Breaking news JVC introduceert laser projectoren en nieuwe NP5

Started by vik, August 7, 2020, 07:18:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

riwi

Quote from: denoontje on November 13, 2020, 20:12:01
ps even een vraagje raindog:
Krijg jij het voor elkaar om via je sony zonder dat je jvc aanstaat een cd af te spelen via de arcam.
Mijn sony speelt alleen als ik de JVC aanzet (wellicht setting ergens????)

Ja dat is een Arcam probleem. Als de projector standby staat antwoord ie niet op HDCP. En de Arcam vind het dan niet goed. Arcam zegt dat dit "works as designed is" en dat JVC het fout doet.
Ik heb datzelfde issue doordat ik een TV en de N5 aan de Arcam heb hangen. Er staat er altijd 1 uit/standby, dus de Arcam klaagt dan altijd.
Als je dus een CD wil draaien met aan de output van de Arcam een display in standby dan weigert ie of verbreekt het elke zoveel minuten.

Oplossing is HDMI kabel eruit trekken. Of zoals ik heb een HDFury in matrix switch mode zodat de Arcam de projector niet ziet als je CD wil draaien.
Voor de TV bij mij werkt het ook als die echt power off is, dwz 10 minuten na standby valt ie in diepe slaap/echt uit. Of de stekker uit de TV. En de Arcam klaagt dan niet meer.

Een alternatieve oplossing is als volgt  :devil: : Loop naar de schuur en haal een schop, graaf een diep gat in de tuin, flikker de Arcam daarin en zand erover. Koop daarna een fatsoenlijke processor/versterker. Problem solved.

PascalP

Quote from: denoontje on November 13, 2020, 20:41:07
Ja is wat lastig uit te leggen op schrift.
maar met deze tekst van je erbij is het niet geheel wat ik schreef denk ik -->platslaan.
Maar heb je nu een 1:2.35 scherm of een curved? wat bedoel je met scope scherm, ik dacht dat je bedoelde curved namelijk.

Maar heb je een 1:2.35 scherm is het wat theo zegt lijkt me:

Je moet de "diagonaal" invoeren in de jvc, niet de breedte (althans dat deden wij gister).

dus als je een 1:2.35 scherm hebt pak je de breedte. Stel die is 2.35.

Dit is de "16"  van de 16/9 verhouding scherm

Dus je hoogte van het "16/9-scherm" wordt dan 2.35/16*9=1.32

je diagonaal wordt dan  wortel (hoogt^2 +breedte^2)  =2.69.
(=pythagoras).

En dit omrekenen evt van m naar inch --> 1m = 39 inch maakt 106 inch
Dit voer je dan in in de jvc.

Hogere wiskunde hier op het forum :P
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

riwi

Quote from: raindog on November 13, 2020, 20:03:50
Heeft de update ook zin als je alleen SDR afspeelt? Of kan ik dan net zo goed de huidige FW behouden?

Ik vind de lens memory restore ook verbeterd in die zin dat het beeld niet weg valt. Maar het lijkt wel iets langer te duren.

En hij detecteert automagisch of er SDR rec709 of rec 2020 binnen komt en kiest dan het juiste profiel. Erg handig. Ik heb al vaker een halve film op het verkeerde kleur profiel gekeken....  :nopompom:  :blink:

denoontje

Quote from: riwi on November 13, 2020, 23:12:50
Ja dat is een Arcam probleem. Als de projector standby staat antwoord ie niet op HDCP. En de Arcam vind het dan niet goed. Arcam zegt dat dit "works as designed is" en dat JVC het fout doet.
Ik heb datzelfde issue doordat ik een TV en de N5 aan de Arcam heb hangen. Er staat er altijd 1 uit/standby, dus de Arcam klaagt dan altijd.
Als je dus een CD wil draaien met aan de output van de Arcam een display in standby dan weigert ie of verbreekt het elke zoveel minuten.

Oplossing is HDMI kabel eruit trekken. Of zoals ik heb een HDFury in matrix switch mode zodat de Arcam de projector niet ziet als je CD wil draaien.
Voor de TV bij mij werkt het ook als die echt power off is, dwz 10 minuten na standby valt ie in diepe slaap/echt uit. Of de stekker uit de TV. En de Arcam klaagt dan niet meer.

Een alternatieve oplossing is als volgt  :devil: : Loop naar de schuur en haal een schop, graaf een diep gat in de tuin, flikker de Arcam daarin en zand erover. Koop daarna een fatsoenlijke processor/versterker. Problem solved.
Ok, maar ik dacht dat raindog ook een arcam heeft, dus ik wacht ff met graven[emoji6].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Teejoo

Quote from: riwi on November 13, 2020, 23:15:27
Ik vind de lens memory restore ook verbeterd in die zin dat het beeld niet weg valt. Maar het lijkt wel iets langer te duren.
Het osd blijft bij een switch langer in beeld, en soms valt het beeld toch even uit zag ik zojuist.

Heb jij de Gamma settings genoteerd?

Richard70…

#155
Als je op de Remote niet HDMI 1 en 2 out  selecteert. Doet hij het dan ook ?
Dit was bij mij het probleem.
Voor de rest wel eens met die schep en t zand.
Bugs opgelost met de firmware , helaas ook weer nieuwe voor terug gekregen. Om moedeloos van te worden.

Even voor de duidelijkheid, ik heb het hier over de arcam , niet over de N7
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

riwi

Quote from: Teejoo on November 13, 2020, 23:58:43
Het osd blijft bij een switch langer in beeld, en soms valt het beeld toch even uit zag ik zojuist.

Heb jij de Gamma settings genoteerd?

Ik had op mijn P3 HTPC profiel custom gamma1 met 2.2 en darklevel op +2 maar verder niks.
Op Werners SDR2020 profiel had ik gewoon gamma 2.2 en darklevel op +3, rest op 0
Werners rec709 profiel is verloren gegaan bij mij, tijdens een van de calibratie sessies. waarin ik dacht die niet meer nodig te hebben.

Ik weet zo niet wat het verschil is tussen gewoon gamma 2.2 of 2.4 kiezen en een custom gamma aanmaken met daarin diezelfde 2.2 of 2.4

maximus79

Heeft iemand hier de spears munsil hdr disc?
Met de 10000 nits clip gaat het mis bij een paar scenes. Zouden jullie die ook kunnen testen?
Vooral de paarden scene is een goede.

Bij mii ziet hij er zo uit. Niet goed dus. Bij iemand anders op het avsforum gaat het ook mis, maar ook bij iemand juist heel goed. Ben op zoek waar dit fout gaat.

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Teejoo

Quote from: riwi on November 14, 2020, 00:18:37
Ik had op mijn P3 HTPC profiel custom gamma1 met 2.2 en darklevel op +2 maar verder niks.
Op Werners SDR2020 profiel had ik gewoon gamma 2.2 en darklevel op +3, rest op 0
Werners rec709 profiel is verloren gegaan bij mij, tijdens een van de calibratie sessies. waarin ik dacht die niet meer nodig te hebben.

Ik weet zo niet wat het verschil is tussen gewoon gamma 2.2 of 2.4 kiezen en een custom gamma aanmaken met daarin diezelfde 2.2 of 2.4
Is dat dan onder white? Ik ben namelijk vergeten de andere kleuren te checken.

maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

vik

Ik heb zelf de orginele disc en zal kijken of ik die morgen kan testen.


Quote from: maximus79 on November 14, 2020, 09:02:08
Heeft iemand hier de spears munsil hdr disc?
Met de 10000 nits clip gaat het mis bij een paar scenes. Zouden jullie die ook kunnen testen?
Vooral de paarden scene is een goede.

Bij mii ziet hij er zo uit. Niet goed dus. Bij iemand anders op het avsforum gaat het ook mis, maar ook bij iemand juist heel goed. Ben op zoek waar dit fout gaat.


Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Klopt en de diagonale waarde (120 inch) invoeren is de juiste en hebben we bij jou gedaan.  :)


Quote from: denoontje on November 13, 2020, 20:10:02

Weet je zeker de breedte, wij hebben gister de diagonaal ingevoerd.

Geen expert maar even nadenken, zouden ze dit bedoelen?

260 is de curve breedte (dus van hoek tot hoek en dus niet in een rechte lijn).
Als je hem platslaat op de muur wordt de breedte iets minder.
Dus haaks naar de muur vanuit de hoek van het scherm, nieuwe plate hoek. Dit aan beide zijden doen.
Dan tussen de 2 "platte" hoeken meten als de breedte van het "platte scherm"
Dan 16/9 toepassen, weet je hoogte, en dan via pythagoras de diagonaal berekenen.


____________
                   
/--------------\
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

denoontje

#163
Quote from: vik on November 14, 2020, 09:32:00
Ik heb zelf de orginele disc en zal kijken of ik die morgen kan testen.
Stop die voor de volgende keer ook even in de koffer als je komt ☕️☕️


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

maximus79

#164
Dit heb ik net op het avsforum gepost.


So I did a couple of tests. 10000 nits. See photos

1st photo is madvr dtm.

2nd photo is TO high and high lamp.

3rd photo is TO switched to off

4th photo is frame adapt off

[/IMG]
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

reza

Dat is het verschil waar Frank en Werner het over hadden..
DTM vs Envy
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

denoontje

Post eens to med en high lamp.
Ik vind to high med low echt wel uitmaken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

buckler

Gaaf dat je de moeite neemt en die foto's hier plaatst, word gewaardeerd.
Nu twijfel ik of ik de nieuwe firmware erop moet zetten en zal het eerst eens met Werner overleggen maar nu las ik gisteren ook hier ergens op het forum dat het beeld er scherper door werd. Klopt dit? Kan het me haast niet voorstellen eerlijk gezegd, al beweer ik hier niks mee natuurlijk.
Is dit meer mensen opgevallen?
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

maximus79

Quote from: denoontje on November 14, 2020, 11:48:51
Post eens to med en high lamp.
Ik vind to high med low echt wel uitmaken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Low heb ik nu even niet bij de hand.

Dit is mid.

Laten we wel even met zijn allen onthouden dat dit met 10000nits is!!

Dit is met 400nits.

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

maximus79

#169
Quote from: buckler on November 14, 2020, 12:50:36
Gaaf dat je de moeite neemt en die foto's hier plaatst, word gewaardeerd.
Nu twijfel ik of ik de nieuwe firmware erop moet zetten en zal het eerst eens met Werner overleggen maar nu las ik gisteren ook hier ergens op het forum dat het beeld er scherper door werd. Klopt dit? Kan het me haast niet voorstellen eerlijk gezegd, al beweer ik hier niks mee natuurlijk.
Is dit meer mensen opgevallen?
Geen dank, weet dat foto's niet zaligmakend zijn maar geeft wel een aardig beeld. Met niet probleem scenes en lagere nits is het minstens zo mooi als madvr dtm.

Bijvoorbeeld War for the planet of the apes in de sneeuw geef ik de voorkeur aan FA TO.

Maar heb wenig tijd steeds en moet nog veel meer en beter vergelijken.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

riwi

Quote from: Teejoo on November 14, 2020, 09:14:35
Is dat dan onder white? Ik ben namelijk vergeten de andere kleuren te checken.
Ja onder white. Ik weet niet meer zeker of ik deze zelf gezet heb of dat die van Werner kwam. Doel met een iets verhoogde dark level onder de gamma is dat je  iets verlies van schadus detail tegen gaat ten koste van iets blacklevel.

vik

Het heeft er ook mee te maken dat je door de betere helderheid en details ook een andere beleving mee krijgt in scherpte en dynamiek. Maar het kan ook zo maar zijn dat er werkelijk wat meer scherpte is door het verbeterde algoritme. Dat zal vast wel een keer naar voren komen in een review van collega's.

In jouw geval zou ik zeker even overleggen met Werner omdat de kans zeer groot is dat jouw set up (Envy in combinatie met de lens) de JVC slechts laten functioneren als "host" en dat je niet eens gebruik maakt van de  Frame Adapt software. Mij lijkt het dat jouw JVC helemaal niets doet en vanaf de Envy al een SDR 4K BT2020 signaal binnen krijgt. Daar heb je tenslotte de Envy voor en die hoort de tone mapping te regelen. De signaal wegen en bewerkingen zo kort mogelijk houden voor het optimale resultaat en de Oppo hdmi resolution op "Source Direct" laten.

Quote from: buckler on November 14, 2020, 12:50:36
Gaaf dat je de moeite neemt en die foto's hier plaatst, word gewaardeerd.
Nu twijfel ik of ik de nieuwe firmware erop moet zetten en zal het eerst eens met Werner overleggen maar nu las ik gisteren ook hier ergens op het forum dat het beeld er scherper door werd.
Klopt dit? Kan het me haast niet voorstellen eerlijk gezegd, al beweer ik hier niks mee natuurlijk.
Is dit meer mensen opgevallen?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

buckler

Klopt en inderdaad zo staat het ook allemaal afgeregeld... en ik heb Werner al gesproken en we laten deze firmware voorbij gaan.
Heb trouwens gisteren nog naar Guardian of the Galaxy (Vol1) op UHD gekeken en ik viel van de ene verbazing in de andere.
JVC (en madVR/Panamorph) heeft het aardig voor elkaar dacht ik.

Heb nog ff snel een 'crappy Iphone 6 foto' geschoten dus let niet te veel op de beeldkwaliteit want in werkelijkheid is dat tien keer beter (en anders dan de foto doet overkomen):



Of zet ik dit nu bij het verkeerde topic?

JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Kjelt

Quote from: vik on November 15, 2020, 08:11:17
Mij lijkt het dat jouw JVC helemaal niets doet
Zo te zien hierboven geeft ie wel beeld  :tounge2:
Maar snap je punt.

Kjelt