Breaking news JVC introduceert laser projectoren en nieuwe NP5

Started by vik, August 7, 2020, 07:18:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

reza

Maare komt er nog een review die we gewoon in ons moerstaal kunnen lezen?
Werner/Frank/Matthieu?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

vik

Wellicht dat het nog iets te maken kan hebben dat in de NZ9 de 100mm lens wordt gebruikt wat voor een extra dempend effect kan zorgen. De E-shift zit als ik het goed heb vlak voor de lens.

Quote from: home@the movies on January 10, 2022, 18:54:54
Ok, even een update want eerlijk is eerlijk.

Tot vandaag had ik enkel de NZ9 's gehoord, ik heb hier drie NZ7, een NZ8 en nog een NZ9 klaar staan om uit te pakken en te kalibreren voor klanten, maar aangezien ik op vakantie was moest dit even wachten.
Vandaag heb ik de eerste NZ8 gekalibreerd (onze eigen demo unit trouwens) en hoe graag ik ook zou zeggen dat ik niets hoorde bij het inschakelen van de 8K E-Shift, moet ik toegeven dat het wel degelijk zeer duidelijk hoorbaar is bij deze unit.

Zoals ik al zij, eerlijk, is eerlijk en datgene wat ik niet hoorde bij de NZ9 is wel degelijk aanwezig bij de NZ8, of dit ook op de NZ7 het geval is ga ik pas eind deze week al dan niet kunnen bevestigen, eerder heb ik geen tijd om ze te kalibreren.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

papaleo

Ik had dit ook al in mijn eigen draadje gezet maar vond dat dit hier natuurlijk ook op zijn plaats was..dus bij deze;

Zojuist terug vanuit België waar ik een demo van de NZ8 kreeg bij Werner...,Om dan maar gelijk met de deur in huis te te vallen;

Het 'grootste' verschil wat mij gelijk opviel tussen mijn NX7 tov de NZ8 waren de 'zwartwaardes/contrast', deze waren verbluffend zwart met een kanttekening dat ze soms tè verbluffend zwart waren zelfs zo zwart dat ik het idee had dat het zwart wat dicht liep dit was volgens Werner te wijten aan hoe hij een compromis moest maken tussen de highlights maar ook een zo 'mooi' mogelijk contrast te bewerkstelligen op deze stand zag ik ook dat de JVC bij de wat donkere scenes de DTM te kort schoot en hier detail verloor in de schaduwen met name in de scenes die ik goed kon maar goed voor dit kunstje heb ik natuurlijk de Lumagen tot mijn beschikking die DTM toch in deze situaties (waarschijnlijk) beter zal doen...

Alles wat ik daar heb gezien aan scene's, ziet er op een subtiele manier anders uit, voor het meerendeel  deel beter, maar absoluut anders.
Er is geen gemakkelijke manier om het te verwoorden, maar als ik een vergelijking met een 'flatpanel' mag maken  :D wat hier weleens is gedaan  ::) is het alsof ik daar keek naar een NZ8/OLED-scherm versus een wat oudere NX7/LCD-scherm wellicht is dit iets te overtrokken want mijn NX7 zet ook een dijk van beeld neer met in mijn ogen ook mooie zwartwaardes maar eerlijk is eerlijk het zwart van een NZ8 is ook echt zwart.
Grappig is om te zien dat wanneer de JVC van film/source veranderd en je een 'black-screen' voorgeschoteld krijg dit ook echt een Black-screen is en niet een belicht black-screen. 8)

Door de (te) mooie zwart waardes die de nz8 genereert krijg je daar ook wat moois/extra's voor terug,namelijk DIEPTE deze diepte die niet alleen door de zwartwaardes word gecreëerd maar ook door de scherpte van het beeld... nu ben ik natuurlijk verwend met de Lumagen als het om DTM...scherpte,scaling en diepte in het beeld gaat maar moet zeggen dat ook met deze NZ8 een 1080p signaal icm de e-shiftX er verbluffend mooi scherp uitziet en waar er veel 3D diepte is te zien  8)
Maw e-shiftX doet hier goed zijn werk...,dit is minder wanneer je een 4k signaal aanbied (tenminste in de film/scene die op dat moment op stond) dan zijn de verschillen mèt en zonder e-shift niet zo sterk aanwezig.

Nu even over het geluid die de NZ8 produceert...
Ik ben daar gaan zitten vlak onder de projector om de zit situatie zo als thuis na te bootsen...

In low-laser stand lijkt de NZ8 gelijk aan de NX7 op low-lamp.
Op midium-laser is het geluid ietsje meer maar nog steeds acceptabel/niet storend en niet meer hoorbaar wanneer je een film kijkt.
Op high-laser, wat je nooit gaat gebruiken...of je moet een gigantisch groot scherm hebben, is ventilator tè aanwezig en vergelijkbaar wanneer ik de NX7 op high-lamp mode zet...dus onacceptabel  ;)

Tja en nu het geluid dat de e-shifX produceert...deze NZ8 produceert inderdaad een extra geluidje boven/naast de ventilator.
Wanneer er geen andere geluiden worden weergegeven in de ht/kamer dan alleen van de projector op medium-laser mode en met ingeschakelde e-shift komt er een geluidje bij wat ik kwa frequentie beste kan vergelijken dat van een koelkast compressor maar natuurlijk kwa volume niet zo sterk aanwezig is...waneer je met je hoofd draaid en/of van zit stand veranderd dan is het soms meer/minder hoorbaar.
Maar zodra de film begint en je jezelf niet specifiek zal focussen op dit (bij)geluidje ben je het geluidje na een paar seconden kwijt en zal het niet meer hoorbaar zijn tot het moment dat het in de film stil word...,tja dan is het er weer.
Mijn persoonlijke ervaring is dat het mij in ieder geval niet zal ergeren en/of zal gaan irriteren.

Wellicht ben ik iets vergeten toe te lichten is dit het geval zal ik hier nog op terugkomen

Werner bedankt voor je tijd en eerlijkheid inzake deze demo....  :thumbs-up:
Ik zal mijn ervaring van deze demo in ieder geval gaan afwegen en tzt tot een conclusie gaan komen of ik wèl of niet de stap zal gaan nemen om voor een NZ8 te gaan.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

#1103
Leuk Leo! En jouw beschrijving komt volledig overeen met mijn eigen indrukken.

En met een lumagen/envy zet je natuurlijk echt de kers op de taart! Belangrijk is dat de NZ8 veel potentie heeft, en dankzij de laser voor langere duur. Zeker als er net als de vorige keer nog wat software verfijningen bijkomen.

Inzake het e-shift effect: ik verwacht dat dat effect met een externe VP deels gelijkwaardig zal zijn, zie ook je opmerking over 1080P en 4K.

Past hij wel in je lift?

Kjelt

Mooie beschrijving Leo,
Even een vraag,
Het extra diepe zwart is dat niet ook voor een deel vanwege de batcave die Werner heeft?
Jij kijkt toch thuis in een woonkamer setting of heb je nu ook daar alles zwart ?

papaleo

#1105
Quote from: Teejoo on January 11, 2022, 15:08:42
Leuk Leo! En jouw beschrijving komt volledig overeen met mijn eigen indrukken.

En met een lumagen/envy zet je natuurlijk echt de kers op de taart! Belangrijk is dat de NZ8 veel potentie heeft, en dankzij de laser voor langere duur. Zeker als er net als de vorige keer nog wat software verfijningen bijkomen.

Inzake het e-shift effect: ik verwacht dat dat effect met een externe VP deels gelijkwaardig zal zijn, zie ook je opmerking over 1080P en 4K.

Past hij wel in je lift?
Precies de e-shift brengt meer scherpte dus ook meer diepte,dit is met e-shift een vast gegeven dus kan je daar niets aan veranderen...met de Lumagen/Envy zou/kan je dit naar jouw persoonlijke 'smaak' (fijn) af/instellen.

Of deze unit zal gaan passen weet ik nog niet...,ik vermoed wel ik ga er dan wel van uit dat de diepte gelijk is aan een NX7?

Quote from: Kjelt on January 11, 2022, 15:20:46
Mooie beschrijving Leo,
Even een vraag,
Het extra diepe zwart is dat niet ook voor een deel vanwege de batcave die Werner heeft?
Jij kijkt toch thuis in een woonkamer setting of heb je nu ook daar alles zwart ?
Je heb daar wel een punt...dit gaf ik ook tijdens de demo aan Werner aan.
De ruimte aldaar is een ware batcave...  8) dus helpt dit natuurlijk aan een zo'n goed en mooi mogelijk contrast-ratio neer te zetten ;)
Het scherm waar de NZ8 op projecteerde is 3m breed en is een geperforeerd doek met een gain van 0,8

Maar het feit blijft  dat wanneer je een beter zwart kan neerzetten je dit bij mij ook zal gaan zien...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Quote from: papaleo on January 11, 2022, 15:37:31
Precies de e-shift brengt meer scherpte dus ook meer diepte,dit is met e-shift een vast gegeven dus kan je daar niets aan veranderen...met de Lumagen/Envy zou/kan je dit naar jouw persoonlijke 'smaak' (fijn) af/instellen.

Of deze unit zal gaan passen weet ik nog niet...,ik vermoed wel ik ga er dan wel van uit dat de diepte gelijk is aan een NX7?

Diepte is dacht ik 1cm meer. Het zit hem in de inblaasroosters aan de achterzijde.

papaleo

Quote from: Teejoo on January 11, 2022, 15:40:38
Diepte is dacht ik 1cm meer. Het zit hem in de inblaasroosters aan de achterzijde.

Oke...
Maar de aansluitingen zitten dan wel 1cm dieper/gelijk aan de n7 wat voor mij een belangrijk maat gegeven is....maw mocht ik er voor gaan zal ik dit wel eerst goed laten opmeten  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

buckler

Quote from: papaleo on January 11, 2022, 15:44:52
Oke...
Maar de aansluitingen zitten dan wel 1cm dieper/gelijk aan de n7 wat voor mij een belangrijk maat gegeven is....maw mocht ik er voor gaan zal ik dit wel eerst goed laten opmeten  ;)

volgens mij zitten de aansluitingen even diep als eerst alleen steken de roosters wat verder uit maar voor de totale lengte maakt het volgens mij niet uit omdat je kabels nog altijd iets verder uitsteken dan de twee roosters daadwerkelijk doen.... met andere woorden: de maat voorkant naar achterkant stekkers is nog steeds exact hetzelfde als met je N7.
Athans zo lijkt het bij mijn NZ9 tov de NX9 te zijn dus ik verwacht dat dat bij jullie ook zo is.

En 'thumbs up' voor onze Belgische vriend die ons toch maar weer helpt met demo's en de happening anders had niemand hier met eigen ogen kunnen zien hoe ze presteren.
Wou ik toch ff vermeld hebben. Kudos
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

Nog een interessante quote van AVS:

Well, here is what a JVC engineer sent me regarding the RS4500, which pertains to the new models -

" JVC USA Response: (The LD module will operate 20,000-40,000 hours depending on how you run the LD power) After 20,000 hours at full LD power you will be approx. 1500 lumens)

Laser level ( LOW-MED-HIGH) will play a big part in the longevity. The 20K life is based on HIGH Laser use, using MED or LOW will increase the duration substantially. "

reza

#1110
Er komt vandaag een zeer leuke review aan op YT.
Waarin een stel vrienden alle JVC lasers, een 7900/N7 een Epson, een Sony en een Optoma :D gaan vergelijken met elkaar. Maar dan blind! Uitkomsten zijn leuk! Youthman gaat het filmpje posten.
Al vast een kleine onthulling: de 7900 doet het op blacklevel net zo goed als de NZ9 :blink:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

Ik zag toevallig gisterenavond  het filmpje dat ze de hele mik-mak aan projectoren aan het installeren en voorbereiden waren...

https://youtu.be/N5oNXrk3qd4
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

PascalP

Quote from: papaleo on January 13, 2022, 07:49:32
Ik zag toevallig gisterenavond  het filmpje dat ze de hele mik-mak aan projectoren aan het installeren en voorbereiden waren...

