Breaking news JVC introduceert laser projectoren en nieuwe NP5

Started by vik, August 7, 2020, 07:18:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

maximus79

#325
Quote from: vik on November 22, 2020, 09:35:01
Het was een algemene opmerking Frank en niet zo zeer op jou gericht. Ik gooi alleen een balletje op dat we moeten (niets moet :-X) waken door niet de richting op te gaan van AVS omdat dat gewoon mieren neukers zijn die enkel de focus leggen op test patronen.

Maar nu ik je toch even aan de lijn heb...  :P

Wat bedoel jij nou precies met dat zogenaamde "pompen" waardoor jij de setting "scene per scene" beter vindt t.o.v. frame by frame? Ik heb nog nooit wat zien pompen en de frame by frame is over het algemeen de beste setting. Heb jij niet een ander proces in de keten wat dat verschijnsel veroorzaakt? Bron, htcp of andere processen?

Vraag is niet aan mij gesteld maar weet wel het antwoord, met tonemapping kan het voor komen dat je de helderheid ziet pompen, dus de tonemapping. Het komt gelukkig in de praktijk dat je er last van hebt weinig voor vind ik zelf. Hoe ik weet dat het zeker er is omdat ik ook games speel in hdr met tonemapping aan. Als je een heldere horizon hebt en een donkere ondergrond dan zie je duidelijk de tonemapping werken als je de horizon naar boven of naar benenden verschuift, dat valt HEEL erg op. Maar zo als ik al zei, valt het tijdens een film zo goed als niet op.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Kjelt

Veel mensen die erg gevoelig zijn voor een te dynamische iris en deze uitzetten.
Het is net als met rainbow bij een dlp , of artifacts bij een te hoge FI setting, als je het eenmaal "ziet" dan blijf je er last van houden.

papaleo

Quote from: vik on November 22, 2020, 09:28:58
Ik verbaas mij iedere keer weer over het feit dat klanten op het verkeerde been worden gezet met een wit projectie scherm in een huiskamer. Het is ook bijna altijd een Pinguïn  :P

Ook al kun je goed verduisteren en je hebt een wit plafond en muren. Er gaat dan niets boven een goed ALR doek. Beter een kwalitatief mindere projector op een goed ALR doek in vergelijking met een top projector in een huiskamer setting op een wit doek.  Op deze wijze behoud je de best beeldkwaliteit en contrast waarden. Zonder een goed contrast heb je ook minder mooie kleuren plus beleving. Ze zijn er niet voor niets.  Bij jou gaat de Adeo Reference grey een enorm stap zijn met de N7 en dan kan die Pinguïn eruit.  :police:

Nu ben ik verbaast...leg nog eens aan mij uit  ;D

Een tijd geleden (al voor de komst van de N7) was ik mij aan het oriënteren voor een 'grey' doek....
En toen jij samen met Charles bij mij de N7 kwam calibreren en ik dit aan jouw voorlegde adviseerde jij mij later dat mijn huidig doek tov een grey doek weinig tot geen meerwaarde zou hebben,zo begreep ik jouw uitleg...now I'm confused 🤷🏼‍♂️  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

maximus79

#328
Quote from: Kjelt on November 22, 2020, 10:29:43
Veel mensen die erg gevoelig zijn voor een te dynamische iris en deze uitzetten.
Het is net als met rainbow bij een dlp , of artifacts bij een te hoge FI setting, als je het eenmaal "ziet" dan blijf je er last van houden.

Yep, dynamische iris op de N5 vind ik niet bruikbaar bijvoorbeeld, maar niet door het pompen daar van helaas, daar had ik wel mee kunnen leven.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

home@the movies

#329
QuoteIk verbaas mij iedere keer weer over het feit dat klanten op het verkeerde been worden gezet met een wit projectie scherm in een huiskamer. Het is ook bijna altijd een Pinguïn  :P

Ook al kun je goed verduisteren en je hebt een wit plafond en muren. Er gaat dan niets boven een goed ALR doek. Beter een kwalitatief mindere projector op een goed ALR doek in vergelijking met een top projector in een huiskamer setting op een wit doek.  Op deze wijze behoud je de best beeldkwaliteit en contrast waarden. Zonder een goed contrast heb je ook minder mooie kleuren plus beleving. Ze zijn er niet voor niets.  Bij jou gaat de Adeo Reference grey een enorm stap zijn met de N7 en dan kan die Pinguïn eruit.

Dat verkondigen wij al jaren, nochtans kan ik mij herinneren dat er heel wat commentaren kwamen toen we SI en Xtrem screen aanbevolen.
de eventuele "nadelen" van een ALR scherm wegen in geen 100 jaar op tegen de nadelen van een kamer met witte wanden, plafond en/of invallend licht.
Een dure projector in een woonkamer hangen op een matwit scherm is gewoon pure doodzonde.
Onderstaande foto is een heel donker beeld geprojecteerd op een Daylight scherm in een situatie waarbij je met een wit scherm gewoon 0,0 contrast meer over zou hebben.

maximus79

Quote from: home@the movies on November 22, 2020, 10:48:46
Dat verkondigen wij al jaren, nochtans kan ik mij herinneren dat er heel wat commentaren kwamen toen SI en Xtrem screen aanbevolen.
de "nadelen" van een ALR scherm wegen in geen 100 jaar op tegen de nadelen van een kamer met witte wanden, plafond en/of invallend licht.
Een dure projector in een woonkamer hangen op een manwit scherm is gewoon pure doodzonde.

En wat is dan het beste als je WEL een batcave met wanden die geen invloed hebben op het beeld? Valt er nog veel winst te behalen tegen over een kingpin scherm dan?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

ppeter

Quote from: rdebruin on November 21, 2020, 13:44:24
Misschien een optie om een grijs scherm te nemen, ik ben op aanraden van vik wezen kijken voor een adeo scherm, heb nu ook zo'n kingpin hangen.
Dat was toch wel een behoorlijk verschil hoor.
Heb voor de rest wel een geheel te verduisteren ruimte, maar ook een wit plafond .
Voor mij was het verschil dusdanig dat ik er 1 besteld heb , eind volgende week komt hij binnen.
Sorry even off-topic. ☺️
Heb jij toevallig prijzen van de Adeo schermen, kan ze niet vinden?
Zij hebben blijkbaar wel interessante Tab-tensioned (multiformat) schermen met Grey doek.
Ga ook eens vragen aan een professionele schilder, of er verf bestaat die de straling tot een minimum kan beperken?
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

home@the movies

Quote from: maximus79 on November 22, 2020, 10:50:46
En wat is dan het beste als je WEL een batcave met wanden die geen invloed hebben op het beeld? Valt er nog veel winst te behalen tegen over een kingpin scherm dan?

Dan is een goed matwit scherm met eventuele masking (als het 16/9 is) zeker de beste oplossing, ik heb wel wat installaties waar we een daylight 0.9 scherm hebben hangen voor perfecte zwartwaarden. Dat werk bijzonder goed maar je verliest uiteraard wel weer wat licht.

ppeter

Quote from: maximus79 on November 22, 2020, 10:50:46
En wat is dan het beste als je WEL een batcave met wanden die geen invloed hebben op het beeld? Valt er nog veel winst te behalen tegen over een kingpin scherm dan?
Ik dacht dat in een batcave met donker interieur, een mat wit scherm ok was?
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

home@the movies

Quote from: ppeter on November 22, 2020, 10:52:58
Sorry even off-topic. ☺️
Heb jij toevallig prijzen van de Adeo schermen, kan ze niet vinden?
Zij hebben blijkbaar wel interessante Tab-tensioned (multiformat) schermen met Grey doek.
Ga ook eens vragen aan een professionele schilder, of er verf bestaat die de straling tot een minimum kan beperken?

Stuur even een mail Peter, dan doen we het nodige.

maximus79

Quote from: home@the movies on November 22, 2020, 10:56:06
Dan is een goed matwit scherm met eventuele masking (als het 16/9 is) zeker de beste oplossing, ik heb wel wat installaties waar we een daylight 0.9 scherm hebben hangen voor perfecte zwartwaarden. Dat werk bijzonder goed maar je verliest uiteraard wel weer wat licht.
Ok dacht ik al, denk toch ff vragen.[emoji6]
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

vik

Uh? Ook ik ben nu in de war.  :blink:

Dat moet een mis verstand zijn Leo wellicht was het prima maar dat wil niet zeggen dat het niet beter kan. Tijdje terug en kan mij dat echt niet meer herinneren.

Quote from: papaleo on November 22, 2020, 10:38:44
Nu ben ik verbaast...leg nog eens aan mij uit  ;D

Een tijd geleden (al voor de komst van de N7) was ik mij aan het oriënteren voor een 'grey' doek....
En toen jij samen met Charles bij mij de N7 kwam calibreren en ik dit aan jouw voorlegde adviseerde jij mij later dat mijn huidig doek tov een grey doek weinig tot geen meerwaarde zou hebben,zo begreep ik jouw uitleg...now I'm confused 🤷🏼‍♂️  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Je mag ook gerust een pb deze kant op sturen hoor.  ;)

Quote from: ppeter on November 22, 2020, 10:52:58
Sorry even off-topic. ☺️
Heb jij toevallig prijzen van de Adeo schermen, kan ze niet vinden?
Zij hebben blijkbaar wel interessante Tab-tensioned (multiformat) schermen met Grey doek.
Ga ook eens vragen aan een professionele schilder, of er verf bestaat die de straling tot een minimum kan beperken?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Aha that makes sense. Dat is ook gelijk het eerste wat ik altijd uit zet.  :)

Dat pompen heeft dus te maken met te veel processing.

Quote from: Kjelt on November 22, 2020, 10:29:43
Veel mensen die erg gevoelig zijn voor een te dynamische iris en deze uitzetten.
Het is net als met rainbow bij een dlp , of artifacts bij een te hoge FI setting, als je het eenmaal "ziet" dan blijf je er last van houden.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

maximus79

Quote from: vik on November 22, 2020, 11:28:34
Aha that makes sense. Dat is ook gelijk het eerste wat ik altijd uit zet.  :)

Dat pompen heeft dus te maken met te veel processing.

Nee het is wel degelijk de tonemapping......
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

vik

Als dat zo is gaat er ergens anders iets niet goed in de keten. Ik heb dat nog nooit gezien en kan je vertellen dat ik er best wat heb geleverd de afgelopen periode. Niet met de firmware versie 3.10 en ook de paar modellen niet met de 3.50 firmware.


Quote from: maximus79 on November 22, 2020, 11:39:08
Nee het is wel degelijk de tonemapping......
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Maks

Quote from: riwi on November 21, 2020, 16:07:32
Je kan zo ver gaan als je wil met plafond verduistering. Maar het hele plafond zwart hoeft echt niet.
Zie hier 2 nette huiskamer oplossingen (van Audioloog en Koiboy)

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=23357.msg2950963#msg2950963

Ikzelf heb zwart doek aan het plafond tussen de het doek en de zit plek. Dat ziet er niet uit maar is wel doeltreffend kwa tegengaan van reflecties en verbeteren van het contrast.

thx riwi, dit biedt mogelijkheden en krijg ik er thuis wel doorheen denk ik ;)

Ik heb gisterenavond nog even wat foto's gemaakt en idd....het plafond is bij mij echt de boosdoener! Wat een reflectie....en gezien de posts over een grijs scherm ben ik wel geinteresseerd, maar ik heb mijn huidige scherm in het plafond laten bouwen (zie foto) toen we hier kwamen wonen...dus dat wordt wel een hassle om die te wissellen..pfff....misschien eerst de panelen optie eens testen in de lnk van riwi!

Bijgaand nog even de foto's: menu oppo in SDR en de "bekende" paarden in HDR....
JVC-N9, Panamorph DCR, IVisions Tab tensioned 21:9 screen (145x330), Klipsch THX-Ultra 2 - 9.2.4, JVC Exofield, Samsung 98QN90a, Oppo BDP-203, Zidoo UHD 3000, Madvr Envy, Marantz AV8805, Marantz MM88077, Marantz MM8008,  Synology DS1813 en veel te veel dure kabels!

maximus79

Quote from: vik on November 22, 2020, 11:48:01
Als dat zo is gaat er ergens anders iets niet goed in de keten. Ik heb dat nog nooit gezien en kan je vertellen dat ik er best wat heb geleverd de afgelopen periode. Niet met de firmware versie 3.10 en ook de paar modellen niet met de 3.50 firmware.
Met alle respect, het is nu van ik heb het gezien dus het bestaat niet.

Heb je mijn bericht van vanmorgen gelezen?
Frank geeft het ook aan en op het Avsforum is het ook bekend, met tonemapping heb je gewoon dat soms de aanpassing die word gedaan aan de gamma curve te zien is, best logisch natuurlijk ook.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

home@the movies

Quote from: vik on November 22, 2020, 11:48:01
Als dat zo is gaat er ergens anders iets niet goed in de keten. Ik heb dat nog nooit gezien en kan je vertellen dat ik er best wat heb geleverd de afgelopen periode. Niet met de firmware versie 3.10 en ook de paar modellen niet met de 3.50 firmware.

Het is wel degelijk tone mapping die dit veroorzaakt, er zijn meer dan genoeg vb van waar dit aangetoond kan worden.
Het is ook logisch, eerst dient er een on the fly analyse van de beeldinhoud te worden gemaakt alvorens de aanpassing kan gebeuren. Hoe snel dat ook gaat, er zit steeds een marge op, zeker omdat de beeldprocessing van de projector nu eenmaal zijn beperkingen heeft.
Bij snelle en grote helderheidswissels in beeld is dit absoluut zichtbaar, is het storend? voor de ene wel, voor de andere niet, maar het is er wel degelijk.

vik

Nee ik zeg dat ik dat tot op heden niet heb gezien of ervaren. Een pompend effect klinkt als een storend element in de beleving. Als er veel processing in de hele keten plaats vindt zou dat ook een oorzaak kunnen zijn.


Quote from: maximus79 on November 22, 2020, 12:03:26
Met alle respect, het is nu van ik heb het gezien dus het bestaat niet.

Heb je mijn bericht van vanmorgen gelezen?
Frank geeft het ook aan en op het Avsforum is het ook bekend, met tonemapping heb je gewoon dat soms de aanpassing die word gedaan aan de gamma curve te zien is, best logisch natuurlijk ook.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

papaleo

Quote from: vik on November 22, 2020, 11:24:22
Uh? Ook ik ben nu in de war.  :blink:

Dat moet een mis verstand zijn Leo wellicht was het prima maar dat wil niet zeggen dat het niet beter kan. Tijdje terug en kan mij dat echt niet meer herinneren.

Ja dat kan niet anders,Vik  ;)

Als jij een ALR doek voor mijn WS-Spalluto MultiMasking 100" kan verzorgen dan sta ik daar geheel open voor.
Mocht dit evt niet kunnen dan de inceiling WS-Spalluto MultiMasking 100"  evt vervangen voor een compleet andere inceiling multiformat ALR oplossing  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

vik

Wij kennen elkaar als geen ander en dat is een "open boek"  ;)

We bellen wel even van de week.  8)

Quote from: papaleo on November 22, 2020, 12:15:31
Ja dat kan niet anders,Vik  ;)

Als jij een ALR doek voor mijn WS-Spalluto MultiMasking 100" kan verzorgen dan sta ik daar geheel open voor.
Mocht dit evt niet kunnen dan de inceiling WS-Spalluto MultiMasking 100"  evt vervangen voor een compleet andere inceiling multiformat ALR oplossing  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

J.A.F._Doorhof

#348
Het viel me meteen op
Bij een Iris heb je dit probleem veel minder omdat er een vertraging en mechanische werking is die als het goed is nagenoeg gelijk moet lopen met je iris welke ook een vertraging heeft.

Bij frame by frame word gemeten op een x aantal vlakken in de scene en word aan de hand van die meting de positie in het bereik bepaald.

Dit gaat over een gemiddelde waarde
Dus in feite zul je bij nagenoeg elk frame een iets andere positie krijgen. Vaak word die wel enigszins "gesmooth" maar als een camera iets meer beweegt bij zeer hoog contrast scènes zie je echt zeer duidelijk in het beeld een pomp en heb zelfs al een paar keer letterlijk een knipperende lucht gezien.

En zoals gezegd dit is ook 100% te verwachten met frame by frame. Ik zou persoonlijk ook een veel grotere voorstander zijn van bv een gemiddelde van 24 frames met een berekening algoritme zou je een gedeelte van dat gepomp kunnen uitsmoothen.

Maar dan praat je over bizar veel rekenkracht.
Ik heb dit soort dingen dan ook altijd staan op scene by scene. Want ik word er niet gek van maar stoor me er wel aan. Maar zoals gezegd bij frame by frame kan het ook niet anders.


www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

ppeter

@Maks

Wat een mooie setup, en het scherm netjes geïntegreerd in het plafond! 👍
Spijtig dat iVisions nog geen Grey screens heeft.
Heb jij ook nog een tv daar achter hangen?

Sorry maar begrijp de scène met de paarden niet zo goed? Volgens mij zijn er toch andere/betere scènes om HDR in de picture te zetten? ☺️🤔
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **