Verschil in beeldkwaliteit tussen rip en originele disk

Started by sandervg, August 6, 2020, 16:40:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sion

Quote from: papaleo on August 10, 2020, 10:10:06
Ten eerste...maak jij dit voor mij uit?
Ten tweede hoef ik aan jouw geen verantwoording af te leggen...van wat ik doe en op welke manier.

@Papaleo, als je de vergelijking maakt met een bakker: wat jij zegt is ik ga de winkel in, ik ga proeven van alle taartjes die er zijn en ik wil alleen betalen voor de taarten die ik lekker vind.

Dus Raphie heeft wel degelijk een punt dat je redenatie een beetje krom is. Niet echt een reden om ze boos te worden als je nu doet toch?

Je mag ook lekker zelf weten wat en hoe je het doet, maar het mag ook benoemd worden dat het illegaal is. Het feit dat wij het hier op het forum allemaal de normaalste zaak van de wereld lijken te vinden, dát is zorgwekkend.

Het weg moffelen onder het mom van 'dit is een technische discussie' is gewoon krom.
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

sion

Quote from: Jack_D on August 10, 2020, 12:18:57
Maar voor beeld heb je een stuk minder opties, das meestal een streaming abo. Digitaal een 4k UHD film legaal kopen voor op je NAS gaat moeilijk worden.

Als ik naar mijn eigen collectie kijk (ongeveer 500 films) en die zouden in 4K allemaal rond de 100GB in beslag nemen, dan zou ik dus een nas van 50TB nodig hebben. Dan vraag ik me af of het nog wel zo goedkoop is (heb geen idee, heb de prijzen van HD's al lang niet meer in de gaten gehouden).

En als je dan perse van SSD wil afspelen dan moet je de video steeds bufferen of overzetten van HDD naar SSD.

Bovendien speelt dan weer het feit welke invloed het (bekabeld) netwerk heeft op de speler, netwerk-glitches, wel of niet goed doorkomen van packages, etc. Dus zo superieur is het volgens mij allemaal niet.

Bovendien is er toch de Apple TV store? Die heeft ook 4K. dus geen reden meer om te leechen. En de Google Play store heeft ook 4K films.
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

buckler

Mannen laat nou iedereen het voor zichzelf uitzoeken hoe hij het doet en de voorkeur aangeeft, moet iedereen voor zichzelf weten en zeker geen woorden over te maken.
Maar buiten deze hele discussie over wat beter is of net zo goed houden jullie wel even rekening dat (weet ik uit zeer betrouwbare bron) dat brein hier ook leest... en zelfs Amsterdam films hier checkt.
Dus of het nou verstandig is om hier je hele collectie en waar je je fims vandaan haalt of dat je een pay server heb uit de doeken te doen?
Ik heb dit al eens eerder aangegeven bij het 'ik kijk vanavond in mijn eigen HT' draadje toen voorgesteld werd om te vermelden waar je de bekeken film vandaan haalt en welke versie het was etc etc
Sorry, is goed bedoelt dit... :blush:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Koei

Quote from: sion on August 10, 2020, 01:57:40


Ik zeg kappen met dat leech gedrag en betaal gewoon fatsoenlijk voor de films die je kijkt. Beetje lopen opscheppen hier op het forum over hoe goed je set is, maar te zuinig zijn om te zorgen dat die 1.000-en mensen die aan de film hebben gewerkt netjes betaald worden voor hun werk. Betaal gewoon netjes die 20-30 euro voor een schijfje.
Dat veranderd de vraag nog niet, want het is gewoon een stuk gemakkelijker om je eigen Blu-ray te remuxen en op je NAS te plaatsen dan de gehele disk zelf. Geen gezeik met menu's, geen gezeik met warnings die je niet kan skippen, en GB's aan ruimte besparing.


Dus dan blijft de oorspronkelijke vraag nog staan: zie ik verschil in kwaliteit? En het antwoord daarop is dus nee, want het is identiek.



"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

Quote from: reza on August 10, 2020, 14:41:50
Ik koop alles :thumbs-up:
:clapping:
En als ze (Brein) het niet willen geloven komen ze maar kijken.... :angel: :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Raphie

JBL PRX Power!

sandervg

#83
Quote from: sion on August 10, 2020, 12:29:04
Als ik naar mijn eigen collectie kijk (ongeveer 500 films) en die zouden in 4K allemaal rond de 100GB in beslag nemen, dan zou ik dus een nas van 50TB nodig hebben. Dan vraag ik me af of het nog wel zo goedkoop is (heb geen idee, heb de prijzen van HD's al lang niet meer in de gaten gehouden).
Vond ik wel een leuke berekening:

Zelf downloaden:
5x 10 TB WD Red = 1500 euro
1x 5 bay Synology NAS = 500 euro
Totaal: 2.000 euro (excl. jaarlijkse kosten voor een nieuwserver en boetes van brein vanwege het downloaden ;-))

Schijfjes kopen:
500 x 30 euro per film = 15.000 euro
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

sion

Hmmm scheelt toch meer dan ik dacht ... maar ik geloof nooit dat ik er echt zoveel geld aan heb uitgegeven. Ik denk gemiddeld 10 euro per film, dus EUR 5.000 zit meer in de buurt. Maar dan nog ...

Ik miste het niet eens  :popcorn:
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

Zymotic

En de discs vertegenwoordigen nu ook nog iets van waarde.

Kjelt

Quote from: Zymotic on August 10, 2020, 19:25:15
En de discs vertegenwoordigen nu ook nog iets van waarde.
Mjah ik heb voor twee meter laserdiscs van aanschaf rond de 5000 gulden toch altijd nog 100 euro gevangen  :(

Zymotic

Quote from: Kjelt on August 10, 2020, 19:29:34
Mjah ik heb voor twee meter laserdiscs van aanschaf rond de 5000 gulden toch altijd nog 100 euro gevangen  :(

"iets" is een ruim begrip  ;D

Teejoo

Quote from: sandervg on August 10, 2020, 18:45:33
Vond ik wel een leuke berekening:

Zelf downloaden:
5x 10 TB WD Red = 1500 euro
1x 5 bay Synology NAS = 500 euro
Totaal: 2.000 euro (excl. jaarlijkse kosten voor een nieuwserver en boetes van brein vanwege het downloaden ;-))

Schijfjes kopen:
500 x 30 euro per film = 15.000 euro
Ik heb er ook echt over zitten nadenken om mijn collectie te rippen, maar dat zelf rippen is toch ook nog niet zo simpel omdat het alleen met bepaalde drives werkt en idd een flinke opslag vergt (x2) aangezien je uiteraard ook nog een backup wilt hebben. En dan gaat het over inmiddels bijna 1300 films

sion

Quote from: Kjelt on August 10, 2020, 19:29:34
Mjah ik heb voor twee meter laserdiscs van aanschaf rond de 5000 gulden toch altijd nog 100 euro gevangen  :(

Maar bluray is wel iets meer ingeburgerd dan Laserdisc . Dat was best wel een niche markt destijds. Kan een voordeel zijn maar ook een nadeel . Soms krijg je 1 a 2 euro voor een bluray maar iets wat populair is en out-of-print kan je soms nog gewoon 20 voor krijgen. Maar is meer uitzondering dan regel.

Maar het is waar een bluray collectie heeft wel iets van restwaarde.
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

Koei

Quote from: sandervg on August 10, 2020, 18:45:33
Vond ik wel een leuke berekening:

Zelf downloaden:
5x 10 TB WD Red = 1500 euro
1x 5 bay Synology NAS = 500 euro
Totaal: 2.000 euro (excl. jaarlijkse kosten voor een nieuwserver en boetes van brein vanwege het downloaden ;-))

Schijfjes kopen:
500 x 30 euro per film = 15.000 euro

Je vergeet de tijd mee te rekenen die het kost alle waarschuwingen e.d. te bekijken bij een originele disc (niet serieus bedoeld, aangezien je ook moet rippen/downloaden). Eigenlijk bezopen dat als je betaalt hebt de film nog steeds niet direct begint. Stel je eens voor dat je een CD zou hebben waarbij het een paar minuten duurt voordat hij begint met spelen....
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

Tabcam

Quote from: sandervg on August 10, 2020, 18:45:33
Vond ik wel een leuke berekening:

Zelf downloaden:
5x 10 TB WD Red = 1500 euro
1x 5 bay Synology NAS = 500 euro
Totaal: 2.000 euro (excl. jaarlijkse kosten voor een nieuwserver en boetes van brein vanwege het downloaden ;-))

Schijfjes kopen:
500 x 30 euro per film = 15.000 euro
Welke zaken maken het veel goedkoper? Een jaartje wachten met Bluray kopen, tweedehandsschijfjes kopen,  schijfjes doorverkopen, denk dat je al snel op ergens tussen de 10 en 30 procent van dat bedrag zit en dan zit je weer erg vergelijkbaar.

Ik denk niet dat je het zo moet vergelijken. Er zit ook een comfortaspect in en dat is waarom streamen, ondanks het duidelijke kwaliteitsverlies!!!, nog steeds populairder wordt.

Oorspronkelijke aanname was is er verschil tussen originele disc en streamen van dezelfde data. Dat is hetzelfde als is er verschil tussen CD en FLAC afspelen van een netwerkschijf. Daar hangt het ook van de gebruikte hardware af en hoe die elkaar beïnvloeden. Ik gok dat verschillen erg moeilijk vast te stellen zullen zijn, zeker in een blinde ABX-test.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

denoontje

Vergeet ook software niet in deze. Minimplayer klinkt net wat lekkerder dan synology mediaplayer.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

reza

Ik koop alles.



#breinleestmee#
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

buckler

JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

Quote from: reza on August 11, 2020, 20:52:26
Ik koop alles.



#breinleestmee#
En je speelt ze af op je Panasonic speler!....oh wacht  :D

reza

De speler komt ASAP weer terug in mijn ht (echt waar).
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Quote from: reza on August 12, 2020, 12:54:23
De speler komt ASAP weer terug in mijn ht (echt waar).
:D Je begrijpt dat we dan een foto willen zien met een actuele krant ernaast!😂😂

reza

 :blink:

Het is omdat het zo ontzettend lastig is om hier foto's te plaatsen op het forum, althans voor mij.
Anders had ik het zeker gedaan.
Maar je gelooft me toch wel op mijn bruine
Blauwe ogen :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Kjelt

Tuurljk, wil je dan ook je uhd schijfjes die je aan mij verkocht hebt weer terugkopen ?  :D