https://youtu.be/N5oNXrk3qd4

Dat is een beste stapel projectoren  :headbanging:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

pameijer

#1113
Quote from: reza on January 13, 2022, 06:37:51
Er komt vandaag een zeer leuke review aan op YT.
Waarin een stel vrienden alle JVC lasers, een 7900/N7 een Epson, een Sony en een Optoma :D gaan vergelijken met elkaar. Maar dan blind! Uitkomsten zijn leuk! Youthman gaat het filmpje posten.
Al vast een kleine onthulling: de 7900 doet het op blacklevel net zo goed als de NZ9 :blink:
Ik zie er geen X7900 tussen helaas. Ze hebben de JVC RS420, wat gelijk is aan de X5500. De X7900 is nog wel een stapje beter dan deze  :pompom:

Op AVS Forum is het draadje waarin alles beschreven wordt. Hier wordt de eerste vergelijking besproken. Ik had al zo'n voorgevoel dat de RS420/X5000 het goed zou doen  :clapping:
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

reza

Foutje van mij indd. Ik dacht dat de 420 de 7900 was maar dat is de 520? Of 540? Gekke Amerikanen met hun cijfertjes :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Kjelt

Het is wel opvallend dat JVC en Sony met de diverse stappen , teweten stap 1 van HD -> 4K en stap 2 van lamp naar laser, allebei een kleine terugval in blacklevel laten zien.
Dit lijkt dan wel inherent aan de technologie te zijn?

reza

Een hele mooie shootout met mooie projectoren en leuke "AVSers"  :D
Zonder al teveel metingen maar gewoon testen met je eigen ogen en niet weten naar welke projector je kijkt en dan beslissen welke je het mooiste vind :thumbs-up:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

pameijer

Quote from: reza on January 13, 2022, 16:06:26
Foutje van mij indd. Ik dacht dat de 420 de 7900 was maar dat is de 520? Of 540? Gekke Amerikanen met hun cijfertjes :D
RS540 = X7900  ::)
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Honky Tonk Blues  :D

Quote from: reza on January 13, 2022, 16:33:18
Een hele mooie shootout met mooie projectoren en leuke "AVSers"  :D
Zonder al teveel metingen maar gewoon testen met je eigen ogen en niet weten naar welke projector je kijkt en dan beslissen welke je het mooiste vind :thumbs-up:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Christoffeldg

Weet er iemand wat de huidige stock situatie is van de nieuwe projectors? Komen ze in voldoende aantallen binnen?
Video: Sony VPL-HW790ES, Elite screen Aeon 135" Cinewhite,
Speakers: Bowers and Wilkins 802 D3 front, JBL 580 rear
Amplifiers: Lyngdorf stereo TDAI 2170, Lyngdorf SDA 2400, Denon 4300H Home Theatre
Equipment: PC/PS5/Xbox Series X/Switch

H&C Hifi

Quote from: Christoffeldg on January 14, 2022, 18:49:50
Weet er iemand wat de huidige stock situatie is van de nieuwe projectors? Komen ze in voldoende aantallen binnen?

Het gaat redelijk goed sinds begin van het jaar.
Toevallig eergister nog een nz7 besteld en was er een dag later.
Inmiddels is het een paar dagen (rond de 19e komen er weer binnen)
de 8 is iets lastiger maar gaat ook steeds beter  :)

Christoffeldg

Quote from: HcHifi.nl on January 14, 2022, 19:05:22
Het gaat redelijk goed sinds begin van het jaar.
Toevallig eergister nog een nz7 besteld en was er een dag later.
Inmiddels is het een paar dagen (rond de 19e komen er weer binnen)
de 8 is iets lastiger maar gaat ook steeds beter  :)

Ah super goed nieuws  :clapping:

Ik ben best enthousiast over de HDMI2.1 specs van die nieuwe projectors. Eigenlijk voor mij al reden genoeg!

Heeft er iemand wat ervaringen met gamen op de JVC? Is de Motion resolutie wat goed? En indien niet, 120hz mode is de moeite?
Video: Sony VPL-HW790ES, Elite screen Aeon 135" Cinewhite,
Speakers: Bowers and Wilkins 802 D3 front, JBL 580 rear
Amplifiers: Lyngdorf stereo TDAI 2170, Lyngdorf SDA 2400, Denon 4300H Home Theatre
Equipment: PC/PS5/Xbox Series X/Switch