Breaking news JVC introduceert laser projectoren en nieuwe NP5

Started by vik, August 7, 2020, 07:18:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jep

Quote from: vik on November 16, 2020, 13:48:50
Wat gebeurt er als je de dynamische iris (en CMD) uit zet? Dit heb ik nog nooit gezien en best wel wat klanten die met ondertiteling kijken.

Je gaf dit aan: "Wat mij ook opvalt is dat ik bij het omschakelen van SDR naar HDR het filter niet hoor inschakelen. De fan gaat wel harder draaien. Toch zien in beide gevallen de kleuren er goed uit. Wellicht nog ergens een verkeerde instelling?  Content type staat op 'auto' en color profile staat op BT.2020 (Wide)."

Kun je eens een shot maken en delen van de info JVC op moment dat hij dit signaal binnen krijgt?

Ben in ieder geval wat wijzer geworden m.b.t. het knipperen van het beeld bij o.a. Netflix. Dynamische iris en CMD uit of aan maakt geen verschil. Als ik HDR10 i.p.v. Frame Adapt HDR kies, is het knipperen verdwenen. Wel ontdekte ik per toeval dat ik ook via de Pana UB424 kan casten (vanaf de iPad) en dan gaat het wel goed. Het beeld lijkt zelfs ook iets scherper t.o.v. de CC Ultra. Ik zou bijna zeggen dat het aan de CC Ultra ligt, maar via de PC zag ik ook het knipperende beeld. Dat ga ik overigens binnenkort nog eens dubbel checken.

De signaalinfo via de CC Ultra:


De signaalinfo via de UB424:


Quote from: maximus79 on November 16, 2020, 12:45:20
Net even gecheckt voor je, mijn ondertitels zien er anders uit? Ik heb een grijze achtergrond eronder. Maar bij mij gebeurd niets.

Wat gebruik jij om Netflix te streamen?
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

maximus79

Quote from: Jep on November 16, 2020, 20:27:14
Ben in ieder geval wat wijzer geworden m.b.t. het knipperen van het beeld bij o.a. Netflix. Dynamische iris en CMD uit of aan maakt geen verschil. Als ik HDR10 i.p.v. Frame Adapt HDR kies, is het knipperen ook verdwenen. Wel ontdekte ik per toeval dat ik ook via de Pana UB424 kan casten (vanaf de iPad) en dan gaat het wel goed. Het beeld lijkt zelfs ook iets scherper t.o.v. de CC Ultra. Ik zou bijna zeggen dat het aan de CC Ultra ligt, maar via de PC zag ik ook het knipperende beeld. Dat ga ik overigens binnenkort nog eens dubbel checken.

De signaalinfo via de CC Ultra:


De signaalinfo via de UB424:


Wat gebruik jij om Netflix te streamen?
Apple tv
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Jep

Quote from: vik on November 16, 2020, 13:48:50
Wat gebeurt er als je de dynamische iris (en CMD) uit zet? Dit heb ik nog nooit gezien en best wel wat klanten die met ondertiteling kijken.

Je gaf dit aan: "Wat mij ook opvalt is dat ik bij het omschakelen van SDR naar HDR het filter niet hoor inschakelen. De fan gaat wel harder draaien. Toch zien in beide gevallen de kleuren er goed uit. Wellicht nog ergens een verkeerde instelling?  Content type staat op 'auto' en color profile staat op BT.2020 (Wide)."

Kun je eens een shot maken en delen van de info JVC op moment dat hij dit signaal binnen krijgt?


Net nog even getest of het filter inschakelt bij het weergeven van HDR, maar er gebeurt niets. In ieder geval als picture mode Frame Adapt HDR is ingeschakeld. Dan is het ook niet gek dat er meer light output te zien is... Wanneer ik picture mode HDR10 kies, dan hoor ik het filer wel schakelen.

De signaalinfo bij FHD vanaf de Pio LX58. Deze doet de upscaling naar 4k:


De signaalinfo bij HDR vanaf de Pana UB424 (filter heeft niet geschakeld):


Settings picture mode Frame Adapt HDR:


Settings picture mode HDR10 (filter schakelt wel in):


Bij de laatste staat color profile op auto. Zou dat het verschil kunnen maken? Ik dacht dat je BT.2020 (wide) moet selecteren om meer kleur te kunnen zien i.c.m. het filter?


JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

sandervg

Quote from: Jep on November 16, 2020, 20:27:14
Ben in ieder geval wat wijzer geworden m.b.t. het knipperen van het beeld bij o.a. Netflix. Dynamische iris en CMD uit of aan maakt geen verschil. Als ik HDR10 i.p.v. Frame Adapt HDR kies, is het knipperen verdwenen. Wel ontdekte ik per toeval dat ik ook via de Pana UB424 kan casten (vanaf de iPad) en dan gaat het wel goed. Het beeld lijkt zelfs ook iets scherper t.o.v. de CC Ultra. Ik zou bijna zeggen dat het aan de CC Ultra ligt, maar via de PC zag ik ook het knipperende beeld. Dat ga ik overigens binnenkort nog eens dubbel checken.
Hoi Jep,
Je bent een stuk dichter bij een oplossing gekomen. Paar suggesties om te proberen en het nog scherper te krijgen:
- Heb je al geprobeerd om de firmware van je CC Ultra te updaten? Mogelijk is het dan opgelost. Het lijkt erop dat zoals je CC Ultra uitstuurt de N7 niet begrijpt dat het om ondertitels gaat. Wellicht inmiddels opgelost met een firmware update van CC?
- Heb je er ook last van als je een gedownloade film afspeelt met de CC Ultra en met een andere streamer?
- Maakt het uit of de gedownloade film ingebakken subs heeft of externe subs in een SRT bestand?
- Zou interessant zijn als iemand met een CC Ultra met een N5/N7 of deze hetzelfde probleem heeft?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

maximus79

Quote from: home@the movies on November 16, 2020, 20:04:48
Vergelijken is inderdaad echt alleen maar mogelijk als je zorgvuldig de juiste settings in beide zaken gaat vergelijken. van zodra er iets aangepast wordt kan dit al direct een ander resultaat opleveren.
Ik begrijp wat je zegt, maar vergelijken hier thuis lukt toch echt hoor...
Ik vergelijk hoe ik met madvr keek en nu hoe het met TO er uit ziet. Niet wetenschappelijk maar wel de werkelijkheid hier. Het grootste verschil vind de diepte die je iets verliest met madvr en de kleuren die raar kunnen doen, bekende bug.


Madvr wint wel zeker in laag light scenes.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

home@the movies

QuoteIk vergelijk hoe ik met madvr keek en nu hoe het met TO er uit ziet.

Dat begrijp ik, maar de vraag is, hoe keek (kijk) je mad Madvr, op welk level staat de tone mapping tov de JVC, map je met beiden naar dezelfde helderheid? Het kan best zijn dat je nu met de JVC een stuk meer helder staat omdat je de madvr bvb in een lager nit level laat tone mappen dan waarop de JVC frame adapt nu staat. enz.

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik heb vanaf dag 1 geschreven dat JVC een fenomenaal goed werkende software heeft ontwikkeld waarbij er op dit ogenblik geen enkele ander projectormerk nog maar in de buurt komt van wat zij doen.
Maar het kan best zijn dat je settings in de madvr tov de tone mapping van de JVC gewoon niet met elkaar matchen omdat de ene bvb lager/hoger staat, er meer of minder processing aan staat enz.
Nogmaals, dat dit gewoon standaard in een projector zit en op deze manier geïmplementeerd is, daar kunnen we alleen maar blij om zijn. Echter de Madvr en/of Lumagen doet nog wel een serieus paar extra zaken dan dit, maar wel tegen een premium prijs, toegegeven.


maximus79

Quote from: home@the movies on November 16, 2020, 22:04:23
Dat begrijp ik, maar de vraag is, hoe keek (kijk) je mad Madvr, op welk level staat de tone mapping tov de JVC, map je met beiden naar dezelfde helderheid? Het kan best zijn dat je nu met de JVC een stuk meer helder staat omdat je de madvr bvb in een lager nit level laat tone mappen dan waarop de JVC frame adapt nu staat. enz.

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik heb vanaf dag 1 geschreven dat JVC een fenomenaal goed werkende software heeft ontwikkeld waarbij er op dit ogenblik geen enkele ander projectormerk nog maar in de buurt komt van wat zij doen.
Maar het kan best zijn dat je settings in de madvr tov de tone mapping van de JVC gewoon niet met elkaar matchen omdat de ene bvb lager/hoger staat, er meer of minder processing aan staat enz.
Nogmaals, dat dit gewoon standaard in een projector zit en op deze manier geïmplementeerd is, daar kunnen we alleen maar blij om zijn. Echter de Madvr en/of Lumagen doet nog wel een serieus paar extra zaken dan dit, maar wel tegen een premium prijs, toegegeven.

Madvr staat op 100 nits, als ik schakel tussen madvr dtm en TO dan is er bijna geen verschil in helderheid, dit ook te zien op de foto's.
En ik gebruik nog steeds Madvr en zijn voordelen, alleen nu even de dtm niet, kan in de toekomst wel weer veranderen.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

J.A.F._Doorhof

Pulseren en knipperen is een bijverschijnsel van frame adapt.

Hij probeert per frame het bereik te verschuiven en dit zie je ook aan de foto's. Zie je meer in de highlights dan is het schaduw gedeelte ook donkerder

Dit zelfde zie je met de madvr
Een optie voor scene ipv frame lost dit op.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Jep

Quote from: Jep on November 16, 2020, 20:27:14
Ben in ieder geval wat wijzer geworden m.b.t. het knipperen van het beeld bij o.a. Netflix. Dynamische iris en CMD uit of aan maakt geen verschil. Als ik HDR10 i.p.v. Frame Adapt HDR kies, is het knipperen verdwenen. Wel ontdekte ik per toeval dat ik ook via de Pana UB424 kan casten (vanaf de iPad) en dan gaat het wel goed. Het beeld lijkt zelfs ook iets scherper t.o.v. de CC Ultra. Ik zou bijna zeggen dat het aan de CC Ultra ligt, maar via de PC zag ik ook het knipperende beeld. Dat ga ik overigens binnenkort nog eens dubbel checken.


Net even een check gedaan of Netflix via de PC ook het knipperende beeld geeft. Ik moet toch terug komen op wat ik eerder meldde: via de PC geen probleem om de simpele reden, dat die geen HDR kan doorgeven. Dus dan blijft de CC Ultra over die dus i.c.m. Frame Adapt HDR het knipperende beeld geeft bij HDR.

Is er iemand die dit probleem met een CC Ultra kan reproduceren?


Quote from: Jep on November 16, 2020, 20:43:25
Net nog even getest of het filter inschakelt bij het weergeven van HDR, maar er gebeurt niets. In ieder geval als picture mode Frame Adapt HDR is ingeschakeld. Dan is het ook niet gek dat er meer light output te zien is... Wanneer ik picture mode HDR10 kies, dan hoor ik het filter wel schakelen.

Bij de laatste staat color profile op auto. Zou dat het verschil kunnen maken? Ik dacht dat je BT.2020 (wide) moet selecteren om meer kleur te kunnen zien i.c.m. het filter?


Hier ben ik ook wijzer geworden: wanneer ik BT.2020 (normal) selecteer, dan hoor ik het filter wel in- en uitschakelen. M.a.w. met 'normal' heb je dus een groter kleurenbereik (ivm het ingeschakelde filter) dan met 'wide'?? Dit staat haaks op wat die meneer van JVC in het filmpje aangeeft, waarvan eerder in dit topic een link was geplaatst. Hierin werd uitgelegd hoe het nieuwe menu van FW 3.50 in elkaar steekt.

Of begrijp ik het verkeerd?

Update: linkje naar de video gevonden! Was geplaatst door Reza.

https://youtu.be/5Rb_LdugwJ8 vanaf 5m:45s.
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

Stef

Vraagje voor de N5 eigenaars en JVC experts  :D

Ik denk dat de BT2020 CMS settings bij het gebruik van Frame Adapt HDR / HDR10 nieuw zijn voor de N5 sinds FW 3.50.

Bij de vorige firmware had je enkel color temp HDR10 settings.

Correct?
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

maximus79

Quote from: Stef on November 17, 2020, 13:48:14
Vraagje voor de N5 eigenaars en JVC experts  :D

Ik denk dat de BT2020 CMS settings bij het gebruik van Frame Adapt HDR / HDR10 nieuw zijn voor de N5 sinds FW 3.50.

Bij de vorige firmware had je enkel color temp HDR10 settings.

Correct?
HDR10 is nu BT2020 naar mij weten.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Stef

Je hebt nu op de N5 met FW 3.50:

Content Type: (Auto HDR10)
Picture Mode: Frame Adapt HDR
Color Profile: BT2020
Color Temp: HDR10
HDR Processing: Frame by Frame / Scene....
Theater Optimizer: on/off

Voorheen kon je dus enkel Color Temp HDR10 calibreren maar nu ook BT2020 CMS settings (dit laatste is volgens mij nieuw op de N5).
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

Jep

Quote from: sandervg on November 16, 2020, 21:24:50
Hoi Jep,
Je bent een stuk dichter bij een oplossing gekomen. Paar suggesties om te proberen en het nog scherper te krijgen:
- Heb je al geprobeerd om de firmware van je CC Ultra te updaten? Mogelijk is het dan opgelost. Het lijkt erop dat zoals je CC Ultra uitstuurt de N7 niet begrijpt dat het om ondertitels gaat. Wellicht inmiddels opgelost met een firmware update van CC?
- Heb je er ook last van als je een gedownloade film afspeelt met de CC Ultra en met een andere streamer?
- Maakt het uit of de gedownloade film ingebakken subs heeft of externe subs in een SRT bestand?
- Zou interessant zijn als iemand met een CC Ultra met een N5/N7 of deze hetzelfde probleem heeft?

Hoi Sander,

Dank voor het meedenken!

Ik heb nog geen FW nummers gecheckt (welke nu op de CC staat en welke de nieuwste beschikbare versie is), maar met het opstarten van de CC checkt die of er updates beschikbaar zijn en die zouden als ik het goed begrijp ook direct worden geïnstalleerd. Ik ga er voorlopig van uit dat de nieuwste FW erop staat. Ga ik binnenkort toch even checken.

Over de opmerking m.b.t. downloads en srt-bestanden kan ik kort zijn: kan ik niet testen. Ik heb geen UHD content op de NAS staan en mijn HTPC kan het niet weergeven. Wellicht kan het via de CC, maar daar moet ik me dan in verdiepen. Het lijkt mij ook niet dat de projector verschil ziet tussen ingebakken subs of los aan het beeld toegevoegd d.m.v. bijvoorbeeld een srt bestand? Voor mij eigenlijk niet interessant omdat ik geen ambities heb om UHD content te gaan downloaden en streamen.

Jouw laatste opmerkingen heb ik gevraagd in een vorige post. Ben ik ook wel nieuwsgierig naar!
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

home@the movies

QuoteHier ben ik ook wijzer geworden: wanneer ik BT.2020 (normal) selecteer, dan hoor ik het filter wel in- en uitschakelen. M.a.w. met 'normal' heb je dus een groter kleurenbereik (ivm het ingeschakelde filter) dan met 'wide'??

Neen dat klopt niet, wide is MET het color filter ingeschakeld, normal is ZONDER filter, altijd zo geweest ;-)

Jep

Quote from: home@the movies on November 17, 2020, 17:05:34
Neen dat klopt niet, wide is MET het color filter ingeschakeld, normal is ZONDER filter, altijd zo geweest ;-)

Zo heb ik het ook begrepen, maar waarom hoor ik dan in de 'normal' stand wel het filter schakelen en in de 'wide' stand niet?

Ik zag op foto's verder terug in dit topic bij Denoontje dat ook 'wide' is geselecteerd. Als daar ook het filter niet inschakelt bij HDR, dan snap ik dat het opvalt dat er meer lichtopbrengst is.

Ik snap het wel, maar begrijpen doe ik het nog niet...  ;)
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

riwi

Quote from: Jep on November 17, 2020, 13:04:23
Of begrijp ik het verkeerd?

Volgens mij is 2020 (wide) de stand waar het filter er tussen komt.
Als je bij color profile op auto op de enter drukt tijdens het spelen. Dan geeft ie in de bovenste regel het 'gedetecteerde' signaal aan. Is dat rec.2020 dan neem ik aan?

Misschien moet je daar wel BT.2020 wide kiezen als je met filer wil draaien.

vik

Schakel jij steeds handmatig de JVC naar de Frame adapt HDR stand? Normaliter hoort de JVC automatisch naar de juiste stand te springen. Dus vanaf SDR (BT 709) blu ray naar een UHD Frame Adapt HDR pre set. Eenmaal het wide filter ingeschakeld dan hoor je die in principe altijd in- en-uit schakelen als hij terug schakelt naar een BT 709 stand. Ik heb ook echt geen idee waarom bij jou "static" wordt weer gegeven:



Reset jouw panasonic speler eens naar de factory settings en kijk even of de Pioneer receiver geen processing uit voert op het video signaal. En ik heb nog nooit geknipper ervaren bij een JVC met het gebruik van de Frame adapt HDR preset (frame by frame) dit hoort absoluut niet naar mijn mening.


Quote from: Jep on November 17, 2020, 19:42:24
Zo heb ik het ook begrepen, maar waarom hoor ik dan in de 'normal' stand wel het filter schakelen en in de 'wide' stand niet?

Ik zag op foto's verder terug in dit topic bij Denoontje dat ook 'wide' is geselecteerd. Als daar ook het filter niet inschakelt bij HDR, dan snap ik dat het opvalt dat er meer lichtopbrengst is.

Ik snap het wel, maar begrijpen doe ik het nog niet...  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Bij Denoontje hebben we het bt2020 wide profiel gekozen dus met het color filter. Dit stel je eenmalig in en daar kom je verder niet meer aan. Uiteraard ietsje licht verlies maar de nieuwe software trekt dit weer helemaal recht.

Quote from: Jep on November 17, 2020, 19:42:24
Zo heb ik het ook begrepen, maar waarom hoor ik dan in de 'normal' stand wel het filter schakelen en in de 'wide' stand niet?

Ik zag op foto's verder terug in dit topic bij Denoontje dat ook 'wide' is geselecteerd. Als daar ook het filter niet inschakelt bij HDR, dan snap ik dat het opvalt dat er meer lichtopbrengst is.

Ik snap het wel, maar begrijpen doe ik het nog niet...  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Jep

Hoi Vik,

Voor de goede orde even terug naar het begin:

Ik had mijn projector op de zelfde manier ingesteld als te zien is op het plaatje bij Denoontje z'n projector:

Content type: Auto
Picture mode: Frame Adapt HDR
Color profile: BT.2020 (wide)
Color temp: HDR10
HDR processing: Frame by Frame
Theater Optimizer: On

Het viel mij op dat met deze settings het filter niet automatisch inschakelt als ik HDR afspeel. Gisteren ontdekte ik dat als ik bij Color Profile BT.2020 (normal) selecteer, ik het filter wel hoor schakelen. Het lijkt dus andersom te werken.

De discussie is dus niet of het filter bij 'normal' of 'wide' moet werken. Mijn vraag is wel waarom ik het filter niet hoor inschakelen bij 'wide', maar wel bij 'normal'. Oftewel wat heb ik fout ingesteld?

Er wordt beschreven dat na de FW update naar 3.50 het opvalt dat het beeld o.a. helderder is dan voor de update. Dan vraag ik me af of dat ook aan het filter ligt, dat in stand 'wide' niet schakelt?

Het zou mooi zijn als mede N7-bezitters de proef op de som willen nemen, even checken of het filter bij 'wide' idd schakelt (of niet...) en de bevindingen hier met mij willen delen.  :smile: Want of ik doe iets fout, of we krijgen binnenkort FW 3.51, waarin de fout is hersteld?  :laugh:
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

riwi

Quote from: vik on November 18, 2020, 11:27:49
Schakel jij steeds handmatig de JVC naar de Frame adapt HDR stand? Normaliter hoort de JVC automatisch naar de juiste stand te springen.
Je kan in het menu 2de van links instellen (auto preset select geloof ik) per signaal soort welke preset gekozen moet worden per default. Ik heb deze allemaal op use last staan, maar je zou daar bv bij HDR10 een andere user preset kunnen kiezen.

Ik denk dat Jep de klik hoort als ie BT2020(normal) kiest omdat het filter weg geschakeld wordt.

Jep

Quote from: riwi on November 18, 2020, 13:38:20
Je kan in het menu 2de van links instellen (auto preset select geloof ik) per signaal soort welke preset gekozen moet worden per default. Ik heb deze allemaal op use last staan, maar je zou daar bv bij HDR10 een andere user preset kunnen kiezen.

Ik denk dat Jep de klik hoort als ie BT2020(normal) kiest omdat het filter weg geschakeld wordt.

In dat menu heb ik bij SDR (2D) Cinema ingevuld. Bij HDR10 heb ik Frame Adapt HDR ingevuld. SDR (3D) use last (ga ik niet gebruiken) en bij HLG ook HLG ingevuld. Ik laat alles automatisch schakelen.

Ik hoor bij BT.2020 (normal) niet het filter één keer (uit)schakelen, maar in- en uitschakelen als ik SDR en HDR afwissel. In de 'wide'-stand hoor ik het filter niet schakelen, ook al wissel ik van SDR naar HDR en weer terug. Het lijkt bij mij echt andersom te werken dan zou moeten.
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

denoontje

Kun je dat static weghalen? Ik heb m daar niet op staan





Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

denoontje

Dit is de setting tijdens film (4k spiderman)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Jep

Hoi Denoontje,

Dank voor de tip! Die staat bij mij ook op Frame Adapt HDR, maar dat ga ik vanavond voor de zekerheid checken. De foto, die Vik laat zien, was een test met settings. In de stand HDR10 bij Picture Mode constateerde ik dat het filter wel juist schakelt, maar ik wil (uiteraard) met Frame Adapt HDR kijken.

De HDR processing setting heeft toch geen invloed op het filter?

Wil jij eens checken hoe bij jou het filter reageert in BT.2020 (normal) en (wide) bij het omschakelen van SDR naar HDR? Ik ben wel erg benieuwd of dat alleen bij mij fout gaat, of dat dat echt in de FW zit.
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

denoontje

Hoi ik hoor dat er iets schuift in de jvc.
Als ik tijd heb zal ik ig extra checken vanavond.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk