Breaking news JVC introduceert laser projectoren en nieuwe NP5

Started by vik, August 7, 2020, 07:18:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

riwi

Ik kijk wel vaker niet live. Ook de F1 als het me 's ochtends te vroeg is. Ik heb op zondag geen zin om om 07:00 of 08:00 al voor de TV te zitten.

Ik zie dat de projector 2160p25 ontvangt... Dus er is een apparaat tussen dat van de 1080i50 input zowel een de-interlace slag doet naar 25 fps en een upscale naar 2160.
Dat zou ik dan proberen uit te zetten, om te kijken of de JVC het beter kan.
De oude Horizon kan toch geen 2160p uitsturen?

Ik weet niet hoe diep je in de de-interlace materie zit. Dat is met film based materiaal al lastig, maar redelijk mogelijk. Met video based materiaal is het bijna onmogelijk. Doordat de 2 fields van een frame in tijd verschoven zijn kan je ze niet zomaar in elkaar plakken (kam effecten) (dit heet weave) of je kan gewoon 1 helft weg gooien (bob) dan heb je geen kammetjes maar verlies je wel de helft van de resolutie.

Ik zou evt een betere scaler dit laten doen of een Next proberen te krijgen van Ziggo.

Zymotic

Ik denk dat de Marantz dat doet, weet alleen niet zo snel waar dat ingesteld staat. En of dat aan te passen is. Moet ik even uitzoeken.

Zymotic

Met behulp van Vik opgelost. De Marantz maakte er een zooitje van. Ik kan nu weer normaal voetbal kijken  :pompom:

@Vik, nogmaals dank voor je snelle en adequate hulp!!

riwi

Quote from: Zymotic on November 25, 2020, 15:05:48
Met behulp van Vik opgelost. De Marantz maakte er een zooitje van. Ik kan nu weer normaal voetbal kijken  :pompom:

@Vik, nogmaals dank voor je snelle en adequate hulp!!

Nice!

maximus79

#379
Wat vinden de profs nu eigenlijk van de jvc dtm tegenover madvr/envy?? 

Werner/Frank etc??
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

reza

Quote from: maximus79 on December 20, 2020, 08:02:49
Wat vinden de profs nu eigenlijk van de jvc dtm tegenover madvr/envy?? 

Werner/Frank etc??


Ik ben geen prof maar heb wel een mening.
De N5 staat hier nu een paar weken te spelen en ik moet zeggen dat ik persoonlijk de DTM mooier vind spelen. Dit komt voor mij ( denk ik ) dat madVR terug gaat naar een rec 709 gamma curve wat het plaatje wat vlakker maakt dan DTM wat in de HDR gamma curve blijft. Met de DTM popt het echt veel meer. Het enige wat ik wel jammer vind is het gemis van de 3dlut kalibratie. Want dat is echt wel een mooi stukje techniek en werkt ook echt super.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

PascalP

Quote from: reza on December 20, 2020, 08:46:23
Ik ben geen prof maar heb wel een mening.
De N5 staat hier nu een paar weken te spelen en ik moet zeggen dat ik persoonlijk de DTM mooier vind spelen. Dit komt voor mij ( denk ik ) dat madVR terug gaat naar een rec 709 gamma curve wat het plaatje wat vlakker maakt dan DTM wat in de HDR gamma curve blijft. Met de DTM popt het echt veel meer. Het enige wat ik wel jammer vind is het gemis van de 3dlut kalibratie. Want dat is echt wel een mooi stukje techniek en werkt ook echt super.

Heb zelf MadVR nog nooit gebruikt, maar is het niet mogelijk om BT.2020/SDR uit te sturen zoals de Lumagen doet?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

Quote from: reza on December 20, 2020, 08:46:23
Ik ben geen prof maar heb wel een mening.
De N5 staat hier nu een paar weken te spelen en ik moet zeggen dat ik persoonlijk de DTM mooier vind spelen. Dit komt voor mij ( denk ik ) dat madVR terug gaat naar een rec 709 gamma curve wat het plaatje wat vlakker maakt dan DTM wat in de HDR gamma curve blijft. Met de DTM popt het echt veel meer. Het enige wat ik wel jammer vind is het gemis van de 3dlut kalibratie. Want dat is echt wel een mooi stukje techniek en werkt ook echt super.
Ik heb helemaal gemist dat je nu toch al een N5 hebt! Nice!

maximus79

Quote from: reza on December 20, 2020, 08:46:23
Ik ben geen prof maar heb wel een mening.
De N5 staat hier nu een paar weken te spelen en ik moet zeggen dat ik persoonlijk de DTM mooier vind spelen. Dit komt voor mij ( denk ik ) dat madVR terug gaat naar een rec 709 gamma curve wat het plaatje wat vlakker maakt dan DTM wat in de HDR gamma curve blijft. Met de DTM popt het echt veel meer. Het enige wat ik wel jammer vind is het gemis van de 3dlut kalibratie. Want dat is echt wel een mooi stukje techniek en werkt ook echt super.
Jouw voorkeur wist ik inmiddels[emoji2] en ben het met je eens. Leuk dat je al aan het genieten bent van de N5, ik ook nog steeds!!

Over 3dlut, daar heb weinig aan met madvr op dit moment aangezien de saturatie verloopt bij het gebruik van de dtm. Envy heeft dus het zelfde probleem, oplossing is nog niet in zicht.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

maximus79

Quote from: PascalP on December 20, 2020, 08:54:40
Heb zelf MadVR nog nooit gebruikt, maar is het niet mogelijk om BT.2020/SDR uit te sturen zoals de Lumagen doet?
Ja dit is wel mogelijk en werkt gewoon goed.
Mijn voorkeur gaat dan nog steeds uit dan naar dtm van de jvc.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

J.A.F._Doorhof

De scaling en motion is enorm goed op de envy
De hdr afhandeling..... Is erg goed.
Het verschilt echter zoveel per aangeboden materiaal dat je niet kan zeggen "dit is beter voor alles"

De envy doet het gewoon enorm goed
Maar mag ook wel natuurlijk.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

maximus79

Quote from: J.A.F._Doorhof on December 20, 2020, 09:07:12
De scaling en motion is enorm goed op de envy
De hdr afhandeling..... Is erg goed.
Het verschilt echter zoveel per aangeboden materiaal dat je niet kan zeggen "dit is beter voor alles"

De envy doet het gewoon enorm goed
Maar mag ook wel natuurlijk.
Even alleen naar de dtm kijkend, daar moet jij toch wel een probleem mee hebben als kalibratie guru?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

maximus79

#387
Quote from: J.A.F._Doorhof on December 20, 2020, 09:07:12
De envy doet het gewoon enorm goed
Maar mag ook wel natuurlijk.

Dit is zelf waar ik problemen mee zou hebben als ik duizenden euro's had uitgegeven aan de Envy....
Er zit een duidelijk probleem in de DTM met de saturatie bij lage nits, de Lumagen heeft hier geen last van overigens.
Het probleem word natuurlijk onderzocht door Madshi maar is al heel lang aan de orde en de leden van AVSforum welke mee onderzoeken en testen komen geen steek verder.....
Las dat er een hoop mensen die de Envy aangeschaft hadden deze terug gestuurd hebben en naar een Lumagen zijn gegaan.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

reza

madVR is als gratis software onverslaanbaar!
Maar om indd duizenden euro's neer te leggen voor een apparaat wat " nog steeds niet goed" functioneert..
:dontgetit:
Nogmaals madVR is fantastisch en zeer zeer goed bedacht door madshi maar valt nu wel tussen wal en schip met de lumagen en de oplossing van JVC.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

wolfkampf

Als ze nou in 2021 een media/bluray speler maken met dit alles aan boord die ook nog eens betaalbaar is heb je naar mijn inziens een gat in de markt  :pompom:  :D
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

J.A.F._Doorhof

Puur op dynamic tone mapping ben ik van mening dat scene to scene het beste is. En daarna is het een kwestie van je realiseren wat er moet gebeuren.

In feite moet een processor een heel beeld analyseren en bepalen waar het zwaartepunt komt te liggen.

Er zijn scènes waar de envy het enorm goed doet. Maar ook scènes waar de jvc het zelf beter doet. Dit zul je altijd houden. Vandaar dat ik ook motion en scaling erbij nam.

Daarnaast denk ik dat je je ook moet realiseren dat ook vakidioten zoals ik gewoon weten waar de algoritmes naar kijken en dan accepteer je denk ik makkelijker als het een keer "mis gaat".

Net als met frame interpolatie. Er zijn altijd artifacts maar wat ziet er over de hele film genomen beter uit.

Met de envy zit je in een gevaarlijk gebied
Je verwacht als klant perfectie. Maar met hdr kan dat niet. Er zal altijd een zeer slim maar uiteindelijk "dom" algoritme achter die door de makers gefinetuned kan worden.

Ik neem aan dat ze met een soort van database voor IA werken en dus zouden ze door probleem scènes het algoritme kunnen aanpassen. Maar perfect word het natuurlijk nooit. Maar beter als zonder.

En als je dat weet weet je dus ook dat elke machine het anders zal doen. Dan blijft de vraag over waar erger je je aan.

Geloof me ik ben een zeikerd en ga heel ver. Maar soms lees ik dingen als 10.000 staps calibratie in een 3d lut die dan 12 uur duurt en dan denk ik..... "Tuurlijk geloof wat je wil" maar niemand zit dat verschil.

En soms zie je dit ook met reviews
En met dit soort bedragen snap ik het ook nog. Maar je moet eigenlijk kijken of het je in de film opvalt. We zijn wel film aan het kijken niet met een microscoop een frame aan het analyseren ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

maximus79

Quote from: J.A.F._Doorhof on December 20, 2020, 17:31:16
Puur op dynamic tone mapping ben ik van mening dat scene to scene het beste is. En daarna is het een kwestie van je realiseren wat er moet gebeuren.

In feite moet een processor een heel beeld analyseren en bepalen waar het zwaartepunt komt te liggen.

Er zijn scènes waar de envy het enorm goed doet. Maar ook scènes waar de jvc het zelf beter doet. Dit zul je altijd houden. Vandaar dat ik ook motion en scaling erbij nam.

Daarnaast denk ik dat je je ook moet realiseren dat ook vakidioten zoals ik gewoon weten waar de algoritmes naar kijken en dan accepteer je denk ik makkelijker als het een keer "mis gaat".

Net als met frame interpolatie. Er zijn altijd artifacts maar wat ziet er over de hele film genomen beter uit.

Met de envy zit je in een gevaarlijk gebied
Je verwacht als klant perfectie. Maar met hdr kan dat niet. Er zal altijd een zeer slim maar uiteindelijk "dom" algoritme achter die door de makers gefinetuned kan worden.

Ik neem aan dat ze met een soort van database voor IA werken en dus zouden ze door probleem scènes het algoritme kunnen aanpassen. Maar perfect word het natuurlijk nooit. Maar beter als zonder.

En als je dat weet weet je dus ook dat elke machine het anders zal doen. Dan blijft de vraag over waar erger je je aan.

Geloof me ik ben een zeikerd en ga heel ver. Maar soms lees ik dingen als 10.000 staps calibratie in een 3d lut die dan 12 uur duurt en dan denk ik..... "Tuurlijk geloof wat je wil" maar niemand zit dat verschil.

En soms zie je dit ook met reviews
En met dit soort bedragen snap ik het ook nog. Maar je moet eigenlijk kijken of het je in de film opvalt. We zijn wel film aan het kijken niet met een microscoop een frame aan het analyseren ;)
Duidelijk, je had het eerder over motion met de Envy, wat doet die dan daarmee?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

J.A.F._Doorhof

Motion als beweging
Processing is daar enorn belangrijk en daar merk je gewoon dat er best wat snelheid aanwezig is ;)

Frame interpolatie of upscaling vergen enorm veel rekenkracht en daar is de envy goed in.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Maks

Hi, bijgaand de link naar de oplossing die ik nav deze thread heb gerealiseerd...dank voor jullie hulp hiervoor :clapping:
gr max

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=178267.0
JVC-N9, Panamorph DCR, IVisions Tab tensioned 21:9 screen (145x330), Klipsch THX-Ultra 2 - 9.2.4, JVC Exofield, Samsung 98QN90a, Oppo BDP-203, Zidoo UHD 3000, Madvr Envy, Marantz AV8805, Marantz MM88077, Marantz MM8008,  Synology DS1813 en veel te veel dure kabels!

vik

Voor wie het leuk vindt op deze donkere 2e Paasdag:

Een korte samenvatting van Lars Mette  :P

https://www.youtube.com/v/1kpeHY1N2o0
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo

Ik had gisteren Mulan gekeken op de N7, en toen zag ik bij de scene als zij na het gevecht met die lawine uit de mist komt best wat pompen qua helderheid van ik denk de dynamische iris. Viel erg op door het witte vlak. Is me nog nooit eerder opgevallen en was hinderlijk. Hebben meer mensen dit gezien?

vik

Ik geloof dat Frank ooit wel eens iets heeft geroepen (pompen). Zelf nog nooit meegemaakt en ik herken dat persoonlijk niet maar ik zeg er wel bij dat ik dit soort opties altijd uit zet. Hoe meer de JVC moet processen des de groter de kans dat je te maken krijgt met neven effecten. Same story met interpolatie en andere verbeteraars. Maar daar is inmiddels als zoveel over geschreven. (ervaringen en meningen)

Quote from: Teejoo on April  5, 2021, 09:21:36
Ik had gisteren Mulan gekeken op de N7, en toen zag ik bij de scene als zij na het gevecht met die lawine uit de mist komt best wat pompen qua helderheid van ik denk de dynamische iris. Viel erg op door het witte vlak. Is me nog nooit eerder opgevallen en was hinderlijk. Hebben meer mensen dit gezien?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

buckler

Leuk Viktor, maar wat kan die gozer toch lullen zeg... hahaha. Die lult zo een dag vol. ;D
Gaaf dat ze deze vergelijken zo doen.
Thanks
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

reza

Na dit filmpje vanochtend al bekeken te hebben, zit ik wel goed met mijn N5 O0
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Van mij mag er trouwens wel een update komen waarbij de melding bij het aanpassen van het formaat sneller verdwijnt. Heel irritant als je wisselt van 16:9 setting naar 21:9 of zo. Voorheen kwam dat even in beeld, maar dit is belachelijk.