Breaking news JVC introduceert laser projectoren en nieuwe NP5

Started by vik, August 7, 2020, 07:18:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

papaleo

Ik heb zojuist bij mij ff de proef op som gedaan...
Ik had eerst het contrast met bt2020 bekeken en daarna bt709
Ik zal aan de hand van de foto's wat toelichtingen geven over wat ik test en hoe mijn instellingen staan.










FILMPJE;
https://youtu.be/pVtM7z0HokA








Ik heb eerst het contrast op bt2020 bekeken hier schakelt de JVC naar high-lamp en met color-filter op wide.
Dit ziet er allemaal goed uit...,zie foto's en filmpje hier boven.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Maks

Quote from: papaleo on November 20, 2020, 13:42:08
Hey Maks ik had je pm ook al gezien/beantwoord ik zal hier zsm ff op terug komen.

thx leo, echt super ziet het eruit !! Ben benieuwd naar de SDR plaatjes, even ter info voor de medeforumgenoten, aangezien hij ook een oppo, N7 en dezelfde benchmark S&M disc heeft, heb ik hem gevraagd of hij even kon checken wat het resultaat bij hem is op dit specifieke contrast testpatroon in SDR. Ben benieuwd!
JVC-N9, Panamorph DCR, IVisions Tab tensioned 21:9 screen (145x330), Klipsch THX-Ultra 2 - 9.2.4, JVC Exofield, Samsung 98QN90a, Oppo BDP-203, Zidoo UHD 3000, Madvr Envy, Marantz AV8805, Marantz MM88077, Marantz MM8008,  Synology DS1813 en veel te veel dure kabels!

papaleo

Daarna kies ik in de Spears&Munsil disc voor bt709 de JVC schakelt van high-lamp terug naar low-lamp en het filter word ook uitgeschakeld.







2 FILMPJES op de foto's was het niet goed duidelijk dus heb er ff 2 filmpjes van geschoten,
https://youtu.be/RFTbY7NsRCs

Filmpje2
https://youtu.be/ulsE5nwdgDM

Hier kan ik ook de balken nog steeds zien t/m clippingpoint 938/939 is wat moeilijker te zien op de filmpjes dan in real-live.


Edit ik had 2 dezelfde filmpjes geplaatst...nu is filmpje 2 veranderd.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Maks

Bedankt dat je de moeite hiervoor hebt genomen, Leo..stel ik zeer op prijs! Ik begrijp dus hieruit dat jij voor SDR het clipping point richt op die 940 en niet de gehele range. Dan ga ga ik hem ook daarop proberen in te stellen. Hoe heb jij de contrast en brightness staan in SDR om dit te bereiken...kan ik even checken of die mij enigzins in de buurt komt. Ik kwam niet verder dan 930 en toen zat ik al ver in de min op de contrast. Gr. Max

Ben inmiddels als wat meer gerustgesteld... ::)....heerlijk dit forum!

ik zie het nu in het 2e aangepaste filmpje
JVC-N9, Panamorph DCR, IVisions Tab tensioned 21:9 screen (145x330), Klipsch THX-Ultra 2 - 9.2.4, JVC Exofield, Samsung 98QN90a, Oppo BDP-203, Zidoo UHD 3000, Madvr Envy, Marantz AV8805, Marantz MM88077, Marantz MM8008,  Synology DS1813 en veel te veel dure kabels!

papaleo

Quote from: Maks on November 20, 2020, 09:39:56
Thx voor het meedenken Vik. Hieronder mijn bevindingen...

Gisterenavond eerst het level van de JVC van 16-235 naar auto gezet: resultaat=> geen verschil, ik blijf beide balken van 923-1019 bijna volledig geclipt zien, laat staan dat ik een donker vierkantje zie in de vierkante kleurenboxen erboven. 923-930 zie ik licht flashen.

Vervolgens hem ik hem voor de vorm even op 0-255 en 16-255 gezet, en zoals je ziet op de foto's zie ik dan wel de flashing bars in de gehele range...maar deze setting is dus niet de juiste in de JVC. Dit moet ik eigenlijk zien in de 16-235/Auto stand van de JVC...of is tot en met 940 afdoende in SDR?

Vervolgens de JVC op auto laten staan en de oppo gezet op standen van vik (422 en source direct), zie foto.....ook hier geen verschil....het blijft tussen de 923-930 licht flashen en daarna clippen.
Tevens de settings van AV7703 gecheckt, aangezien de oppo via de av7703 naar de JVC gaat...zie foto...ook hier niets vreemds te zien.

Ik zag dat in deze thread dat Leo ook deze disc heeft gebruikt om de N7 in te stellen met een oppo voor contast en brightness.....heb jij dit probleem en hoe ziet bij jouw dat testpatroon eruit in SDR en met welke settings heb je de juiste range aan falshing bars.....dan heb ik een goed vergelijk...ook al heeft hij een oppo 205 ;) Hoor het graag.

Voor de rest weet ik even niet wat ik nog meer kan doen, frustratie neemt toe ??? ....ben nog niet verder gegaan met HDR, daar ik eerst dit wil oplossen.
Iemand nog andere tips of eventueel andere testpatronen die ik kan gebruiken. Hoor het graag

Ik vind het vreemd dat bij jouw de "source' 2160p 24p/3840x2160 aangeeft op foto 3 in je vorige post...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Quote from: Maks on November 20, 2020, 15:38:33
Bedankt dat je de moeite hiervoor hebt genomen, Leo..stel ik zeer op prijs! Ik begrijp dus hieruit dat jij voor SDR het clipping point richt op die 940 en niet de gehele range. Dan ga ga ik hem ook daarop proberen in te stellen. Hoe heb jij de contrast en brightness staan in SDR om dit te bereiken...kan ik even checken of die mij enigzins in de buurt komt. Ik kwam niet verder dan 930 en toen zat ik al ver in de min op de contrast. Gr. Max

Ben inmiddels als wat meer gerustgesteld... ::)....heerlijk dit forum!

Zie de laatste 2 filmpjes
Dat leek me handiger om dit in de filmpjes mee te nemen  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

maximus79

Ben steeds als ik wat aan het kijken ben aan het switchen tussen madvr dtm en FA TO, en voor mijn gevoel zou de dtm van madvr beter moeten zijn. Maar ik blijf FA TO beter vinden, er zit meer diepte in het beeld, kleuren blijven beter, lijkt scherper (wat niet kan?) en het oogt dynamischer, high lights en gevoel van pop zeg maar. 
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

home@the movies

#282
Quote from: Maks on November 20, 2020, 15:12:47
Hi Frank, begrijp ik hieruit dat N7 (in het algemeen) dit dus niet haalt en ik hem op 0-255 moet zetten en hem daarop moet laten calibreren? Aangezien de N7 bezitters in deze thread hem gewoon op auto hebben staan en dit issue niet hebben. Of bedoel je dat de bron (oppo 203) die specifieke hdmi setting moet hebben? Heb niet helemaal scherp wat je bedoelt....hoor het graag. Gr Max

Test aub eerst even de super white functie, 100% zeker dat het probleem opgelost is, ik heb het al een paar keer aangehaald maar je hebt nog niet geantwoord of je dit reeds hebt getest.
Als je de super white NIET aanzet op de Jvc dan clipt hij alles boven 235, dat is altijd zo geweest, ik heb dit ook in mijn review destijds beschreven.Zet je de super white aan dan krijg je alles te zien. Ik zet er even twee foto's bij die ik net heb genomen met het contrast test patroon van isf, zoals je kan zien is op het enen plaatje niets meer te zien boven 234, op het ander plaatje zie je de hele range.

Jep

Quote from: denoontje on November 19, 2020, 11:54:00
Anders firmware opnieuw eropzetten?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bedankt voor de tip Denoontje! Dat heb ik net geprobeerd, maar updaten naar de zelfde FW versie gaat niet.

Ondertussen heb ik iets ontdekt, waarvan ik het verband niet zie met color profile BT.2020 (wide en normal), maar dat wel mijn probleem lijkt op te lossen.

Ik had namelijk voor content type SDR color profile 'cinema' gekozen. Onder cinema zaten de kalibratie settings opgeslagen toen FW 3.10 er nog op stond. Die cinema-stand bij color profile lijkt roet in het eten te gooien... Bij color profile heb ik nu BT.709 geselecteerd en voor mij onduidelijke redenen reageert het kleurenfilter bij HDR content nu wel zoals het hoort: het kleurenfilter wordt ingeschakeld bij BT.2020 (wide).

Mijn vraag is of iemand wil testen of dit gereproduceerd kan worden? Selecteer eens voor SDR content color profile 'cinema' en hoe reageert het kleurenfilter vervolgens bij HDR content? Dus wat doet het filter in de BT.2020 (wide) stand?

JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

home@the movies

#284
QuoteIk had namelijk voor content type SDR color profile 'cinema' gekozen. Onder cinema zaten de kalibratie settings opgeslagen toen FW 3.10 er nog op stond. Die cinema-stand bij color profile lijkt roet in het eten te gooien... Bij color profile heb ik nu BT.709 geselecteerd en voor mij onduidelijke redenen reageert het kleurenfilter bij HDR content nu wel zoals het hoort: het kleurenfilter wordt ingeschakeld bij BT.2020 (wide).

