Breaking news JVC introduceert laser projectoren en nieuwe NP5

Started by vik, August 7, 2020, 07:18:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

home@the movies

Quote from: maximus79 on November 20, 2020, 22:53:18
Vind wel dat je met super white veel licht verliest.
Niet als je het contrast afregelt tot op het juiste video level, als je niets doet uiteraard wel omdat je dan een heel stuk headroom overhoud.

J.A.F._Doorhof

Heb je super white word het bereik van 16-254 gezet ipv 16-235

Heb je die optie niet (niet te verwarren met clear white) dan is de oplossing om 0-254 te kiezen.

Als je daar de calibratie op doet is er niets wat je mist
Sterker bij bepaalde projectoren is er iets minder black crunch. Maar meestal is het simpel weg alleen de calibratie opnieuw doen.

Heb je super white op je projector dan is dit voor het clippen in het wit de oplossing.

Test daarna een plunge op 0-254 met brightness en gamma correct en daarna op 16-254 en kijk of je verschil zit in het diepste zwart level.

Het is niet correct aangezien het een pc signaal aangaat. Maar als het de oplossing is dan heb ik er geen moeite mee. Ik calibreer al zo sinds de eerste hdr units op de markt staan.

Swhite heeft vaak wel mijn voorkeur (als de blacklevel test gelijk is) maar het is makkelijk te testen. We doen het hier per unit als een projector net op de markt is.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

vik

En niet te vergeten dat we naar film kijken en niet naar Test patronen.  :yinyang: :yinyang:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

J.A.F._Doorhof

Maar een correct afgestelde projector zuigt je wel dieper in de film.

Ik denk dat het grootste probleem is dat er een misvatting is over de frame by frame HDR oplossing.
Je moet je wel realiseren dat dit betekend dat de unit letterlijk PER frame kijkt naar de content en PER frame een beslissing maakt.
En laten we eerlijk zijn, het is simpelweg een kwestie van het dynamisch bereik aanpassen naar boven of naar beneden.
Dit zie je ook terug in de voorbeelden, of de schaduwen zijn te diep en je ziet wit detail, of de schaduwen zijn goed en je clipt wit.
That's life deal with it :D

Ik ben daarom een voorstander van scene by scene, het is misschien niet meteen de perfecte oplossing maar het continue pompen in een film word ik zelf echt gek van en het irriteert me mateloos. Dit is ook een van de dingen op de MadVr waar ik nog steeds mee zit, bij HDR zie je gewoon duidelijk pompen op bepaalde scenes, dit heb ik niet met scene to scene instellingen.

Verder zul je nu meer dan ooit tegen komen dat qua calibraties de methodes verschillen, er is namelijk geen enkele projector die ECHT HDR kan weergeven, sterker er zijn nog geen eens tvs op de markt die HDR volledig weer geven. Dus alles wat we als calibraties doen is een compromisse.

PERSOONLIJK besteedt ik bv minder aandacht aan de Gamma's, maar wel aan CMS, contrast optimalisatie en grayscaling.
De gamma veranderd toch nagenoeg continue met een iris of met digital enhancements, dus je kan er wel een gamma inblazen die tot 3 cijfers achter de komma goed meet, maar zodra je de eerste film opzet schiet hij toch alle kanten op. LET WEL ik zeg niet "besteedt geen aandacht aan de gamma", sterker die is zeer belangrijk, maar met moderne projectoren met irisen of welke vorm van auto aanpassingen dan ook ben je die "super nauwkeurige" gamma zo weer kwijt.

Dit is ook waarom er vaak aangepaste curves worden gebruikt, deze zijn afgesteld op een gemiddelde kijk ervaring, en passen dus ook beter bij het eind resultaat, waardoor de film ERVARING beter is dan met een gamma die op een TESTPATROON perfect meet.

Je hebt nog steeds mensen die puur calibreren op testpatronen, of autocal en geen rekening houden met de dynamische instellingen.
En die mensen hebben gelijk.

Je hebt ook nog steeds mensen die puur calibreren op testpatronen en bepaalde aanpassingen zelf aanpassen door veel materiaal te bekijken met extreme waardes en gemiddelde waardes, deze meten en bekijken en daarop een gamma aanpassing doen (die groep zit ik bij).

BEIDE groepen hebben gewoon gelijk trouwens.
En voor de KIJKER zal er amper verschil te zien zijn, tenzij je A-B-ed.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Maks

Quote from: home@the movies on November 20, 2020, 22:44:47
Eigenlijk is dit wel de juiste stand, je gaat dan headroom hebben die je door middel van het contrast dan perfect tot op het juiste niveau kan brengen met de spears and Munsil disc.
Zet hem op 16-255 en regel het contrast tot je 940 (maar liefst nog iets hoger om wat marge te houden) nog ziet, je contrast zal dan ergens op +5 of zo komen te staan.
Het "probleem " bij de Jvc is dat hij op de 16-235 stand net iets te vroeg in de clipping gaat, je verliest een beetje detail, dus als je het perfect wil hebben dan gebruik je 16-255 en regel je het contrast met de patronen tot iets boven de 940, dan heb je alles wat in een "legaal" video signaal hoort te zitten.

Of je gebruikt de 16-235 maar dan gaat hij net iets te vroeg clippen.

Top ga ik beide opties proberen...er is iig geval niets misgegaan met de update. ;D..dank aan iedereen in de deze thread voor de bevestiging hiervan! :clapping:

Het feit dat ik die zwartwaarde niet haal van de getoonde foto's hier......heeft denk ik puur te maken dat die in een dedicated hometheater zijn geschoten. Het feit dat die van mij in de woonkamer hangt (met wit plafond) op 5m afstand zorgt ervoor dat ik heel veel contrast verlies...toch?
Oplossing: plafond zwart maken, maar dat krijg ik er denk ik niet doorheen hier ;)

Gr Max
JVC-N9, Panamorph DCR, IVisions Tab tensioned 21:9 screen (145x330), Klipsch THX-Ultra 2 - 9.2.4, JVC Exofield, Samsung 98QN90a, Oppo BDP-203, Zidoo UHD 3000, Madvr Envy, Marantz AV8805, Marantz MM88077, Marantz MM8008,  Synology DS1813 en veel te veel dure kabels!

maximus79

Quote from: Maks on November 21, 2020, 12:47:07
Top ga ik beide opties proberen...er is iig geval niets misgegaan met de update. ;D..dank aan iedereen in de deze thread voor de bevestiging hiervan! :clapping:

Het feit dat ik die zwartwaarde niet haal van de getoonde foto's hier......heeft denk ik puur te maken dat die in een dedicated hometheater zijn geschoten. Het feit dat die van mij in de woonkamer hangt (met wit plafond) op 5m afstand zorgt ervoor dat ik heel veel contrast verlies...toch?
Oplossing: plafond zwart maken, maar dat krijg ik er denk ik niet doorheen hier ;)

Gr Max
Dat maakt een heel groot verschil ja...
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

home@the movies

QuoteHet feit dat ik die zwartwaarde niet haal van de getoonde foto's hier......heeft denk ik puur te maken dat die in een dedicated hometheater zijn geschoten. Het feit dat die van mij in de woonkamer hangt (met wit plafond) op 5m afstand zorgt ervoor dat ik heel veel contrast verlies...toch?
Oplossing: plafond zwart maken, maar dat krijg ik er denk ik niet doorheen hier ;)

Vergis je ook niet in de foto's, die zijn niet echt een referentie ivm zwartwaarden.

denoontje

Quote from: Maks on November 21, 2020, 12:47:07
Top ga ik beide opties proberen...er is iig geval niets misgegaan met de update. ;D..dank aan iedereen in de deze thread voor de bevestiging hiervan! :clapping:

Het feit dat ik die zwartwaarde niet haal van de getoonde foto's hier......heeft denk ik puur te maken dat die in een dedicated hometheater zijn geschoten. Het feit dat die van mij in de woonkamer hangt (met wit plafond) op 5m afstand zorgt ervoor dat ik heel veel contrast verlies...toch?
Oplossing: plafond zwart maken, maar dat krijg ik er denk ik niet doorheen hier ;)

Gr Max

Gewoon zeggen dat zwart de aankomende industrieel/modern/romantiek  modetrent gaat worden

papaleo

Quote from: Maks on November 21, 2020, 12:47:07
Top ga ik beide opties proberen...er is iig geval niets misgegaan met de update. ;D..dank aan iedereen in de deze thread voor de bevestiging hiervan! :clapping:

Het feit dat ik die zwartwaarde niet haal van de getoonde foto's hier......heeft denk ik puur te maken dat die in een dedicated hometheater zijn geschoten. Het feit dat die van mij in de woonkamer hangt (met wit plafond) op 5m afstand zorgt ervoor dat ik heel veel contrast verlies...toch?
Oplossing: plafond zwart maken, maar dat krijg ik er denk ik niet doorheen hier ;)

Gr Max

Uhhh...mijn HT is ook in mijn woonkamer gevestigd waar ook een spierwit plafond zit en 'ja' dit brengt het contrastratio omzeep....maar ik haal betere contrast meting dan jij dit doet.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Richard70…

Quote from: maximus79 on November 21, 2020, 12:57:41
Dat maakt een heel groot verschil ja...

Misschien een optie om een grijs scherm te nemen, ik ben op aanraden van vik wezen kijken voor een adeo scherm, heb nu ook zo'n kingpin hangen.
Dat was toch wel een behoorlijk verschil hoor.
Heb voor de rest wel een geheel te verduisteren ruimte, maar ook een wit plafond .
Voor mij was het verschil dusdanig dat ik er 1 besteld heb , eind volgende week komt hij binnen.
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Richard70…

Quote from: papaleo on November 21, 2020, 13:42:45
Uhhh...mijn HT is ook in mijn woonkamer gevestigd waar ook een spierwit plafond zit en 'ja' dit brengt het contrastratio omzeep....maar ik haal betere contrast meting dan jij dit doet.
Nee, jouw huiskamer is in je ht gevestigd  :D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

papaleo

Quote from: rdebruin on November 21, 2020, 13:45:59
Nee, jouw huiskamer is in je ht gevestigd  :D

Ja,zo zou je het ook kunnen bekijken.... :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Maks

Quote from: denoontje on November 21, 2020, 13:42:13
Gewoon zeggen dat zwart de aankomende industrieel/modern/romantiek  modetrent gaat worden

Zal het proberen... ;D ;D

Heb ik dan de beamer te dicht op het plafond hangen waardoor het witte plafond teveel contrast wegneemt..zie foto?? Moet ik hem lager hangen...zou dat helpen?
Hij hangt op 5m....en ik kan de kamer goed verduisteren (excl. het plafond dan)...zal vanavond een foto maken van hetzelfde plaatje van de oppo zoals die van Leo.....in HDR en SDR. Dan zal  ik die posten en vergelijken....

gr max
JVC-N9, Panamorph DCR, IVisions Tab tensioned 21:9 screen (145x330), Klipsch THX-Ultra 2 - 9.2.4, JVC Exofield, Samsung 98QN90a, Oppo BDP-203, Zidoo UHD 3000, Madvr Envy, Marantz AV8805, Marantz MM88077, Marantz MM8008,  Synology DS1813 en veel te veel dure kabels!

maximus79

Quote from: Maks on November 21, 2020, 14:14:32
Zal het proberen... ;D ;D

Heb ik dan de beamer te dicht op het plafond hangen waardoor het witte plafond teveel contrast wegneemt..zie foto?? Moet ik hem lager hangen...zou dat helpen?
Hij hangt op 5m....en ik kan de kamer goed verduisteren (excl. het plafond dan)...zal vanavond een foto maken van hetzelfde plaatje van de oppo zoals die van Leo.....in HDR en SDR. Dan zal  ik die posten en vergelijken....

gr max
Nee het is de reflectie van het plafond op het doek.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

maximus79

Quote from: rdebruin on November 21, 2020, 13:44:24
Misschien een optie om een grijs scherm te nemen, ik ben op aanraden van vik wezen kijken voor een adeo scherm, heb nu ook zo'n kingpin hangen.
Dat was toch wel een behoorlijk verschil hoor.
Heb voor de rest wel een geheel te verduisteren ruimte, maar ook een wit plafond .
Voor mij was het verschil dusdanig dat ik er 1 besteld heb , eind volgende week komt hij binnen.
Heb zelf een batcave met rondom het doek pikzwart vilt.

Ben wel altijd benieuwd wat een ander scherm nog kan brengen ipv mijn kingpin scherm.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

papaleo

Quote from: Maks on November 21, 2020, 14:14:32
Zal het proberen... ;D ;D

Heb ik dan de beamer te dicht op het plafond hangen waardoor het witte plafond teveel contrast wegneemt..zie foto?? Moet ik hem lager hangen...zou dat helpen?
Hij hangt op 5m....en ik kan de kamer goed verduisteren (excl. het plafond dan)...zal vanavond een foto maken van hetzelfde plaatje van de oppo zoals die van Leo.....in HDR en SDR. Dan zal  ik die posten en vergelijken....

gr max

En mijn laatste foto's waren zelfs genomen op een zonnige/(over)dag met alleen mijn zon-shades gezakt.

Overdag zou ik ook nog mijn (extra) geblindeerde schermen/shades binnen kunnen laten zakken wat weer beter verduisterd maar overdag blijven er toch aan de randen/kieren zitten waardoor strooilicht de ruimte binnen komt.
S'avonds laat ik ook deze verduistering shades zakken en dan is het bij mij heel goed verduisterd/donker.
Wat bij mij ook help is het multi-format scherm daar zakt eerst een brede mat/zwarte strook van 30 a 40cm waarna pas het witte doek zakt dit werkt contrast verhogend.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Richard70…

Quote from: maximus79 on November 21, 2020, 14:31:27
Heb zelf een batcave met rondom het doek pikzwart vilt.

Ben wel altijd benieuwd wat een ander scherm nog kan brengen ipv mijn kingpin scherm.
Ik bedoelde het eigenlijk meer voor Maks , zeker gezien zijn foto. Denk dat daar best veel winst te behalen valt zonder echtscheiding  :D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

buckler

Quote from: Maks on November 21, 2020, 14:14:32
Zal het proberen... ;D ;D

Heb ik dan de beamer te dicht op het plafond hangen waardoor het witte plafond teveel contrast wegneemt..zie foto?? Moet ik hem lager hangen...zou dat helpen?
Hij hangt op 5m....en ik kan de kamer goed verduisteren (excl. het plafond dan)...zal vanavond een foto maken van hetzelfde plaatje van de oppo zoals die van Leo.....in HDR en SDR. Dan zal  ik die posten en vergelijken....

gr max

Max, je projector en je scherm zo laag mogelijk hangen en ver van het plafond weg doet al heel veel.
Ik had dat ook een beetje met mijn LS10000 projector en heb toen in stapjes mijn wand waar het scherm hangt donker (heel donker bruin) gemaakt... en toen ik van projector wisselde kon ik zelfs van een grijs Stewart (Firehawk) 1.3 scherm naar een matwit 1.0 Screen Research scherm, dit nieuwe scherm heeft ook een zwarte velours rand van 10cm en ook dat schilt al plus het doek ligt heel diep in het frame. Gaat perfect... Zolang je maar ongeveer een meter van je plafond weg blijft met de bovenkant van je scherm.
Ik moet wel zeggen dat ik ook donkere gordijnen heb, rondom rolluiken en mijn meubel wat voor mijn scherm staat bekleed met zwart velours.
En ik heb een donkerbruine houten vloer... dat schilt ook weer natuurlijk.
Ik kan het bij mij pik donker krijgen dus met wat werk moet dat bij jou ook zeker beter kunnen als nu.

Ps, zie ik daar een atmos speaker hangen? Dat heb je mooi gedaan  :clapping:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

riwi

Je kan zo ver gaan als je wil met plafond verduistering. Maar het hele plafond zwart hoeft echt niet.
Zie hier 2 nette huiskamer oplossingen (van Audioloog en Koiboy)

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=23357.msg2950963#msg2950963

Ikzelf heb zwart doek aan het plafond tussen de het doek en de zit plek. Dat ziet er niet uit maar is wel doeltreffend kwa tegengaan van reflecties en verbeteren van het contrast.

maximus79

Quote from: home@the movies on November 20, 2020, 21:03:45
Puur technisch gezien is hoge lamp stand en mid TO de betere oplossing, gewoon omdat je het maximale licht uit je projector haalt en minder gaat compenseren door de TO op mid te zetten.
Echter moet je dan wel kunnen leven met het geluid van de ventilator op de hoge stand, en uiteraard het dfeit dat de lamp sneller gaat slijten.
Heb nu even gedraaid op high lamp mode en TO mid. Bevalt heel goed, ook nog lopen vergelijken met madvr maar krijg het niet voor elkaar om het overall plaatje net zo goed te krijgen met madvr dtm......
Heb jij al vergeleken met madvr/envy en de laatste jvc? En dan bedoel alleen de tonemapping en niet de andere zaken die madvr/envy extra doet.

Op het Avsforum word door de bekende heren madvr/lumagen als VEEL beter gezien....
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

reza

Hoi Jeroen,

De bekende heren van het avs forum kijken net zoals onze bekende heren anders tegen zaken aan.
De tonemapping van de JVC laat soms wat steken vallen dat doet madVR niet. Je hebt zelf natuurlijk ook al wat zitten vergelijken en met hogere nits gaat het niet lekker met de FA. Daarnaast gebruikt madvr een rec 709 gamma curve, terwijl de JVC de HDR gamma curve gebruikt. Dit doet veel in het beeld.
Ook jij leest nu mee met de discussie op avs in het madvr topic tussen Manni en Javs. madVR is bedoeld om zoveel mogelijk terug te gaan naar een BD beeld, terwijl JVC een andere aanvliegroute kiest. Beiden zijn natuurlijk fantastische oplossingen, maar de focus ligt bij de 1 anders als bij de ander.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

buckler

Ja, en vergeet niet het 3d lut calibreren en als dat op alle punten word gedaan dan is dat een zeer groot verschil dus ook telt mee natuurlijk... plus alle algo's die je aan kan passen.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

vik

Ik verbaas mij iedere keer weer over het feit dat klanten op het verkeerde been worden gezet met een wit projectie scherm in een huiskamer. Het is ook bijna altijd een Pinguïn  :P

Ook al kun je goed verduisteren en je hebt een wit plafond en muren. Er gaat dan niets boven een goed ALR doek. Beter een kwalitatief mindere projector op een goed ALR doek in vergelijking met een top projector in een huiskamer setting op een wit doek.  Op deze wijze behoud je de best beeldkwaliteit en contrast waarden. Zonder een goed contrast heb je ook minder mooie kleuren plus beleving. Ze zijn er niet voor niets.  Bij jou gaat de Adeo Reference grey een enorm stap zijn met de N7 en dan kan die Pinguïn eruit.  :police:

Quote from: rdebruin on November 21, 2020, 13:44:24
Misschien een optie om een grijs scherm te nemen, ik ben op aanraden van vik wezen kijken voor een adeo scherm, heb nu ook zo'n kingpin hangen.
Dat was toch wel een behoorlijk verschil hoor.
Heb voor de rest wel een geheel te verduisteren ruimte, maar ook een wit plafond .
Voor mij was het verschil dusdanig dat ik er 1 besteld heb , eind volgende week komt hij binnen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Het was een algemene opmerking Frank en niet zo zeer op jou gericht. Ik gooi alleen een balletje op dat we moeten (niets moet :-X) waken door niet de richting op te gaan van AVS omdat dat gewoon mieren neukers zijn die enkel de focus leggen op test patronen.

Maar nu ik je toch even aan de lijn heb...  :P

Wat bedoel jij nou precies met dat zogenaamde "pompen" waardoor jij de setting "scene per scene" beter vindt t.o.v. frame by frame? Ik heb nog nooit wat zien pompen en de frame by frame is over het algemeen de beste setting. Heb jij niet een ander proces in de keten wat dat verschijnsel veroorzaakt? Bron, htcp of andere processen?


Quote from: J.A.F._Doorhof on November 21, 2020, 09:58:08
Maar een correct afgestelde projector zuigt je wel dieper in de film.

Ik denk dat het grootste probleem is dat er een misvatting is over de frame by frame HDR oplossing.
Je moet je wel realiseren dat dit betekend dat de unit letterlijk PER frame kijkt naar de content en PER frame een beslissing maakt.
En laten we eerlijk zijn, het is simpelweg een kwestie van het dynamisch bereik aanpassen naar boven of naar beneden.
Dit zie je ook terug in de voorbeelden, of de schaduwen zijn te diep en je ziet wit detail, of de schaduwen zijn goed en je clipt wit.
That's life deal with it :D

Ik ben daarom een voorstander van scene by scene, het is misschien niet meteen de perfecte oplossing maar het continue pompen in een film word ik zelf echt gek van en het irriteert me mateloos. Dit is ook een van de dingen op de MadVr waar ik nog steeds mee zit, bij HDR zie je gewoon duidelijk pompen op bepaalde scenes, dit heb ik niet met scene to scene instellingen.

Verder zul je nu meer dan ooit tegen komen dat qua calibraties de methodes verschillen, er is namelijk geen enkele projector die ECHT HDR kan weergeven, sterker er zijn nog geen eens tvs op de markt die HDR volledig weer geven. Dus alles wat we als calibraties doen is een compromisse.

PERSOONLIJK besteedt ik bv minder aandacht aan de Gamma's, maar wel aan CMS, contrast optimalisatie en grayscaling.
De gamma veranderd toch nagenoeg continue met een iris of met digital enhancements, dus je kan er wel een gamma inblazen die tot 3 cijfers achter de komma goed meet, maar zodra je de eerste film opzet schiet hij toch alle kanten op. LET WEL ik zeg niet "besteedt geen aandacht aan de gamma", sterker die is zeer belangrijk, maar met moderne projectoren met irisen of welke vorm van auto aanpassingen dan ook ben je die "super nauwkeurige" gamma zo weer kwijt.

Dit is ook waarom er vaak aangepaste curves worden gebruikt, deze zijn afgesteld op een gemiddelde kijk ervaring, en passen dus ook beter bij het eind resultaat, waardoor de film ERVARING beter is dan met een gamma die op een TESTPATROON perfect meet.

Je hebt nog steeds mensen die puur calibreren op testpatronen, of autocal en geen rekening houden met de dynamische instellingen.
En die mensen hebben gelijk.

Je hebt ook nog steeds mensen die puur calibreren op testpatronen en bepaalde aanpassingen zelf aanpassen door veel materiaal te bekijken met extreme waardes en gemiddelde waardes, deze meten en bekijken en daarop een gamma aanpassing doen (die groep zit ik bij).

BEIDE groepen hebben gewoon gelijk trouwens.
En voor de KIJKER zal er amper verschil te zien zijn, tenzij je A-B-ed.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike