Breaking news JVC introduceert laser projectoren en nieuwe NP5

Started by vik, August 7, 2020, 07:18:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

Niets van aantrekken. Willy Wartaal... Reza gebruikt iets te veel kryptonite.  :P

Quote from: maximus79 on November 17, 2022, 08:02:19
Gestotter? Wat heb ik gemist?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

vik

Ik ben wel zeer benieuwd naar de ervaringen.  :)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Morgen ga jij hem testen had ik begrepen?


Quote from: Teejoo on November 17, 2022, 09:48:17
Zo is dat! Lasurrr powurr!  :D

Die filmmaker mode is k*t
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

buckler

Schijnt toch ook nog al wat problemen te zijn met het laden van de nieuwe software lees ik op het AVS.
Active hdmi kabels die het daarna niet meer doen (fried zeggen ze in het engels) en hdmi poorten die daarna niet meer werken...
Verschillende mensen hebben dit al gehad en raden aan om de bronnen van de stroom af te halen en de hdmi kabel uit de projector te trekken voordat je op Oke druk.
Weet niet of dat ook allemaal daadwerkelijk klopt maar advies is wel om maar het zekere voor het onzekere te nemen.
Doe ermee wat je wilt zou ik zeggen  :popcorn:

JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

#1380
Quote from: vik on November 17, 2022, 12:07:41
Morgen ga jij hem testen had ik begrepen?
Zeker!😂 Vooral die director's mode. Echt iets voor mij.

Vanavond 1e film! Ben vooral benieuwd naar de nieuwe lasermode. Daar kijk ik al lang naar uit.

Teejoo

Quote from: buckler on November 17, 2022, 13:42:50
Schijnt toch ook nog al wat problemen te zijn met het laden van de nieuwe software lees ik op het AVS.
Active hdmi kabels die het daarna niet meer doen (fried zeggen ze in het engels) en hdmi poorten die daarna niet meer werken...
Verschillende mensen hebben dit al gehad en raden aan om de bronnen van de stroom af te halen en de hdmi kabel uit de projector te trekken voordat je op Oke druk.
Weet niet of dat ook allemaal daadwerkelijk klopt maar advies is wel om maar het zekere voor het onzekere te nemen.
Doe ermee wat je wilt zou ik zeggen  :popcorn:
Vanavond eens gaan kijken. Ik zag wel dat de HDMI mode weer terug naar A was gezet. De rest van de settings lijkt wel bewaard te zijn.

Bij de director's mode zie ik auto en manual als optie. Geen echte off. Wat is nu wat?

Valkyrie

Zojuist heb ik ook de nieuwe firmware met succes geïnstalleerd. Ik moet ook even zoeken naar de nieuwe opties, want ik heb het menu al bijna een jaar niet aangeraakt.  :blush:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Teejoo

#1383
Zo, eerste indruk van de nieuwe firmware, waarvan eigenlijk alleen de Laser 3 optie interessant voor mij is omdat ik vanwege de Envy bijvoorbeeld geen JVC tonemapping gebruik.

Optie 3 doet wat het beloofd voor zover ik kan beoordelen: bij highlights op zwarte vlakken (tekst, sterren etc. ) minder snel gaan dimmen. Goed te zien bijvoorbeeld bij de witte tekst op het zwarte vlak bij het begin van Lucy: de letters zijn veel feller vergeleken bij mode 1. Compromis is dan ook uiteraard dat het zwart iets minder zwart is in datzelfde frame. Voor mijn gevoel zie ik daardoor ook iets minder geleidelijk de overgang naar Full Fade Black, wat ook weer logisch is.

Ik heb veel zitten switchen, en weet nog niet wat ik als totaal nu mooier vind. De letters worden met mijn NZ8 nu wel erg fel bijvoorbeeld, waardoor je ook een beetje 'overstraling' krijgt omdat mijn HT echt donker is en je ogen dat dan doen bij fel licht. Bij mode 1 zijn de letters rustiger om na te kijken, maar je ziet wel dat ze iets gedimd zijn. En tussen de letters en een normaal filmbeeld is het dan weer even full black. Het is iets onrustiger.

Onder de streep denk ik dat ik tot nu toe de oude mode 1 nog iets beter vind op basis van het bovenstaande, maar ik blijf er nog eens mee spelen de komende dagen. Het zal altijd een compromis blijven.

buckler

Thanks Theo, leuk geschreven en ik ben benieuwd.
Mode 3 schijnt wel wat te 'pompen' en niet het verlagen van de Black Floor dus in principe een mode off maat nu met full fade to black.
Mode 3 schijnt ook eerder te matchen met set ups met minder licht en met een projector met iets minder contrast zoals de 7/8 ipv de 9.
Athans zo lees ik het steeds terug op AVS.
Ik zou trouwens als ik jou was eerder mode 2 pakken dan mode 1 want mode 1 verlaagd contrast.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

#1385
Quote from: buckler on November 18, 2022, 08:26:25
Thanks Theo, leuk geschreven en ik ben benieuwd.
Mode 3 schijnt wel wat te 'pompen' en niet het verlagen van de Black Floor dus in principe een mode off maat nu met full fade to black.
Mode 3 schijnt ook eerder te matchen met set ups met minder licht en met een projector met iets minder contrast zoals de 7/8 ipv de 9.
Athans zo lees ik het steeds terug op AVS.
Ik zou trouwens als ik jou was eerder mode 2 pakken dan mode 1 want mode 1 verlaagd contrast.
Nee, mode 2 is bij de NZ8 niet goed. Veel te gressief. Bij de NZ9 werkt mode 2 qua resultaat meer als de mode 1 bij de NZ8. Dat is ook vaak de verwarring. Dat zal komen door de hogere lichtoutput en wellicht contrast?
Dat pompen komt dus op de momenten dat een frame weer even helemaal zwart is en het volgende niet. Hij reageert dus wel snel, maar daardoor dus wel zichtbaar. Test die Lucy intro maar eens. Heb je de software al erop staan?

Verder lijkt me Mode 3 juist een betere match met de NZ9, juist vanwege dat betere contrast..

Aanvulling: voor de puristen is mode 3 denk ik een hele goede optie, want dan zie je bij veel donkere scenes gewoon alles hoe het moet zijn. Echter dus ook minder inky blacks omdat het paneel primair bepalend is qua zwartwaarde prestaties. En dat valt dan wel weer op in een pikdonker HT.

buckler

Nee nog niet Theo, ben belachelijk druk op het moment en kom er de komende twee weken zeker niet aan toe... :crazy:
Werken slapen werken slapen etc
En dan eerst die atmos maar eens afhandelen  :crazy:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

papaleo

Ik was wel benieuwd hoe de ervaringen over zee (AVS) waren met deze update...
Deze zijn in ieder geval verschillend met name de modus'sen beleeft ieder anders de een prefereert modus 1 de ander weer 2 maar modus 3 zou het beste werken ook weer niet perfect maar in de meeste gevallen komt deze het beste uit de bus.
Na de update zijn er ook die hdmi problemen hebben.
Ik lees ook dat,en dat verbaast mij dat de de 'Z' serie nog steeds kampt met groene effecten langs vooral witte randen is dit dan nog steeds niet opgelost?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

buckler

Quote from: papaleo on November 18, 2022, 17:41:59
Ik was wel benieuwd hoe de ervaringen over zee (AVS) waren met deze update...
Deze zijn in ieder geval verschillend met name de modus'sen beleeft ieder anders de een prefereert modus 1 de ander weer 2 maar modus 3 zou het beste werken ook weer niet perfect maar in de meeste gevallen komt deze het beste uit de bus.
Na de update zijn er ook die hdmi problemen hebben.
Ik lees ook dat,en dat verbaast mij dat de de 'Z' serie nog steeds kampt met groene effecten langs vooral witte randen is dit dan nog steeds niet opgelost?

Inderdaad Leo, ieder zijn ding he ;D
Ik zelf kijk HDR zonder laser dimming en dat vind ik perfect maar dat komt ook omdat de NZ9 een hoger contrast heeft zegt men en gelukkig heb ik met mijn unit niks geen rare beeld dingen of e-shift herrie.
Denk dat ik wel geluk heb gehad als je alles zo lees ja.
Of dat zou moeten kunnen bij de Z serie voor zoveel geld? Nee absoluut niet en zeker al niet voor het vele geld.
Maar ik ben wel benieuwd naar mode 3 hoor... we gaan het wel zien binnekort
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

home@the movies

Ik ben nog in het buitenland maar zag een mail binnenkomen van Jvc waarin ons gevraagd werd de update niet ut te voeren vanwege teveel bugs in de nieuwe update. Een beetje laat wellicht maar toch, voor iedereen die het nog niet gedaan heeft, even houden zo voorlopig tot nader bericht.

Teejoo

Quote from: home@the movies on November 24, 2022, 08:28:05
Ik ben nog in het buitenland maar zag een mail binnenkomen van Jvc waarin ons gevraagd werd de update niet ut te voeren vanwege teveel bugs in de nieuwe update. Een beetje laat wellicht maar toch, voor iedereen die het nog niet gedaan heeft, even houden zo voorlopig tot nader bericht.
Dat is goed nieuws omdat men dan hopelijk ook snel aan een oplossing kan werken!

Kjelt

Ik vind het eigenlijk vrij slecht van JVC.
Ze hebben best lang de tijd gehad , ook om uitgebreid te testen en nu zit het nog vol bugs. Hopelijk snel een oplossing voor de eigenaren.

vik

#1392
Ik kreeg deze tip van een klant van mij en ik dacht wellicht handig om met jullie te delen.

Kris Deering geeft tips om een JVC zo goed mogelijk uit te lijnen plus een optimale afstelling van de scherpte.

Bedankt Pieter mooie tip!  8)



I think there is a LOT of misunderstanding about convergence with projectors so I will give a few tips on my approach to it.

First, convergence refers to the alignment of the 3 panels to each other. So if you are looking at your screen and see misalignment in one portion of the image but not as much in another, that is NOT a convergence issue because a misalignment would mean that it would be constant across the screen (think about it for a second). If you are seeing an alignment issue on one part of the screen and not another (say the sides) this is likely from lens distortion (CA). It will be more apparent as you start going away from the center of the lens (lens shift/zoom). The shorter your throw, the more likely it will be there.

My approach for a JVC is to go into the pixel adjust menu and using the full pixel adjustments take red and blue out as far as they will go in OPPOSITE directions. You may have to experiment because blue doesn't seem to move as much as red, so move it in both directions and find the one that separates it the most. Once they are both out the farthest from each other and green, bring up the internal focus pattern. Now you will see all three colors separated from each other. Focus the projector paying attention to green primarily but looking at how red and blue focus in conjunction. Green is what we are the most sensitive to, so it is the priority (there is a reason the old patterns were green) but sometimes you'll find that one click from perfect on green might be the best place to stop to get the other two their best. But you also may find that to get two colors tight one of the others isn't that great. This will lead to color fringing when you are looking at the convergence patterns. So your problem here is NOT convergence or CA, but color focus and there is nothing you can do about that (so don't try and adjust for something that isn't pixel shift related).

After the focus is done go back to the pixel adjust menu and redo your alignment. If there is some fringing you should know now whether it is focus, convergence (across the whole screen) or chromatic aberration. Adjust accordingly. Also, realize that small errors are going to be completely imperceptible from more than a few feet away, so getting it perfect at the screen is a bit of a foul's errand, especially if you are doing sub pixel and engaging scaling for something you wouldn't see more than 3-4 feet from the screen. Remember, 4K is pretty much past the threshold of perception for almost every setup out there. That actually means that you have headroom in perceived resolution. You could sit at your primary seat and have someone slowly unfocus the projector and you'd be surprised how long you can go before you'd see the difference, especially with content. Test patterns represent nyquist rates, which is just not something that occurs in real content hardly ever. Compression, motion, optical loss and more mean that 4K content will rarely ever be anywhere close to what the display is actually capable of.

I've shown this method to a few other calibrators and most have said they wish they had thought of this method before. It works really well for getting a great focus from the projector but also showing you immediately what pixel alignment issues you really have (focus/convergence/CA). Hope this helps.




Panel alignment : Whole (Full) vs Zone:

There is no real "convergence" adjustment with the JVC (or the Sony/Epson projectors). The panel is never actually moving to be converged. When you use full or fine in 8 pixel increments all you are doing is changing where the projector is lining up the signal on the chip. So instead of red on one line of pixels, it moves it to the next. This doesn't work the same with zone because you are only adjusting a small subset of the panel. So for that you are using scaling and the projector is blending instead of just moving where is scans. This is the same with fine used in increments that are not 8. So using ANY adjustment in zone is going to be adding scaling/processing into the mix.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo


williams

Had dit ook gelezen op het avs en erg mooie manier om de focus netjes te krijgen 😊

