Breaking news JVC introduceert laser projectoren en nieuwe NP5

Started by vik, August 7, 2020, 07:18:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Over schermen kan ik kort zijn
In een donkere ruimte ben en blijf ik voorstander van een zeer laag (1.0-1.3) matwit scherm.

Bij woonkamers met diffuus licht kan beide goed werken. Met meer licht zonder meer een speciale coating.

We leveren zelf bijna alle merken en we hebben ook goede ervaringen met adeo.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

maximus79

Quote from: ppeter on November 22, 2020, 12:55:47
@Maks

Wat een mooie setup, en het scherm netjes geïntegreerd in het plafond! 👍
Spijtig dat iVisions nog geen Grey screens heeft.
Heb jij ook nog een tv daar achter hangen?

Sorry maar begrijp de scène met de paarden niet zo goed? Volgens mij zijn er toch andere/betere scènes om HDR in de picture te zetten? ☺️🤔

Die met de paarden is een hele moeilijke scene om te tonemappen, de tonemapping van JVC doet het hier ook slechter dan madvr/envy bijvoorbeeld.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Maks

Quote from: ppeter on November 22, 2020, 12:55:47
@Maks

Wat een mooie setup, en het scherm netjes geïntegreerd in het plafond! 👍
Spijtig dat iVisions nog geen Grey screens heeft.
Heb jij ook nog een tv daar achter hangen?

Sorry maar begrijp de scène met de paarden niet zo goed? Volgens mij zijn er toch andere/betere scènes om HDR in de picture te zetten? ☺️🤔

Thx ppeter...klopt, de tv kun je net nog zien op het plaatje....hangt achter het scherm. Idd, Ivisions heeft ze nog niet, vandaar adeo maar eens onderzoeken. Maar ik zie met name op tegen de "verbouwing" om van scherm te wisselen...even los van de prijs van het nieuwe scherm.
Gr.Max
JVC-N9, Panamorph DCR, IVisions Tab tensioned 21:9 screen (145x330), Klipsch THX-Ultra 2 - 9.2.4, JVC Exofield, Samsung 98QN90a, Oppo BDP-203, Zidoo UHD 3000, Madvr Envy, Marantz AV8805, Marantz MM88077, Marantz MM8008,  Synology DS1813 en veel te veel dure kabels!

Richard70…

Quote from: papaleo on November 22, 2020, 12:15:31
Ja dat kan niet anders,Vik  ;)

Als jij een ALR doek voor mijn WS-Spalluto MultiMasking 100" kan verzorgen dan sta ik daar geheel open voor.
Mocht dit evt niet kunnen dan de inceiling WS-Spalluto MultiMasking 100"  evt vervangen voor een compleet andere inceiling multiformat ALR oplossing  ;)

Mocht het om het zelfde doek gaan zou je die evt bij mij kunnen bekijken  ;)
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

buckler

Quote from: Maks on November 22, 2020, 14:24:46
Thx ppeter...klopt, de tv kun je net nog zien op het plaatje....hangt achter het scherm. Idd, Ivisions heeft ze nog niet, vandaar adeo maar eens onderzoeken. Maar ik zie met name op tegen de "verbouwing" om van scherm te wisselen...even los van de prijs van het nieuwe scherm.
Gr.Max

Dan zit er niks anders op dan de hele mikmak eromheen zwart maken Max  :coffee:
Of inderdaad alles zo laten als het nu is en een grijs ALR scherm van bv Adeo plaatsen... doet beide zeer denk ik.
Ik zelf kies ervoor om alles donker te maken en ja dan ziet de woonkamer er maar wat 'apart' uit, al moet ik zeggen dat het in Amerika ,athans in hun woon/verbouw programma's op tv, heel gewoon is om het plafond een kleur te geven  :confused:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

papaleo

Quote from: rdebruin on November 22, 2020, 14:41:25
Mocht het om het zelfde doek gaan zou je die evt bij mij kunnen bekijken  ;)

:thumbs-up: Dat zou 2 vliegen in een klap zijn... ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

maximus79

Wel mooi hoor je ruimte Maks! Mooi op die manier weg gewerkt! :wub:
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Richard70…

Quote from: papaleo on November 22, 2020, 14:54:52
:thumbs-up: Dat zou 2 vliegen in een klap zijn... ;)
Als het goed is eind vd week binnen, dan hoop ik dat vik daarna tijd heeft.
Dat zou dan in ons schema moeten passen :clapping:
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

home@the movies

#358
Toch heel even duidelijk stellen dat de Reference Grey van ADEO "geen" ALR doek is maar een standaard doek met grijze coating met een negatieve gain van 0.9, dat is iets heel anders dan een ALR doek waarbij er meer dan 11 lagen over elkaar heen zijn aangebracht die ieder op hun beurt zorgen dat het invallend licht dat van boven, onder en zijkanten komt veel minder invloed hebben op het scherm .

Dat doet de reference Grey niet, dit is een standaard doek met grijze coating om je zwartwaarden te verbeteren door de grijze kleur.
Ik zeg "niet" dat dit geen verbetering geeft tov een matwit, integendeel, heb er net eentje voor een klant in bestelling staan, maar dit doek vergelijken of onder dezelfde noemer plaatsen als "echte" ALR doeken is niet correct.

J.A.F._Doorhof

Je hebt veel varianten.
Vroeger verkochten we al "high contrast doeken" en natuurlijk dingen als firehawks etc.

De laatste paar jaar zie je sinds black diamond nog meer varianten. Niet allemaal even goed. Met matwit heb je eigenlijk zelden problemen of afwijkingen. Met de extreme schermen is er bijna altijd wel een trade-off.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

papaleo

BD van SI geeft vervelende bijverschijnselen zoals sparkels en hotspot

Theoretisch zou een ALR in de meeste huiskamers het beste tot zijn recht kunnen/moeten komen om het contrastratio overeind te houden...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

J.A.F._Doorhof

Nieuwere versies zijn daar al beter in.
Maar je blijft altijd een concessie doen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

home@the movies

#362
Quote from: J.A.F._Doorhof on November 22, 2020, 18:56:42
Nieuwere versies zijn daar al beter in.
Maar je blijft altijd een concessie doen.

Maar die concessie is in de meeste gevallen totaal verwaarloosbaar tov alle nadelen die je hebt met om een matwit doek in een witte woonkamer te gaan gebruiken.
Je zal het toch met me eens zijn dat de winst die je haalt met een goed ALR doek in een witte woonkamer totaal niet opweegt tegen de kleinere nadelen van die doeken.
Een matwit doek in een kamer met witte muren, plafond en eventueel nog wat restlicht is gewoon totaal niet te vergelijken met wat je aan winst haalt met een ALR scherm, de concessie die je daar doet is vele malen groter en nefaster dan de de "nadelen" van een ALR scherm.

Kjelt

Quote from: home@the movies on November 22, 2020, 19:17:39
Een matwit doek in een kamer met witte muren, plafond en eventueel nog wat restlicht
Zo iemand moet je een tv adviseren en geen projector willen verkopen  :tounge:

J.A.F._Doorhof

Precies
Het verschilt per ruimte en omgevingslicht en ook nog eens de hoek van het licht. En soms is een projector gewoon niet de oplossing. En soms werkt een scherm.

Maar persoonlijk vind ik niets mooier dan een matwit scherm in een batcave.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Zymotic

Gister "geprobeerd" voetbal te kijken op de N5 (via ziggo). Dit valt me nog steeds wel tegen, bewegende beelden worden gewoon wazig. Dit dit de Sony HW65 echt wel beter. Doet deze update daar ook iets mee?

vik

Op dit punt moet ik je gelijk geven Werner en de "noemer" en exacte omschrijving "ALR (Ambient Light Rejection)" hoort niet bij het Reference grey doek.

Ik ben nadat ik afscheid heb genomen van Elite Screens een tijdje op zoek geweest naar een doek die uitstekende kwaliteit levert, in een ruimte waar de klant zelf zo goed mogelijk probeert te verduisteren, en daarbij een wit wandje of plafond mag hebben.

En heel belangrijk zonder de negatieve eigenschappen van tot nu toe elk ALR scherm wat ik heb gezien. Dit varieert van een vervelende sparkle tot zeer slechte kijkhoeken en donkere plekken verdeeld over het scherm. Na de goede adviezen van Adeo zelf ( een uitstekend contact met Maximilian) die zelf ook het doek adviseert (boven de Ambient Grey die ze ook in het assortiment hebben) kan ik er niets anders over zeggen dat dit een prachtig doek is.  En ze geven het ook aan bij dit type doek: "It is particularly well suited for the rooms with bright walls and some ambient light Gain: 0.9"

Klanten die met volle bak licht aan projectie kijken in een huiskamer, die klanten heb ik niet en als je die route volgt zal de Reference Grey niet volstaan dat klopt.  Ik vind de Adeo zelfs ook fraaier als de Stewart Firehawk en geeft veel meer rust in de kijk ervaring. Deze boodschap geef ik mijn klanten tot nu mee en die zijn uiterst tevreden met mijn advies.  Een N5 op een breedte van ruim 280 cm gaat prima en helemaal met de nieuwe software gaat dit tot nu toe prima. Je verliest wel 10% licht maar dat neemt de klant voor lief. Beter als de vervelde eigenschappen van een hogere gain zoals in het verleden gain 1.5 bij Elite.


Quote from: home@the movies on November 22, 2020, 16:19:09
Toch heel even duidelijk stellen dat de Reference Grey van ADEO "geen" ALR doek is maar een standaard doek met grijze coating met een negatieve gain van 0.9, dat is iets heel anders dan een ALR doek waarbij er meer dan 11 lagen over elkaar heen zijn aangebracht die ieder op hun beurt zorgen dat het invallend licht dat van boven, onder en zijkanten komt veel minder invloed hebben op het scherm .

Dat doet de reference Grey niet, dit is een standaard doek met grijze coating om je zwartwaarden te verbeteren door de grijze kleur.
Ik zeg "niet" dat dit geen verbetering geeft tov een matwit, integendeel, heb er net eentje voor een klant in bestelling staan, maar dit doek vergelijken of onder dezelfde noemer plaatsen als "echte" ALR doeken is niet correct.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Er is niets beters als de Stewart StudioTek 100 mat wit.  :)

Quote from: J.A.F._Doorhof on November 22, 2020, 19:52:51
Precies
Het verschilt per ruimte en omgevingslicht en ook nog eens de hoek van het licht. En soms is een projector gewoon niet de oplossing. En soms werkt een scherm.

Maar persoonlijk vind ik niets mooier dan een matwit scherm in een batcave.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Wat voor resolutie stuurt de Ziggo naar de projector kun je dat eens checken?

Quote from: Zymotic on November 23, 2020, 09:17:16
Gister "geprobeerd" voetbal te kijken op de N5 (via ziggo). Dit valt me nog steeds wel tegen, bewegende beelden worden gewoon wazig. Dit dit de Sony HW65 echt wel beter. Doet deze update daar ook iets mee?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Zymotic

Quote from: vik on November 23, 2020, 09:36:59
Wat voor resolutie stuurt de Ziggo naar de projector kun je dat eens checken?

Zal ik vanavond even bekijken.

maximus79

Quote from: Zymotic on November 23, 2020, 09:17:16
Gister "geprobeerd" voetbal te kijken op de N5 (via ziggo). Dit valt me nog steeds wel tegen, bewegende beelden worden gewoon wazig. Dit dit de Sony HW65 echt wel beter. Doet deze update daar ook iets mee?

Update doet hier niets mee, native zijn de panelen van sony gewoon wat sneller. Heb je CMD op low al geprobeerd? Of anders voor voertbal op high?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

J.A.F._Doorhof

@vik
Zijn zat goede alternatieven.
Maar als purist ben ik gewoon voor een goed verduisterde ruimte en een 1.0-1.3 scherm. Liefst span of tabtensioned. En zonder structuur.

Zodra er concessies gedaan moeten worden dan gaan we kijken naar andere schermen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

riwi

Quote from: Zymotic on November 23, 2020, 09:17:16
Gister "geprobeerd" voetbal te kijken op de N5 (via ziggo). Dit valt me nog steeds wel tegen, bewegende beelden worden gewoon wazig. Dit dit de Sony HW65 echt wel beter. Doet deze update daar ook iets mee?

Deze heeft daar ook last van (op een Epson TW9300):
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=171799.msg3382742#msg3382742

Ik heb er zelf geen last van. Vind het voetbal en F1 ook prima, hoewel ik dat meestal gewoon op TV kijk.

Vraagje : Kijk je live TV of van een opname cq replay ?
Als je van een opname kijkt of via Replay dan speelt ie van een ip stream die van mindere kwaliteit is dan live TV dat via de Coax binnen komt. Ik vind het nog steeds prima, maar ik kan me voorstellen dat het met name bij snelle beweging minder vloeiend oogt.
Bij de oude Horizon of Humax nam het apparaat de Coax gewoon lokaal op op harddisk. Dat was vrijwel zonder verlies en dus was de opname even goed als live TV.

Toen ik vroeger een Sony projector had liet ik de Humax altijd 1080i sturen, de Sony maakte daar een mooi plaatje van. Mooier dan de Humax dat kon met de 1080i -> 1080p vertaling. De JVC is zeker met 1080i deinterlacing niet zo goed. Maargoed de Next stuurt altijd 1080p50 of 2160p50. Aan de bron is kabelTV nog wel interlaced volgens mij.

Zymotic

Quote from: vik on November 23, 2020, 09:36:59
Wat voor resolutie stuurt de Ziggo naar de projector kun je dat eens checken?

Het is geen Next kastje, maar de vorige versie.

Zymotic

Quote from: riwi on November 23, 2020, 15:25:41
Deze heeft daar ook last van (op een Epson TW9300):
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=171799.msg3382742#msg3382742



Vraagje : Kijk je live TV of van een opname cq replay ?




Voetbal kijk je toch alleen maar live!  ;) ;D