Puur op dynamic tone mapping ben ik van mening dat scene to scene het beste is. En daarna is het een kwestie van je realiseren wat er moet gebeuren.
In feite moet een processor een heel beeld analyseren en bepalen waar het zwaartepunt komt te liggen.
Er zijn scènes waar de envy het enorm goed doet. Maar ook scènes waar de jvc het zelf beter doet. Dit zul je altijd houden. Vandaar dat ik ook motion en scaling erbij nam.
Daarnaast denk ik dat je je ook moet realiseren dat ook vakidioten zoals ik gewoon weten waar de algoritmes naar kijken en dan accepteer je denk ik makkelijker als het een keer "mis gaat".
Net als met frame interpolatie. Er zijn altijd artifacts maar wat ziet er over de hele film genomen beter uit.
Met de envy zit je in een gevaarlijk gebied
Je verwacht als klant perfectie. Maar met hdr kan dat niet. Er zal altijd een zeer slim maar uiteindelijk "dom" algoritme achter die door de makers gefinetuned kan worden.
Ik neem aan dat ze met een soort van database voor IA werken en dus zouden ze door probleem scènes het algoritme kunnen aanpassen. Maar perfect word het natuurlijk nooit. Maar beter als zonder.
En als je dat weet weet je dus ook dat elke machine het anders zal doen. Dan blijft de vraag over waar erger je je aan.
Geloof me ik ben een zeikerd en ga heel ver. Maar soms lees ik dingen als 10.000 staps calibratie in een 3d lut die dan 12 uur duurt en dan denk ik..... "Tuurlijk geloof wat je wil" maar niemand zit dat verschil.
En soms zie je dit ook met reviews
En met dit soort bedragen snap ik het ook nog. Maar je moet eigenlijk kijken of het je in de film opvalt. We zijn wel film aan het kijken niet met een microscoop een frame aan het analyseren