Breaking news JVC introduceert laser projectoren en nieuwe NP5

Started by vik, August 7, 2020, 07:18:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

Morning Yep.

Heeft het filter bij jou überhaupt wel gewerkt? Dus voor de update?

Bij Denoontje wordt het filter gewoon netjes ingeschakeld en springt ook naar de High lamp modus en vice versa.

Wat je eens zou kunnen testen is de UHD Planet Earth II en wat scenes testen met en zonder het filter. Deze film heeft een mooie score als het gaat om volledige DCI-P3. Dan zou  je in theorie wel een verschil moeten kunnen waar nemen met of zonder filter.

Heb je ook wel eens geprobeerd om de Panasonic direct op je projector aan te sluiten?

Gebruik je een optische hdmi kabel?



Quote from: Jep on November 19, 2020, 07:04:33
Hoi Denoontje,

Dank voor de tip! Die staat bij mij ook op Frame Adapt HDR, maar dat ga ik vanavond voor de zekerheid checken. De foto, die Vik laat zien, was een test met settings. In de stand HDR10 bij Picture Mode constateerde ik dat het filter wel juist schakelt, maar ik wil (uiteraard) met Frame Adapt HDR kijken.

De HDR processing setting heeft toch geen invloed op het filter?

Wil jij eens checken hoe bij jou het filter reageert in BT.2020 (normal) en (wide) bij het omschakelen van SDR naar HDR? Ik ben wel erg benieuwd of dat alleen bij mij fout gaat, of dat dat echt in de FW zit.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

papaleo

Ik heb het ook ff getest met de 4k film 'Mulan' in deze film zijn er juist veel kleuren aanwezig zoals in de kostuums en de gouden paleizen.
Bij mij (ook al vóór de update) hoor ik het filter (motortje) op standje 'breed' in actie komen wanneer ik switch tussen 'standaard' en 'breed/wide' dan zie ik vooral in standje 'normaal' meer licht van het doek komen en lijkt het (vreemd genoeg) dat er juist dan iets intensere kleuren zijn die van het doek af spatten...wellicht komt dit doordat er meer licht in standje normaal is?!
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Quote from: papaleo on November 19, 2020, 09:34:23
Ik heb het ook ff getest met de 4k film 'Mulan' in deze film zijn er juist veel kleuren aanwezig zoals in de kostuums en de gouden paleizen.
Bij mij (ook al vóór de update) hoor ik het filter (motortje) op standje 'breed' in actie komen wanneer ik switch tussen 'standaard' en 'breed/wide' dan zie ik vooral in standje 'normaal' meer licht van het doek komen en lijkt het (vreemd genoeg) dat er juist dan iets intensere kleuren zijn die van het doek af spatten...wellicht komt dit doordat er meer licht in standje normaal is?!
Dat komt waarschijnlijk omdat gekalibreerd is met het filter ervoor, wat dan zoals het woord al aangeeft filtert. Als je het filter dan verwijderd heb je teveel boost. Ik zie dat vooral in het rood.

papaleo

Inderdaad bij de kleur rood valt dit het meeste op...,ik weet niet wat dit bij andere films doet...,maar bij de film Mulan geef ik dan de voorkeur om deze zonder 'wide' te kijken.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

Bij de 7500/7900 kan je kiezen uit : reference P3
Of uit BT2020. Als ik hier tussen switch krijg je dus ook andere kleuren, met BT2020 wat meer gesatureerd. Misschien is dat op de N7 ook zo?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Jep

Quote from: vik on November 19, 2020, 08:34:13
Morning Yep.

Heeft het filter bij jou überhaupt wel gewerkt? Dus voor de update?

Bij Denoontje wordt het filter gewoon netjes ingeschakeld en springt ook naar de High lamp modus en vice versa.

Wat je eens zou kunnen testen is de UHD Planet Earth II en wat scenes testen met en zonder het filter. Deze film heeft een mooie score als het gaat om volledige DCI-P3. Dan zou  je in theorie wel een verschil moeten kunnen waar nemen met of zonder filter.

Heb je ook wel eens geprobeerd om de Panasonic direct op je projector aan te sluiten?

Gebruik je een optische hdmi kabel?




Hoi Vik,

Ja, voor de update heeft het gewoon gewerkt. Bij HDR-signaal ging meteen de fan optoeren en hoorde je het motortje even zoemen, dat het filter het optische pad in schuift. Eigenlijk werkt het nu ook zoals voorheen, maar dan moet ik dus wel de stand BT.2020 'normal' selecteren. Gek gezegd (en als ik geen andere dingen over het hoofd zie) zou het met het wisselen van de teksten 'normal' en 'wide' in het menu opgelost moeten zijn.

Ik gebruik een goede koperen HDMI kabel van RUC (7m), geschakeld via mijn Pio SC-LX901. Ik heb daarmee bij FW 3.10 nog nooit problemen gehad. Niet qua beeld en ook niet qua filter.



JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

denoontje

Anders firmware opnieuw eropzetten?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

sandervg

Of vraag even aan je leverancier om er naar te kijken als je hem opnieuw laat kalibreren binnenkort? Hij heeft zelf ook een N7 staan en kan het daarmee vergelijken en indien nodig direct de firmware opnieuw installeren of garantie in werking zetten.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

vik

Zou je deze test eens uit willen voeren?

Panasonic uhd speler resetten naar factory settings.

Dan de Panasonic direct verbinden naar de JVC en kijken wat er dan gebeurt met het afspelen van een UHD? Dus even de rest van de keten uit sluiten.


Quote from: Jep on November 19, 2020, 10:57:15
Hoi Vik,

Ja, voor de update heeft het gewoon gewerkt. Bij HDR-signaal ging meteen de fan optoeren en hoorde je het motortje even zoemen, dat het filter het optische pad in schuift. Eigenlijk werkt het nu ook zoals voorheen, maar dan moet ik dus wel de stand BT.2020 'normal' selecteren. Gek gezegd (en als ik geen andere dingen over het hoofd zie) zou het met het wisselen van de teksten 'normal' en 'wide' in het menu opgelost moeten zijn.

Ik gebruik een goede koperen HDMI kabel van RUC (7m), geschakeld via mijn Pio SC-LX901. Ik heb daarmee bij FW 3.10 nog nooit problemen gehad. Niet qua beeld en ook niet qua filter.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Jep

Hoi Sander,

Zelf nog een keer FW installeren zou een mogelijkheid zijn (geen idee of dat kan, updaten naar de zelfde versie), maar dan is idd mijn hoop vervolgens gevestigd op een uitstapje naar Emmeloord. Ik hoop dat ik daar over enkele terecht kan. En ondertussen doet m'n N7 het verder fantastisch.  8)
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

Jep

Quote from: vik on November 19, 2020, 14:29:12
Zou je deze test eens uit willen voeren?

Panasonic uhd speler resetten naar factory settings.

Dan de Panasonic direct verbinden naar de JVC en kijken wat er dan gebeurt met het afspelen van een UHD? Dus even de rest van de keten uit sluiten.

Hoi Vik,

Dat zal ik doen, waarschijnlijk van het weekend. Wordt vervolgd...

Ik denk echter dat het niet zo zeer bij de Pana vandaan komt. Via Netflix en de CC Ultra heb ik het zelfde probleem in 'wide'. In 'normal' hoor ik op de juiste momenten het filter wel schakelen.
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

vik

Ik heb al hele gekke dingen mee gemaakt en wie weet.  8)

Staat overigens ook de eco modus uit in de JVC? Die staat automatisch weer aan na de update. Die heeft ook wel eens voor problemen gezorgd afhankelijk van de rest van de keten.

Kan zijn dat ik wat van jouw posts over het hoofd heb gezien maar de test met de CC ultra was dat samen met het gebruik van de Pioneer receiver?


Quote from: Jep on November 19, 2020, 15:00:07
Hoi Vik,

Dat zal ik doen, waarschijnlijk van het weekend. Wordt vervolgd...

Ik denk echter dat het niet zo zeer bij de Pana vandaan komt. Via Netflix en de CC Ultra heb ik het zelfde probleem in 'wide'. In 'normal' hoor ik op de juiste momenten het filter wel schakelen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Maks

Zo eindelijk de tijd gehad om te updaten en ermee te spelen en wat me met name opvalt is dat ik heel veel helderheid erbij heb gekregen, terwijl ik er niet op zit te wachten ;D....en ik krijg het ook niet meer naar een goed level. Iedereen in deze thread heeft het over de toename van helderheid en andere verbeteringen, dus toen ik een paar foto's had gezien van mede forumgenoten (met een fenominale zwartwaarde en uitstekende contrast) dacht ik meteen dat komt goed....maar niet dus :eh:

Heb het volgende geprobeerd:

Voor SDR
oppo: colorspace en depth op auto (120" 21:9 met A-lens) (stond ook zo voor de update)
N7: SDR natural, had hem op contrast -8 staan en helderheid 2 voor de update....nu staat hij op -22 en helderheid op 0 (deze 2 settings met spears munzel UHD benchmark disc ingesteld volgens de menu optie SDR BT 709 die erin zit) video level op 16-235 colorspace op auto, lamp op low en iris manueel op 0, gamma 2.2

Zoals je ziet op de foto's lijk het wel of alles overbelicht is....ik zie bijna geen flashing bars meer en dan staat de contrast al op -22?? Iemand een idee of tip qua instelling?

ps hij is nog niet gekalibreerd daar ik hem pas heb...staat wel op de planning, maar goed daarvoor was de zwartwaarde prima en uiteraard ook even testje gedaan mbt HDR => daar staat hij op Frame adapt/bt2020wide/hdr10/TO on met 1.0 gain/frame by frame en ook daar mis ik nu veel zwartwaarde...gister de the meg nogmaals gekeken, maar ook hier zag het er allemaal wat grijzer uit en de zwartwaardes van de plaatjes in deze thread haal ik never nooit niet.


Wat heb ik verkeerd staan?? Bedankt alvast...groet maks


JVC-N9, Panamorph DCR, IVisions Tab tensioned 21:9 screen (145x330), Klipsch THX-Ultra 2 - 9.2.4, JVC Exofield, Samsung 98QN90a, Oppo BDP-203, Zidoo UHD 3000, Madvr Envy, Marantz AV8805, Marantz MM88077, Marantz MM8008,  Synology DS1813 en veel te veel dure kabels!

williams

Hoi Max wat is de bron waarmee je deze testpatronen afspeelt ?
Ik krijg namelijk het gevoel dat er iets niet goed staat met pc levels / video levels .
Kijk even wat er nu in de JVC staat ingesteld ?
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

maximus79

Quote from: Maks on November 19, 2020, 16:21:47
Zo eindelijk de tijd gehad om te updaten en ermee te spelen en wat me met name opvalt is dat ik heel veel helderheid erbij heb gekregen, terwijl ik er niet op zit te wachten ;D....en ik krijg het ook niet meer naar een goed level. Iedereen in deze thread heeft het over de toename van helderheid en andere verbeteringen, dus toen ik een paar foto's had gezien van mede forumgenoten (met een fenominale zwartwaarde en uitstekende contrast) dacht ik meteen dat komt goed....maar niet dus :eh:

Heb het volgende geprobeerd:

Voor SDR
oppo: colorspace en depth op auto (120" 21:9 met A-lens) (stond ook zo voor de update)
N7: SDR natural, had hem op contrast -8 staan en helderheid 2 voor de update....nu staat hij op -22 en helderheid op 0 (deze 2 settings met spears munzel UHD benchmark disc ingesteld volgens de menu optie SDR BT 709 die erin zit) video level op 16-235 colorspace op auto, lamp op low en iris manueel op 0, gamma 2.2

Zoals je ziet op de foto's lijk het wel of alles overbelicht is....ik zie bijna geen flashing bars meer en dan staat de contrast al op -22?? Iemand een idee of tip qua instelling?

ps hij is nog niet gekalibreerd daar ik hem pas heb...staat wel op de planning, maar goed daarvoor was de zwartwaarde prima en uiteraard ook even testje gedaan mbt HDR => daar staat hij op Frame adapt/bt2020wide/hdr10/TO on met 1.0 gain/frame by frame en ook daar mis ik nu veel zwartwaarde...gister de the meg nogmaals gekeken, maar ook hier zag het er allemaal wat grijzer uit en de zwartwaardes van de plaatjes in deze thread haal ik never nooit niet.


Wat heb ik verkeerd staan?? Bedankt alvast...groet maks
Precies wat Williams zegt.
Waarom heb je de video levels niet op auto staan in de JVC? Maar wees gerust dit ga je oplossen, je n7 is niet verpest....[emoji6]
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

home@the movies

Quote from: williams on November 19, 2020, 17:19:59
Hoi Max wat is de bron waarmee je deze testpatronen afspeelt ?
Ik krijg namelijk het gevoel dat er iets niet goed staat met pc levels / video levels .
Kijk even wat er nu in de JVC staat ingesteld ?

Max had me gisteren een pm gestuurd en ik had ik hem ook al hetzelfde gevraagd, maar zoals je kan lezen gebruikt hij de OPPO en staat die in video level.

@Max, staat het video level in de JVC op Auto? wellicht is er daar per ongeluk iets fout gegaan? Staat de super white functie aan of uit?
Het is absoluut niet mogelijk dat contrast op -22 moet staan, en dat doet echt vermoeden dat er HDMI levels fout staan.
Kijk nog eens naar het JVC menu bij de HDMI settings want daar hen je geen foto van genomen.

Maks

Bedankt heren voor de snelle reacties, de kinderen gaan zo naar bed ;D, dan kan ik het meteen testen...dus de enige aanpassing die ik moet doen is in de JVC, dus van 16-235 afhalen en op auto zetten. In de oppo staat alles (space en depth) op auto, dus niets wijzigen aldaar...ook niet YUV 444 zetten oid?

@Maximus, je bent me wel aan het plagen ;) met die plaatjes...wauw wat een beeld.

Ik maak zo weer wat foto's....wordt vervolgd..tot zo!
Groet max

JVC-N9, Panamorph DCR, IVisions Tab tensioned 21:9 screen (145x330), Klipsch THX-Ultra 2 - 9.2.4, JVC Exofield, Samsung 98QN90a, Oppo BDP-203, Zidoo UHD 3000, Madvr Envy, Marantz AV8805, Marantz MM88077, Marantz MM8008,  Synology DS1813 en veel te veel dure kabels!

vik

De Oppo op 4:2:2 zetten en niet op 4:4:4,  en kijken of je de hdmi resolutie op "source direct" heb staan. Hoe zien de settings eruit in je Oppo? Kun je een screen shot maken van de video opties?

Verder vind ik sowieso de settings vóór de update al best extreem. Contrast en helderheid hoor je amper te corrigeren en zal hooguit een tikje of 2 zijn. De bron speelt ook een rol in deze bij het gebruik van de test patronen. De optie Super White in de JVC zal sowieso meer detail opleveren in het wit. Ik ben benieuwd naar je testjes.

Quote from: Maks on November 19, 2020, 19:41:39
Bedankt heren voor de snelle reacties, de kinderen gaan zo naar bed ;D, dan kan ik het meteen testen...dus de enige aanpassing die ik moet doen is in de JVC, dus van 16-235 afhalen en op auto zetten. In de oppo staat alles (space en depth) op auto, dus niets wijzigen aldaar...ook niet YUV 444 zetten oid?

@Maximus, je bent me wel aan het plagen ;) met die plaatjes...wauw wat een beeld.

Ik maak zo weer wat foto's....wordt vervolgd..tot zo!
Groet max
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

denoontje

#270
Bij mij met en zonder filter... zonder filter meer licht (bt2020 normal) voor foto geprobeerd belichting gelijk te houden.
N7 is gecalibreerd op wide






Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Maks

Quote from: vik on November 19, 2020, 22:02:41
De Oppo op 4:2:2 zetten en niet op 4:4:4,  en kijken of je de hdmi resolutie op "source direct" heb staan. Hoe zien de settings eruit in je Oppo? Kun je een screen shot maken van de video opties?

Verder vind ik sowieso de settings vóór de update al best extreem. Contrast en helderheid hoor je amper te corrigeren en zal hooguit een tikje of 2 zijn. De bron speelt ook een rol in deze bij het gebruik van de test patronen. De optie Super White in de JVC zal sowieso meer detail opleveren in het wit. Ik ben benieuwd naar je testjes.

Thx voor het meedenken Vik. Hieronder mijn bevindingen...

Gisterenavond eerst het level van de JVC van 16-235 naar auto gezet: resultaat=> geen verschil, ik blijf beide balken van 923-1019 bijna volledig geclipt zien, laat staan dat ik een donker vierkantje zie in de vierkante kleurenboxen erboven. 923-930 zie ik licht flashen.

Vervolgens hem ik hem voor de vorm even op 0-255 en 16-255 gezet, en zoals je ziet op de foto's zie ik dan wel de flashing bars in de gehele range...maar deze setting is dus niet de juiste in de JVC. Dit moet ik eigenlijk zien in de 16-235/Auto stand van de JVC...of is tot en met 940 afdoende in SDR?

Vervolgens de JVC op auto laten staan en de oppo gezet op standen van vik (422 en source direct), zie foto.....ook hier geen verschil....het blijft tussen de 923-930 licht flashen en daarna clippen.
Tevens de settings van AV7703 gecheckt, aangezien de oppo via de av7703 naar de JVC gaat...zie foto...ook hier niets vreemds te zien.

Ik zag dat in deze thread dat Leo ook deze disc heeft gebruikt om de N7 in te stellen met een oppo voor contast en brightness.....heb jij dit probleem en hoe ziet bij jouw dat testpatroon eruit in SDR en met welke settings heb je de juiste range aan falshing bars.....dan heb ik een goed vergelijk...ook al heeft hij een oppo 205 ;) Hoor het graag.

Voor de rest weet ik even niet wat ik nog meer kan doen, frustratie neemt toe ??? ....ben nog niet verder gegaan met HDR, daar ik eerst dit wil oplossen.
Iemand nog andere tips of eventueel andere testpatronen die ik kan gebruiken. Hoor het graag
JVC-N9, Panamorph DCR, IVisions Tab tensioned 21:9 screen (145x330), Klipsch THX-Ultra 2 - 9.2.4, JVC Exofield, Samsung 98QN90a, Oppo BDP-203, Zidoo UHD 3000, Madvr Envy, Marantz AV8805, Marantz MM88077, Marantz MM8008,  Synology DS1813 en veel te veel dure kabels!

J.A.F._Doorhof

Veel moderne projectoren clippen in het wit
Als er geen swhite of bv enhanced white optie is dan kun je de projector op 0-254 zetten. Je moet dan wel een groot gedeelte van de calibratie checken en aanpassen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

papaleo

Hey Maks ik had je pm ook al gezien/beantwoord ik zal hier zsm ff op terug komen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Maks

Quote from: J.A.F._Doorhof on November 20, 2020, 10:36:18
Veel moderne projectoren clippen in het wit
Als er geen swhite of bv enhanced white optie is dan kun je de projector op 0-254 zetten. Je moet dan wel een groot gedeelte van de calibratie checken en aanpassen.

Hi Frank, begrijp ik hieruit dat N7 (in het algemeen) dit dus niet haalt en ik hem op 0-255 moet zetten en hem daarop moet laten calibreren? Aangezien de N7 bezitters in deze thread hem gewoon op auto hebben staan en dit issue niet hebben. Of bedoel je dat de bron (oppo 203) die specifieke hdmi setting moet hebben? Heb niet helemaal scherp wat je bedoelt....hoor het graag. Gr Max
JVC-N9, Panamorph DCR, IVisions Tab tensioned 21:9 screen (145x330), Klipsch THX-Ultra 2 - 9.2.4, JVC Exofield, Samsung 98QN90a, Oppo BDP-203, Zidoo UHD 3000, Madvr Envy, Marantz AV8805, Marantz MM88077, Marantz MM8008,  Synology DS1813 en veel te veel dure kabels!