Breaking news JVC introduceert laser projectoren en nieuwe NP5

Started by vik, August 7, 2020, 07:18:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

Witte ondertiteling op een zwarte achtergrond haalt sowieso je contrast naar beneden en dat is de reden dat je je projector ook ziet werken. Dit is een lastig stukje wat een projector voor zijn kiezen krijgt. (wit tegen zwart) en ik adviseer altijd om ondertiteling uit te zetten voor het optimale plaatje. Die heeft het al druk genoeg met de Frame Adapt firmware  :P

Toch herken ik niet helemaal wat je omschrijft. Gebruik je ook de dynamische iris en frame interpolatie?

Misschien handig om wat settings te posten (ook van de Chrome cast enz.)


Quote from: Jep on November 15, 2020, 21:42:07
Dank!
FW 3.50 staat erop. Ik had al foto's van alle kalibratie-instellingen gemaakt en inmiddels is alles weer terug gezet op de oorspronkelijke waarde.

Wat ik me afvraag: zou het verschil maken als ik de Screen Adjust setting aan of uit zet, wanneer ik het Screen No. toch op 000 laat staan?

Helaas is het knipperen van het contrast bij sommige scènes niet verdwenen. Dit heb ik tot nu toe alleen maar opgemerkt bij streamen van Netflix of Amazon Prime Video en ik hoopte dat het weg zou zijn met de nieuwe FW. Wat mij opvalt is dat het knipperen (voor zover ik het even heb kunnen testen) parallel loopt met de ondertitels. Het lijkt wel of de witte tekst in beeld het frame adapt hdr systeem misleidt. Met tekst verdwijnen details uit beeld en komen weer terug als de tekst weg is. Met de ondertitels uitgeschakeld lijkt het wel goed te gaan. Ik heb dit geconstateerd bij het streamen van Our Planet van Netflix via de CC Ultra.

Wat mij ook opvalt is dat ik bij het omschakelen van SDR naar HDR het filter niet hoor inschakelen. De fan gaat wel harder draaien. Toch zien in beide gevallen de kleuren er goed uit. Wellicht nog ergens een verkeerde instelling?  Content type staat op 'auto' en color profile staat op BT.2020 (Wide).
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

MLCinema

Quote from: PascalP on November 16, 2020, 09:42:52
Mijn vrouw zou eerst vragen; wat kost het? Voordat ze er een mening over geeft :P

Haha ze wist dat dit gratis was. Ze heeft wel heel lang gedacht dat het projectiescherm 150 euro kostte...

Quote from: vik on November 16, 2020, 09:40:30
Het is duidelijk wie er thuis de broek aan heeft   :laugh:

Hahaha. Nou ja, dat valt wel mee. Ik wilde weten of ik een verbetering wilde zien of dat hij er ook echt was[emoji13].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

PascalP

Quote from: Kamidioblitz on November 16, 2020, 10:34:17
Haha ze wist dat dit gratis was. Ze heeft wel heel lang gedacht dat het projectiescherm 150 euro kostte...

Hahaha. Nou ja, dat valt wel mee. Ik wilde weten of ik een verbetering wilde zien of dat hij er ook echt was[emoji13].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Nou als je ooit verkoopt wil ik je wel de volle nieuwprijs van 150€ betalen, heb je geen afschrijving erop :P
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

maximus79

Heb dit net gepost op avs.


Made a couple of comparisons with madvr dtm

The pictures with the box is with madvr dtm on low lamp 100 nits and without is TO on high with low lamp.

I prefer TO at this moment, the colors are better, it looks a tiny bit sharper and look what madvr is doing with the face of Starlord..... it's flat!

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Richard70…

Quote from: PascalP on November 16, 2020, 10:52:25
Nou als je ooit verkoopt wil ik je wel de volle nieuwprijs van 150€ betalen, heb je geen afschrijving erop :P
Misschien even zijn vrouw een berichtje doen, bied je gewoon 200€ :D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Richard70…

Quote from: maximus79 on November 16, 2020, 11:07:29
Heb dit net gepost op avs.


Made a couple of comparisons with madvr dtm

The pictures with the box is with madvr dtm on low lamp 100 nits and without is TO on high with low lamp.

I prefer TO at this moment, the colors are better, it looks a tiny bit sharper and look what madvr is doing with the face of Starlord..... it's flat!
Ik vind het verschil echt heel moeilijk te zien.
Als het er is , dan toch minimaal.
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

maximus79

Quote from: rdebruin on November 16, 2020, 11:13:01
Ik vind het verschil echt heel moeilijk te zien.
Als het er is , dan toch minimaal.
Heel netjes dus van JVC! Al vind ik het diepte verschil in het gezicht van Starlord goed te zien!
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

PascalP

Quote from: maximus79 on November 16, 2020, 11:15:37
Heel netjes dus van JVC! Al vind ik het diepte verschil in het gezicht van Starlord goed te zien!

Heel netjes inderdaad! Ziet wel iets verschil (nauwelijks!) maar zal in real life natuurlijk anders zijn dan via een foto die ik weer op mijn laptopscherm bekijk.
En dit is gewoon real life film content, en geen 10.000 nits testbeeld ;)

Kun je eens die scene van Aquaman doen? Die je hier bij 5:10 ziet?
https://www.youtube.com/watch?v=ETynzZWCbNU
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

maximus79

Quote from: PascalP on November 16, 2020, 11:23:16
Heel netjes inderdaad! Ziet wel iets verschil (nauwelijks!) maar zal in real life natuurlijk anders zijn dan via een foto die ik weer op mijn laptopscherm bekijk.
En dit is gewoon real life film content, en geen 10.000 nits testbeeld ;)

Kun je eens die scene van Aquaman doen? Die je hier bij 5:10 ziet?
https://www.youtube.com/watch?v=ETynzZWCbNU
Ja hier heeft de TO het moeilijk lijkt?

Eerste foto TO high
Tweede foto TO low
Derde foto madvr

Aan de andere kant.....hoe hoort het er uit zien in "echt" hdr. Het is natuurlijk een verblindend shot..   
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

PascalP

is inderdaad een moeilijk shot, maar denk dat wanneer je zelf zo in de zon kijkt je ook een witte vlek ziet.
Vind het toch verrassend goed wat de JVC laat zien hoor, niet alleen zie je details van het frame aan de zijkanten maar echt tot in het midden  :worship:

En hoe hoort het er 'echt' uit te zien, geen idee, bij de JVC heb je nog steeds dat verblindende effect van het licht, bij MadVR is dit effect stukken minder IMO.
Weet wel dat op mijn oudje met custom HDR curve het een geheel witte vlek op het beeld is met maar een paar kleine details aan de zijkanten :P
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

home@the movies

Quote
Made a couple of comparisons with madvr dtm

The pictures with the box is with madvr dtm on low lamp 100 nits and without is TO on high with low lamp.

I prefer TO at this moment, the colors are better, it looks a tiny bit sharper and look what madvr is doing with the face of Starlord..... it's flat!

De vraag is op welke helderheid je beide zaken laat tone mappen, op welke stand staat de JVC als je de interne tone mapping gebruikt? Als die hoger staat dan de MadVR (wat denk ik zeker het geval is aan je foto's te zien) dan zal dat er inderdaad zo uitzien. Je moet wel 100% zeker weten dat beide tone mappings naar dezelfde helderheid mappen om een juist vergelijk te kunnen maken.

maximus79

#211
Quote from: home@the movies on November 16, 2020, 11:51:38
De vraag is op welke helderheid je beide zaken laat tone mappen, op welke stand staat de JVC als je de interne tone mapping gebruikt? Als die hoger staat dan de MadVR (wat denk ik zeker het geval is aan je foto's te zien) dan zal dat er inderdaad zo uitzien. Je moet wel 100% zeker weten dat beide tone mappings naar dezelfde helderheid mappen om een juist vergelijk te kunnen maken.
Nee dat weet ik niet zeker ik doe maar houtje touwtje vergelijkingen. De professionele vergelijken laat ik aan jouw over. Maar op het oog met de instellingen die ik er bij gezet heb geef ik in de meeste gevallen nu de jvc het voordeel. Voor extremere scenes, heel donker of juist heel licht zal madvr winnen denk ik.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Jep

Quote from: vik on November 16, 2020, 09:55:13
Witte ondertiteling op een zwarte achtergrond haalt sowieso je contrast naar beneden en dat is de reden dat je je projector ook ziet werken. Dit is een lastig stukje wat een projector voor zijn kiezen krijgt. (wit tegen zwart) en ik adviseer altijd om ondertiteling uit te zetten voor het optimale plaatje. Die heeft het al druk genoeg met de Frame Adapt firmware  :P

Toch herken ik niet helemaal wat je omschrijft. Gebruik je ook de dynamische iris en frame interpolatie?

Misschien handig om wat settings te posten (ook van de Chrome cast enz.)

Via Postimage kan ik geen video's delen, zo lijkt het. Dus ik hoop dat ik een videobestand als bijlage bij dit berichtje kan toevoegen. Als het lukt, dan zie je een scène van Our Planet waarbij de achtergrond verandert als de subs in beeld zijn. Het lijkt mij dat de frame adapt hdr geen moeite zou moeten hebben met ondertitels? Ik zie dit ook niet als ik een UHD-schijf bekijk. Alleen via streaming.

Misschien handiger dat je aangeeft welke settings je precies wilt zien?

Even een aanvulling op dit berichtje: de iris staat nu op auto 2, FI op low.
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

Jep

Het lijkt goed te gaan met het uploaden van een filmpje. Hopelijk dat 14mb ook geen probleem is:
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

Jep

Overigens zijn deze scènes van Our Planet aflevering 5 "From Deserts to Grasslands", ergens rond de 16de minuut. Maar er zijn heel veel situaties waarin dit fout gaat. Ik ben benieuwd of anderen dit ook zien met frame adapt hdr (FW 3.10 of 3.50), of dat het probleem alleen in mijn setup zit. Met HDR10 is dit probleem er niet. En nogmaals, alleen bij streamen van Netflix of Amazon Prime Video, via CC Ultra en ook via mijn HTPC.
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

maximus79

Quote from: Jep on November 16, 2020, 12:40:01
Overigens zijn deze scènes van Our Planet aflevering 5 "From Deserts to Grasslands", ergens rond de 16de minuut. Maar er zijn heel veel situaties waarin dit fout gaat.
Net even gecheckt voor je, mijn ondertitels zien er anders uit? Ik heb een grijze achtergrond eronder. Maar bij mij gebeurd niets.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

maximus79

#216
Heb besloten om voorlopig te gaan draaien op TO high op high lamp modus, het zal vast niet 100% correct zijn en bij sommige scenes zal er vast iets gaan clippen, maar wat ziet het er goed uit! Geeft me voor het eerst het gevoel dat ik HDR zit kijken op de JVC.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Teejoo

Quote from: maximus79 on November 16, 2020, 12:45:20
Net even gecheckt voor je, mijn ondertitels zien er anders uit? Ik heb een grijze achtergrond eronder. Maar bij mij gebeurd niets.
Ik heb dat grijs ook als achtergrond bij Netflix. Heel irritant.

vik

Wat gebeurt er als je de dynamische iris (en CMD) uit zet? Dit heb ik nog nooit gezien en best wel wat klanten die met ondertiteling kijken.

Je gaf dit aan: "Wat mij ook opvalt is dat ik bij het omschakelen van SDR naar HDR het filter niet hoor inschakelen. De fan gaat wel harder draaien. Toch zien in beide gevallen de kleuren er goed uit. Wellicht nog ergens een verkeerde instelling?  Content type staat op 'auto' en color profile staat op BT.2020 (Wide)."

Kun je eens een shot maken en delen van de info JVC op moment dat hij dit signaal binnen krijgt?

Quote from: Jep on November 16, 2020, 12:31:42
Via Postimage kan ik geen video's delen, zo lijkt het. Dus ik hoop dat ik een videobestand als bijlage bij dit berichtje kan toevoegen. Als het lukt, dan zie je een scène van Our Planet waarbij de achtergrond verandert als de subs in beeld zijn. Het lijkt mij dat de frame adapt hdr geen moeite zou moeten hebben met ondertitels? Ik zie dit ook niet als ik een UHD-schijf bekijk. Alleen via streaming.

Misschien handiger dat je aangeeft welke settings je precies wilt zien?

Even een aanvulling op dit berichtje: de iris staat nu op auto 2, FI op low.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

papaleo

Een van de verbeteringen welk ik in mijn beeld (na de update) zag/waarnam was dat het beeld scherper/meer-gestoken was,dit komt uit het feit dat na de update 'de instelling' met welke je het beeld scherper kan maken van standje +1 (mijn instelling) naar default is gegaan en weer op +5 is gezet...nu ik het weer op de oude instelling heb staan ziet het er weer 'normaal' uit zonder de toevoeging van 'kunstmatige' scherpte.  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

Quote from: maximus79 on November 16, 2020, 11:15:37
Heel netjes dus van JVC! Al vind ik het diepte verschil in het gezicht van Starlord goed te zien!

Ziet er indd heel netjes uit. Alleen als je gaat vergelijken moet je madvr ook op high lamp modes zetten, dan is het natuurlijk een wat eerlijker vergelijk..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

maximus79

Quote from: reza on November 16, 2020, 17:44:53
Ziet er indd heel netjes uit. Alleen als je gaat vergelijken moet je madvr ook op high lamp modes zetten, dan is het natuurlijk een wat eerlijker vergelijk..
Settings staan erbij, allebei op low lamp.....
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

reza

Quote from: maximus79 on November 16, 2020, 18:16:01
Settings staan erbij, allebei op low lamp.....

Ooh? ik lees high lamp TO en low lamp madvr.

Edit:

Ja ik lees het nu ook. ^^
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

maximus79

Quote from: reza on November 16, 2020, 18:36:08
Ooh? ik lees high lamp TO en low lamp madvr.

Edit:

Ja ik lees het nu ook. ^^
Wou net zeggen, ik ben toch niet gek.....[emoji1]
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

home@the movies

Quote from: reza on November 16, 2020, 17:44:53
Ziet er indd heel netjes uit. Alleen als je gaat vergelijken moet je madvr ook op high lamp modes zetten, dan is het natuurlijk een wat eerlijker vergelijk..

Vergelijken is inderdaad echt alleen maar mogelijk als je zorgvuldig de juiste settings in beide zaken gaat vergelijken. van zodra er iets aangepast wordt kan dit al direct een ander resultaat opleveren.