JVC laser projectoren plus NP5

Started by vik, August 7, 2020, 07:18:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

vik

Ik ken de Bragi persoonlijk en het is absoluut een mooie projector met unieke kwaliteiten. De versie met de dynamic tone mapping heb ik persoonlijk nog niet gezien enkel op een Lumagen.

Ook een NZ8 zou ik persoonlijk niet willen ruilen voor een Bragi laat staan een NZ9. Dat het voor Barco begrippen een enorme bang for da buck gehalte heeft kan ik begrijpen. Zal ook met smaak te maken hebben maar mij doet hij vrij weinig.

Quote from: buckler on December 30, 2022, 12:38:00


Weer ff on topic:
Mooie review... en geen gek resultaat voor een projectortje van '€26000'  ;)

https://rehders.de/test-barco-bragi-cs-jvc-dla-nz9-sim2-nero-4s-die-4k-topmodelle-im-vergleich/
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo

#1451
Quote from: vik on January  1, 2023, 14:16:19
Ik ken de Bragi persoonlijk en het is absoluut een mooie projector met unieke kwaliteiten. De versie met de dynamic tone mapping heb ik persoonlijk nog niet gezien enkel op een Lumagen.

Ook een NZ8 zou ik persoonlijk niet willen ruilen voor een Bragi laat staan een NZ9. Dat het voor Barco begrippen een enorme bang for da buck gehalte heeft kan ik begrijpen. Zal ook met smaak te maken hebben maar mij doet hij vrij weinig.
Is dat die wat bij CM staat?

vik

Voor de leden die in het bezit zijn van de nieuwe generatie JVC's:

Is het updaten van de firmware goed verlopen?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Raymen

#1453
Yep, vlekkenloos
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

vanadium

Quote from: vik on February 11, 2023, 09:54:34Voor de leden die in het bezit zijn van de nieuwe generatie JVC's:

Is het updaten van de firmware goed verlopen?

Hier ook zonder issues.

buckler

Ook hier prima maar had voor de zekerheid wel de hdmi kabel uit de projector getrokken
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

home@the movies

Mooi nieuws gekregen van JVC vandaag, de NP5 krijgt een prijsdaling, en nog geen klein beetje, van 6999 naar 5999, dat is een zeer mooie prijs voor een geweldige projector.

riwi

Quote from: home@the movies on March 29, 2023, 12:04:17Mooi nieuws gekregen van JVC vandaag, de NP5 krijgt een prijsdaling, en nog geen klein beetje, van 6999 naar 5999, dat is een zeer mooie prijs voor een geweldige projector.

Wel jammer als je net 2 weken geleden een NP5 hebt gekocht..

home@the movies

Quote from: riwi on March 29, 2023, 12:13:30Wel jammer als je net 2 weken geleden een NP5 hebt gekocht..

Tja, daar kan ik moeilijk iets over zeggen, even met je dealer overleggen kan nooit kwaad denk ik.

riwi

Quote from: home@the movies on March 29, 2023, 12:39:36Tja, daar kan ik moeilijk iets over zeggen, even met je dealer overleggen kan nooit kwaad denk ik.

Weet je of dit een soort uitloop aanbieding is? Ik bedoel halen ze de NP5 uit het assortiment?
In het verleden deed JVC vaak aan het einde van het productleven een discount. Waarschijnlijk om de eventuele voorraden weg te werken.

dchris

Quote from: home@the movies on March 29, 2023, 12:04:17Mooi nieuws gekregen van JVC vandaag, de NP5 krijgt een prijsdaling, en nog geen klein beetje, van 6999 naar 5999, dat is een zeer mooie prijs voor een geweldige projector.

Ja zoals ik............ :dry:
Mvg,

Dchris

home@the movies


riwi

#1462
Quote from: dchris on March 30, 2023, 07:52:35Ja zoals ik............ :dry:
# metoo

@werner : ik denk dat hij er ook (net als ik) er net een had aangeschaft voor de oude prijs.

SpeedyAndré

Misschien komt het door de LX-NZ3?
Doet me denken aan de Optoma's, een budget dlp met e-shift ...
Deze heeft naast een verticale ook een horizontale lens-shift, alles is wel handmatig.
Ik zie hem voor €3200.
Nog steeds 'breaking news' natuurlijk, wat een titel ....  :hehe:

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

vik

De NP5 blijft gewoon in het assortiment.


Quote from: riwi on March 29, 2023, 17:58:49Weet je of dit een soort uitloop aanbieding is? Ik bedoel halen ze de NP5 uit het assortiment?
In het verleden deed JVC vaak aan het einde van het productleven een discount. Waarschijnlijk om de eventuele voorraden weg te werken.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

H&C Hifi

Quote from: SpeedyAndré on March 31, 2023, 10:23:17Misschien komt het door de LX-NZ3?
Doet me denken aan de Optoma's, een budget dlp met e-shift ...
Deze heeft naast een verticale ook een horizontale lens-shift, alles is wel handmatig.
Ik zie hem voor €3200.
Nog steeds 'breaking news' natuurlijk, wat een titel ....  :hehe:

André  8)


De NZ3 is inmiddels vervangen voor de NZ30  ;)

dchris

Quote from: riwi on March 30, 2023, 21:36:08# metoo

@werner : ik denk dat hij er ook (net als ik) er net een had aangeschaft voor de oude prijs.

Klopt, maar heb wel een goede prijs gekregen toen.
Mvg,

Dchris

SpeedyAndré

Quote from: HcHifi.nl on March 31, 2023, 10:52:51De NZ3 is inmiddels vervangen voor de NZ30  ;)
Oeps, de verkeerde gelinkt :)
Niet zo heel veel verschil, hdmi is moderner, 10% meer licht en hij heeft een displayport en lan extra.
Wel apart dat je van beide op dit 'grote geld' forum bijna niks leest...

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

vik

Geen populair model onder de Home Cinema JVC liefhebbers.  ;)

Heeft verder ook niets te maken met de JVC D-ila techniek.


Quote from: SpeedyAndré on March 31, 2023, 12:13:13Oeps, de verkeerde gelinkt :)
Niet zo heel veel verschil, hdmi is moderner, 10% meer licht en hij heeft een displayport en lan extra.
Wel apart dat je van beide op dit 'grote geld' forum bijna niks leest...

André  8)

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Ik heb beloofd om te informeren of het optische pad verbeterd is ja of nee (Dla-NP5):

Ten opzichte van de N5 generatie heeft de NP5 geen verandering ondergaan in het optische pad. De lens, prisma, etc zijn allemaal gelijk.

Het is wel zo dat er in de NP5 nieuwe D-ILA elementen gebruikt worden. Daarnaast heeft
de NP5 een nieuwe chip, mainboard en HDMI ingangen (48Gbps).

Enkel de de NZ8 en NZ9 hebben het nieuwe optische pad en prisma, waardoor strooilicht verminderd wordt en helderheid verbeterd.
( Ultra-High Contrast Optics)

Link naar de JVC micro site
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

reza

Met deze JVC maak je geen fout hoor!
Het wordt pas echt een fout al zou je voor hetzelfde geld en sony kopen :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

H&C Hifi

Quote from: Soniya on April  6, 2023, 01:48:39Ik overwoog een mogelijke aankoop, maar ik bekijk uw opmerkingen zorgvuldig zodat ik me niet overhaast en een fout maak!

Met een NP5 kan je niet fout gaan  8)

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

riwi

Quote from: vik on April  5, 2023, 11:55:55Ik heb beloofd om te informeren of het optische pad verbeterd is ja of nee (Dla-NP5):

Ten opzichte van de N5 generatie heeft de NP5 geen verandering ondergaan in het optische pad. De lens, prisma, etc zijn allemaal gelijk.

Het is wel zo dat er in de NP5 nieuwe D-ILA elementen gebruikt worden. Daarnaast heeft
de NP5 een nieuwe chip, mainboard en HDMI ingangen (48Gbps).

Enkel de de NZ8 en NZ9 hebben het nieuwe optische pad en prisma, waardoor strooilicht verminderd wordt en helderheid verbeterd.
( Ultra-High Contrast Optics)

Link naar de JVC micro site

Bedankt Vik,

Dan zal de verbeterde contrast en scherpte wel van de Dila elementen komen. Want dat dit verbeterd is, is wel duidelijk.

jazzy

Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40