JVC laser projectoren plus NP5

Started by vik, August 7, 2020, 07:18:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

scoc

Kunnen we aub deze hele Sony panelen discussie buiten het JVC laser topic houden. Dit is echt niet meer on topic. Thx.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Teejoo

Wellicht kan een mod ze even verplaatsen?

buckler

Ik wou me er niet mee bemoeien of in mengen maar nu word het zo neergezet alsof het contrast alleen vroeger bij de Sony's instorte en daarna de paneel degradatie niet meer voor kwam. Plus dat Kjelt een zeikerd is maar ik denk dat hij wel wat positiever behandeld mag worden want ook ik vind het heel raar dat je van niks weet Frank. En het ook nooit gemeten hebt in je her calibraties... (en dit is zeker geen aanval).
Met alle respect hoor maar iedereen die het AVS de laatste jaren volgt heeft al minstens tientallen metingen gezien van de serieuze mannen zoals Ekki en Kris Deering waar ze bewijzen dat er paneel degratie is. En die metingen waren echt niet alleen van de 40 maar ook van de 760/790 en de dure 5000. Ennnn hun beweren bij hoog en laag dat elke Sony minder meet na een poosje in gebruik tot extreme gevallen toe. Het schijnt ook niet alleen na vele uren gebruik te zijn maar dat ze zelfs na verloop van tijd degradatie vertonen enkel al door dat er tijd overheen gaat... ook ongebruikt dus.
Dus om nu Kjelt hier zo neer te zetten op een manier als 'nu doet je het weer' en 'je schaad een merk hier enorm mee' vind ik niet kunnen want dit probleem is simpelweg bekend bij Sony. Of dat ook zo is bij Sony nederland weet ik natuurlijk niet maar het lijkt mij sterk.
En nee, JVC verloopt niet zo nee... ook dat heeft bv Kris Deering al in de loop der jaren bewezen met het plaatsen van zijn calibratie metingen online.
Ik denk dat je Kjelt wel iets meer mag proberen te begrijpen waarom hij zo reageerd want als je jaren lang spaart voor een projector van €15000 en je krijg te maken of te horen van deze problemen dan kan ik me goed voorstellen dat hij er wat van zegt. En dat recht heeft hij.
En dat doet hij nog netjes en met respect vind ik zelf.

Nu zeg ik er ook niks meer over, en al helemaal niet in het JVC topic.
Sorry heren.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

J.A.F._Doorhof

Waarom denk je dat ik het oppak met Sony ?

Ik vraag kjelt alleen even geen conclusies te doen
En zoals gezegd ik heb nog geen terug gang gemeten maar ik heb hier geen duizenden toestellen. Dus nogmaals vandaar dat ik het oppak met Sony.

Goed ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

scoc

Nogmaals ....waarom blijft deze discussie hier verder lopen in een JVC topic? Zijn alle mods op vakantie?
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

J.A.F._Doorhof

Ik zal de bevindingen in een nieuw topic posten.
Tot die tijd aub weer over JVC hier
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

vik

#1331
JVC – Filmmaker-Modus und 25th Anniversary  :-X




Bron: Michael B. Rehders IFA 2022


JVC - Filmmaker mode and 25th Anniversary

For the first time, JVC presents its current NZ series devices at IFA. However, the 4K and 8K models are not ready for demonstration, but are exhibited on small columns. JVC has dispensed with a home cinema this year to show its projectors to visitors.

As news, the company offers a free update for the NZ models. The firmware version can soon be downloaded free of charge from the company website and installed via USB stick.

It includes a filmmaker mode that fulfills the intention of the directors without further settings. This includes true-to-life 24 Hz playback, precise color space display and the deactivation of any image alienating tools. The goal: The viewer should watch movies at home exactly as the filmmakers intended, without having to make a single setting in the image menus.

There is also a 25th Anniversary series under discussion. This is the flagship of JVC (DLA-NZ9), which will be available in a very limited edition for the anniversary exclusively in the colors white and silver.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

papaleo

Mooi... :thumbs-up:

Maar er is een ding dat mij wellicht niet zou bevallen: This includes true-to-life 24 Hz playback...pfff moet er niet aan denken (judder) dat ik daar naar moet gaan kijken zonder dat ik zelf niet iets meer smoothed motion kan instellen...,tja dan is het natuurlijk niet zoals de regisseur het bedoeld had.  ;) :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

riwi

Ik vraag me af of ze in deze nieuwe firmware dan ook een mogelijkheid maken om de laser dimming aan te passen. Ik las op AVS dat daar nog wel wat te wensen over was, waarvan de een zegt : dit moet anders, en de ander zegt het is goed zo. Dus iets als een optie waarmee je de werking van de laser dimming zou kunnen tunen.

vik

We moeten het even uit zingen totdat we meer weten Leo ik heb zelf nog geen enkel idee.

Het was de bedoeling dat het niet uit kwam maar waarschijnlijk omdat het niet gesynchroniseerd is naar het Duits was dit niet duidelijk bij  Herr Rehders.  :P

Het nieuwe mainboard heeft flink wat meer processing power en wellicht weer wat moois who knows.  :angel:

Zodra ik meer weet en ook toestemming heb om wat te posten doe ik dit gelijk.  8)


Quote from: papaleo on September  4, 2022, 12:02:58
Mooi... :thumbs-up:

Maar er is een ding dat mij wellicht niet zou bevallen: This includes true-to-life 24 Hz playback...pfff moet er niet aan denken (judder) dat ik daar naar moet gaan kijken zonder dat ik zelf niet iets meer smoothed motion kan instellen...,tja dan is het natuurlijk niet zoals de regisseur het bedoeld had.  ;) :D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Ik zet het standaard altijd uit maar ik lees ook inderdaad dat het een wens is van velen en zou mooi zijn als ze dit mee pikken. Het zit erop en dan hoort het ook goed te werken mee eens.  :thumbs-up:


Quote from: riwi on September  4, 2022, 13:04:05
Ik vraag me af of ze in deze nieuwe firmware dan ook een mogelijkheid maken om de laser dimming aan te passen. Ik las op AVS dat daar nog wel wat te wensen over was, waarvan de een zegt : dit moet anders, en de ander zegt het is goed zo. Dus iets als een optie waarmee je de werking van de laser dimming zou kunnen tunen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo

Quote from: riwi on September  4, 2022, 13:04:05
Ik vraag me af of ze in deze nieuwe firmware dan ook een mogelijkheid maken om de laser dimming aan te passen. Ik las op AVS dat daar nog wel wat te wensen over was, waarvan de een zegt : dit moet anders, en de ander zegt het is goed zo. Dus iets als een optie waarmee je de werking van de laser dimming zou kunnen tunen.
Dat hoop ik! Ze moeten de drempelwaarde omlaag brengen voordat LD gaat werken. Wat mij betreft alleen bij echte full blacks, want dat blijft toch erg cool!

En idd, wat een crap met dat true 24p.. Dat is en blijft een technische beperking van de oorsprong van het film maken.

Ben benieuwd waar ze mee komen Vik!

pameijer

Kan aan mij liggen, maar wat is er mis met 24p? De meeste films zijn toch sowieso al in 24p, altijd al zo geweest. En daar genieten we elke week weer van in onze homecinema zover ik het hier lees  :clapping:
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

reza

Met de motionflow aan wordt er toch een beetje stiekem gesmokkeld..
Quote from: pameijer on September  5, 2022, 18:24:03
Kan aan mij liggen, maar wat is er mis met 24p? De meeste films zijn toch sowieso al in 24p, altijd al zo geweest. En daar genieten we elke week weer van in onze homecinema zover ik het hier lees  :clapping:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo


Kjelt

Quote from: pameijer on September  5, 2022, 18:24:03
Kan aan mij liggen, maar wat is er mis met 24p? De meeste films zijn toch sowieso al in 24p, altijd al zo geweest. En daar genieten we elke week weer van in onze homecinema zover ik het hier lees  :clapping:
Het hele 24fps was destijds een compromis tussen wel bewegend beeld hebben maar niet teveel kosten voor de dure zilvernitraatfilm in combinatie met beheersbaar grote filmspoelen zodat er maar drie keer per film een spoel hoefde te worden verwisseld ipv zes keer.
Het was dus een noodzakelijk kwaad ipv een optimale keuze.
De nadelen zijn bekend, sommige mensen ervaren geknipper, snelle pans worden onscherp en weergevers moeten trucjes uithalen.

Dit noodzakelijk kwaad wordt nu als retro hype verkocht als zo heeft de regisseur het bedoeld en ik denk dat op enkele uitzonderingen na iedere regisseur zeker bij snelle akties en pans liever een andere oplossing had gehad.
Vergelijk het met de stomme film vs de eerste talkies daar was toen ook veel ophef over. Of met zwartwit naar kleurenfilm, zodra het kon en betaalbaar was is men overgestapt.

Er is geen enkele reden meer om het nu niet op 48/50 fps te schieten. Mocht je dan toch 24fps willen kan een weergever best wel ieder oneven frame niet weergeven, geen probleem. Andersom kan alleen met veel rekenpower en dat is nog steeds niet foutloos.

pameijer

Maar nu praat je over het bronmateriaal! Ik vind bv de 60 fps film Gemini Man echt fantastisch om te zien. Maar áls de film in 24p geschoten is, dan wil je toch ook dat je beamer die ook zo weergeeft? Of x2, ook prima. Maar wat is nu eigenlijk het nieuwe, die JVC's speelden altijd al 24p, en nu noemen ze het opeens true 24p.... Sla mij maar lek.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

williams

Quote
Er is geen enkele reden meer om het nu niet op 48/50 fps te schieten. Mocht je dan toch 24fps willen kan een weergever best wel ieder oneven frame niet weergeven, geen probleem. Andersom kan alleen met veel rekenpower en dat is nog steeds niet foutloos.

Zelf hou ik ook erg van vloeiende pans maar het nadeel van een hogere framerate vind ik een beetje dat de CGI wat meer door de mand gaat vallen .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Kjelt

Quote from: williams on September  7, 2022, 20:14:48
Zelf hou ik ook erg van vloeiende pans maar het nadeel van een hogere framerate vind ik een beetje dat de CGI wat meer door de mand gaat vallen .
Kwestie van budget.

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Kjelt

Ik zag trouwens dat mijn oude Sony 760 al een true 24 mode heeft.
Niet dat ik die ooit gebruik overigens  :D

vik

 :tongue2:

Quote from: Kjelt on September 28, 2022, 16:43:54
Ik zag trouwens dat mijn oude Sony 760 al een true 24 mode heeft.
Niet dat ik die ooit gebruik overigens  :D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Lars Mettte heeft de NZ9 onder de loep genomen en is behoorlijk onder de indruk. Op sommige punten vindt hij hem zelfs iets beter als de GTZ 380 Sony en lijkt mij een mooi compliment.  8)

NL ondertiteling is mogelijk wel auto-generated dus niet al te veel van verwachten.  ;)


https://www.youtube.com/v/bbPZ8p_uDXc

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike