JVC laser projectoren plus NP5

Started by vik, August 7, 2020, 07:18:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Jep

Ik ben me aan het verdiepen in deze nieuwe firmware en op één dingetje kan ik geen antwoord vinden: hoe kom je erachter welk 'Screen No.' je moet invullen in het Screen Setting menu?
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

maximus79

Quote from: Jep on November 15, 2020, 13:55:42
Ik ben me aan het verdiepen in deze nieuwe firmware en op één dingetje kan ik geen antwoord vinden: hoe kom je erachter welk 'Screen No.' je moet invullen in het Screen Setting menu?
https://www3.jvckenwood.com/english/projector/screen/

Als hij er niet tussen staat vul je niets in.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

anton

Zojuist heeft Viktor bij mij de laatste firmware op de N7 gezet. Terwijl de verlichting in de ruimte nog aan stond zag ik al bij een scene uit Bad Boys for life dat er duidelijk meer licht kwam  ;D. Echt nooit niks te klagen gehad over lichtopbrengst by the way maar dit was een mooie sprong om te beginnen. Toen het licht uit ging was de verrassing nog veel groter, had niet gedacht dat de sprong zo groot zou zijn : meer licht, scherper beeld, bewegingen gaan heerlijk natuurlijk, mensen kinderen wat een plaatje  :wub: :wub:. Dikke pluim voor JVC  :headbanging:
Hij is nu onderweg naar Jan......ben benieuwd naar zijn oordeel  :angel:

Richard70…

Quote from: anton on November 15, 2020, 14:15:36
Zojuist heeft Viktor bij mij de laatste firmware op de N7 gezet. Terwijl de verlichting in de ruimte nog aan stond zag ik al bij een scene uit Bad Boys for life dat er duidelijk meer licht kwam  ;D. Echt nooit niks te klagen gehad over lichtopbrengst by the way maar dit was een mooie sprong om te beginnen. Toen het licht uit ging was de verrassing nog veel groter, had niet gedacht dat de sprong zo groot zou zijn : meer licht, scherper beeld, bewegingen gaan heerlijk natuurlijk, mensen kinderen wat een plaatje  :wub: :wub:. Dikke pluim voor JVC  :headbanging:
Hij is nu onderweg naar Jan......ben benieuwd naar zijn oordeel  :angel:

Die valt van zijn stoel tov zijn vorige jvc :D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

papaleo

Ik heb ook zojuist 3.50 op mijn N7 gezet...
Ook ik merk meer light output en een scherper,meer detail in het beeld[emoji41][emoji440]


Heb gelijk ook maar de UHD Spears&Munsil disc in de Oppo gestoken en de proef op som genomen.

Foto 1 HDR10 600nits/bt2020



Foto 2 HDR10 10.000nits/bt2020 Herstel: 1000nits/bt2020



Foto 1 ziet er goed uit geen clipping en kwa kleuren ook normaal.
Foto 2 daar zie je het gaan clippen en de kleuren kloppen volgens mij ook niet...


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Richard70…

Voor mij ook foto 1, twee lijkt me wat flets.
Ik wacht nog even tot vik mijn nieuwe scherm komt brengen, kan hij gelijk de update er op zetten :D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

papaleo

Herstel...

Foto 2 was met 1000nits en niet met 10.000 nits

Deze foto is van de scene wel in 10.000 nits met contrast op -8 (zo heb ik het standaard staan) er is bijna geen detail meer te zien alleen wanneer ik mijn contrast tot <17 terugschroef komt er weer meer detail terug en ook dring je het clippen terug.

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Richard70…

Quote from: papaleo on November 15, 2020, 15:35:35
Herstel...

Foto 2 was met 1000nits en niet met 10.000 nits

Deze foto is van de scene wel in 10.000 nits met contrast op -8 (zo heb ik het standaard staan) er is bijna geen detail meer te zien alleen wanneer ik mijn contrast tot <17 terugschroef komt er weer meer detail terug en ook dring je het clippen terug.

Wat is voor jou de meest natuurlijke stand? Foto's vertekenen toch altijd een beetje
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

maximus79

Quote from: papaleo on November 15, 2020, 15:35:35
Herstel...

Foto 2 was met 1000nits en niet met 10.000 nits

Deze foto is van de scene wel in 10.000 nits met contrast op -8 (zo heb ik het standaard staan) er is bijna geen detail meer te zien alleen wanneer ik mijn contrast tot <17 terugschroef komt er weer meer detail terug en ook dring je het clippen terug.
Ja precies mijn beleving ook.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

papaleo

Quote from: rdebruin on November 15, 2020, 15:42:03
Wat is voor jou de meest natuurlijke stand? Foto's vertekenen toch altijd een beetje

Op deze disc staat demo materiaal welke je kan uitsturen in verschillende (render) licht intensiteiten en aangezien er geen pj die bv 10.000,4000 en 1000 nits kunnen weergeven is standje 600nits (foto 1) met deze test het natuurlijkste.

Ik heb met deze disc het contrast (-8) en brightness (+2) afgesteld in HDR/bt2020 en dan ziet alles er over het algemeen goed uit 'wit' clipt dan niet en 'zwart' loopt niet vol/crushed niet..maw met de 4k/HDR films/scenes die ik nu even heb bekeken zien deze er met DTM + TO heel goed uit ik merk op dat er 'veel' meer licht van het doek komt (Optimize level: Mid) en al had ik al een rete scherp beeld ook dit ziet er nog gestokener/Dynamischer uit.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Jean Sibelius

Quote from: anton on November 15, 2020, 14:15:36
Zojuist heeft Viktor bij mij de laatste firmware op de N7 gezet. Terwijl de verlichting in de ruimte nog aan stond zag ik al bij een scene uit Bad Boys for life dat er duidelijk meer licht kwam  ;D. Echt nooit niks te klagen gehad over lichtopbrengst by the way maar dit was een mooie sprong om te beginnen. Toen het licht uit ging was de verrassing nog veel groter, had niet gedacht dat de sprong zo groot zou zijn : meer licht, scherper beeld, bewegingen gaan heerlijk natuurlijk, mensen kinderen wat een plaatje  :wub: :wub:. Dikke pluim voor JVC  :headbanging:
Hij is nu onderweg naar Jan......ben benieuwd naar zijn oordeel  :angel:

Viktor is net naar huis, nadat hij hier de JVC van Anton had neergezet, ingesteld op de situatie hier en nadat we wat referentie materiaal hebben bekeken... Ik zal nog wel uitgebreider mijn ervaringen posten, maar ik ben ERG onder de indruk van wat ik hier momenteel zie. Blu-Ray is al erg goed, maar 4K is overweldigend. Gisteren heb ik samen met Angelie en mijn schoonmoeder Belle en het Beest zitten kijken (Blu-ray), zit nu een stukje 4K te kijken... Tja :colgate:

Wat ik ook al tegen Viktor zie: "Ik zit nu naar een TV te kijken, maar dan met een diagonaal van 123". We zijn begonnen met Le Mans 66, maar dan nu in 4K (en Atmos track). WTF... Geweldig! Anton super bedankt dat je dit hebt mogelijk gemaakt.

De komende dagen heb ik bijna compleet vrij gehouden om meer ervaring(en) op te doen :colgate:

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

papaleo

@Jan
Er zal geen weg meer terug zijn.... ;)

En zeker tof van Anton dat hij dit voor je mogelijk maakt...,òf je hem daar uiteindelijk voor moet bedanken dat is nog maar de vraag want dit grapje gaat je een smak geld kosten   :D :tounge:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Richard70…

[quote author=papaleo link=topic=176634.msg3411541#msg3411541 date..,òf je hem daar uiteindelijk voor moet bedanken dat is nog maar de vraag want dit grapje gaat je een smak geld kosten   :D :tounge:
[/quote]
Wat dat betreft is een ban hier op het forum zo gek nog niet.
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Richard70…

Quote from: papaleo on November 15, 2020, 17:21:41
Op deze disc staat demo materiaal welke je kan uitsturen in verschillende (render) licht intensiteiten en aangezien er geen pj die bv 10.000,4000 en 1000 nits kunnen weergeven is standje 600nits (foto 1) met deze test het natuurlijkste.

Ik heb met deze disc het contrast (-8) en brightness (+2) afgesteld in HDR/bt2020 en dan ziet alles er over het algemeen goed uit 'wit' clipt dan niet en 'zwart' loopt niet vol/crushed niet..maw met de 4k/HDR films/scenes die ik nu even heb bekeken zien deze er met DTM + TO heel goed uit ik merk op dat er 'veel' meer licht van het doek komt (Optimize level: Mid) en al had ik al een rete scherp beeld ook dit ziet er nog gestokener/Dynamischer uit.

Bedankt voor je heldere uitleg, misschien morgen toch alvast maar eens gaan kijken
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Jean Sibelius

Quote from: Jean Sibelius on November 15, 2020, 17:25:06
Kom net onder de bank vandaan gekropen :clapping:
Angelie is ook even komen kijken (Belle en het beest) zowel 4K en blu-ray en die zit nu ook weer op de bank :D.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

denoontje

Ja jan dat hartnekkige virus. Is een n7 genoeg voor je[emoji48].
Hou je wel veel geld over voor 4k schijven.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

MLCinema

Ik ga mij er vanavond ook maar aan wagen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Richard70…

Quote from: denoontje on November 15, 2020, 18:58:03
Ja jan dat hartnekkige virus. Is een n7 genoeg voor je[emoji48].
Hou je wel veel geld over voor 4k schijven.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gezien zijn huidige jvc zal dit toch al echt een mega upgrade zijn. Is een N9 zoveel mooier dat het dat prijsverschil rechttvaardigd?
En idd dat zijn heul veul schijfjes ;D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

vik

Het was een geslaagde dag heren en Anton nogmaals dank voor het mogelijk maken. Very humble!  :sigh:

Het zag er bij jou ook super uit en mooi om te zien dat je eigenlijk exact zo reageerde als Denoontje en ik.   :inlove:

Jan; altijd goed om de CM weer te betreden en blijf me iedere keer weer verbazen over hoe mooi de ruimte is. Veel plezier met testen en ook bij jou was het beeld een plaatje! Stewart blijft sowieso mijn absolute referentie scherm en de combinatie JVC en de CM Oppo  :wub:


Quote from: Jean Sibelius on November 15, 2020, 17:23:50
Viktor is net naar huis, nadat hij hier de JVC van Anton had neergezet, ingesteld op de situatie hier en nadat we wat referentie materiaal hebben bekeken... Ik zal nog wel uitgebreider mijn ervaringen posten, maar ik ben ERG onder de indruk van wat ik hier momenteel zie. Blu-Ray is al erg goed, maar 4K is overweldigend. Gisteren heb ik samen met Angelie en mijn schoonmoeder Belle en het Beest zitten kijken (Blu-ray), zit nu een stukje 4K te kijken... Tja :colgate:

Wat ik ook al tegen Viktor zie: "Ik zit nu naar een TV te kijken, maar dan met een diagonaal van 123". We zijn begonnen met Le Mans 66, maar dan nu in 4K (en Atmos track). WTF... Geweldig! Anton super bedankt dat je dit hebt mogelijk gemaakt.

De komende dagen heb ik bijna compleet vrij gehouden om meer ervaring(en) op te doen :colgate:

Groeten, Jan
Quote from: anton on November 15, 2020, 14:15:36
Zojuist heeft Viktor bij mij de laatste firmware op de N7 gezet. Terwijl de verlichting in de ruimte nog aan stond zag ik al bij een scene uit Bad Boys for life dat er duidelijk meer licht kwam  ;D. Echt nooit niks te klagen gehad over lichtopbrengst by the way maar dit was een mooie sprong om te beginnen. Toen het licht uit ging was de verrassing nog veel groter, had niet gedacht dat de sprong zo groot zou zijn : meer licht, scherper beeld, bewegingen gaan heerlijk natuurlijk, mensen kinderen wat een plaatje  :wub: :wub:. Dikke pluim voor JVC  :headbanging:
Hij is nu onderweg naar Jan......ben benieuwd naar zijn oordeel  :angel:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

ppeter

Het lijkt hier wel om een select clubje van jvc owners te gaan, met Victor als technisch opperhoofd.  :colgate:
Geweldig om te lezen, hoe jullie mekaar motiveren en helpen, en ook jullie positieve feedback over de blijkbaar geweldige beeldkwaliteit van de N-series! 👍

Hier begint het ook deftig te kriebelen, na het lezen van al dit moois! 😑

Heb ondertussen de Epson TW9300 eens online gezet, hopelijk vind ik een koper en kan ik binnenkort ook de overstap maken naar JVC...😁
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Jep

Dank!
Quote from: maximus79 on November 15, 2020, 14:05:33
https://www3.jvckenwood.com/english/projector/screen/

Als hij er niet tussen staat vul je niets in.

FW 3.50 staat erop. Ik had al foto's van alle kalibratie-instellingen gemaakt en inmiddels is alles weer terug gezet op de oorspronkelijke waarde.

Wat ik me afvraag: zou het verschil maken als ik de Screen Adjust setting aan of uit zet, wanneer ik het Screen No. toch op 000 laat staan?

Helaas is het knipperen van het contrast bij sommige scènes niet verdwenen. Dit heb ik tot nu toe alleen maar opgemerkt bij streamen van Netflix of Amazon Prime Video en ik hoopte dat het weg zou zijn met de nieuwe FW. Wat mij opvalt is dat het knipperen (voor zover ik het even heb kunnen testen) parallel loopt met de ondertitels. Het lijkt wel of de witte tekst in beeld het frame adapt hdr systeem misleidt. Met tekst verdwijnen details uit beeld en komen weer terug als de tekst weg is. Met de ondertitels uitgeschakeld lijkt het wel goed te gaan. Ik heb dit geconstateerd bij het streamen van Our Planet van Netflix via de CC Ultra.

Wat mij ook opvalt is dat ik bij het omschakelen van SDR naar HDR het filter niet hoor inschakelen. De fan gaat wel harder draaien. Toch zien in beide gevallen de kleuren er goed uit. Wellicht nog ergens een verkeerde instelling?  Content type staat op 'auto' en color profile staat op BT.2020 (Wide).
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

MLCinema

#197
Hier de update net op de N5 gezet. Eerste indrukken:

Het wegvallen van het beeld bij wisselen van een bron of settings is veel korter.

Beeld lijkt scherper? Moet nog wat meer testen. Nu in 16:9 modus op het 21:9 scherm stukje de smurfen 2 op uhd aan het kijken.

Duidelijk helderder en motion lijkt beter? Ik zie in low lamp nu details in donkere delen die ik eerder. Niet zag. Net mijn vrouw ook even gevraagd of ze wat zag, die bevestigde mijn bevindingen. Die geeft er geen zak om maar zei gelijk hij is helderder en feller.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

vik

Het is duidelijk wie er thuis de broek aan heeft   :laugh:

Quote from: Kamidioblitz on November 15, 2020, 22:01:44
Hier de update net op de N5 gezet. Eerste indrukken:

Het wegvallen van het beeld bij wisselen van een bron of settings is veel korter.

Beeld lijkt scherper? Moet nog wat meer testen. Nu in 16:9 modus op het 21:9 scherm stukje de smurfen 2 op uhd aan het kijken.

Duidelijk helderder en motion lijkt beter? Ik zie in low lamp nu details in donkere delen die ik eerder. Niet zag. Net mijn vrouw ook even gevraagd of ze wat zag, die bevestigde mijn bevindingen. Die geeft er geen zak om maar zei gelijk hij is helderder en feller.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

PascalP

Quote from: Kamidioblitz on November 15, 2020, 22:01:44
Hier de update net op de N5 gezet. Eerste indrukken:

Het wegvallen van het beeld bij wisselen van een bron of settings is veel korter.

Beeld lijkt scherper? Moet nog wat meer testen. Nu in 16:9 modus op het 21:9 scherm stukje de smurfen 2 op uhd aan het kijken.

Duidelijk helderder en motion lijkt beter? Ik zie in low lamp nu details in donkere delen die ik eerder. Niet zag. Net mijn vrouw ook even gevraagd of ze wat zag, die bevestigde mijn bevindingen. Die geeft er geen zak om maar zei gelijk hij is helderder en feller.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Mijn vrouw zou eerst vragen; wat kost het? Voordat ze er een mening over geeft :P
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono