JVC laser projectoren plus NP5

Started by vik, August 7, 2020, 07:18:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

riwi

Quote from: PascalP on September  6, 2021, 12:10:28
Ja dit zal de NP5 zijn

Met een advies prijs van 6500 las ik. Dus iets duurder dan de huidige N5 als je de adviesprijzen vergelijkt.

skoebiedoe


Kjelt


donaldk

#678
De vorige week aangekondigde NZ9 heeft eem msrp van $25,000.

De voorganger laser-phosphor Z1/RS45000 heeft nu nog een msrp van $35,000. Die was enkele jaren geleden bij introductie hoger.

donaldk

Quote from: Kjelt on September  1, 2021, 17:57:16
Waren ze beide gelijk gecalibreerd ?
Had de N7 een nieuwe lamp ? Zomaar wat dingen die toch wel belangrijk zijn  ::)

Maar ik zei al langer dat een laser prettiger is dan een lamp , maar totdat JVC eindelijk na jaaaaaaaaaaaaaaaaaren ook een laser heeft mocht je dat niet zeggen want dat was niet zo.

JVC heeft al sinds 2011 LASER(-Phosphor) projectoren. En zelfs al een jaar of drie/vier een HT Model, maar ja wel een prijzig model.

maximus79

Is het nou ook zo dat laser projectoren stiller zijn in high lamp uuuh.... laser modus?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Kjelt

Bij Sony wel maar of dat ook voor JVC geldt  :D (kom er maar wee in Reza)

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

reza

Nice :thumbs-up:
Jammer genoeg geen vergelijk met zijn voorganger.
Wat ik dan wel weer leuk vond om te lezen:

Deze NZ7 heeft geen competitie naast zich..  :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Kjelt

#685
Klinkt goed allemaal. Ben erg benieuwd of ze inderdaad matchen met de voorgangers qua zwartwaardes.

Quote from: reza on September 19, 2021, 23:00:08
Wat ik dan wel weer leuk vond om te lezen:
Deze NZ7 heeft geen competitie naast zich..  :D

Jij leest wel erg subjectief jongeman  :D
Er staat:
Quote
At this point, there is no direct competition for a laser-driven home theater projector of this quality at the $9,999 price point; one would need to consider Sony's LCoS-based VPL-VW915ES at $19,999.
Tja dat komt door Sony's vreemde US prijs setting. In de EU is het nu Sony €12k en JVC ergens halverwege volgend jaar, tenminste  als de productie ditmaal wel wil opstarten  :D, €10k.
Maar Sony kan nog wel lager hoor met hun prijs , dat hebben ze wel bewezen door jaren de goedkoopste echte native 4k lamp projectoren op 5k€ te zetten.
Dus nu wachten waar Sony mee komt.

reza

Een side by side met de Sony zal ook interessant worden :tounge:

Maar ze zullen eerst geleverd moeten worden indd. :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

vik

Ter info:

De achterkant van de nieuwe laser modellen zijn iets anders. Het stroom punt zit nu in het midden en ook het gewicht en diepte is iets toegenomen (+10mm) De roosters van de koeling zijn iets anders en de koeling in het algemeen verbeterd met het zelfde geluidsniveau van de vorige modellen N serie. Verder zijn de afstanden pootjes identiek.

Achterkant NZ8:

Achterkant N7B:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

CineSmurf

Man wat een bak.
Die lijkt een stuk groter dan degene die ik nu heb, of valt dat wel mee? Waar kan je de maten vinden?
Dit lijkt me wel een mooie upgrade voor mij  :wub:
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

vik

JVC Dla-NZ7    500x234x505 (B X H X D)   22.5 kg
JVC Dla-NZ8    500x234x505                     23.1 kg
JVC Dla-NZ9    500x234x528                     25.3 kg


JVC Dla-N7B/N5 500x234x495                  19.8 kg
JVC Dla-NX9B    500x234x518                  21.8 kg





Quote from: CineSmurf on September 20, 2021, 14:31:34
Man wat een bak.
Die lijkt een stuk groter dan degene die ik nu heb, of valt dat wel mee? Waar kan je de maten vinden?
Dit lijkt me wel een mooie upgrade voor mij  :wub:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

CineSmurf

Dat ging sneller dan googlen  :clapping:

Kennelijk is de afmeting van mijn RS50: 455 x 178.5 x 472 mm

Mijn plankje (zie foto - oeps ik mag wel eens wat gaan stoffen) is 42 x 55 en de ruimte boven het plankje is 28 cm. Dat wordt dus wel heel krap.... Toch maar iets nieuws verzinnen.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

vik

JVC rs4100 DEMO & Gaming Low Latency HACK. EZ Settings Change:

**(DLA-NZ9/DLA-RS4100)**

https://www.youtube.com/v/GSyO9yOkzI0
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

riwi

Quote from: maximus79 on September 19, 2021, 22:24:39
https://www.projectorcentral.com/JVC-DLA-NZ7-D-ILA-Laser-Projector-Review.htm

Nice, interessant wel. Jammer dat hij geen echte vergelijking doet met de huidige serie.
Ik lees wel dat hij zegt dat de NX5 (bij ons de N5) nog gewoon leverbaar blijft. Andere bronnen zeggen dat de N serie gestopt wordt en dat er pas volgend jaar een opvolger van de N5 in de vorm van de NP5 komt.