Nu we het toch over de focus hebben ,stoort het jullie mede jvc gebruikers ook dat met lensmemory de focus na een aantal dagen verloopt ?
Zelf gebruik ik dus regelmatig de lensmemory om te switchen tussen 16/9 en 235/1 films met als gevolg dus dat de focus verloopt.
Vind het dan ook sonde dat de meeste mensen hier op het forum net als ik dure oplossingen hebben om een zo mooi mogelijk plaatje op het beeld te toveren en dit gedeeltelijk weer te niet wordt gedaan door het verlopen van de focus .
Zit er dan ook weer aan te denken om een Constant image height set up te maken om dit probleem te omzeilen maar gezien de prijs die hier aanhangt het nog wel even duurt .😉
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

maximus79

#1395
Quote from: williams on November 26, 2022, 17:41:57
Had dit ook gelezen op het avs en erg mooie manier om de focus netjes te krijgen [emoji4]

Nu we het toch over de focus hebben ,stoort het jullie mede jvc gebruikers ook dat met lensmemory de focus na een aantal dagen verloopt ?
Zelf gebruik ik dus regelmatig de lensmemory om te switchen tussen 16/9 en 235/1 films met als gevolg dus dat de focus verloopt.
Vind het dan ook sonde dat de meeste mensen hier op het forum net als ik dure oplossingen hebben om een zo mooi mogelijk plaatje op het beeld te toveren en dit gedeeltelijk weer te niet wordt gedaan door het verlopen van de focus .
Zit er dan ook weer aan te denken om een Constant image height set up te maken om dit probleem te omzeilen maar gezien de prijs die hier aanhangt het nog wel even duurt .[emoji6]
Heb ik ook last van, ik check de focus altijd even van dichtbij als ik wissel van memory.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Teejoo

Quote from: williams on November 26, 2022, 17:41:57
Had dit ook gelezen op het avs en erg mooie manier om de focus netjes te krijgen 😊

Nu we het toch over de focus hebben ,stoort het jullie mede jvc gebruikers ook dat met lensmemory de focus na een aantal dagen verloopt ?
Zelf gebruik ik dus regelmatig de lensmemory om te switchen tussen 16/9 en 235/1 films met als gevolg dus dat de focus verloopt.
Vind het dan ook sonde dat de meeste mensen hier op het forum net als ik dure oplossingen hebben om een zo mooi mogelijk plaatje op het beeld te toveren en dit gedeeltelijk weer te niet wordt gedaan door het verlopen van de focus .
Zit er dan ook weer aan te denken om een Constant image height set up te maken om dit probleem te omzeilen maar gezien de prijs die hier aanhangt het nog wel even duurt .😉
Ik switch nu niet meer vanwege de Envy, maar mijn N7 had daar absoluut geen last van. Ik vind JVC juist erg precies qua memorystanden.

williams

Quote.     Ik switch nu niet meer vanwege de Envy, maar mijn N7 had daar absoluut geen last van. Ik vind JVC juist erg precies qua memorystanden.


Denk eerlijk gezegd dat de meeste het verschil niet zo opvalt  tot je het beeld opnieuw scherp stelt 😊


Met de Envy is natuurlijk een mooie oplossing alleen met een 16/9 film gooi je dan wat resolutie weg als 235/1 je basis is .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Teejoo

Quote from: williams on November 26, 2022, 19:25:10

Denk eerlijk gezegd dat de meeste het verschil niet zo opvalt  tot je het beeld opnieuw scherp stelt 😊


Met de Envy is natuurlijk een mooie oplossing alleen met een 16/9 film gooi je dan wat resolutie weg als 235/1 je basis is .
Nee hoor, ik checkte dat regelmatig qua scherpte.

En die resolutie zie je niet. Er is nog genoeg over zullen we maar zeggen. Daarom ook geen lens genomen. Voegde niks toe.


williams

Quote. En die resolutie zie je niet. Er is nog genoeg over zullen we maar zeggen. Daarom ook geen lens genomen. Voegde niks toe.   

Draai zelf met een htpc met daarop madVR en ook ik heb wel is een set up gehad waarmee ik madVR terug liet scalen met 16/9 films of series maar vond dit zelf altijd iets minder .
Wat me zeker hierbij opviel was het mindere lichtopbrengst maar ik heb geloof dat ik een groter scherm (270 breed ) als bij jouw waardoor dit meer opvalt .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.