JVC laser projectoren plus NP5

Started by vik, August 7, 2020, 07:18:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

buckler

Quote from: Kjelt on August  6, 2021, 10:43:36
Ja en nee, een lamp gaat de eerste paar honderd uur echt snel verlopen een laser niet zo snel. Na duizend a twee duizend uur zeker nog een keer hercalibreren maar dan zie je dat er niet veel gecorrigeerd hoeft te worden.
Nou weet ik wel dat er in bepaalde lokaties waar het zomers dik 40 graden wordt een ander verhaal is.

Maar wat het belangrijkste voor mij is, dat is dat een laser lichtbron een veel rustiger lichtbeeld geeft, dat ontkent niemand meer. Een lamp wil nog wel eens dansen vanwege de arc die tussen de electrodes zijn weg moet vinden, dat gaat iedere paar honderd uur even opspelen. Dat kan maar een paar uur duren , ik heb er ook wel eens tientallen uren last van gehad bij Sony en JVC overigens dus niet merk gebonden. Zie ook het lamp topic, naar high lamp mode schakelen wil dan wel helpen.
Het gaat tegenwoordig wat minder spelen omdat veel mensen continu al schakelen tussen high lamp en normal lamp mode vanwege het HDR verhaal waarbij High Lamp vereist is. Dus dan zorg je semi automatisch al dat de de arc nieuwe plekken vindt en de electrodes gelijkmatiger verbrand.

Wat ik ook een verademing aan een laser vindt is dat hij binnen 1 minuut uit is, klaar niets afkoelen wachten wachten EN dat je hem als je 20 minuten koffie gaat doen of iets anders hem gewoon uitzet ipv bij een lamp dat je hem laat doorgaan ivm slijtage bij het opstarten met een warme lamp.

Klopt, dit vond ik ook het prettigste van de laser... gelijk AAN en ook gelijk UIT.
Maar tegenwoordig moet ik zoveel apparatuur aanzetten dat het niet echt uitmaakt voor mij, is ff een gewenning meer niet.

Ben benieuwd
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Kjelt

Quote from: buckler on August  6, 2021, 10:51:09
Klopt, dit vond ik ook het prettigste van de laser... gelijk AAN en ook gelijk UIT.
Maar tegenwoordig moet ik zoveel apparatuur aanzetten dat het niet echt uitmaakt voor mij, is ff een gewenning meer niet.
;D Ja dat heb ik allemaal geautomatiseerd nu, een hoofdschakelaar aanzetten en alles wordt 1 voor 1 via relais en sommige ook met softstart aangeschakeld en vice versa.
Totaal over de 25 relais in de diverse dozen en kastjes  :tounge2: De poezen vinden het een feest als het aangezet wordt.

vik

Voordeel van het snel "aan en uit zetten" is zeker een dikke plus punt 100 procent eens.

Verder zou ik zeggen maak een account aan op AVS en dan kun je lekker los.  ;)

De meningen zijn zeer verdeeld zoals altijd. Zo zijn er mensen die geen verschil kunnen waar nemen tussen een Vpl-VW550 vs een 760 laser bijvoorbeeld. Geldt overigens ook voor de E-schijt techniek die jij zo mooi kunt omschrijven.  :P

Bij mij kun je altijd je 760 inruilen geen probleem hoor Kjelt  :tongue2:






Quote from: Kjelt on August  6, 2021, 10:43:36
Ja en nee, een lamp gaat de eerste paar honderd uur echt snel verlopen een laser niet zo snel. Na duizend a twee duizend uur zeker nog een keer hercalibreren maar dan zie je dat er niet veel gecorrigeerd hoeft te worden.
Nou weet ik wel dat er in bepaalde lokaties waar het zomers dik 40 graden wordt een ander verhaal is.

Maar wat het belangrijkste voor mij is, dat is dat een laser lichtbron een veel rustiger lichtbeeld geeft, dat ontkent niemand meer. Een lamp wil nog wel eens dansen vanwege de arc die tussen de electrodes zijn weg moet vinden, dat gaat iedere paar honderd uur even opspelen. Dat kan maar een paar uur duren , ik heb er ook wel eens tientallen uren last van gehad bij Sony en JVC overigens dus niet merk gebonden. Zie ook het lamp topic, naar high lamp mode schakelen wil dan wel helpen.
Het gaat tegenwoordig wat minder spelen omdat veel mensen continu al schakelen tussen high lamp en normal lamp mode vanwege het HDR verhaal waarbij High Lamp vereist is. Dus dan zorg je semi automatisch al dat de de arc nieuwe plekken vindt en de electrodes gelijkmatiger verbrand.

Wat ik ook een verademing aan een laser vindt is dat hij binnen 1 minuut uit is, klaar niets afkoelen wachten wachten EN dat je hem als je 20 minuten koffie gaat doen of iets anders hem gewoon uitzet ipv bij een lamp dat je hem laat doorgaan ivm slijtage bij het opstarten met een warme lamp.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Jean Sibelius

Mooie discussies weer :pompom:.

IK zou momenteel alleen een laser overwegen als ik 24/7 en uitsluitend via de beamer zou kijken (zoals Richard) of als je echt een oud barrel aan het plafond hebt hangen en 'toch' op zoek bent voor een nieuwe projector (en genoeg geld op de bank). Heeft iemand als eens ooit berekend wat zo'n projector afschrijft per maand? :crazy:

Maar mooi dat de techniek verder gaat... Over een jaar of 8 dan sluit ik weer aan in de rij :D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

reza

De x7500 eshift werd al vergeleken met de laser van Sony, dus die eshifters zijn nog niet zo slecht.
Ik weet dat Wicher er een "hekel" aan heeft maar slecht zijn ze natuurlijk niet.

Dat Sony voorop loopt is mijn inziens al helemaal niet van toepassing. Sony vist al jaren achter het net.
Oke oke, de pans lopen beter. Dat is in de wereld van professionele film kenners al een schrik, die prefereren gewoon "old Skool" 24 frames. Wat hou je dan nog over? Een apparaat waar je in de woonkamer BD op kan kijken  :tounge:
Dat is zo jaren 90..

Maar wees maar niet bang hoor mensen. Wicher en ik appen geregeld met elkaar :wub:
Dus geen nijd tussen ons, althans niet van de Feyenoord kant  :D


Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Kjelt

Quote from: reza on August  6, 2021, 14:35:53
Dat Sony voorop loopt is mijn inziens al helemaal niet van toepassing.
Dat komt omdat jij in deze discussie continu last hebt van opzettelijke subjectieve geheugen issues  :D

Sony : Vijf jaar eerder dan JVC met hun native 4k panels ipv nep4k voor projectoren <20k€
Sony : Vier jaar eerder met laserbron voor projectoren <20k€

Het enigste waar JVC de afgelopen jaren eerder mee was dat was verleden jaar met hun HDR tonemapping.  :tounge2:

reza

Maar wat heeft Sony nu verder ontwikkeld?
De HDR slider  :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Nico111

Mooie ontwikkeling allemaal. Beetje concurrentie is altijd goed.
Nu hopen dat Epson ook weer eens van zich laat horen. Die heeft de markt onder de JVC's en Sony's voor het oprapen.
7xxx en 9xxx serie met echt 4K en weer een 10xxx met Echt 4K en een laser zou mooi zijn.
Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz SR6010, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS4, Pro-Ject RPM Carbon

HarrieA

Ik ging er vanuit dat de Sony meer aan de Ajax kant hing. Sony, Ajax Brandsteders was het toch?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

J.A.F._Doorhof

Paar dingen

Lees ergens lekker snel aan en uit en 1 schakelaar
Doe dit NOOIT en en ik herhaal NOOIT

Een projector MOET afkoelen na uitzetten. Je kan pas de stroom er echt afhalen als de fan minimaal een minuut gestopt is met draaien. Of wel de klik in de projector.

Verder is het waanzin Epson met JVC of Sony te vergelijken. In het marktsegment is Epson gewoon heer en meester. En zeker geen ajakkes. Wat een 9400 neer zet is voor veel mensen de reden om juist geen JVC of Sony te kopen omdat ze dan een paar jaar kunnen overbruggen en de Epson een dermate beeld neerzetten dat ze eigenlijk verast zijn.

Over Sony VS JVC
Wij verkopen ze beiden zoals je weet.
Heb na de n7 nu een 790 en heb geen seconde spijt. Ja het zwart is iets minder diep. Maar het beleefde contrast is een stuk beter. Plus de frame interpolatie en scherpte zijn beter.

Met hdr wint jvc
Vorige generatie met voorsprong met de nieuwe generatie Sony is het nipt en verschilt het per film. Daar heeft Sony echt een sprint gemaakt die veel mensen lijken te negeren of nog niet gezien hebben. Wat jammer is.

De ontwikkelingen gaan nu zo hard dat je echt niet meer moet vast houden aan het verleden. Het zwart niveau van Sony is bv met de nieuwe generatie echt behoorlijk verbeterd bv.

Daarnaast zit je met iets anders wat vooral voor liefhebbers van SF en horror belangrijk is. Ik heb hier nu een n7 en 790 naast elkaar gehad en het schaduw detail onder de 15 ire is beduidend beter bij de Sony. Dit lijkt onbelangrijk maar zelfs bij scènes in Vikings is dit al te zien (of juist niet)

In feite zijn zowel JVC als Sony en Epson gewoon top en kin je eigenlijk binnen je budget een van deze projectoren bijna blind kopen. De verschillen zijn er maar het is een simpele afweging

In een ruimte met lichte muren en/of plafond kun je het beste Sony nemen. In een batcave zal je echt moeten gaan kijken naar wat je het meeste kijkt. En in een normale woonkamer situatie zonder echte verduistering is Epson gewoon de absoluut beste keuze qua budget en performance.


Ik ben fan van alle 3 :)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Christof_G

#585
Speakers: 3 x M&K Sound S150 | 2 x M&K S150T | 2  x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
Elektronica: Arcam AV860 + PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
Video: JVC N7 | Vero V | Panasonic UB424

Kjelt

Zorg dat je stevig op een stoel zit, liefst met beugel of gordel om als je de prijzen hoort  :D

Teejoo

Ik las bij Grobi op Facebook dat de huidige lijn idd gaat verdwijnen. Ben benieuwd wat dat dan wel niet gaat kosten.

buckler

Quote from: Kjelt on August 28, 2021, 18:26:04
Zorg dat je stevig op een stoel zit, liefst met beugel of gordel om als je de prijzen hoort  :D

Ja ik verwacht ook enorme prijzen ja...
Gokje vooraf?
NX9 laser a €28000
N7 laser a   €18000
N5 laser a   €12000

Wat denken jullie?
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

PascalP

Quote from: Teejoo on August 28, 2021, 18:31:00
Ik las bij Grobi op Facebook dat de huidige lijn idd gaat verdwijnen. Ben benieuwd wat dat dan wel niet gaat kosten.

Laatst was het toch nog zo dat de N7 zou blijven?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

Quote from: PascalP on August 28, 2021, 19:45:28
Laatst was het toch nog zo dat de N7 zou blijven?
Misschien dan als instapper of zo. We gaan het horen!

Jean Sibelius

Quote from: buckler on August 28, 2021, 18:41:07
Ja ik verwacht ook enorme prijzen ja...
Gokje vooraf?
NX9 laser a €28000
N7 laser a   €18000
N5 laser a   €12000

Wat denken jullie?

Klinkt logisch :colgate: We merken het wel ;)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Kjelt

Ik weet het niet. Of ze gaan enorm stunten met de instapper rond de 10k€ of ze gaan echt alleen het hoge segment bedienen en dan verwacht ik de goedkoopste niet onder de 15k€?
Ik begrijp de marketing dan niet meer, het wordt dan lagere aantallen projectoren maar dezelfde omzet dus hogere marges.

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

williams

ikzelf zou dan JVC af zijn als de prijzen boven de 10.000 gaan zitten ,en zou dan alleen nog maar in de 2e hands markt actief zijn ben ik bang maar nog even wachten en we weten alles .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Hellbeast

#595
De informatie was al gelekt:  https://www.passionhomecinema.fr/blog/index.php/31/08/2021/jvc-dla-n5-n6-dla-nz7-dla-nz8-et-dla-nz9-nouvelle-gamme-jvc-2021-2022/

JVC DLA-NP5: € 6,499, UHP 4K 120IPS lamp projector, 1900 lumens brightness with 40,000: 1 contrast.

JVC DLA-NZ7: € 9999, laser projector with phosphor wheel, 8K e-shift simulation, 8K 60 IPS / 4K 120 IPS, brightness of 2200 lumens, native contrast of 40,000: 1.

JVC DLA-NZ8: € 14,999, laser projector with phosphor wheel, 8K e-shiftX simulation, 8K 60 IPS / 4K 120 IPS, cinema filter to increase Gamut, brightness of 2,500 lumens with native contrast of 80,000: 1.

And finally the top of the range, the JVC DLA-NZ9 at € 24,999, laser projector with phosphor wheel, 8K e-shiftX simulation, 8K 60 IPS / 4K 120 IPS, cinema filter to increase Gamut, brightness of 3000 lumens with a native contrast of 100,000: 1.


The DLA-NZ7, NZ8 and NZ9 should arrive in stores at the end of 2021 and it will be necessary to wait until spring 2022 to be able to obtain the DLA-NP5. The NZ series will be 8K-e-shiftX for the NZ8 and NZ9 and 8K-e-shift for the NZ7.



Is er iets mis met de codec of zie je er echt zo rot uit?

vik

#596
Na 15 uur vanmiddag weten we meer. To continued!  8)

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo

Quote from: Hellbeast on September  1, 2021, 08:15:20
De informatie was al gelekt:  https://www.passionhomecinema.fr/blog/index.php/31/08/2021/jvc-dla-n5-n6-dla-nz7-dla-nz8-et-dla-nz9-nouvelle-gamme-jvc-2021-2022/

JVC DLA-NP5: € 6,499, UHP 4K 120IPS lamp projector, 1900 lumens brightness with 40,000: 1 contrast.

JVC DLA-NZ7: € 9999, laser projector with phosphor wheel, 8K e-shift simulation, 8K 60 IPS / 4K 120 IPS, brightness of 2200 lumens, native contrast of 40,000: 1.

JVC DLA-NZ8: € 14,999, laser projector with phosphor wheel, 8K e-shiftX simulation, 8K 60 IPS / 4K 120 IPS, cinema filter to increase Gamut, brightness of 2,500 lumens with native contrast of 80,000: 1.

And finally the top of the range, the JVC DLA-NZ9 at € 24,999, laser projector with phosphor wheel, 8K e-shiftX simulation, 8K 60 IPS / 4K 120 IPS, cinema filter to increase Gamut, brightness of 3000 lumens with a native contrast of 100,000: 1.


The DLA-NZ7, NZ8 and NZ9 should arrive in stores at the end of 2021 and it will be necessary to wait until spring 2022 to be able to obtain the DLA-NP5. The NZ series will be 8K-e-shiftX for the NZ8 and NZ9 and 8K-e-shift for the NZ7.




Dat zijn in elk geval wel de prijzen waarop ik gehoopt had!

Kjelt

Inderdaad volgen ze Sony met hun prijzen, dan wordt het interessant.
Wat me wel opvalt is dat de NZ8 20% meer Lumens heeft en dubbel het native contrast van de NZ7, benieuwd of dat klopt en zo ja hoe ze dat gedaan hebben.

home@the movies

Quote from: Kjelt on September  1, 2021, 11:00:08
Inderdaad volgen ze Sony met hun prijzen, dan wordt het interessant.
Wat me wel opvalt is dat de NZ8 20% meer Lumens heeft en dubbel het native contrast van de NZ7, benieuwd of dat klopt en zo ja hoe ze dat gedaan hebben.

Dat is een beetje hetzelfde verhaal als N5 versus N7 vrees ik, op papier zeer groot verschil, in realiteit niet zo heel erg groot.