Breaking news JVC introduceert laser projectoren en nieuwe NP5

Started by vik, August 7, 2020, 07:18:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

buckler

Ook ik heb voor een Stewart gekozen (word eind aug geleverd) maar een Envy is in mijn ogen absoluut de beste keuze.
Zeker nu tijdens de zeer uitgebreide vergelijkingstesten op AVS is gebleken dat ze toch wel een eindje voor lopen op Lumagen en dat er binnenkort weer een tone map verbetering aankomt.
Een DCR lens is geweldig en ik vind het nog steeds mijn beste aankoop maar persoonlijk zou ik die pas als laatste aanschaffen... een externe processor en scherm zou ik eerst overwegen als ik jullie was.
En hou je van licht? Ja dan is die DCR wel mega hoor (zeker op een 100 mm lens).
Of de NP5 een side grade is weet ik niet maar ik vind het wel een mooi toestel en voor het geld helemaal.
Heb zelfs al meerdere malen gelezen dat hij beter presteerd dan een NX7 dus hoe dat dan zit?

Mijn filosofie is vrij simpel... een scherm en processor is voor de lange termijn en misschien wel voor de oudere onder ons voor de rest van je leven maar een projector is een passant O0
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

Quote from: maximus79 on August  3, 2022, 11:08:04
Ja inderdaad, maar envy/madvr vind ik het ook niet waard. Ik vind dat het HDR te veel te niet word gedaan, kun je ook goed zien in het filmpje hier boven ergens.
De beste upgrade is misschien nog wel een anamorphic lens....ga me daar eens meer in verdiepen.
Wat bedoel je met de 1e zin over de envy?

Ik vind het samen met de Trinnov een van de beste aanschaffen die ik gedaan heb. De Envy doet ook zoveel meer dan HDR. Dat vind ik wellicht nog wel belangrijker dan HDR met mijn 21:9 scherm.

Lens heb ik getest zoals je wellicht gelezen hebt, maar die is dus terug gegaan. Dat vond ik dus weinig toevoegen, en zeker vergeleken met de Envy.

maximus79

Quote from: Teejoo on August  3, 2022, 16:38:10
Wat bedoel je met de 1e zin over de envy?

Ik vind het samen met de Trinnov een van de beste aanschaffen die ik gedaan heb. De Envy doet ook zoveel meer dan HDR. Dat vind ik wellicht nog wel belangrijker dan HDR met mijn 21:9 scherm.

Lens heb ik getest zoals je wellicht gelezen hebt, maar die is dus terug gegaan. Dat vond ik dus weinig toevoegen, en zeker vergeleken met de Envy.

Precies wat ik zeg, het gaat te veel terug naar SDR voor mij gevoel. Heb nu 2x een htpc gehad met madvr (weet geen Envy) en heb veel vergeleken tussen Madvr dtm en die van JVC, ja madvr kan beter om gaan met extreme situaties maar met normale content heb ik meer het gevoel dat ik naar HDR kijk dan met madvr.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

reza

#1278
Ik snap wat je schrijft Jeroen. Dat was voor mij toen ook de reden om te stoppen met madVR.
De JVC blijft natuurlijk in de BT2020 stand, waar de Envy en madVR terug gaan naar rec 709, dat zie je wel terug in kleuren, dat ben ik wel met je eens.

Ik ga nu dus weer terug naar madVR om gewoon te experimenteren en de laatste versies van madVR zijn wel echt heel mooi.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

home@the movies

QuotePrecies wat ik zeg, het gaat te veel terug naar SDR voor mij gevoel. Heb nu 2x een htpc gehad met madvr (weet geen Envy) en heb veel vergeleken tussen Madvr dtm en die van JVC, ja madvr kan beter om gaan met extreme situaties maar met normale content heb ik meer het gevoel dat ik naar HDR kijk dan met madvr.

Dat is volgens mij helemaal afhankelijk van hoe je de madVr de tone mapping laat doen, als je dat gevoel hebt dan zijn er toch een aantal zaken waarbij ik twijfels heb of je ze wel op de correcte manier gebruikt. Ik doe regelmatig de test bij het geven van demo's dus de tone mapping van de madVR uitschakelen en de JVC tone mapping zijn ding laten doen, en zo heen en weer om het verschil te kunnen zien.
Het resultaat is toch dat iedereen de look van de madVr boven die van JVC tone mapping kiest, en dat schrijf ik niet omdat ik nu toevallig madVr dealer ben.
De vraag is ook hoe "correct" je de JVC laat mappen, welke instellingen gebruik je? hoe helder zet je de tone mapping op de JVC, gebruik je de auto functie, screen functie , en in welke combinatie doe je dit enz enz.

Je kan de madVR twee dingen laten doen, nl zo correct mogelijk alles volgens het boekje doen, of kiezen om een aantal zaken aan te passen om een meer "agressievere" look te krijgen, datzelfde gebeurt evengoed in de JVC afhankelijk van welke combinaties van de tone mapping je daar gebruikt.

buckler

Quote from: maximus79 on August  3, 2022, 17:48:27
Precies wat ik zeg, het gaat te veel terug naar SDR voor mij gevoel. Heb nu 2x een htpc gehad met madvr (weet geen Envy) en heb veel vergeleken tussen Madvr dtm en die van JVC, ja madvr kan beter om gaan met extreme situaties maar met normale content heb ik meer het gevoel dat ik naar HDR kijk dan met madvr.

Nou ik ben het hier absoluut niet mee eens hoor jongens.
Zoals Werner zegt is het bij een vergelijkingstest toch heel duidelijk allemaal.

Ik zou honderd keer eerder jullie N5/NP5 lamp JVC houden en er een Envy bij nemen ipv met bv een NZ7 te gaan draaien.
Dat geeft je echt heel veel.
Maargoed dat is mijn mening he
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

Quote from: reza on August  3, 2022, 17:59:23
Ik snap wat je schrijft Jeroen. Dat was voor mij toen ook de reden om te stoppen met madVR.
De JVC blijft natuurlijk in de BT2020 stand, waar de Envy en madVR terug geen naar rec 709, dat zie je wel terug in kleuren, dat ben ik wel met je eens.

Ik ga nu dus weer terug naar madVR om gewoon te experimenteren en de laatste versies van madVR zijn wel echt heel mooi.
Dat is dus niet zo. De JVC herkent ook het HDR signaal en schakelt dan ook naar het HDR profiel. De Envy stuurt BT2020 uit bij mij.

Ik denk dat dat is wat Werner bedoelt met instellingen.

buckler

Quote from: Teejoo on August  3, 2022, 19:02:41
Dat is dus niet zo. De JVC herkent ook het HDR signaal en schakelt dan ook naar het HDR profiel. De Envy stuurt BT2020 uit bij mij.

Ik denk dat dat is wat Werner bedoelt met instellingen.

Inderdaad, zeker. Bij mij ook.
Hdr (source direct) van de Oppo naar de Envy en BT2020 (RGB 12bit) naar de JVC

Misschien bedoelt hij wat anders?
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

reza

#1283
Nee dat is indd wat ik bedoel
Quote from: buckler on August  3, 2022, 19:08:16
Inderdaad, zeker. Bij mij ook.
Hdr (source direct) van de Oppo naar de Envy en BT2020 (RGB 12bit) naar de JVC

Misschien bedoelt hij wat anders?

Maar het kleuren bereik van BT2020 haalt je projector niet, ook niet met madVR :D
Vandaar dat ik hem "vroeger" terug zette in madVR naar rec709 voor het beste resultaat. Je kan uiteraard kiezen welke curve je gebruikt.

Ik vond toen de BT 2020 stand van JVC tegenover de Envy/madVR stand mooier, dit is wel al meer dan anderhalf jaar geleden en ik weet dat de laatste upgrades in de Envy/madVR heel mooi zijn.
Vandaar dat ik ook weer terug ga.

Wat je ook kan zien in de filmpjes van het Mwave event dat de Envy ( in ieder geval daar ) te licht stond afgesteld waardoor je bij 1917 "teveel" zag in de donkere scènes en dus door veel aanwezige daar ,de voorkeur werd gegeven voor de DTM van JVC.
Hierdoor werd er dus ook een meer sdr plaatje gecreëerd.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

buckler

Aha, ja dat is natuurlijk niet helemaal de manier.
En bij de Mwave heb je denk ik andere filmpjes en berichten op AVS gelezen dan ik want iedereen vond de Envy een enorme klap beter dan de JVC tone mapping.
Ze vonden zelfs een mindere projector met Envy beter dan de duurdere versie zonder Envy.
Ook geen clipping in de highlights en meer detail in het zwart om maar iets aan te geven. En betere tone mapping.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

Maar een goede zet van je om weer een HTPC met MadVR te bouwen.
Of neem je een Envy?
Kijk je niet veel vanaf schijf of zet je die eerst over op een harde schijf en dan via de HTPC?
Goed bezig  :worship:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

reza

#1286
Ik heb de "orginele film" van zes uur gezien :D
Uiteraard was de Envy het beste, maar met 1 scene was het met de DTM gewoon mooier, in die scene op de Envy waren er te veel nits ingevoerd.

Ik ga weer voor de echte versie :tounge2: die Envy is zo plug &play daar is toch helemaal niks aan :D

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

buckler

Quote from: reza on August  3, 2022, 19:55:42
Ik heb de "orginele film" van zes uur gezien :D
Uiteraard was de Envy het beste, maar met 1 scene was het met de DTM gewoon mooier, in die scene op de Envy waren er te veel nits ingevoerd.

Ik ga weer voor de echte versie :tounge2: die Envy is zo plug &play daar is toch helemaal niks aan :D

Teveel nits ingevoerd... daar kan de Envy niks aan doen natuurlijk

Plug and play? Lol ja dat klopt wel. Ik hou daar wel van om eerlijk te zijn.
HTPC met MadVR, klinkt goed hoor. Goede keuze.
En dan zet je je aangekochte uhd films over een harde schijf zodat je dan de computer met MadVR kan gebruiken?
Al is er nog een optie , ik dacht dat er hier op het forum iemand was die zijn HTPC MadVR comp zo heeft veranderd dat het werkt als een Envy.
Je zal daar wel meer vanaf weten dan ik... maar is dat geen optie om te bouwen?
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

reza

Ik blijf ook kijken via de DTM van JVC voor de streamingdiensten en mijn schijfjes de rest via madVR.

Ik denk dat we dit topic een beetje aan het vervuilen zijn, dus ik ga afhaken :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

maximus79

#1289
Quote from: home@the movies on August  3, 2022, 18:30:52
Dat is volgens mij helemaal afhankelijk van hoe je de madVr de tone mapping laat doen, als je dat gevoel hebt dan zijn er toch een aantal zaken waarbij ik twijfels heb of je ze wel op de correcte manier gebruikt. Ik doe regelmatig de test bij het geven van demo's dus de tone mapping van de madVR uitschakelen en de JVC tone mapping zijn ding laten doen, en zo heen en weer om het verschil te kunnen zien.
Het resultaat is toch dat iedereen de look van de madVr boven die van JVC tone mapping kiest, en dat schrijf ik niet omdat ik nu toevallig madVr dealer ben.
De vraag is ook hoe "correct" je de JVC laat mappen, welke instellingen gebruik je? hoe helder zet je de tone mapping op de JVC, gebruik je de auto functie, screen functie , en in welke combinatie doe je dit enz enz.

Je kan de madVR twee dingen laten doen, nl zo correct mogelijk alles volgens het boekje doen, of kiezen om een aantal zaken aan te passen om een meer "agressievere" look te krijgen, datzelfde gebeurt evengoed in de JVC afhankelijk van welke combinaties van de tone mapping je daar gebruikt.

In de JVC gebruik ik de theater optimizer met alle info ingevoerd, voor scope gebruik ik lamp op high en frame adapt op high, voor 16:9 medium. Ja hij clipt waarschijnlijk op bepaalde zaken, maar stoort mij absoluut niet bij normaal gebruik.

Het zal vast met settings te maken hebben of misschien dat de Envy beter is afgesteld standaard dan madvr op de htpc? Ach misschien moet ik weer eens een htpc bouwen, altijd een leuke hobby ;D.....of een Envy kopen.....



7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

vik

#1290
Kleine opmerking Martin want over dit vergelijk van Javs (ten minste daar ga ik even van uit)  in het bekende "Video Processors In-Depth Evaluation topic" daar zijn de meningen sterk over verdeeld. De uitkomsten in dit topic zijn puur gebaseerd op zijn manier van testen en daar is genoeg kritiek op en in de realiteit (film dus) nauwelijks tot niet reproduceerbaar. Ook bij CM is dit al vast gesteld want voor Jim is CM een referentie punt en zo zijn er nog een aantal professionele kanalen waarbij Jim vraagt om een het ander te testen.

Om dan te posten dat ze behoorlijk voor lopen op Lumagen vind ik niet echt passend. Voor het bepalen van
beeldkwaliteit is er meer dan alleen tone mapping. Op AVS loopt het uit op een fittie en dat vind ik persoonlijk erg jammer. Over beiden kampen is iets te zeggen en we moeten gewoon waarderen dat zowel Lumagen en Envy er 200 procent voor gaan om hun producten te verbeteren zodat wij er van kunnen profiteren.

Mijn collega heeft een aantal weken terug een CM Lumagen geplaatst bij een hele grote in de film industrie en daar zijn we erg trots op. Als ik zeg E.T. dan weten de mensen denk ik wel genoeg. En dit op een mega jacht waar je "U" tegen zegt. Aan de andere kant weer erg jammer dat er allerlei contracten moeten worden ondertekend en er niets gedeeld mag worden beetje kinderachtig vind ik zelf.  8)

Quote from: buckler on August  3, 2022, 12:15:12
Ook ik heb voor een Stewart gekozen (word eind aug geleverd) maar een Envy is in mijn ogen absoluut de beste keuze.
Zeker nu tijdens de zeer uitgebreide vergelijkingstesten op AVS is gebleken dat ze toch wel een eindje voor lopen op Lumagen en dat er binnenkort weer een tone map verbetering aankomt.
Een DCR lens is geweldig en ik vind het nog steeds mijn beste aankoop maar persoonlijk zou ik die pas als laatste aanschaffen... een externe processor en scherm zou ik eerst overwegen als ik jullie was.
En hou je van licht? Ja dan is die DCR wel mega hoor (zeker op een 100 mm lens).
Of de NP5 een side grade is weet ik niet maar ik vind het wel een mooi toestel en voor het geld helemaal.
Heb zelfs al meerdere malen gelezen dat hij beter presteerd dan een NX7 dus hoe dat dan zit?

Mijn filosofie is vrij simpel... een scherm en processor is voor de lange termijn en misschien wel voor de oudere onder ons voor de rest van je leven maar een projector is een passant O0
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo

Quote from: vik on August  4, 2022, 10:36:53
Kleine opmerking Martin want over dit vergelijk van Javs (ten minste daar ga ik even van uit)  in het bekende "Video Processors In-Depth Evaluation topic" daar zijn de meningen sterk over verdeeld. De uitkomsten in dit topic zijn puur gebaseerd op zijn manier van testen en daar is genoeg kritiek op en in de realiteit (film dus) nauwelijks tot niet reproduceerbaar. Ook bij CM is dit al vast gesteld want voor Jim is CM een referentie punt en zo zijn er nog een aantal professionele kanalen waarbij Jim vraagt om een het ander te testen.

Om dan te posten dat ze behoorlijk voor lopen op Lumagen vind ik niet echt passend. Voor het bepalen van
beeldkwaliteit is er meer dan alleen tone mapping. Op AVS loopt het uit op een fittie en dat vind ik persoonlijk erg jammer. Over beiden kampen is iets te zeggen en we moeten gewoon waarderen dat zowel Lumagen en Envy er 200 procent voor gaan om hun producten te verbeteren zodat wij er van kunnen profiteren.

Mijn collega heeft een aantal weken terug een CM Lumagen geplaatst bij een hele grote in de film industrie en daar zijn we erg trots op. Als ik zeg E.T. dan weten de mensen denk ik wel genoeg. En dit op een mega jacht waar je "U" tegen zegt. Aan de andere kant weer erg jammer dat er allerlei contracten moeten worden ondertekend en er niets gedeeld mag worden beetje kinderachtig vind ik zelf.  8)
Ik denk dat ze qua tonemapping zeker vergelijkbaar zijn van wat ik zo lees en begrijp, en daar kan ik me ook alles bij voorstellen. Het grootste verschil zal zitten in de realtime snelheid van de Envy met scalen / switchen van formaten / ondertitel afhandeling / stretchen etc t.o.v. de Lumagen.

Dat was voor mij in elk geval de hoofdreden om voor de Envy te gaan. Maar wellicht dat er inmiddels een nieuwe versie is van de Lumagen die dat ook allemaal kan.

buckler

Sorry Vik maar ik denk toch dat je je wat beter in moet lezen.
Ik schrijf alleen wat ik lees en ik lees absoluut niet wat jij nu zegt.
Maar inderdaad ze zullen allebei zeer goed zijn en een beetje concurentie is best goed en zorgt dat straks de andere weer voorloopt en het tegenligende merk weer aan de bak moet. Worden we op de lange termijn allemaal beter van lijkt mij.

En niet echt passend? Kom op zeg we zitten niet meer op de kleuterschool he ;)
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

vik

Point taken dat "niet passend" vinden komt een beetje vreemd en kinderachtig over helemaal mee eens verkeerde woordkeuze en niet zo bedoeld.  My bad!  ;)

Quote from: buckler on August  4, 2022, 12:34:50
Sorry Vik maar ik denk toch dat je je wat beter in moet lezen.
Ik schrijf alleen wat ik lees en ik lees absoluut niet wat jij nu zegt.
Maar inderdaad ze zullen allebei zeer goed zijn en een beetje concurentie is best goed en zorgt dat straks de andere weer voorloopt en het tegenligende merk weer aan de bak moet. Worden we op de lange termijn allemaal beter van lijkt mij.

En niet echt passend? Kom op zeg we zitten niet meer op de kleuterschool he ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

J.A.F._Doorhof

#1294
En als we toch bezig zijn.
Zullen we niet al projectoren veroordelen op paneel degradatie als ze nog niet eens uitgeleverd zijn aan klanten?
Vind dat echt jammer.

PS
Die opmerking werd in een ander topic geplaatst.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

buckler

#1295
Quote from: vik on August  5, 2022, 08:02:50
Point taken dat "niet passend" vinden komt een beetje vreemd en kinderachtig over helemaal mee eens verkeerde woordkeuze en niet zo bedoeld.  My bad!  ;)
No worries Viktor, vond het al netjes dat je me via de app hierover benaderde en dat je zelf vond dat het zo stond alsof ik 'in het strafbankje' zat... haha lol.
Geen probleem en iedereen heeft recht op zijn mening, sterker nog spraken meer mensen zich maar uit.
Ennnnn ik ben niet van suiker he. ;)


Quote from: J.A.F._Doorhof on August  5, 2022, 10:14:33
En als we toch bezig zijn.
Zullen we niet al projectoren veroordelen op paneel degradatie als ze nog niet eens uitgeleverd zijn aan klanten?
Vind dat echt jammer.


Klopt en mee eens maar je haalt het nu zelf aan Frank en niemand begon hierover in dit JVC topic.
Ondanks dat de nieuwe Sony's een mooi product is (en om eerlijk te zijn ook ik heb even naar de 7000 gekeken , en heb dat overgens ook naar de Lumagen gedaan welk ik ook een pracht product vind hoor) kan je niet er zomaar even overheen stappen dat dat paneel degradatie bij de Sony's tot nu toe een enorm probleem is. Persoonlijk zou ik graag eerst willen weten of dat nu op is gelost voordat ik €15000 aftikt.
Verder prachtig spul hoor, en eerlijk is eerlijk ook JVC is niet perfect... 95% van de units hebben last van bright corners en a 5% niet dus het kan wel denk ik dan. Ook dat is gewoon niet goed genoeg vind ik. En de ene unit is weer scherper dan de andere unit, hoe zit dat dan? En om er nog maar een te noemen hebben sommige units weer last dat ze een enorme bak herrie maken zodra de 8k e-shift zijn werk doet. Tja?
Kortom er is geen een projector perfect maar dat paneel degradatie bij de Sony's is natuurlijk wel een 'biggie' lijkt mij.
Al zie je het niet eens als het geleidelijk gaat denk ik dan ook weer... maar de nieuwe Sony's veroordelen doet niemand toch? Athans nog niet. Nogmaals jij haalde het aan, niet wij. Zelfs anti Sony en pro JVC liefhebber Reza is er nog steeds stil over  :-X
Ps, dit is een grapje he voordat ik afgemaakt word  ;D
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

J.A.F._Doorhof

Dan was het misschien in een ander topic maar ik denk dat mensen zich echt moeten realiseren dat resultaten uit het verleden geen belofte zijn voor de toekomst.

Met de oudere generaties (rond de hw55) was dit een probleem. Met de nieuwe units kan ik er niets van zien. En we hebben er best veel terug voor hercalibraties.

Natuurlijk verloopt elk paneel. Ook Epson en JVC. Maar er word soms gedaan alsof na een half jaar een paneel licht grijs is ;) en dat is gewoon niet zo.

We hebben de afgelopen 10 jaar om en om Sony en JVC gehad
Vind beide super mooi. Geen kwaad woord over beide
Maar door de jaren heen zie je wel dezelfde dingen terug komen.

JVC diep zwart maar minder details in het donkerste
Sony geniale scherpte bij bewegingen en scaling

Lasers rustiger beeld.

Verder, laten we gewoon eerlijk zijn ontlopen die machines elkaar op het gemiddelde bar weinig. Helemaal niet in een ruimte met lichte muren bv :)

Laten we gewoon eerst minimaal een tijdje wachten voor we conclusies trekken over degradatie. De units zijn nog niet eens bij klanten over het algemeen :)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

buckler

Quote from: J.A.F._Doorhof on August  5, 2022, 14:05:30
Dan was het misschien in een ander topic maar ik denk dat mensen zich echt moeten realiseren dat resultaten uit het verleden geen belofte zijn voor de toekomst.

Met de oudere generaties (rond de hw55) was dit een probleem. Met de nieuwe units kan ik er niets van zien. En we hebben er best veel terug voor hercalibraties.

Natuurlijk verloopt elk paneel. Ook Epson en JVC. Maar er word soms gedaan alsof na een half jaar een paneel licht grijs is ;) en dat is gewoon niet zo.

We hebben de afgelopen 10 jaar om en om Sony en JVC gehad
Vind beide super mooi. Geen kwaad woord over beide
Maar door de jaren heen zie je wel dezelfde dingen terug komen.

JVC diep zwart maar minder details in het donkerste
Sony geniale scherpte bij bewegingen en scaling

Lasers rustiger beeld.

Verder, laten we gewoon eerlijk zijn ontlopen die machines elkaar op het gemiddelde bar weinig. Helemaal niet in een ruimte met lichte muren bv :)

Laten we gewoon eerst minimaal een tijdje wachten voor we conclusies trekken over degradatie. De units zijn nog niet eens bij klanten over het algemeen :)

Niet helemaal mee eens dat het na de hw55 geen issue meer is maar mee eens dat het hier niet de plaats is en dat we eerst maar eens moeten wachten of het met de huidige 5000/7000 uberhaupt ook het geval is.
Verder helemaal gelijk en akkoord.
Sorry en terug 'on-topic' aub ;)
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

J.A.F._Doorhof

Het liep iets door inderdaad
Maar van de lasers hebben wij het nog niet gezien. En ook de laatste lamp generaties heb ik het nog niet echt gezien.

Maar tijd zal het leren.
En als het een probleem is of word dan zal ik dat zeker melden.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"