververhitte luistersessie

Started by Hannibal_, August 8, 2020, 18:41:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hannibal_

Vandaag met Ronald Beetje geluisterd en gemeten.

Het begon al goed, nadat ik ter voorbereiding, je wilt toch je eindtrappen gewoon lekker op temperatuur hebben, de set een beetje had laten spelen, kwam Ronald binnen en zou het spektakel beginnen.

Direct viel het rechter kanaal uit, vanalles bekeken waar het aan zou kunnen liggen (bronnen wisselen en zo), maar het meest voor de hand liggende pas na even bekeken (toen het zweet me letterlijk al uitgebroken was  :wacko:)

Mijn eindblokken staan gewoonlijk gestapeld, worden normaal niet eens handwarm.
Nu waren ze behoorlijk warm en de onderste het warmst.
De thermische beveiliging was ingekomen!!

De boel maar eens uit elkaar getrokken en er een ventilator op gezet (de woonkamer zelf was namelijk intussen 27 graden en het schoot niet op met afkoelen).

Daarna functioneerde alles weer en resulteerde het in een, nog steeds erg warme, leuke en gezellige luister en meet middag.

Was cool en toch weer wat geleerd.

Thanks voor het meten en de gezelligheid, Ronald
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Peerless Monster

Quote from: Hannibal_ on August  8, 2020, 18:41:05
Vandaag met Ronald Beetje geluisterd en gemeten.

Het begon al goed, nadat ik ter voorbereiding, je wilt toch je eindtrappen gewoon lekker op temperatuur hebben, de set een beetje had laten spelen, kwam Ronald binnen en zou het spektakel beginnen.

Direct viel het rechter kanaal uit, vanalles bekeken waar het aan zou kunnen liggen (bronnen wisselen en zo), maar het meest voor de hand liggende pas na even bekeken (toen het zweet me letterlijk al uitgebroken was  :wacko:)

Mijn eindblokken staan gewoonlijk gestapeld, worden normaal niet eens handwarm.
Nu waren ze behoorlijk warm en de onderste het warmst.
De thermische beveiliging was ingekomen!!

De boel maar eens uit elkaar getrokken en er een ventilator op gezet (de woonkamer zelf was namelijk intussen 27 graden en het schoot niet op met afkoelen).

Daarna functioneerde alles weer en resulteerde het in een, nog steeds erg warme, leuke en gezellige luister en meet middag.

Was cool en toch weer wat geleerd.

Thanks voor het meten en de gezelligheid, Ronald

Ronald nooit in de buurt van je set laten komen!
Die rechterspeakers gaan er allemaal kapotstuk van 😂.

Ondanks de warmte veel plezier gehad, das belangrijk 😊
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Lion of Judah

Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

vergeerr72

#3
@Peerless Monster ik herkende mij helemaal in zijn set: Lekker vol geluid van links [emoji6]

Ook een paar  metingen gedaan. Eerst links en rechts vanaf een meter. Die waren volledig identiek en geen grote dippen of pieken. Op de luisterplaats ook vrijwel identiek. De waterval gaf wel bij het laag wat aan, geen groot probleem. Kussens in de hoeken gestopt opnieuw gemeten en een betere meting. Zelf hadden wij ook het gevoel dat het laag wat gedefinieerder was. Ben benieuwd wat er de volgende keer bij @Hannibal_  in de hoeken ligt.....
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Hannibal_

Quote from: Peerless Monster on August  8, 2020, 20:00:23
Ronald nooit in de buurt van je set laten komen!
Die rechterspeakers gaan er allemaal kapotstuk van 😂.

Ondanks de warmte veel plezier gehad, das belangrijk 😊

Lol! Was dat ook de rechtse? ::)

Dit was het mijn eigen "schuld", Rega raad stapelen af voor de eindtrappen. Was ook niet echt normaal, ik zag 28 graden op de thermostaat staan, belachelijk.
Quote from: Lion of Judah on August  8, 2020, 20:25:47
Hoe pakte de meting uit Han?

Ik zal morgen proberen de grafieken te reproduceren, maar leek met rew, dus kan ff duren  :huh2:

Quote from: vergeerr72 on August  8, 2020, 20:27:33
@Peerless Monster ik herkende mij helemaal in zijn set: Lekker vol geluid van links [emoji6]

Ook een paar  metingen gedaan. Eerst links en rechts vanaf een meter. Die waren volledig identiek en geen grote dippen of pieken. Op de luisterplaats ook vrijwel identiek. De waterval gaf wel bij het laag wat aan, geen groot probleem. Kussens in de hoeken gestopt opnieuw gemeten en een betere meting. Zelf hadden wij ook het gevoel dat het laag wat gedefinieerder was. Ben benieuwd wat er de volgende keer bij @Hannibal_  in de hoeken ligt.....

Lol.... Mono klonk ook best goed :)
Was wel goed idd de hoeken nog "behandelen" (mijn vriendin later, wat deden die kussens nu in de hoeken?, leg het maar eens uit).

Was gezellig en goed imo.

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

vergeerr72



Quote from: Hannibal_ on August  8, 2020, 22:54:28
Was wel goed idd de hoeken nog "behandelen" (mijn vriendin later, wat deden die kussens nu in de hoeken?, leg het maar eens uit).
Beetje lekker op de bank geslapen [emoji1]


MUSIC IS EASY TO MISS FOR THE LISTENER WHO THINKS HIS JOB IS TO CONCENTRATE ON THE SOUND - Art Dudley

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Peerless Monster

Quote from: vergeerr72 on August  9, 2020, 10:27:53
Beetje lekker op de bank geslapen [emoji1]


MUSIC IS EASY TO MISS FOR THE LISTENER WHO THINKS HIS JOB IS TO CONCENTRATE ON THE SOUND - Art Dudley



Eerder in de hoek toch? Daar liggen de kussens 😂
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

chansig

Meting in REW openen en dan zie links boven de meting een foto toestel staan. Daar druk je op en kan je de boel vervolgens opslaan. Dit kan je dan weer uploaden etc.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vergeerr72

Quote from: Peerless Monster on August  9, 2020, 10:32:43
Eerder in de hoek toch? Daar liggen de kussens [emoji23]
Daar dan ook maar een meting van maken.

MUSIC IS EASY TO MISS FOR THE LISTENER WHO THINKS HIS JOB IS TO CONCENTRATE ON THE SOUND - Art Dudley

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

toetertje


vergeerr72

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Hannibal_

#11
Lol....

Ze maakte zich er niet druk om verder, maar toen ik me omgedraaid had, lagen die dingen weer in de bank  :hehe:

Ik begrijp een beetje dat je die plots onder de 100hz een beetje met een korreltje zout moet nemen?
Ik vind de pieken en dalen in het gebied dat mijn luidsprekers afdekken niet gek, maar vroeg me af wat normen hiervoor zijn? Ik lees voor studios rond de 7dB en delay's onder 300msec?

Anyway...

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.