JVC laser projectoren plus NP5

Started by vik, August 7, 2020, 07:18:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RonG

Ik heb ook geen facebook maar kon het toch lezen. Even op "Niet Nu" klikken als er om een account gevraagd wordt.

Teejoo

Quote from: Kjelt on August  2, 2021, 13:33:49
Nou zoals ik het lees geeft het alleen aan dat er bijna geen voorraden Nx projectoren meer zijn.
Over de nieuwe projectoren en productie van die serie hoor ik niets.
Ik weet uit mijn professionele netwerk dat er voor behoorlijk veel elektronica onderdelen een tekort is waardoor veel bedrijven hun nominale pcb productie niet halen of zelfs erger gestopt zijn met produceren.
Dus afwachten of dit weer zo'n leveringsdebacle gaat worden zoals destijds bij de N5 of dat ze het dit keer wel op orde hebben.
Ze geven wel degelijk aan dat de huidige modellen 'auslaufen'. Ook de hint dat ze nu niet met korting verkocht zullen worden vanwege de beperkte hoeveelheid. Iets dat normaal we het geval zou zijn als er een opvolger in de planning staat.

Laat dus maar komen die lasers! Ik dacht trouwens dat de lasers boven de N7 gepositioneerd zouden worden, dus ben benieuwd.

Kjelt

Misschien nog een keer lezen Teejoo, wat ik zei klopt nog steeds.
Jij maakt er iets anders van.

Teejoo

Quote from: Kjelt on August  3, 2021, 17:36:00
Misschien nog een keer lezen Teejoo, wat ik zei klopt nog steeds.
Jij maakt er iets anders van.
Je hebt gelijk dat het onderdelentekort en daarmee samenhangende kosten de hoofdoorzaak is. Maar ze geven wel aan dat ze ze ook niet meer gaan maken.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

papaleo

In hoeverre heb je hier wat aan...?
Is het native 8k,of ge-upscaled naar 8k
Als jvc de upscaling naar 8k goed op orde zou hebben zal je er best voordeel van kunnen hebben...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

vik

Tja Leo het is even afwachten tot dat er meer info beschikbaar is. Ik vind persoonlijk de 8K E-shift al een fraaie toevoeging zoals die op de NX-9.

Nog even een slippertje door bijten en voor je het weet is het September  :D

Quote from: papaleo on August  5, 2021, 19:06:35
In hoeverre heb je hier wat aan...?
Is het native 8k,of ge-upscaled naar 8k
Als jvc de upscaling naar 8k goed op orde zou hebben zal je er best voordeel van kunnen hebben...
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

anton


vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Kjelt

Tja wat wilden we weten:

Lumens
CR / zwartwaardes
8k FI of 4k FI
8k native of 4k met de  :baaa: e-shift
Prijs
En.....
Wat wordt er nog onder de 10k€ in de JVC catalogus staan.

En wat zijn we nu wijzer geworden.......  :nopompom:   :D

Koiboy

@RonG:   helaas krijg ik op Facebook niet de keuze om 'Niet Nu' aan te klikken. :sarcasm:


reza

Oeffff, mooi nieuws.
Lasers van JVC met inky blacks en DTM   :thumbs-up:
Wordt lastig voor Sony...
Behalve als JVC achterlijke prijzen gaat hanteren en niks onder de 6/7K gaat aanbieden.
Dan worden sommige wel een beetje naar Sony "gepushed".
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

PascalP

Quote from: reza on August  5, 2021, 21:15:48
Oeffff, mooi nieuws.
Lasers van JVC met inky blacks en DTM   :thumbs-up:
Wordt lastig voor Sony...
Behalve als JVC achterlijke prijzen gaat hanteren en niks onder de 6/7K gaat aanbieden.
Dan worden sommige wel een beetje naar Sony "gepushed".

In het YT filmpje van Heimkinoraum zeggen ze dat ze niet onder de €10K zullen zijn...
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Kjelt

En inky black zullen we ook moeten afwachten want meer lumens dus meer moeite om het zwart echt zwart te houden zoals we bij de N5 vs X7900 al zagen.
Daarnaast is de laserbron gelijk aan de goedkope Sonys terwijl ondertussen de duurste Sony al een extra Rood laser heeft toegevoegd voor betere kleurruimte weergave.
Ik had stiekem gehoopt op een echte RGB laser bron maar die stap is kennelijk te ver voor ze dus doen ze nu wat Sony vijf jaar geleden al heeft gedaan. Ze volgen dus , ze leiden niet.

papaleo

#566
Kjelt vs Reza is als PSV vs Ajax  :clapping: :D

Ik weet dat Reza Feyenoorder is, maar daar wil ik de JVC weer niet mee vergelijken een JVC vergelijk ik meer met Ajax  :tounge2:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

PascalP

Quote from: papaleo on August  5, 2021, 21:42:55
Kjelt vs Reza is als PSV vs Ajax  :clapping: :D

Ik weet dat Reza Feyenoorder is, maar daar wil ik de JVC weer niet mee vergelijken een JVC vergelijk ik meer met Ajax  :tounge2:

^^
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

reza

#568
Dan zou ik voor Epson moeten gaan :D
Quote from: papaleo on August  5, 2021, 21:42:55
Kjelt vs Reza is als PSV vs Ajax  :clapping: :D

Ik weet dat Reza Feyenoorder is, maar daar wil ik de JVC weer niet mee vergelijken een JVC vergelijk ik meer met Ajax  :tounge2:

NOOIT maar dan ook NOOIT voor ajakkes!
Geldt trouwens ook voor sony :D
Maar dat is dan ook echt alleen voor de panelen.
Ze maken echt wel mooie projectoren.

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

Quote from: reza on August  5, 2021, 22:04:34
Dan zou ik voor Epson moeten gaan :D

Ajax met een Epson vergelijken....hahahaa dat moet een grap zijn,tòch?
Zo maak je het wel heel duidelijk dat je geen verstand van voetbal hebt, tja..je bent niet voor niets een 010 supporter  :devil: :tounge: :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kjelt

Oh ik heb een JVC gehad hoor , de 350 toen liepen ze nog echt voorop.
Die had een echte elektrische lensdop  8)
Sindsdien lopen ze alleen nog voor op de zwartwaardes, voor de rest lopen ze een aantal jaar achter de laatste stand der (Sony) techniek aan.
Wat ik echt een mega afknapper van JVC vondt en waar ze mij hebben verloren was die e-schijt technologie. En maar met 4k adverteren terwijl het 2k geknipper en ruis was.
De N5 en N7 zijn echt wel mooi, maar om nu 20 seconden te moeten wachten voor de elektronica er eindelijk achter is wat ze voor beeld binnen krijgt  :yawnee: oh het is nu tien seconden geworden, wow....
Ieder zo zijn ding ik kijk al anderhalf jaar Sony laser met plezier en ik was er laat bij. Dat JVC na dik vier jaar ook laserprojectoren uitbrengt , het werdt tijd, noem ik niet schokkend of verassend of echt vernieuwend tenzij ze deze voor rond  de 8k€ verkopen maar daar ziet het niet naar uit. Ik vermoed dat het prijskaartje voor veel geinteresseerden schrikken wordt. En mocht het echt op alle vlakken beter zijn dan ga ik misschien ook wel over, maar ik zal nooit maar dan ook nooit een Ajax fan worden, over mijn lijk, dus die vergelijking gaat niet op Leo. We gaan het zaterdag al eens zien wat de twee teams tegen elkaar brengen.


papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

buckler

Ben ook wel benieuwd maar verwacht flinke prijzen om eerlijk te zijn.
Maar om nou vele duizenden euro's meer neer te gaan tellen omdat het toevallig een laser is zegt mij ook niet alles, maargoed we gaan het volgen.
Een laser heeft voordelen absoluut, en ik kan het weten want ik heb er een gehad maar ook een lamp based projector heeft zo zijn voordelen.
Bij een laser met een defect in de lichtbron en het is vrijwel game over... bij een lamp based kan je heel simpel de lamp wisselen voor een kleine paar honderd euries en je speelt weer op volle sterkte.
Ja je kan vele uren op een laser kijken maar volgens mij wisselen de meeste hier zowiezo al na een paar jaar hun projector dus of dat gaat veranderen zodra ze een laser hebben? Ik denk het niet.
In ieder geval beloofd het wel wat moois te worden als we de (voor mij nog steeds)geruchten mogen geloven.
Spannend en mooi dat JVC waarschijnlijk met dit moois gaat komen maar ik persoonlijk vind de Sony laser ook heel mooi hoor, zeker omdat ik al een Envy heb natuurlijk.
En waar komt Epson mee?

Voor mij zelf is de kans zeer groot dat ik nog lang blijf spelen met de huidige JVC.
We gaan het wel zien.

Ps, geen ruzie zoeken mannen over projectors en voetbal he... :hehe:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

vik

De NX-9 is en blijft een pracht machine en om nu puur vanwege een laser engine over te stappen is naar mijn mening "complete nuts" dus lekker houden Martin.  8)

Dat een laser stabieler zou zijn in het vergelijk met een lamp based unit ook die vlieger gaat niet op. Ze driften als een malle en dienen net zo vaak gekalibreerd te worden als een lamp based unit. Dit is ook een aantal keren bevestigd door Kris Deering (AVS) en die heeft er redelijk wat uurtjes op zitten.

Wat mij betreft hoeft JVC ook niet leading te zijn (looking for an eye in the soup) en ik zie het wat minder "pessimistisch" en kijk naar het complete plaatje. Vanuit de ervaringen met de Z1 laser ben ik daar niet zo bang voor om heel eerlijk te zijn.

Een laser voor retail 10K (scheelt toch weer met een Sony VPL-VW790ES) gecombineerd met een serieuze tone mapping en geen "fake" verhaal en om het contrast maak ik eerlijk gezegd ook niet zo druk om. Ik juich de nieuwe projectoren alleen maar toe en heeft er geen zak mee te maken dat ik een dealer ben. 

Een N7 met een retail van €7999,- verkoopt ook prima, en voor een prijs verschil van 2K is het voor de meeste mensen geen probleem om even verder te sparen. Klanten die een N serie op het oog hebben zijn over het algemeen klanten die wat meer te besteden hebben.

We leven in een tijd dat alles flink duurder is geworden en dit is algemeen bekend. Ongeacht welke branche en we kunnen nu eenmaal niet verwachten dat er ineens een JVC Dila laser voor de deur staat voor €6000,- kwestie van een beetje logisch na denken IMHO.  ::)

Quote from: buckler on August  6, 2021, 09:19:39
Ben ook wel benieuwd maar verwacht flinke prijzen om eerlijk te zijn.
Maar om nou vele duizenden euro's meer neer te gaan tellen omdat het toevallig een laser is zegt mij ook niet alles, maargoed we gaan het volgen.
Een laser heeft voordelen absoluut, en ik kan het weten want ik heb er een gehad maar ook een lamp based projector heeft zo zijn voordelen.
Bij een laser met een defect in de lichtbron en het is vrijwel game over... bij een lamp based kan je heel simpel de lamp wisselen voor een kleine paar honderd euries en je speelt weer op volle sterkte.
Ja je kan vele uren op een laser kijken maar volgens mij wisselen de meeste hier zowiezo al na een paar jaar hun projector dus of dat gaat veranderen zodra ze een laser hebben? Ik denk het niet.
In ieder geval beloofd het wel wat moois te worden als we de (voor mij nog steeds)geruchten mogen geloven.
Spannend en mooi dat JVC waarschijnlijk met dit moois gaat komen maar ik persoonlijk vind de Sony laser ook heel mooi hoor, zeker omdat ik al een Envy heb natuurlijk.
En waar komt Epson mee?

Voor mij zelf is de kans zeer groot dat ik nog lang blijf spelen met de huidige JVC.
We gaan het wel zien.

Ps, geen ruzie zoeken mannen over projectors en voetbal he... :hehe:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Kjelt

#574
Quote from: vik on August  6, 2021, 10:29:48
Dat een laser stabieler zou zijn in het vergelijk met een lamp based unit ook die vlieger gaat niet op. Ze driften als een malle en dienen net zo vaak gekalibreerd te worden als een lamp based unit.
Ja en nee, een lamp gaat de eerste paar honderd uur echt snel verlopen een laser niet zo snel. Na duizend a twee duizend uur zeker nog een keer hercalibreren maar dan zie je dat er niet veel gecorrigeerd hoeft te worden.
Nou weet ik wel dat er in bepaalde lokaties waar het zomers dik 40 graden wordt een ander verhaal is.

Maar wat het belangrijkste voor mij is, dat is dat een laser lichtbron een veel rustiger lichtbeeld geeft, dat ontkent niemand meer. Een lamp wil nog wel eens dansen vanwege de arc die tussen de electrodes zijn weg moet vinden, dat gaat iedere paar honderd uur even opspelen. Dat kan maar een paar uur duren , ik heb er ook wel eens tientallen uren last van gehad bij Sony en JVC overigens dus niet merk gebonden. Zie ook het lamp topic, naar high lamp mode schakelen wil dan wel helpen.
Het gaat tegenwoordig wat minder spelen omdat veel mensen continu al schakelen tussen high lamp en normal lamp mode vanwege het HDR verhaal waarbij High Lamp vereist is. Dus dan zorg je semi automatisch al dat de de arc nieuwe plekken vindt en de electrodes gelijkmatiger verbrand.

Wat ik ook een verademing aan een laser vindt is dat hij binnen 1 minuut uit is, klaar niets afkoelen wachten wachten EN dat je hem als je 20 minuten koffie gaat doen of iets anders hem gewoon uitzet ipv bij een lamp dat je hem laat doorgaan ivm slijtage bij het opstarten met een warme lamp.