Breaking news JVC introduceert laser projectoren en nieuwe NP5

Started by vik, August 7, 2020, 07:18:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kjelt

Ik zou juist verwachten dat de eshift negatief zou zijn voor gaming vanwege de extra processing.
De gaming modes op projectoren zetten toch juist alle processing uit ?

buckler

Prima dan mannen  ;D

@Theo
Hier antwoord Kris er op:
markmon1 said:
I don't think its processing or LL etc. I use LL on desktop where I check focus. You definitely need eshift off to focus a pixel grid. My convergence is outstanding. No adjustments. Really I'm happy with my sample. Just noting that the focus is not ahead of what I'd expect out of an NZ7 or NZ8. My NX5 has perfect corner to corner focus uniformity.

The desktop text is super readable. Also, I'm not convinced that another day of room acclimation won't make a difference. It always takes these devices 2 days. I have to refocus again on day 2.
I am getting to the point of thinking this is chip related and not light engine/lens. I think the overall sharpness is controlled by the design of this D-ILA chip. I know that it has a different pixel fill than the chip in the 4500, which would also explain why you can make out the pixels in the 4500 vs the NX/NZ line, especially if pixel fill is increased. I am trying to get some feedback from one of the engineers at JVC about this, but everything I'm seeing points to the actual D-ILA chip.


https://www.avsforum.com/threads/2021-jvc-new-projectors-annouced-laser-8k-shift-nz7-rs2100-nz8-rs3100-nz9-rs4100.3215792/page-457
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

reza

#1177
Quote from: vik on January 16, 2022, 16:49:39

Ajakkes

Eeuuhh, nee Feyenoord :tounge2:


Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

Quote from: Kjelt on January 16, 2022, 17:46:50
Dan wil je toch echt naar een Sony toe  :devil:

Motion is zeker misschien nog iets beter op een Sony, maar zoals te zien is in de shootout van Youthman, kiest bijna iedereen voor blacklevels en dan blijft er toch maar 1 over :tounge2:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Kjelt


buckler

#1180
Quote from: reza on January 16, 2022, 18:29:01
Motion is zeker misschien nog iets beter op een Sony, maar zoals te zien is in de shootout van Youthman, kiest bijna iedereen voor blacklevels en dan blijft er toch maar 1 over :tounge2:

Nou, ik denk toch wel dat JVC met de nieuwe NZ serie het gat gedicht heeft met Sony wat betreft de motion hoor...
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Christoffeldg

Quote from: vik on January 16, 2022, 17:50:20
Ik kan je daar helaas niet in adviseren. Maar als je blij bent met de 760 (en terecht) zou je kunnen denken aan een externe processor zoals ik eerder heb aangehaald maar dat zal denk ik niet voldoende zijn voor een fanatieke gamer. Als je zou moeten kiezen tussen de NZ7 en NZ8 zou mijn keuze snel zijn gemaakt dan heeft de NZ8 duidelijk een voordeel t.o.v. de NZ7. De E-shift is toch wel een verbetering en ook punten in het optische pad die zijn verbeterd die ik eerder heb aangehaald.

Avs daar zit je op en daar zal ongetwijfeld genoeg worden gedeeld met betrekking tot gaming.

Waar haal je die punten aan? Over NZ8? Ik heb die post niet goed gelezen dan. Want ik vind weinig info terug over NZ7 vs NZ8
Video: Sony VPL-HW790ES, Elite screen Aeon 135" Cinewhite,
Speakers: Bowers and Wilkins 802 D3 front, JBL 580 rear
Amplifiers: Lyngdorf stereo TDAI 2170, Lyngdorf SDA 2400, Denon 4300H Home Theatre
Equipment: PC/PS5/Xbox Series X/Switch

Teejoo

Quote from: Christoffeldg on January 16, 2022, 19:01:19
Waar haal je die punten aan? Over NZ8? Ik heb die post niet goed gelezen dan. Want ik vind weinig info terug over NZ7 vs NZ8
Ik zei het hierboven al: de NZ7 is in feite de NX serie met laser en nieuw HDMI bord.

