JVC laser projectoren plus NP5

Started by vik, August 7, 2020, 07:18:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

PascalP

Quote from: reza on April  5, 2021, 10:28:37
Na dit filmpje vanochtend al bekeken te hebben, zit ik wel goed met mijn N5 O0

En? Korte samenvatting? :P
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

buckler

Quote from: reza on April  5, 2021, 10:28:37
Na dit filmpje vanochtend al bekeken te hebben, zit ik wel goed met mijn N5 O0

Ik ook met mijn NX9  ;D
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

Quote from: buckler on April  5, 2021, 10:49:03
Ik ook met mijn NX9  ;D
Quote from: reza on April  5, 2021, 10:28:37
Na dit filmpje vanochtend al bekeken te hebben, zit ik wel goed met mijn N5 O0
Mmm. ik begrijp uit deze reacties dus dat ik het minder heb gedaan heb met mijn N7  ;)

buckler

Quote from: Teejoo on April  5, 2021, 10:56:45
Mmm. ik begrijp uit deze reacties dus dat ik het minder heb gedaan heb met mijn N7  ;)

Haha, nee joh... ik begrijp heel dat Duits gelul niet met mijn boeren verstand  :crazy:
Zoals ik het begreep tussen de regels door komt alles neer op een donkere kamer en geen licht en overspill etc etc... dus je kamer om kunnen turnen naar een donkere kamer is wel een must als je waar voor je geld wilt krijgen. En op scherpte is de NX9 ENORM goed maar dat wisten we allemaal toch al wel?
Nee ze hebben bij JVC gewoon een prachtige lijn neergezet en alles is te billiken.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

maximus79

Quote from: reza on April  5, 2021, 10:28:37
Na dit filmpje vanochtend al bekeken te hebben, zit ik wel goed met mijn N5 O0
Dus toch geen htpc meer?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

Quote from: PascalP on April  5, 2021, 10:40:02
En? Korte samenvatting? :P

Dat de NX9 het allerbeste is wat je kan kopen maar dan moet je ook flink in de buidel.
Daarnaast is het zonde van je centjes als je de NX9 niet in een goed verduisterde kamer zet, want dan is de N5 net zo goed. Sterker nog, als de N9 niet in een verduisterde kamer komt en de N5 wel is die laatste beter.
Dat het verschil tussen de N5 en N7 heel klein is en de N7 eigenlijk alleen maar iets beter wordt als het filter gebruikt wordt maar dat wordt afgeraden omdat er dan ook behoorlijk wat licht verlies is, wat bij de N5 niet het geval is. Ook het verschil tussen de N5/N7, kwa prijs is fors, dat is voor een ieder om dat verschil te rechtvaardigen.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

buckler

Quote from: reza on April  5, 2021, 13:27:55
Nee, voor die 3/4/5% beter..

Trust me met de nieuwe dtm 2.0 is het verschil heel wat groter dan 5%
Ik stond er echt versteld van...

En helemaal mee eens als je niet kan verduisteren dan moet je er niet aan beginnen, ook niet aan een N5.
Ze zijn gewoon alle drie heel goed en voor ieder wat wils.
Het enige nadeel wat ik kan opnoemen is dat als je er een shit opname in stop er een shit opname uitkomt. Mijn oude LS10000 liet die slechte opnames wat beter eruit komen. Maar zodra je een mooie cleane opname heb zit ik met een kwijl doekje te kijken.
Dan verbaas ik me elke keer weer opnieuw hoe goed projectie is geworden.
Ik heb voor deze upgrades getwijfelt over of voor een projector of een tv te gaan maar weet zeker dat als ik voor een tv had gekozen ik ondertussen alweer naar projectors aan het kijken was want het is een ongeevenaarde beleving. Of dat nou een NX9 is of een N5, beide zijn top.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

maximus79

Quote from: buckler on April  5, 2021, 13:48:38
Trust me met de nieuwe dtm 2.0 is het verschil heel wat groter dan 5%
Ik stond er echt versteld van...

En helemaal mee eens als je niet kan verduisteren dan moet je er niet aan beginnen, ook niet aan een N5.
Ze zijn gewoon alle drie heel goed en voor ieder wat wils.
Het enige nadeel wat ik kan opnoemen is dat als je er een shit opname in stop er een shit opname uitkomt. Mijn oude LS10000 liet die slechte opnames wat beter eruit komen. Maar zodra je een mooie cleane opname heb zit ik met een kwijl doekje te kijken.
Dan verbaas ik me elke keer weer opnieuw hoe goed projectie is geworden.
Ik heb voor deze upgrades getwijfelt over of voor een projector of een tv te gaan maar weet zeker dat als ik voor een tv had gekozen ik ondertussen alweer naar projectors aan het kijken was want het is een ongeevenaarde beleving. Of dat nou een NX9 is of een N5, beide zijn top.
Ik ben ook bang dat het verschil groter is nu, htpc komt hier weer terug...... alleen nog een videokaart vinden.....,[emoji28]
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

scoc

Quote from: Teejoo on April  5, 2021, 09:21:36
Ik had gisteren Mulan gekeken op de N7, en toen zag ik bij de scene als zij na het gevecht met die lawine uit de mist komt best wat pompen qua helderheid van ik denk de dynamische iris. Viel erg op door het witte vlak. Is me nog nooit eerder opgevallen en was hinderlijk. Hebben meer mensen dit gezien?

Ik speel zelf gewoon altijd met Dynamische Iris uitgeschakeld. De JVC heeft native voldoende contrast dus heeft naar mijn mening dergelijke dynamische iris truukjes niet nodig.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

maximus79

Quote from: scoc on April  5, 2021, 14:28:44
Ik speel zelf gewoon altijd met Dynamische Iris uitgeschakeld. De JVC heeft native voldoende contrast dus heeft naar mijn mening dergelijke dynamische iris truukjes niet nodig.
Hier ook uit, op de n5 is de DI een drama.....
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

papaleo

Quote from: Teejoo on April  5, 2021, 09:21:36
Ik had gisteren Mulan gekeken op de N7, en toen zag ik bij de scene als zij na het gevecht met die lawine uit de mist komt best wat pompen qua helderheid van ik denk de dynamische iris. Viel erg op door het witte vlak. Is me nog nooit eerder opgevallen en was hinderlijk. Hebben meer mensen dit gezien?

Ik weet niet of het hetzelfde fenomeen is,maar....
Ik ben 2 dagen bezig geweest met 'mijn' banding verhaal met de Zappiti Pro (in een ander draadje) en nu zag ik pas het volgende verschijnsel....
Dit is alleen, wanneer ik een IMAX transfer afpeel,zichtbaar in oa 'the Lion King' en 'A Beautiful Planet' ik kijk meestal films met subtitels en nu pas zag ik voor het eerst dat wanneer er sub in het beeld kwam het beeld 'geknepen' werd alsof er een soort van filter voor kwam de high lights in de scene werden èn wat donkerder maar het lijkt er ook op dat het beeld iets minder scherp word waarschijnlijk is het de contrast vermindering dat het lijkt dat het wat minder scherp lijkt.
Ik heb de de iris in mijn jvc op 'handmatig' op -1 staan dus het kan volgens mij niet de iris zijn die door de 'witte' subs beïnvloed word.
Wat dit veroorzaakt zal ik dan ook graag willen weten en of er meer zijn die dit ook kunnen waarnemen...


Ik zal wbt de film Mulan vanavond eens gaan kijken teejo,weet/heb je de scene/tijd waar dat van jouw zichtbaar is?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Quote from: Teejoo on April  5, 2021, 10:56:45
Mmm. ik begrijp uit deze reacties dus dat ik het minder heb gedaan heb met mijn N7  ;)

Daar zijn we dan lekker mee Teejoo... :D

Ik wil dit zelf wel eens gaan ondervinden...,maw ik denk er nu serieus over denken om er dan toch maar eens een Lumagen VP aan te gaan hangen,ik wil wel eens zien of dat dit een schamele 3,4 of 5% voordeel oplevert wbt tone-mapping maar ook de betere upscaling en niet te vergeten 3D-LUT....zijn toch wel dingetjes die met een externe VP lijden tot betere prestaties/beter beeld....en yep de VP waar ik het over heb daar hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

Quote from: buckler on April  5, 2021, 13:48:38
Trust me met de nieuwe dtm 2.0 is het verschil heel wat groter dan 5%
Ik stond er echt versteld van...



Ik weet uit zeer betrouwbare bron, dat het iets is verbeterd en absoluut geen reuzestap is.

zoals we ook uit het filmpje van onze Duitse vriend kunnen concluderen zijn er geen "reuze" verschillen meer. Ook niet tussen en NX9 en een N5 er zijn wel verschillen maar of dat daardoor de bedragen te verantwoorden zijn, is aan een ieder.

Voor mij, van wat ik heb gezien met madVR op het moment tegenover de DTM van JVC vind ik het geen   5/6/7 honderd euro meer waard.

Is madVR beter dan de FA? zeker! Is het een groot verschil? zeker niet!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

buckler

Iets verbeterd is zeer mild uitgedrukt... ik heb het kunnen vergelijken tussen de oude software en de nieuwe steeds terug te laden en het verschil is wel degelijk groter dan jij nu voor doet komen reza.
Niks van horen zeggen maar van zelf zien... en ook niet alleen maar op kleur maar ook op contrast en op detail in zwart.
En ik praat dan over de dtm 2.0, maargoed ieder moet dit voor zichzelf uitmaken natuurlijk en ik weet ook niet wat de verschillen zijn tussen de ht comp en de envy maar ik denk als alle instellingen hetzelfde staan niks of ik moet wat gemist hebben.
Als ik geen envy had en ik zag het verschil in beeldkwaliteit tussen de oude software en de nieuwe en dat daar een prijs tegen over stond van 5/6/7 honderd euro dan wist ik het echt wel.

ps, even ter duidelijkheid ik heb de nieuwe dtm 2.0 niet vergeleken met de FA van JVC maar puur met de oude software van de envy.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

Quote from: papaleo on April  5, 2021, 16:10:01
Daar zijn we dan lekker mee Teejoo... :D

Ik wil dit zelf wel eens gaan ondervinden...,maw ik denk er nu serieus over denken om er dan toch maar eens een Lumagen VP aan te gaan hangen,ik wil wel eens zien of dat dit een schamele 3,4 of 5% voordeel oplevert wbt tone-mapping maar ook de betere upscaling en niet te vergeten 3D-LUT....zijn toch wel dingetjes die met een externe VP lijden tot betere prestaties/beter beeld....en yep de VP waar ik het over heb daar hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan  ;)

klopt, en dat is nou wel de hele discusie vind ik... het kost enorm veel duiten (Lumagen/Envy) en is dat het helemaal waard? Ik snap dat vele onder ons vinden van niet. Bij mij voegt het ook veel toe aan mijn DCR lens en ratio's met mijn 2.40:1 scherm. Ik vind het het waard maar kan nogmaals begrijpen dat vele dat totaal niet zo zien.
Blijft moeilijk
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

reza

Zonder in een wellus/nietus spelletje te belanden :D
Zijn de verschillen er zeker alleen zijn ze niet ZO groot. Maar misschien is de Envy indd anders als de htpc uitvoering, in de Envy heeft ook lang de bug gezeten die wij er uit konden krijgen door een andere curve te gebruiken. Dus misschien heeft de 2.0 versie wel een hele grote verbetering gebracht, zou kunnen..

Misschien is het ook wel een keer leuk om wel het vergelijk te doen met de FA van JVC, dan weet je gelijk hoe het zit ;)
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

buckler

Ik vond het verschil in ieder geval wel serieus groot.
En ik vond de Envy met de oude software al beter dan de FA van JVC en dat verschil is alleen maar groter geworden.
Welles/nietus? Nee joh... gewoon zeggen wat je denkt en meent. Dat doet rutte ook  :hehe: :threadclosed:
Ik heb het me alleen fout herrinnerd.

En ik waardeer altijd jou mening, no worries
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Jean Sibelius

Je projector (zelf) zo goed als mogelijk instellen mbv Frame Adapt HDR, een Lumagen of Envy ertussen en kijken of er verschil is (en zo ja, hoe groot) en dan zelf beoordelen of dat je de betreffende investering er voor over hebt. Ik ga het tzt in ieder geval een keertje testen (en zelf mijn oordeel vormen).
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

papaleo

Zelf testen en oordelen is nog steeds de beste graadmeter...
Maar is best veel over te lezen en er zijn ook wat filmpjes waar je kan zien dat de verschillen tussen met en zonder tussenkomst van een VP wbt FA best groot zijn in hoeverre dit in de praktijk bij je eigen thuis zal zijn zal je zelf moeten gaan ondervinden dat weet ik,en wat de een 'klein' vind vind een ander misschien wel 'groot' en nog extremer...waar de een het wel,ziet of hoort ziet/hoort een ander het totaal niet. ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

PascalP

Hier gaat ie nog ff een uurtje door over het kleurenfilter van de N7;
https://youtu.be/ApFSpEHdAUU
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

pameijer

Quote from: vik on April  5, 2021, 09:18:58
Voor wie het leuk vindt op deze donkere 2e Paasdag:

Een korte samenvatting van Lars Mette  :P

https://www.youtube.com/v/1kpeHY1N2o0

De volle anderhalf uur gekeken verspreid over 2 dagen  :clapping: . Wat mij vooral bij is gebleven is zijn volgende opmerking: De mensen die niet tevreden zijn met hun N5 zijn vooral de mensen die van een X7900 kwamen  :pompom:

Ook ik hoor wat ik horen wil dus, of zie wat ik zien wil.  ;)
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

reza

Ik kan mezelf dat wel voorstellen.
Toen ik de N5 kreeg had ik de eerste dagen ook zoiets van hmmmm. Is dit het wel waard geweest.
Want de 7500/7900 zijn echt mooie machine.
Maar nu na een aantal maanden, vind ik persoonlijk de verschillen groot ( rust in het beeld, scherpte contrast is fantastisch meer licht ) en minder groot het contrast. De X serie gaat inderdaad dieper maar ook met het dicht lopen van het zwart..
Maar de eerste tijd had ik eigenlijk ook wel mijn bedenkingen, nu zou ik nooit meer terug willen.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Quote from: reza on April  6, 2021, 12:41:11
Ik kan mezelf dat wel voorstellen.
Toen ik de N5 kreeg had ik de eerste dagen ook zoiets van hmmmm. Is dit het wel waard geweest.
Want de 7500/7900 zijn echt mooie machine.
Maar nu na een aantal maanden, vind ik persoonlijk de verschillen groot ( rust in het beeld, scherpte contrast is fantastisch meer licht ) en minder groot het contrast. De X serie gaat inderdaad dieper maar ook met het dicht lopen van het zwart..
Maar de eerste tijd had ik eigenlijk ook wel mijn bedenkingen, nu zou ik nooit meer terug willen.
Ik heb dan geen 7900 gehad, maar wel vaker gezien en dat was juist vanwege de beeldruis (en het onrustige beeld) + hardheid altijd een no-go. Daarom ging ik ook voor de Sony 760 in eerste instantie. Maar toen kwam de N serie.. en dat ziet er gewoon anders uit dan de 7500/7900. Is ook smaak natuurlijk.

buckler

Ik had dat ook Theo, was voor de 7900 wezen kijken en stoorde me enorm aan het aanwezige ruis.
Toen met die wetenschap voor mezelf uitgemaakt dat ik lekker bij mijn LS10000 bleef houden want de vw760 vond ik ook weer niet een enorme stap beter.
Maargoed toen kwam ik bij Werner om naar de Envy demo te kijken en 'left the building' met een Envy , Paladin DCR lens , Screen research scherm en een NX9... en een failisement aan mijn kont hangen hahaha.
Nee ik vind de JVC lijn ook enorm mooi en ook ik zou met gewoon de N5 kunnen leven...
Kan me ook bijna niet voorstellen dat ze eind dit jaar met een nieuwe serie komen ook al is de huidige alweer een jaar of wat op de markt, correctie... athans ik hoop dat ze niet met een nieuwe serie komen  ;)
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek