Breaking news JVC introduceert laser projectoren en nieuwe NP5

Started by vik, August 7, 2020, 07:18:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

Quote from: reza on November 13, 2020, 10:56:58
Zoveel mensen zoveel wensen. We kunnen uit veel verschillende smaken kiezen en dat is nu ook het mooie. Ieder zijn ding, voor mij is highlamp the way tot go met HDR of de conversie het voegt voor mij veel toe. Nu heb ik mijn projector ook in een soort van "hush box" staan, dus voor mij maakt het geluid niet zoveel uit. Als ik in jou situatie zou zitten denk ik er misschien anders over. :thumbs-up:
Dat is ook precies wat ik bedoel. Ik begreep het gewoon niet omdat je juist conversie naar SDR toepast, en dan kun je ook qua licht uitgaan van de SDR waardes. Dat zou voor mij ook juist een voordeel zijn van een externe processor.

Ik zou als je van veel licht houdt dan ook verwachten dat je bij SDR ook high lamp mode gebruikt. Maar dat is dan teveel begrijp ik? Het heeft wellicht ook te maken hoe de pc de omzetting doet. Ik kan me voorstellen dat daar erg veel variabelen in zitten qua finetuning.

riwi

Ik draai ook in low lamp modus, met de Theatre Optimizer aan en standje high. Ik stoor me ook aan de lamp herrie in high lamp mode.
Heb wel vergeleken met de TO op uit en dan het HDR level (kan je van -2. -1, 0, +1, +2 zetten) op +2
Ik heb juist gelet op highlights in luchten en zie weinig clipping.

Heb niet zo veel getest gisteravond want ik was meer bezig om alle calibratie settings weer terug te zetten zoals het was.

Als ik met de Kodi/MadVR speel dan ziet de projector niet dat er rec2020 binnen komt kwa kleur. Dus ik heb nu 1 geheugen voor MadVR met SDR2020 (3DLUT in de PC) en 1 stand voor de Ziggo Next (kleuren op auto) met nog de orginele calibratie settings van Werner. En dan nog een stand voor SDR/Rec709 met de PC (ook 3D LUT calibratie in de PC).
Als ik puur HDR wil sturen dan kan dat met de Oppo. Of ik moet in MadVR een vinkje verplaatsen (tonemap met pixelshaders -> passthrough HDR). Gisteren met de Oppo getest en dat ziet er goed uit. Alien, Aquaman en de laatste Terminator gekeken in stukjes.

Wat ook handig is met deze FW : Als je wisselt van lens memory dan blijft het beeld te zien met de popup loading lens memory. Eerder werd het beeld zwart voor een seconde of 10. Nu kan je dus blijven kijken met de popup in beeld en wisselt ie daarna vlot. Ik heb een 21x9 (met zoom stand) en een 16x9 (zonder zoom stand) lensmemory in gebruik en wissel dus regelmatig.

Teejoo

Goed om te horen dat het een mooie verbetering is! Ik ga hem wellicht toch straks al erop zetten!

denoontje

#128
Mbt low lamp in hdr...
Is projector ook gecalibreerd met low lamp in de hdr stand?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Teejoo

Quote from: denoontje on November 13, 2020, 15:17:21
Mbt low lamp in hdr...
Is projector ook gecalibreerd met low lamp in fe hdr stand.

Dat sowieso in mijn geval.

riwi

Bij mij is de calibratie in de HDR stand gedaan en niet in de FA-HDR.
Maar als ik met Kodi/MadVR speel dan is de calibratie in de PC gedaan met 3D LUT.

Teejoo

Quote from: riwi on November 13, 2020, 16:14:33
Bij mij is de calibratie in de HDR stand gedaan en niet in de FA-HDR.
Maar als ik met Kodi/MadVR speel dan is de calibratie in de PC gedaan met 3D LUT.
Oh, bij mij ook in HDR met Low lamp. Toen bestond FA nog niet.. Maar dat maakt toch ook niet uit voor de profielen, want bij FA gebruik ik ook het HDR10 profiel.

Ben hem nu ook aan het updaten.

denoontje

Quote from: Teejoo on November 13, 2020, 16:18:46
Oh, bij mij ook in HDR met Low lamp. Toen bestond FA nog niet.. Maar dat maakt toch ook niet uit voor de profielen, want bij FA gebruik ik ook het HDR10 profiel.

Ben hem nu ook aan het updaten.

jij krijgt met je n7 iig 2 profielen om uit te kiezen, met en zonder filter....
suc6 met updaten

Teejoo

Quote from: denoontje on November 13, 2020, 16:32:01
jij krijgt met je n7 iig 2 profielen om uit te kiezen, met en zonder filter....
suc6 met updaten
Ik gebruik idd met filter.

Maks

Quote from: riwi on November 12, 2020, 21:18:26
Volgens mij maakt het niet uit waar de squeeze/expand gedaan wordt, Oppo of projector. Als je met het 16x9 paneel via een lens naar 21x9 gaat moet je volgens de JVC instructie het 16x9 schermdiagonaal nemen. Zo las ik het tenminste.

Thx Riwi, ga ik hem zo instellen...alleen nog even de tijd vinden om de upgrade te doen ;D Zo te lezen is het de upgrade zeker waard.
JVC-N9, Panamorph DCR, IVisions Tab tensioned 21:9 screen (145x330), Klipsch THX-Ultra 2 - 9.2.4, JVC Exofield, Samsung 98QN90a, Oppo BDP-203, Zidoo UHD 3000, Madvr Envy, Marantz AV8805, Marantz MM88077, Marantz MM8008,  Synology DS1813 en veel te veel dure kabels!

scoc

Quote from: denoontje on November 13, 2020, 15:17:21
Mbt low lamp in hdr...
Is projector ook gecalibreerd met low lamp in de hdr stand?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

In mijn geval ... ja door Werner.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

denoontje

Quote from: scoc on November 13, 2020, 12:08:26
Ik draai gewoon HDR in low lamp en dit gaat gewoon goed op mijn klein 90inch schermpje. In high lamp modus maakt de JVC echt te veel lawaai.

dat valt best mee hoor vindt ik...dat lawaai

Teejoo

Update staat er bij mij ook op. Was soms wel even zoeken qua menu omdat het nodige op een andere plek staat.

Wel vergeten foto's te maken van de Gamma 2.2 en 2.4 settings.. Nog iemand die wel foto's heeft gemaakt en bij Werner gekalibreerd heeft? Ik snap dat het nooit helemaal klopt, maar dat doet het toch al niet meer na een paar honderd uur draaien.

maximus79

#138
Ok misschien ben ik te moe of ik snap het gewoon niet maar, de scherm grote moet ingevuld worden in breedte, ik zat de hele tijd met diagonaal in mijn hoofd.
Nu staat er in de handleiding dat als je een scope scherm heb dit moet om rekenen naar 16:9. Maar dat maak in de breedte niets uit? Wat mis ik? Mij scherm is in scope 260 breed, veranderd toch niets aan??
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Teejoo

Quote from: maximus79 on November 13, 2020, 19:47:29
Ok misschien ben ik te moe of ik snap het gewoon niet maar, de scherm grote moet ingevuld worden in breedte, ik zat de hele tijd met diagonaal in mijn hoofd.
Nu staat er in de handleiding dat als je een scope scherm heb dit moet om rekenen naar 16:9. Maar dat maak in de breedte niets uit? Wat mis ik? Mij scherm is in scope 260 breed, veranderd toch niets aan??
adv de breedte van je scope scherm reken je uit wat dat bij een 16:9 scherm aan diagonaal zou opleveren.

raindog

Heeft de update ook zin als je alleen SDR afspeelt? Of kan ik dan net zo goed de huidige FW behouden?
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

denoontje

Quote from: maximus79 on November 13, 2020, 19:47:29
Ok misschien ben ik te moe of ik snap het gewoon niet maar, de scherm grote moet ingevuld worden in breedte, ik zat de hele tijd met diagonaal in mijn hoofd.
Nu staat er in de handleiding dat als je een scope scherm heb dit moet om rekenen naar 16:9. Maar dat maak in de breedte niets uit? Wat mis ik? Mij scherm is in scope 260 breed, veranderd toch niets aan??



Weet je zeker de breedte, wij hebben gister de diagonaal ingevoerd.

Geen expert maar even nadenken, zouden ze dit bedoelen?

260 is de curve breedte (dus van hoek tot hoek en dus niet in een rechte lijn).
Als je hem platslaat op de muur wordt de breedte iets minder.
Dus haaks naar de muur vanuit de hoek van het scherm, nieuwe plate hoek. Dit aan beide zijden doen.
Dan tussen de 2 "platte" hoeken meten als de breedte van het "platte scherm"
Dan 16/9 toepassen, weet je hoogte, en dan via pythagoras de diagonaal berekenen.


____________
                   
/--------------\

denoontje

Quote from: raindog on November 13, 2020, 20:03:50
Heeft de update ook zin als je alleen SDR afspeelt? Of kan ik dan net zo goed de huidige FW behouden?

Wellicht is er onder de schermen nog meer aangepast ...


ps even een vraagje raindog:
Krijg jij het voor elkaar om via je sony zonder dat je jvc aanstaat een cd af te spelen via de arcam.
Mijn sony speelt alleen als ik de JVC aanzet (wellicht setting ergens????)

maximus79

Quote from: denoontje on November 13, 2020, 20:10:02

Weet je zeker de breedte, wij hebben gister de diagonaal ingevoerd.

Geen expert maar even nadenken, zouden ze dit bedoelen?

260 is de curve breedte (dus van hoek tot hoek en dus niet in een rechte lijn).
Als je hem platslaat op de muur wordt de breedte iets minder.
Dus haaks naar de muur vanuit de hoek van het scherm, nieuwe plate hoek. Dit aan beide zijden doen.
Dan tussen de 2 "platte" hoeken meten als de breedte van het "platte scherm"
Dan 16/9 toepassen, weet je hoogte, en dan via pythagoras de diagonaal berekenen.


____________
                   
/--------------\
Geen wat je hier allemaal zegt. Maar volgens mij bedoelen ze toch echt de breedte??

"Screen size is based on 16:9.
When using a CinemaScope size screen without anamorphic lenses, please convert the screen
size to 16:9 based on the width.
(e.g. 135 inch CinemaScope size → 150 inch in 16:9 based on the width of the screen → Set
150 for screen size)"
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

denoontje

#144
Ja is wat lastig uit te leggen op schrift.
maar met deze tekst van je erbij is het niet geheel wat ik schreef denk ik -->platslaan.
Maar heb je nu een 1:2.35 scherm of een curved? wat bedoel je met scope scherm, ik dacht dat je bedoelde curved namelijk.

Maar heb je een 1:2.35 scherm is het wat theo zegt lijkt me:

Je moet de "diagonaal" invoeren in de jvc, niet de breedte (althans dat deden wij gister).

dus als je een 1:2.35 scherm hebt pak je de breedte. Stel die is 2.35.

Dit is de "16"  van de 16/9 verhouding scherm

Dus je hoogte van het "16/9-scherm" wordt dan 2.35/16*9=1.32

je diagonaal wordt dan  wortel (hoogt^2 +breedte^2)  =2.69.
(=pythagoras).

En dit omrekenen evt van m naar inch --> 1m = 39 inch maakt 106 inch
Dit voer je dan in in de jvc.




raindog

Quote from: denoontje on November 13, 2020, 20:12:01
ps even een vraagje raindog:
Krijg jij het voor elkaar om via je sony zonder dat je jvc aanstaat een cd af te spelen via de arcam.
Mijn sony speelt alleen als ik de JVC aanzet (wellicht setting ergens????)

Hier werkt dat gewoon! Gr. Bas
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Maks

Quote from: denoontje on November 13, 2020, 20:41:07
Ja is wat lastig uit te leggen op schrift.
maar met deze tekst van je erbij is het niet geheel wat ik schreef denk ik -->platslaan.
Maar heb je nu een 1:2.35 scherm of een curved? wat bedoel je met scope scherm, ik dacht dat je bedoelde curved namelijk.

Maar heb je een 1:2.35 scherm is het wat theo zegt lijkt me:

Je moet de "diagonaal" invoeren in de jvc, niet de breedte (althans dat deden wij gister).

dus als je een 1:2.35 scherm hebt pak je de breedte. Stel die is 2.35.

Dit is de "16"  van de 16/9 verhouding scherm

Dus je hoogte van het "16/9-scherm" wordt dan 2.35/16*9=1.32

je diagonaal wordt dan  wortel (hoogt^2 +breedte^2)  =2.69.
(=pythagoras).

En dit omrekenen evt van m naar inch --> 1m = 39 inch maakt 106 inch
Dit voer je dan in in de jvc.

Ja klopt, zo lees ik hem ook.
JVC-N9, Panamorph DCR, IVisions Tab tensioned 21:9 screen (145x330), Klipsch THX-Ultra 2 - 9.2.4, JVC Exofield, Samsung 98QN90a, Oppo BDP-203, Zidoo UHD 3000, Madvr Envy, Marantz AV8805, Marantz MM88077, Marantz MM8008,  Synology DS1813 en veel te veel dure kabels!

Stef

Morgen ook mijn N5 updaten maar eerst foto's maken van Werner zijn ISF settings.  Like a virgin 75u op de lamp ;D.
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

maximus79

Quote from: denoontje on November 13, 2020, 20:41:07
Ja is wat lastig uit te leggen op schrift.
maar met deze tekst van je erbij is het niet geheel wat ik schreef denk ik -->platslaan.
Maar heb je nu een 1:2.35 scherm of een curved? wat bedoel je met scope scherm, ik dacht dat je bedoelde curved namelijk.

Maar heb je een 1:2.35 scherm is het wat theo zegt lijkt me:

Je moet de "diagonaal" invoeren in de jvc, niet de breedte (althans dat deden wij gister).

dus als je een 1:2.35 scherm hebt pak je de breedte. Stel die is 2.35.

Dit is de "16"  van de 16/9 verhouding scherm

Dus je hoogte van het "16/9-scherm" wordt dan 2.35/16*9=1.32

je diagonaal wordt dan  wortel (hoogt^2 +breedte^2)  =2.69.
(=pythagoras).

En dit omrekenen evt van m naar inch --> 1m = 39 inch maakt 106 inch
Dit voer je dan in in de jvc.
Dan had ik het goed gedaan thanx.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

denoontje

Quote from: raindog on November 13, 2020, 21:05:04
Hier werkt dat gewoon! Gr. Bas
Ik heb de sony alleen met hdmi op de vcr ingang staanop de arcam, morgen eens op andere input zetten. Wellicht helpt dat. Vik en ik konden geen setting vinden in de sony of arcam. Of het is de optische kabel naar de jvc..
Mocht je nog speciale setting hebben..laat maar even weten via pm om topic verder niet te vervuilen [emoji6]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk