JVC laser projectoren plus NP5

Started by vik, August 7, 2020, 07:18:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MLCinema

Quote from: Teejoo on April 18, 2021, 16:57:11
Nog iemand die het licht heeft gezien door de masking te gebruiken  ;)

En het mooie is dat de subs gewoon in het 21:9 frame blijven staan.
Ik zie juist minder licht. Maar werkt heel goed. Bij niet veranderende aspect ratio is mask geen must. Alles buiten het scherm is super zwart. Valt volledig weg. 16:9 content kijk ik uiteraard gewoon teruggezoomd. Top functie die masking!! Geen last meer van die rare fratsen van Nolan[emoji2].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Jean Sibelius

Er is sinds vandaag een nieuwe firmware update uit (v3.52) :colgate:.

De informatie op de (download)website van JVC is erg summier ("external control command"), maar er schijnen ook nog wat bug fixes in opgelost te worden.

In release 3.51 schijnt een oplossing te zitten om makkelijker HDR frame adapt te omzeilen (mocht je toch gebruik willen maken van een externe scaler). Zodra ik meer informatie heb vwb de fixes, dan zal ik het hier posten (tenzij iemand deze informatie al heeft en kan delen).


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

papaleo

Hey Jan dat is mooi  :thumbs-up: hier (zie link) werd al 3.51 beschreven en volgens Vik zit deze 3.51 al in de jvc's N serie vanaf Maart
https://discuss.avscience.com/index.php?topic=2824.0
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Quote from: Jean Sibelius on April 27, 2021, 21:35:29
Er is sinds vandaag een nieuwe firmware update uit (v3.52) :colgate:.

De informatie op de (download)website van JVC is erg summier ("external control command"), maar er schijnen ook nog wat bug fixes in opgelost te worden.

In release 3.51 schijnt een oplossing te zitten om makkelijker HDR frame adapt te omzeilen (mocht je toch gebruik willen maken van een externe scaler). Zodra ik meer informatie heb vwb de fixes, dan zal ik het hier posten (tenzij iemand deze informatie al heeft en kan delen).


Groeten, Jan
Mooi! Ook toevallig verkorting van de osd melding als je switched van lens memory setting?

reza

Niet zo heel bijzonder zo te lezen.
En helaas niet de bug fix van de lens memory freeze.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Jean Sibelius

Dit is de meeste 'uitgebreide reactie' via AV Science:

" V3.10 to a newer firmware resets many things. V3.50 to V3.52 should not. 

Always take a photo of any important settings.  Even if you never do a firmware update!  Just in case.

There are a variety of small bug fixes from V3.50 to V3.51 to V3.52 that make V3.52 worthwhile.  It fixes an issue with auto cal., and  a possible HDMI synch issue which a few people have experienced"

Via het AVS forum kwam de reactie "It is just minor bug fixes. If you use autocal, I would install".


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Richard70…

Ben wel benieuwd, ik heb een beetje raar probleempje .
Als ik de pj aanzet is de lensshift een cm of 4 verschoven. Van rechts naar links. Nooit van onder naar boven.,
Geen idee of deze update het probleem gaat oplossen of dat meerdere mensen hier last van hebben
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Teejoo

Quote from: rdebruin on April 28, 2021, 09:32:06
Ben wel benieuwd, ik heb een beetje raar probleempje .
Als ik de pj aanzet is de lensshift een cm of 4 verschoven. Van rechts naar links. Nooit van onder naar boven.,
Geen idee of deze update het probleem gaat oplossen of dat meerdere mensen hier last van hebben
Ik herken het in elk geval niet.

papaleo

Quote from: rdebruin on April 28, 2021, 09:32:06
Ben wel benieuwd, ik heb een beetje raar probleempje .
Als ik de pj aanzet is de lensshift een cm of 4 verschoven. Van rechts naar links. Nooit van onder naar boven.,
Geen idee of deze update het probleem gaat oplossen of dat meerdere mensen hier last van hebben
4cm nog wel dat is niet weinig  :crazy:
Ik heb dit ook niet...en nog nooit gehad.
Ik denk eerder aan een defect dan aan een 'bug' 
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Richard70…

Het lijkt of hij zijn de settings niet in het geheugen houd. Het rare is wel dat het alleen horizontaal is
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

riwi

Quote from: rdebruin on April 28, 2021, 18:20:39
Het lijkt of hij zijn de settings niet in het geheugen houd. Het rare is wel dat het alleen horizontaal is
Gebruik je ook horizontale shift? Ik bedoel staat/hangt je projector niet midden voor het doek?
Ik denk dat de meeste mensen voornamelijk de vertikale shift gebruiken en niet zo zeer de horizontale.
Je issue komt mij niet beked voor. Heel soms heb ik wel dat ik de vertikale shift een tikje moet bijstellen. Maar dat varieert denk ik ook of ik beeld uit de Oppo, de Dune, de Next of de PC stuur, daarmee varieert de shift soms een beetje, zowel H als V.

papaleo

Aan iedereen die v3.52 nog wil installeren op zijn JVC Nx serie...,wees gerust want all settings blijven behouden  :thumbs-up:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

riwi

Quote from: papaleo on May  1, 2021, 18:19:25
Aan iedereen die v3.52 nog wil installeren op zijn JVC Nx serie...,wees gerust want all settings blijven behouden  :thumbs-up:

bedankt. De usb stick ligt klaar hier.

Richard70…

Quote from: riwi on May  1, 2021, 18:17:39
Gebruik je ook horizontale shift? Ik bedoel staat/hangt je projector niet midden voor het doek?
Ik denk dat de meeste mensen voornamelijk de vertikale shift gebruiken en niet zo zeer de horizontale.
Je issue komt mij niet beked voor. Heel soms heb ik wel dat ik de vertikale shift een tikje moet bijstellen. Maar dat varieert denk ik ook of ik beeld uit de Oppo, de Dune, de Next of de PC stuur, daarmee varieert de shift soms een beetje, zowel H als V.
Ik gebruik zowel verticaal als horizontaal. Hij staat in een stevige zware kast, dus verschuiven van de projector lijkt me uit gesloten.
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

vik

Versie V3.52 Volgens Mike Garret :

"Makes autocal run a little better. If using autocal, you definitely should install 3.52. 3.52 also fixes an HDMI sync issue that a few have experienced."

Als je geen problemen ervaart "if it aint broke....."

Als je toch besluit te updaten altijd wat screen shots maken van je settings.  8)

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Ik hoor het van je Richard!  8)

Quote from: rdebruin on April 28, 2021, 18:20:39
Het lijkt of hij zijn de settings niet in het geheugen houd. Het rare is wel dat het alleen horizontaal is
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Deze begrijp ik niet helemaal. Wat bedoel je Teejoo?

Verkorting? Als je schakelt tussen verschillende lens memory posities kan het proces even duren en dit is bij Sony niet anders.  De JVC software herberekent dan ook weer de throw distance en licht opbrengst, formaat scherm enz. Dit duurt even.

Ik ben benieuwd naar wat je bedoelt met melding.

Quote from: Teejoo on April 27, 2021, 21:54:07
Mooi! Ook toevallig verkorting van de osd melding als je switched van lens memory setting?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo

Quote from: vik on May  2, 2021, 09:20:21
Deze begrijp ik niet helemaal. Wat bedoel je Teejoo?

Verkorting? Als je schakelt tussen verschillende lens memory posities kan het proces even duren en dit is bij Sony niet anders.  De JVC software herberekent dan ook weer de throw distance en licht opbrengst, formaat scherm enz. Dit duurt even.

Ik ben benieuwd naar wat je bedoelt met melding.
Ze laten nu bij het switchen van lens memory de hele tijd de melding in beeld staan. Omdat die switch vanwege die herberekening lang duurt is dat irritant omdat de film dan is begonnen.

riwi

Quote from: Teejoo on May  2, 2021, 10:33:27
Ze laten nu bij het switchen van lens memory de hele tijd de melding in beeld staan. Omdat die switch vanwege die herberekening lang duurt is dat irritant omdat de film dan is begonnen.

Met de firmware voor 3.50 was het hele scherm zwart gedurende het loading lens memory proces, dat duurde toen ruim 5 seconden. Nu met 3.50 of 3.52 heb je een popup melding in beeld gedurende langere tijd, ik schat ongeveer 10 seconden. Ik begrijp dat veel mensen dit irritant vinden, ikzelf stoor me er niet zo aan en spoel de film gewoon een stukje terug.
Als je niet het lensmemory gebruikt en via het menu van zoom naar native switcht kan de projector het wel instant uitvoeren. Dus het argument dat ie alles opnieuw moet berekenen klopt niet helemaal.

Gisteren 3.52 erop gezet. Alle settings zijn gelijk gebleven (3.50 -> 3.52) en ik zie geen verschillen verder.

maximus79

Update staat er bij mijn nu een paar dagen op, geen problemen tot nu toe.

@Riwi, ik bleef altijd al beeld houden bij het switchen. Maar ik stoor me er ook niet aan. Gewoon eerst switchen dan je film starten.....
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

riwi

Quote from: maximus79 on May  2, 2021, 12:51:52
Gewoon eerst switchen dan je film starten.....
Ik weet van te voren niet wat de aspect ratio is. Pas als ik zie of het 16x9, 2x1 of 21x9 en of het rec709, SDR/rec2020 is kan ik het lensmemory kiezen.

maximus79

Quote from: riwi on May  2, 2021, 13:11:58
Ik weet van te voren niet wat de aspect ratio is. Pas als ik zie of het 16x9, 2x1 of 21x9 en of het rec709, SDR/rec2020 is kan ik het lensmemory kiezen.

Ok, dan op pauze drukken. ;D
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Richard70…

Quote from: papaleo on April 28, 2021, 18:11:47
4cm nog wel dat is niet weinig  :crazy:
Ik heb dit ook niet...en nog nooit gehad.
Ik denk eerder aan een defect dan aan een 'bug'
Uh   :-X
Klein foutje van mijn kant.
Ik heb blijkbaar de projector een keer verschoven.
Hem toen opnieuw uitgelijnd , alleen niet de lens memorie aangepast  :D
Dus hij zet hem iedere keer weer terug naar de oude instelling.,
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

papaleo

Hahaaa...soms kan de oplossing zó makkelijk zijn  :thumbs-up:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels