De Oppo op 4:2:2 zetten en niet op 4:4:4, en kijken of je de hdmi resolutie op "source direct" heb staan. Hoe zien de settings eruit in je Oppo? Kun je een screen shot maken van de video opties?
Verder vind ik sowieso de settings vóór de update al best extreem. Contrast en helderheid hoor je amper te corrigeren en zal hooguit een tikje of 2 zijn. De bron speelt ook een rol in deze bij het gebruik van de test patronen. De optie Super White in de JVC zal sowieso meer detail opleveren in het wit. Ik ben benieuwd naar je testjes.
Thx voor het meedenken Vik. Hieronder mijn bevindingen...
Gisterenavond eerst het level van de JVC van 16-235 naar auto gezet: resultaat=> geen verschil, ik blijf beide balken van 923-1019 bijna volledig geclipt zien, laat staan dat ik een donker vierkantje zie in de vierkante kleurenboxen erboven. 923-930 zie ik licht flashen.
Vervolgens hem ik hem voor de vorm even op 0-255 en 16-255 gezet, en zoals je ziet op de foto's zie ik dan wel de flashing bars in de gehele range...maar deze setting is dus niet de juiste in de JVC. Dit moet ik eigenlijk zien in de 16-235/Auto stand van de JVC...of is tot en met 940 afdoende in SDR?
Vervolgens de JVC op auto laten staan en de oppo gezet op standen van vik (422 en source direct), zie foto.....ook hier geen verschil....het blijft tussen de 923-930 licht flashen en daarna clippen.
Tevens de settings van AV7703 gecheckt, aangezien de oppo via de av7703 naar de JVC gaat...zie foto...ook hier niets vreemds te zien.
Ik zag dat in deze thread dat Leo ook deze disc heeft gebruikt om de N7 in te stellen met een oppo voor contast en brightness.....heb jij dit probleem en hoe ziet bij jouw dat testpatroon eruit in SDR en met welke settings heb je de juiste range aan falshing bars.....dan heb ik een goed vergelijk...ook al heeft hij een oppo 205

Hoor het graag.
Voor de rest weet ik even niet wat ik nog meer kan doen, frustratie neemt toe

....ben nog niet verder gegaan met HDR, daar ik eerst dit wil oplossen.
Iemand nog andere tips of eventueel andere testpatronen die ik kan gebruiken. Hoor het graag