Dat de pootjes van de NZ serie op dezelfde plek zitten is handig voor een ophangcontructie. Die 1 cm dieper zal geen issue zijn bij mij. Dat is hooguit de prijsstelling :)

riwi

Quote from: CineSmurf on September 20, 2021, 14:43:05
Kennelijk is de afmeting van mijn RS50: 455 x 178.5 x 472 mm

Mijn plankje (zie foto - oeps ik mag wel eens wat gaan stoffen) is 42 x 55 en de ruimte boven het plankje is 28 cm. Dat wordt dus wel heel krap.... Toch maar iets nieuws verzinnen.
Als het past dan is het goed denk ik. Boven de projector hoeft je niet veel ruimte vrij te houden. Bij de lucht in en uitlaten wel.

maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

tmt

Quote from: CineSmurf on September 20, 2021, 14:43:05
Dat ging sneller dan googlen  :clapping:

Kennelijk is de afmeting van mijn RS50: 455 x 178.5 x 472 mm

Mijn plankje (zie foto - oeps ik mag wel eens wat gaan stoffen) is 42 x 55 en de ruimte boven het plankje is 28 cm. Dat wordt dus wel heel krap.... Toch maar iets nieuws verzinnen.

een geluk dat jou projector nog een automatische lenskap heeft  :bigsmile: :bigsmile:
Sound: B&W 802 op Classé.
Video: JVC NZ8 op 150inch

CineSmurf

Quote from: tmt on September 21, 2021, 09:38:31
een geluk dat jou projector nog een automatische lenskap heeft  :bigsmile: :bigsmile:
Dat is inderdaad wel heel jammer van die nieuwe generatie projectors.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

maximus79

Bron: avsforum

JVC:

TO:All JVC Dealers

FROM:Fred Zecha / Custom Installation Division

DATE: September 21, 2021

RE:Delivery Timing of the 2021 New D-ILA Laser Projector Line

Dear Valued Dealer,

We have been delighted with the extremely positive reaction to our new D-ILA laser projectors announced September 1st, 2021. The new models have stimulated tremendous enthusiasm from Home Theater devotees.

Product development is now complete, and the factory has been ready to ramp up production to release the new models in October as originally announced. However, upon commencing mass production of the projectors we have been informed from one of our main Southeast Asia board suppliers they are forced to halt production due to a Covid-19 lockdown.

Upon receiving this unfortunate news, we have no alternative but to advise you that we will be unable to achieve the previously announced October delivery for these new models.

As you will appreciate only too well, there are many unknowns when it comes to predicting the easing of pandemic restrictions, thus now we are unable to confirm a certain alternate availability date for our new projectors. However, we are hopeful that it will be within November, and that we shall be able to update you on the situation within the next ten days.

We will announce more details concerning production dates as we receive them.

JVC will always put quality and performance first in our never-ending goal to deliver the best home theater projector in today's market.

Sincerely,

Fred Zecha
General Manager Custom Installations.

Sent from my iPhone using Tapatalk
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Mediasluis

#699
Ik ontdekte dit toffe topic pas na mijn vakantie en heb geen tijd om 30 pagina's te lezen, dus sorry als dit al is aangehaald,...

Mooie projectors inderdaad, waar ik ook niet op kan wachten om neer te zetten hier.
Ik ben wel zeer blij om te kunnen genieten van de kwaliteit van een N7 of zelfs beter zonder je druk te hoeven maken over de lampuren.
Sinds de Sony VW590 kijk ik maar weer afwisselend op de JVC DLA-N7 en Sony VPL-VW590.
Ik vind de kleuren tijdens 4K met de DCI filter op onze N7 wel duidelijk mooier vergeleken met de N5 of VW590 en zonder deze DCI filter zal dit bij de NZ7 Laser vs de NZ8 Laser ook zo zijn.
Gezien het missen van de DCI filter en het contrast van 40.000:1 op de NZ7, zal je van de N7 wel direct naar een NZ8 moeten gaan, wil je dat behouden en dat maakt de stap best groot.
Veel klanten schrikken hier best van.

Toch heeft JVC nu echt iets bijzonders in handen en combineert al het goede nu in een ultieme projector serie.
Hoeveel personen er i.p.v. een JVC DLA-N5 of Sony VPL-VW590 extra willen doorsparen, zal de toekomst uitmaken.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar info@mediasluis.nl of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis