Breaking news JVC introduceert laser projectoren en nieuwe NP5

Started by vik, August 7, 2020, 07:18:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

riwi

Quote from: Maks on November 12, 2020, 20:41:49
Hoor het graag.

Volgens mij maakt het niet uit waar de squeeze/expand gedaan wordt, Oppo of projector. Als je met het 16x9 paneel via een lens naar 21x9 gaat moet je volgens de JVC instructie het 16x9 schermdiagonaal nemen. Zo las ik het tenminste.

sandervg

Quote from: maximus79 on November 12, 2020, 15:35:24
- Weinig veel schil met hdr tonemapping, zie nog steeds ook het beeld soms van licht naar donker springen, het pomp effect zeg maar. Dit is met frame by frame.
Dit vind ik wel teleurstellend  :nopompom:
Ik had echt gehoopt dat ze dit hadden verbeterd. Zie je dit alleen bij streaming van bv. netflix, of ook bij normale schijfjes? Ik heb het bij een forumgenootje gezien en vond het best storend, maar weet niet hoe vaak dit gebeurd (ik heb het gezien bij een film waarbij het specifiek heel erg opvalt).
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

maximus79

Quote from: sandervg on November 12, 2020, 21:31:29
Dit vind ik wel teleurstellend  :nopompom:
Ik had echt gehoopt dat ze dit hadden verbeterd. Zie je dit alleen bij streaming van bv. netflix, of ook bij normale schijfjes? Ik heb het bij een forumgenootje gezien en vond het best storend, maar weet niet hoe vaak dit gebeurd (ik heb het gezien bij een film waarbij het specifiek heel erg opvalt).
Tijdens film kijken valt het me bijna nooit op, met games valt het me heel vaak op.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

denoontje

Pompom. Vik zal wel even een en ander beschrijven.....het staat er hier op.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

riwi

Mooi, hij staat erop. 3.50 Het upgrade proces duurt ong. 20 minuten.

Het is wel behoorlijk veranderd kwa menu.
Als ik SDR signaal heb (van de Ziggo Next box die SDR / rec2020 stuurt) dan ziet de JVC dat ook en selecteert automagisch SDR en het rec2020 kleuren profiel.
Ik kan met SDR alleen user1, 2 3 kiezen. 4, 5 en 6 zijn dan weg

Met HDR kan je alleen user 4, 5, 6 kiezen. Dus ik moet mijn pronto opnieuw programmeren voor de user selectie als ik dat nog handmatig wil doen. (ik had nu alleen de IR code van user 1, 2 en 3 erin zitten.

Zo nog even wat HDR materiaal proberen.

vik

Ik ben in ieder geval enthousiast over wat ik heb gezien en niets gelogen over de verbeteringen die JVC heeft aangegeven.  8)

De helderheid en details lijken toch wel een stap te hebben gemaakt. Het menu opnieuw leren kennen was een leuke uitdaging en ook het terug zetten van de oude oude ISF settings lijkt op het oog toch te kloppen. Voor zowel SDR als HDR.

Bij Denoontje hebben we de Color Profile BT2020 (Wide) aangehouden ivm het filter. Optimize level op stand Mid bij (Theater Optimizer settings)

Screen Size 120 gain 1.0

Wat Thuur en mij gelijk opviel was de toename in helderheid vanaf het eerste moment dat we een UHD hebben opgezet. So far so good!  :headbanging:






Quote from: denoontje on November 12, 2020, 21:36:49
Pompom. Vik zal wel even een en ander beschrijven.....het staat er hier op.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Dus als ik je goed begrijp heb je de volgende configuratie:

lamp modus op low
T.O. op High
Dynamische iris

?

Lijkt mij totaal niet logisch maar zeg er wel bij dat dit voor mij ook nog "vers van mijn bed show" is op het moment en slechts een paar uur kunnen spelen. Maar als dit klopt wat ik zeg ben je continue de projector aan het knijpen (ook vanwege de lamp op stand low)  en tegelijkertijd een hoop onnodige processen aan het laten uit voeren.

Waarom niet gewoon de lamp op high en volle bak open dus iris op manual? De software regelt namelijk de ideale helderheid en ook het level van details aan de hand van de gegevens (scherm formaat en gain)

Als ik het mij goed herinner springt de "optimize level" onder de "Theater Optimizer" automatisch naar de juiste stand aan de hand van de gegevens die je invoert van je scherm. Bij Denoontje is dit dus Mid en als we handmatig naar High overschakelen is er duidelijk clipping te zien.

Maar nogmaals ik kan er naast zitten en moet het ook allemaal even laten bezinken.  :)

Quote from: maximus79 on November 12, 2020, 16:48:43
Op dit moment high op low lamp met een scherm van 110inch en gain 1.0.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

vik

Goede info in dit filmpje. Ook met betrekking tot het automatisch aanpassen aan de lamp uren.  8)

Quote from: reza on November 13, 2020, 07:06:31
Hele mooie update weer van JVC

https://youtu.be/5Rb_LdugwJ8
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

maximus79



Quote from: vik on November 12, 2020, 23:53:39
Dus als ik je goed begrijp heb je de volgende configuratie:

lamp modus op low
T.O. op High
Dynamische iris

?

Lijkt mij totaal niet logisch maar zeg er wel bij dat dit voor mij ook nog "vers van mijn bed show" is op het moment en slechts een paar uur kunnen spelen. Maar als dit klopt wat ik zeg ben je continue de projector aan het knijpen (ook vanwege de lamp op stand low)  en tegelijkertijd een hoop onnodige processen aan het laten uit voeren.

Waarom niet gewoon de lamp op high en volle bak open dus iris op manual? De software regelt namelijk de ideale helderheid en ook het level van details aan de hand van de gegevens (scherm formaat en gain)

Als ik het mij goed herinner springt de "optimize level" onder de "Theater Optimizer" automatisch naar de juiste stand aan de hand van de gegevens die je invoert van je scherm. Bij Denoontje is dit dus Mid en als we handmatig naar High overschakelen is er duidelijk clipping te zien.

Maar nogmaals ik kan er naast zitten en moet het ook allemaal even laten bezinken.  :)

Iris heb ik op manual staan.

Dus TO op high en lamp op low, ik zal het eens omdraaien en op high lamp en TO op mid, alleen vind ik het geluid wat de jvc op high lamp modus iets te veel storen op stille momenten.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Teejoo

Quote from: vik on November 12, 2020, 23:53:39
Dus als ik je goed begrijp heb je de volgende configuratie:

lamp modus op low
T.O. op High
Dynamische iris

?

Lijkt mij totaal niet logisch maar zeg er wel bij dat dit voor mij ook nog "vers van mijn bed show" is op het moment en slechts een paar uur kunnen spelen. Maar als dit klopt wat ik zeg ben je continue de projector aan het knijpen (ook vanwege de lamp op stand low)  en tegelijkertijd een hoop onnodige processen aan het laten uit voeren.

Waarom niet gewoon de lamp op high en volle bak open dus iris op manual? De software regelt namelijk de ideale helderheid en ook het level van details aan de hand van de gegevens (scherm formaat en gain)

Als ik het mij goed herinner springt de "optimize level" onder de "Theater Optimizer" automatisch naar de juiste stand aan de hand van de gegevens die je invoert van je scherm. Bij Denoontje is dit dus Mid en als we handmatig naar High overschakelen is er duidelijk clipping te zien.

Maar nogmaals ik kan er naast zitten en moet het ook allemaal even laten bezinken.  :)
Ik heb hem er nog niet opstaan, maar ik ga echt geen high lamp gebruiken vanwege het geluid. Wat dan idd jammer is is dat je de iris steeds verder open moet zetten en dat heeft flinke impact op het contrast.

vik

Ja dat geluid is persoonlijk natuurlijk en kan ik begrijpen. Maar voor HDR hoort elke projector op High lamp modus te staan (HDR en projectie is al een beperking) ander verlies je gewoon dynamiek in je beeld.  Nu vraag je als het ware een hand maar je geeft een vinger door de lamp modus op low te zetten.

Quote from: maximus79 on November 13, 2020, 08:24:17

Iris heb ik op manual staan.

Dus TO op high en lamp op low, ik zal het eens omdraaien en op high lamp en TO op mid, alleen vind ik het geluid wat de jvc op high lamp modus iets te veel storen op stille momenten.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo

Quote from: vik on November 13, 2020, 08:26:33
Ja dat geluid is persoonlijk natuurlijk en kan ik begrijpen. Maar voor HDR hoort elke projector op High lamp modus te staan (HDR en projectie is al een beperking) ander verlies je gewoon dynamiek in je beeld.  Nu vraag je als het ware een hand maar je geeft een vinger door de lamp modus op low te zetten.
Ook daarvoor is zo'n externe video processor dus handig omdat deze dus conversie doet naar SDR 2020. Ik wist dat overigens niet. Maar dat zijn dingen voor later gezien de subwoofer aanschaf.

maximus79

Quote from: vik on November 13, 2020, 08:26:33
Ja dat geluid is persoonlijk natuurlijk en kan ik begrijpen. Maar voor HDR hoort elke projector op High lamp modus te staan (HDR en projectie is al een beperking) ander verlies je gewoon dynamiek in je beeld.  Nu vraag je als het ware een hand maar je geeft een vinger door de lamp modus op low te zetten.

Je heb gelijk uiteraard, met 3.50 vind ik het op low lamp modus even goed of zelfs beter dan madvr, op high lamp dus nog beter zelfs. JVC is goed bezig.

Kingpin schermen hebben zeker geen screen nummer?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

reza

Quote from: Teejoo on November 13, 2020, 08:35:55
Ook daarvoor is zo'n externe video processor dus handig omdat deze dus conversie doet naar SDR 2020. Ik wist dat overigens niet. Maar dat zijn dingen voor later gezien de subwoofer aanschaf.

Ook met een externe processor zet ik de lamp in high modes. Zoals Viktor al aangeeft : je wilt het beste plaatje en dat is met HDR gewoon in high lamp modes.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

PascalP

Quote from: Teejoo on November 12, 2020, 09:49:23
Dat was er ook zeker! Had dat niet met een kleurprofiel te maken?

Ben er nog even ingedoken en was niet het kleurprofiel maar gamma curve.

Kort door de bocht, 'vroeger' kon je de Lumagen wel de HDR flag laten uitsturen als je ging tonemappen (ondanks dat die dan gewoon SDR2020 stuurt), zodoende kon je in de projector verschillende profielen kiezen.
Dus bijvoorbeeld:
Lumagen output = SDR, dan Projector in profiel 1 met BT.709 profiel en Gamma 2.4 en lamp low
En als je dan ging tonemappen met een UHD disc dan deed de Lumagen SDR2020 output MET de HDR flag aan, zodoende ging je projector naar het opgeslagen HDR profiel waar je dan bijvoorbeeld BT.2020 had met evengoed een Gamma van 2.4 maar met lamp high etc.

Nu met de 'nieuwe' firmware dus werkt dit laatste foefje niet meer, als de projector een HDR signaal (of SDR signaal met HDR flag dus) binnenkrijgt kan je ENKEL nog kiezen voor HDR curves of custom curves.
Als je dus nog steeds van dit foefje gebruik wilt maken kun je dan een custom 2.4 curve maken, deze importeren in de projecter en dan deze onder het HDR profiel kiezen.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

maximus79

De "set" knop is wel een goede om niet te vergeten in TO, als je alleen back drukt worden de settings pas toegepast zodra je projector opnieuw opstart.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Teejoo

Quote from: reza on November 13, 2020, 09:02:06
Ook met een externe processor zet ik de lamp in high modes. Zoals Viktor al aangeeft : je wilt het beste plaatje en dat is met HDR gewoon in high lamp modes.
Dat begrijp ik niet: waarom zou je als de processor er SDR van maakt nog high lamp moeten gebruiken als je dat bij een regulier blu-ray SDR signaal niet nodig hebt? Ik zie ook een duidelijk helderheidsverschil tussen HDR en SDR, ook nog eens extra vanwege het filter. Dat compenseer ik door bij HDR de iris 2 stappen verder open te zetten.

Jij gebruikt toch ook geen processor maar je PC? Die stuurt toch HDR uit?

En als dat perfecte plaatsje ten koste gaat van een hard blazende projector is het jammer dan. En dat is helaas ook bij de N serie het geval.

reza

Processor/pc is voor mij hetzelfde :D
De pc maakt de gamma curve wel sdr maar behoud de HDR kleuren, dit ziet er in highlamp modes gewoon mooier uit. Je hoeft het niet te doen indd maar je hoeft natuurlijk ook geen HDR--sdr conversie te doen..
Ik ben een tijdje geleden bij iemand wezen kijken die een N5 heeft met een 280 breed scherm, die draaide ook in low lamp modes en volgens mij ook nog in de laagste stand van de FA het kan allemaal. Maar in highlamp modes ziet het er ( vind ik ) mooier uit.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

buckler

Oke duidelijk Pascal, dat was het inderdaad waar Gordon en Deering het over had... thanks.
Ik sla hem voor nu maar ff over dan.

Ps, ik draai hdr ook gewoon in low lamp hoor.
Ik heb meer licht door de DCR en zet de Envy op 100 nits (staat hij altijd op en hoef niks aan te passen, alles gaat automatisch... hdr... sdr).
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

home@the movies

Quote from: Teejoo on November 13, 2020, 10:14:16
Dat begrijp ik niet: waarom zou je als de processor er SDR van maakt nog high lamp moeten gebruiken als je dat bij een regulier blu-ray SDR signaal niet nodig hebt? Ik zie ook een duidelijk helderheidsverschil tussen HDR en SDR, ook nog eens extra vanwege het filter. Dat compenseer ik door bij HDR de iris 2 stappen verder open te zetten.

Jij gebruikt toch ook geen processor maar je PC? Die stuurt toch HDR uit?

En als dat perfecte plaatsje ten koste gaat van een hard blazende projector is het jammer dan. En dat is helaas ook bij de N serie het geval.

Dat klopt inderdaad, dat is het mooie aan de oplossing met een externe processor, je tone mapt naar SDR dus je kan perfect in low lamp mode draaien.

Teejoo

Quote from: reza on November 13, 2020, 10:24:03
Processor/pc is voor mij hetzelfde :D
De pc maakt de gamma curve wel sdr maar behoud de HDR kleuren, dit ziet er in highlamp modes gewoon mooier uit. Je hoeft het niet te doen indd maar je hoeft natuurlijk ook geen HDR--sdr conversie te doen..
Ik ben een tijdje geleden bij iemand wezen kijken die een N5 heeft met een 280 breed scherm, die draaide ook in low lamp modes en volgens mij ook nog in de laagste stand van de FA het kan allemaal. Maar in highlamp modes ziet het er ( vind ik ) mooier uit.
Dat is wat anders dat je het mooi vind. Maar lichttechnisch is er geen reden meer om een verschil te maken in high/low lamp mode aangezien beide SDR zijn om het zelfde aantal lux te krijgen. Het enige wat dan nog iets uitmaakt is het wel of geen filter gebruiken. Dat merk je altijd.

Vic heeft het echt over HDR uitsturen naar de JVC, en dan begrijp ik dat nog wel als je echt het optimale beeld wilt hebben.

Edit, zoals Werner dus eigenlijk ook al aangeeft.

reza

Zoveel mensen zoveel wensen. We kunnen uit veel verschillende smaken kiezen en dat is nu ook het mooie. Ieder zijn ding, voor mij is highlamp the way tot go met HDR of de conversie het voegt voor mij veel toe. Nu heb ik mijn projector ook in een soort van "hush box" staan, dus voor mij maakt het geluid niet zoveel uit. Als ik in jou situatie zou zitten denk ik er misschien anders over. :thumbs-up:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

maximus79

#123
Merk dat er tussen de TO settings low/mid/high niet super veel verschil zit mbt blowout van heldere stukken. High is voor mij de way to go, mid vind ik echt te donker.

Edit: net even weer met auto iris gedraaid, wat is dat toch een onding. Die veroorzaakt pas blowouts....
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

scoc

Ik draai gewoon HDR in low lamp en dit gaat gewoon goed op mijn klein 90inch schermpje. In high lamp modus maakt de JVC echt te veel lawaai.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050