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

home@the movies

Quote from: reza on January 16, 2022, 16:15:39
:D

Viktor/Werner, vallen nu wel van hun stoel indd ^^

Niet echt hoor, ik ben helemaal niet tegen een verbeterde motion, alleen moet hij wel gewoon erg goed zijn, bij het minste artefact dat ik zie ga ik overstag en schakel ik alles uit.
Ik ben echt wel een fan van 60 frames als het op de juiste manier en met de juiste content wordt gebruikt, bij Billy Lyn bvb klopte het voor mij voor geen meter met het verhaal, totaal geen toegevoegde waarde  (los van het feit dat het tech nisch wel knap is) Bij Gemini man daarentegen ben ik wel voorstander, gewoon omdat het een heel ander verhaal en film is, veel snelle actie en een verhaal dat wel wat "andere zaken" kan verdragen.
Ik denk bvb niet dat ik The Godfather in 60 frames zou willen zien, maar met een goede motion op standje laag, zonder enige vorm van artefacts, Count me in  ;) ;D

riwi

Quote from: Teejoo on January 16, 2022, 19:13:57
Ik zei het hierboven al: de NZ7 is in feite de NX serie met laser en nieuw HDMI bord.
En e-shift dan nog erbij. Dat hebben de N5 en N7 niet.

Christoffeldg

Keuze tussen NZ7 en NZ8 vind ik wel erg lastig. Ik heb geen echte dark room dus aan het extra contrast ga ik niet veel hebben, maar de NZ7 zal 8k niet helemaal goed kunnen weergeven.
Video: Sony VPL-HW790ES, Elite screen Aeon 135" Cinewhite,
Speakers: Bowers and Wilkins 802 D3 front, JBL 580 rear
Amplifiers: Lyngdorf stereo TDAI 2170, Lyngdorf SDA 2400, Denon 4300H Home Theatre
Equipment: PC/PS5/Xbox Series X/Switch

Teejoo

Quote from: riwi on January 17, 2022, 16:04:27
En e-shift dan nog erbij. Dat hebben de N5 en N7 niet.
Idd, de e-shift uit de NX9

buckler

Quote from: Christoffeldg on January 17, 2022, 16:38:35
Keuze tussen NZ7 en NZ8 vind ik wel erg lastig. Ik heb geen echte dark room dus aan het extra contrast ga ik niet veel hebben, maar de NZ7 zal 8k niet helemaal goed kunnen weergeven.

Is moeilijk... snap ik volkomen... en ik ga er ff van uit dat je bij laser wilt blijven?.
Maar als ik in jou schoenen stond ging ik meer voor een upgrade ipv min of meer een side grade. Of ga ik nu wat te kort door de bocht?
Persoonlijk zou ik voor de NZ8 gaan als vervanger van je (mooie) VW790.
En als je de 8 te veel geld vind zou ik denk ik gewoon bij de 790 blijven en er een mooie video processor voor nemen (of mooi masking screen...)
Maargoed dat ben ik he.

JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

searcher

Interessante ontwikkelingen ,zal een aardige duit kosten.



Teejoo


Bennie

JVC NZ8 - Projecta HD progressive 2.80m 2.40:1 - Panasonic 9004 - Jungson AV 1000D - Doumois reference 1 - Svs SB4000

Akosoft


Teejoo

Quote from: Akosoft on February  2, 2022, 15:35:16
Gatver wat slecht. 3 minpunten....  :P
Ik ben het er wel mee eens. Ik heb de laserdimming nu toch eens uitgeschakeld omdat ik vond dat hij het te snel wat donkerder maakt. En dan valt het op hoe veel het contrast verbeterd is van de NZ8.

Kjelt

Quote from: Bennie on February  2, 2022, 14:43:22
Zie hier een mooie review van de NZ8:
https://www.avforums.com/reviews/jvc-dla-nz8-4k-laser-projector-review.19508
Hoe kun je met 10+ punten en 3 - punten een 10 van 10 punten geven ?
Wat moet een NZ9 of Christie dan wel niet krijgen een 11 ?  :tounge2:
Het is al ongeloofwaardig voordat ik een letter heb gelezen  :D

Bennie

Quote from: Kjelt on February  2, 2022, 16:51:41
Hoe kun je met 10+ punten en 3 - punten een 10 van 10 punten geven ?
Wat moet een NZ9 of Christie dan wel niet krijgen een 11 ?  :tounge2:
Het is al ongeloofwaardig voordat ik een letter heb gelezen  :D

Haha ik hoor wat je zegt echter denk ik dat je de minpunten minder zwaar moet wegen in deze. Dat ie duur is dat weten we, maar tegelijkertijd heeft de NZ8 puur qua specs (prijs/kwaliteit) op dit moment geen competitie dus hoe eerlijk is dit minpunt? Dat de JVC's groot en zwaar zijn weten we ook. Dat is de NX serie ook al! Dus wederom hoe zwaar weeg je dit minpunt? ;)
Het enige punt wat overeind blijft is de laser dimming. Dat heb ik zelf nog niet mogen ervaren, dus kan er niks zinnigs over zeggen. Waar je denk ik sowieso een punt hebt is dat het cijfer 10 überhaupt discutabel is. Want een 10 staat voor perfectie. En wat is nu perfect? Er valt altijd wel iets te verbeteren! In ieder geval leuk dat nu de eerste echte reviews binnen komen. Hopelijk ook hier op het forum gauw meer!
JVC NZ8 - Projecta HD progressive 2.80m 2.40:1 - Panasonic 9004 - Jungson AV 1000D - Doumois reference 1 - Svs SB4000

buckler

Ik vind de laser dimming op mode 1 toch echt wel goed werken en absoluut een meerwaarde tov hem uit zetten...
Ik heb hem heel even uit gehad maar kwam daar vrij snel van terug, vond dat toch zeker minder mooi.
En ja die 10 lijkt belachelijk maar als ik zie hoe een enorme stap het is tov mijn oude NX9 dan begrijp ik dat cijfer wel hoor hoe maf het ook over mag komen.
Ik vond het zelfs zo'n grote stap voorwaarts dat ik bijna een week heb moeten wennen aan het beeld wat hij projecteerde, ik schrok er bijna van  :blush:
Voor mij ondertussen wel duidelijk dat deze heel wat jaartjes mag blijven hangen
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

reza

#1197
Vergeet niet dat Wicher van de "andere partij" is :tounge:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

riwi

Heeft iemand met de NZ serie al eens getest hoe lang de hdmi sync nou duurt?
Dwz start een file/film waarna de sync komt. Dan kijken als er beeld is waar de teller op staat.

Met de X5000 was dat ong. 17 seconden. Met  de N5 is dat ong. 12 seconden. Als er HDR bij komt iets langer volgens mij. Ik lees verschillende berichten over de NZ serie. De een zegt veel sneller, de ander zegt, niet veel verbeterd.
Dit is ook een van de punten waarop een Sony gewoon veel beter presteert. dwz binnen 2 - 4 seconden volgens mij.

En de wijziging van zoom naar native mode met de lens memory recall? Met de N5 duurt dat eeuwig  ;D Ik meet 17 seconden (net gemeten).

Kjelt

Quote from: reza on February  2, 2022, 21:56:25
Vergeet niet dat Wicher van de "andere partij" is :tounge:
Nee die kan nog
1) rekenen en
2) redeneren en zien wanneer iets "krom" is.

1) tel de scores op en deel door het aantal scores en je komt op een 9.5 geen 10
2) Als je voor kleurechtheid een 9 geeft en voor de greyscale een 9 hoe kun je dan ooit van je lang zal je leven een 10 voor de 2D picture quality geven?  :crazy:

Maar een mooie projector dat is het  ;)