Dat is absoluut normaal, als je dit in het begin had gemeld dan waren we er direct uit geweest. De Cinema stand gebruikt nl ook het kleurenfilter om een zo groot mogelijke color space te (kunnen) gebruiken, die dan door de calibratie met het CMS op rec709 wordt teruggebracht. Dit was vroeger vaak noodzakelijk omdat de rec709 in bepaalde toestellen (niet alleen JVC) net de volledige kleurendriehoek niet haalde. (nu is dat bij de JVC geen enkel probleem en kan je gewoon rec709 kiezen)
Als je dus dit profiel gebruikt en dan naar HDR gaat, dan blijft het kleurenwiel gewoon staan omdat dit hetzelfde is als de "wide" stand.
Perfect normaal dus en helemaal zoals dat altijd geweest is ;-) er is dus geen "onduidelijke reden"voor  ;D Bij Epson 9400 is dit bvb exact hetzelfde, de Cinema preset gebruikt ook een filter voor een bredere color space en datzelfde filter gebruik je ook om in HDR de grootst mogelijke color space te halen.

Maks

Quote from: home@the movies on November 20, 2020, 18:05:20
Test aub eerst even de super white functie, 100% zeker dat het probleem opgelost is, ik heb het al een paar keer aangehaald maar je hebt nog niet geantwoord of je dit reeds hebt getest.
Als je de super white NIET aanzet op de Jvc dan clipt hij alles boven 235, dat is altijd zo geweest, ik heb dit ook in mijn review destijds beschreven.Zet je de super white aan dan krijg je alles te zien. Ik zet er even twee foto's bij die ik net heb genomen met het contrast test patroon van isf, zoals je kan zien is op het enen plaatje niets meer te zien boven 234, op het ander plaatje zie je de hele range.

Hi Werner, die foto had ik gister al even gepost, zie bijlage....en idd in de stand 0-255 krijg ik wel alle flashing bars te zien. Dus het ligt niet aan de beamer ;D  ;D 
Maar het is dus niet de juiste stand, op auto of 16-235 level moet ik hem dus (op het testpatroon van de S&M disc) tot 940 zie te krijgen voor SDR...net zoals leo liet zien in de filmpjes. Ik zal vanavond proberen om dat te realiseren zonder dat ik extreem de min in moet met contrast.

ps mijn beamer hangt 5m van het scherm en aangezien ik een vertical compression A-lens heb, staat de zoom van de N7 dus ver open...=> ergo veel licht output...zou dat er mee te maken kunnen hebben dat ik de contrast zo ver terug moet draaien? Of moet ik de lens dichtzetten met een paar tandjes?
Gr max
JVC-N9, Panamorph DCR, IVisions Tab tensioned 21:9 screen (145x330), Klipsch THX-Ultra 2 - 9.2.4, JVC Exofield, Samsung 98QN90a, Oppo BDP-203, Zidoo UHD 3000, Madvr Envy, Marantz AV8805, Marantz MM88077, Marantz MM8008,  Synology DS1813 en veel te veel dure kabels!

home@the movies

#286
Quote from: Maks on November 20, 2020, 19:04:42
Hi Werner, die foto had ik gister al even gepost, zie bijlage....en idd in de stand 0-255 krijg ik wel alle flashing bars te zien. Dus het ligt niet aan de beamer ;D  ;D 
Maar het is dus niet de juiste stand, op auto of 16-235 level moet ik hem dus (op het testpatroon van de S&M disc) tot 940 zie te krijgen voor SDR...net zoals leo liet zien in de filmpjes. Ik zal vanavond proberen om dat te realiseren zonder dat ik extreem de min in moet met contrast.

ps mijn beamer hangt 5m van het scherm en aangezien ik een vertical compression A-lens heb, staat de zoom van de N7 dus ver open...=> ergo veel licht output...zou dat er mee te maken kunnen hebben dat ik de contrast zo ver terug moet draaien? Of moet ik de lens dichtzetten met een paar tandjes?
Gr max

Neen neen, dat is niet de super white, je hebt hem op PC level gezet, dat is iets helemaal anders. De stand SUPER WHITE  16-255 moet je hebben.  Niet 0-255 dat is niet wat ik bedoel, kijk even goed naar mijn foto's aub ;-)

Teejoo

Quote from: home@the movies on November 20, 2020, 19:06:56
Neen neen, dat is niet de super white, je hebt hem op PC level gezet, dat is iets helemaal anders. De stand SUPER WHITE  16-235 moet je hebben.  Niet 0-255 dat is niet wat ik bedoel, kijk even goed naar mijn foto's aub ;-)
@Werner: heb je mijn mail en PM nog gezien?

Jep

Quote from: home@the movies on November 20, 2020, 18:33:17
Dat is absoluut normaal, als je dit in het begin had gemeld dan waren we er direct uit geweest. De Cinema stand gebruikt nl ook het kleurenfilter om een zo groot mogelijke color space te (kunnen) gebruiken, die dan door de calibratie met het CMS op rec709 wordt teruggebracht. Dit was vroeger vaak noodzakelijk omdat de rec709 in bepaalde toestellen (niet alleen JVC) net de volledige kleurendriehoek niet haalde. (nu is dat bij de JVC geen enkel probleem en kan je gewoon rec709 kiezen)
Als je dus dit profiel gebruikt en dan naar HDR gaat, dan blijft het kleurenwiel gewoon staan omdat dit hetzelfde is als de "wide" stand.
Perfect normaal dus en helemaal zoals dat altijd geweest is ;-) er is dus geen "onduidelijke reden"voor  ;D Bij Epson 9400 is dit bvb exact hetzelfde, de Cinema preset gebruikt ook een filter voor een bredere color space en datzelfde filter gebruik je ook om in HDR de grootst mogelijke color space te halen.

Dat color profile 'cinema' ook het filter gebruikt, dat wist ik niet. Heb ik vandaag weer wat geleerd! ;D

Heb ik toch nog een vraag: toen de FW 3.10 er nog op stond, was voor SDR ook de cinemastand gedefinieerd. Toch hoorde ik het filter bij schakelen tussen SDR en HDR. Dat had dan niet moeten gebeuren, als de cinema-stand het filter ook gebruikt?
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

home@the movies

Quote from: Teejoo on November 20, 2020, 19:09:59
@Werner: heb je mijn mail en PM nog gezien?

Hi Teejo,

Mijn inbox zat blijkbaar vol, is heb je pm gezien, zal je straks even een antwoord sturen.

home@the movies

#290
QuoteHi Werner, die foto had ik gister al even gepost, zie bijlage....en idd in de stand 0-255 krijg ik wel alle flashing bars te zien. Dus het ligt niet aan de beamer ;D  ;D 
Maar het is dus niet de juiste stand, op auto of 16-235 level moet ik hem dus (op het testpatroon van de S&M disc) tot 940 zie te krijgen voor SDR...net zoals leo liet zien in de filmpjes. Ik zal vanavond proberen om dat te realiseren zonder dat ik extreem de min in moet met contrast.

Dit is de stand die je moet hebben, jij hebt die op foto 2 gebruikt, niet wat ik bedoel dus.
Super white is niet hetzelfde als 0-255, super white is 16-255 maw je wit gaat door tot boven hetgeen wat normaal gebruikt wordt.
Als je 0-255 gebruikt gaan je zwartwaarden niet meer juist zijn want dan ga je dus lager dan wat er in een standaard video signaal zit (PC level)

home@the movies

#291
QuoteDat color profile 'cinema' ook het filter gebruikt, dat wist ik niet. Heb ik vandaag weer wat geleerd! ;D

Heb ik toch nog een vraag: toen de FW 3.10 er nog op stond, was voor SDR ook de cinemastand gedefinieerd. Toch hoorde ik het filter bij schakelen tussen SDR en HDR. Dat had dan niet moeten gebeuren, als de cinema-stand het filter ook gebruikt?

Afhankelijk van of jij wide had gekozen of niet in die stand, je gaat het vrees ik allemaal wat ver zoeken ;-) er is niet echts iets vreemds aan de hand hoor ;D
Ik weet niet of jij de projector zelf hebt gekalibreerd of niet, het kan bvb best zijn dat de calibratie in de cinema stand gedaan is maar met het filter uitgeschakeld. Als je dan tussen SDR en HDR wide schakelde dan zal je hem inderdaad hebben horen draaien.

maximus79

Voor de experts wat is een betere uitgangs positie, TO mid high lamp of TO high low lamp?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

papaleo

Quote from: maximus79 on November 20, 2020, 20:54:20
Voor de experts wat is een betere uitgangs positie, TO mid high lamp of TO high low lamp?

Ik ben geen expert maar vind TO Mid+High-lamp mode het fijnste kijken...met de iris fixed op -1
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

home@the movies

Quote from: maximus79 on November 20, 2020, 20:54:20
Voor de experts wat is een betere uitgangs positie, TO mid high lamp of TO high low lamp?

Puur technisch gezien is hoge lamp stand en mid TO de betere oplossing, gewoon omdat je het maximale licht uit je projector haalt en minder gaat compenseren door de TO op mid te zetten.
Echter moet je dan wel kunnen leven met het geluid van de ventilator op de hoge stand, en uiteraard het dfeit dat de lamp sneller gaat slijten.

home@the movies

@Maks, heb je de super white stand ondertussen al even uitgetest?

reza

Quote from: maximus79 on November 20, 2020, 16:52:35
Ben steeds als ik wat aan het kijken ben aan het switchen tussen madvr dtm en FA TO, en voor mijn gevoel zou de dtm van madvr beter moeten zijn. Maar ik blijf FA TO beter vinden, er zit meer diepte in het beeld, kleuren blijven beter, lijkt scherper (wat niet kan?) en het oogt dynamischer, high lights en gevoel van pop zeg maar. 

Ik ben het echt helemaal met je eens!!
Van de week bij Williams hebben we ook heel de avond zitten vergelijken. Mijn voorkeur gaat ook uit naar de DTM.
Ik denk dat het komt omdat madVR terug gaat naar rec709? En DTM in de HDR gamma curve blijft.
Er wordt wel beter gemapped die madvr maar het wordt indd iets vlakker/tammer.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Maks

Quote from: home@the movies on November 20, 2020, 21:13:08
@Maks, heb je de super white stand ondertussen al even uitgetest?

Hi werner, zie de foto's en idd bij 16-255 is de gehele range te zien....heb ook even voor het gemak de settings qua contrast en helderheid van Leo overgenomen en hij tikt net de 932/933 aan en dan gaat hij clippen.
Maar 16-255 is dus niet de juiste stand, op auto of 16-235 level moet ik hem dus (op het testpatroon van de S&M disc) tot 940 zie te krijgen voor SDR? Het feit dat contrast op -8 staat en net de 933 aan tikt voordat hij gaat clippen zal dan eventueel met een juiste calibratie opgelost kunnen worden...ga ik even vanuit?

Het onderstaande in mijn vorige post heeft er ook niets mee te maken?
Mijn beamer hangt 5m van het scherm en aangezien ik een vertical compression A-lens heb, staat de zoom van de N7 dus ver open...=> ergo veel licht output...zou dat er mee te maken kunnen hebben dat ik de contrast zo ver terug moet draaien? Of moet ik de lens dichtzetten met een paar tandjes?
Gr max
JVC-N9, Panamorph DCR, IVisions Tab tensioned 21:9 screen (145x330), Klipsch THX-Ultra 2 - 9.2.4, JVC Exofield, Samsung 98QN90a, Oppo BDP-203, Zidoo UHD 3000, Madvr Envy, Marantz AV8805, Marantz MM88077, Marantz MM8008,  Synology DS1813 en veel te veel dure kabels!

home@the movies

#298
QuoteHet onderstaande in mijn vorige post heeft er ook niets mee te maken?
Mijn beamer hangt 5m van het scherm en aangezien ik een vertical compression A-lens heb, staat de zoom van de N7 dus ver open...=> ergo veel licht output...zou dat er mee te maken kunnen hebben dat ik de contrast zo ver terug moet draaien? Of moet ik de lens dichtzetten met een paar tandjes?
Gr max

Heeft niets met lichtopbrengst te maken, wat je hier test is video bereik, de hoeveelheid licht gaat hier niets aan veranderen. Zelfs al zou je de helft minder licht hebben, dan nog moet het testpatroon er exact hetzelfde uitzien als met dubbel zoveel licht, de iris dichtzaten gaat niets veranderen.

home@the movies

QuoteMaar 16-255 is dus niet de juiste stand

Eigenlijk is dit wel de juiste stand, je gaat dan headroom hebben die je door middel van het contrast dan perfect tot op het juiste niveau kan brengen met de spears and Munsil disc.
Zet hem op 16-255 en regel het contrast tot je 940 (maar liefst nog iets hoger om wat marge te houden) nog ziet, je contrast zal dan ergens op +5 of zo komen te staan.
Het "probleem " bij de Jvc is dat hij op de 16-235 stand net iets te vroeg in de clipping gaat, je verliest een beetje detail, dus als je het perfect wil hebben dan gebruik je 16-255 en regel je het contrast met de patronen tot iets boven de 940, dan heb je alles wat in een "legaal" video signaal hoort te zitten.

Of je gebruikt de 16-235 maar dan gaat hij net iets te vroeg clippen.