Bedenktijd abonnement Ziggo direct na email!

Started by millon, August 6, 2020, 15:12:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

millon

Klopt het dat je bedenktijd bij een abonnement direct ingaat na de bevestigingsmail van de provider?

Ik heb veel problemen en leugens van Ziggo dus dacht er binnen 14dagen na levering nog vanaf te kunnen.
Maar ze houden mij nu aan mijn contract omdat ik 20dagen te laat ben!

Die bedenktijd is er toch om de koper te beschermen tegen slechte producten?
Maar zo heeft het geen enkele zin. Ik heb het nog niet kunnen testen binnen die 14dagen na bevestiging per mail.

Wat heb ik een spijt zeg :unhappy:

Zymotic

#1
14 dagen na levering geldt voor producten. Bij diensten en abonnement geldt 14 dagen na het afsluiten van de overeenkomst.

MaxxMark

Ik kan me voorstellen dat het met diensten iets anders in elkaar steekt. Maar tegelijkertijd kan ik me ook niet voorstellen dat het in gaat op het moment dat je de 'afspraak' maakt ipv wanneer de dienst start.

Als het gaat om het afnemen van bijv een internetverbinding, lijkt het me dat de bedenktijd ingaat vanaf het moment dat je internetverbinding werkt (ongeacht of je er gebruik van maakt of niet)
Als je een aanvullende abonnement neemt (verhoging van snelheid, of een aanvullend TV pakket) lijkt het me dat het ingaat vanaf het moment dat dat beschikbaar is gesteld (niet wanneer je het voor het eerst gebruikt).

Persoonlijk weinig problemen met Ziggo (sterker, ik ben er behoorlijk blij mee, maar dat zegt natuurlijk niets over jouw situatie). Ook zijn ze, bij mij in ieder geval, behoorlijk schappelijk geweest met probleemsituaties.


Je zou eigenlijk in de voorwaarden moeten duiken om te zien wat er exact van toepassing is. Om wat voor abonnement gaat het?
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Zymotic

Ziggo:

Voorwaarden
QuoteHeldere afspraken. Daar houden we van.
Op je overeenkomst met Ziggo zijn onze algemene voorwaarden van toepassing. En soms wat meer specifieke voorwaarden, bijvoorbeeld bij een speciale actie. We hebben ze eenvoudig, kort en duidelijk gehouden. Wel zo fijn.

In het kort
-Om een dienst af te nemen heb je Kabel TV nodig.
-Je sluit altijd een abonnement af voor onbepaalde tijd. En kunt maandelijks opzeggen.
-Soms geldt er een minimum looptijd, bijvoorbeeld bij een actie met korting.
-Extra zenders zijn maandelijks opzegbaar.
-We kunnen je aanvraag afwijzen, bijvoorbeeld als je facturen nog niet betaald hebt.
-Na acceptatie van je aanvraag heb je 14 kalenderdagen bedenktijd.

De vraag is of je hier mee vandoen hebt: Soms geldt er een minimum looptijd, bijvoorbeeld bij een actie met korting. Anders kan je meteen weer opzeggen en zit je er maar een maand aan vast.

i2Paq

Quote from: Zymotic on August  6, 2020, 15:49:50
Ziggo:

Voorwaarden
De vraag is of je hier mee vandoen hebt: Soms geldt er een minimum looptijd, bijvoorbeeld bij een actie met korting. Anders kan je meteen weer opzeggen en zit je er maar een maand aan vast.

Dat zou lekker wezen. Leveren ze de aansluiting pas na 3 weken werkend op ben je de sjaak.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Zymotic

Quote from: i2Paq on August  6, 2020, 15:54:38
Dat zou lekker wezen. Leveren ze de aansluiting pas na 3 weken werkend op ben je de sjaak.

Maar het is helaas wel zo.

Van de consuwijzer:

Abonnement op een dienst
Uw bedenktijd eindigt 14 dagen na de dag waarop u de overeenkomst sluit.
Voorbeeld: Op 9 maart gaat u aan de telefoon akkoord met een nieuw energiecontract van 550 euro. Op 10 maart bevestigt u de koop per e-mail. Bedenktijd: tot en met 24 maart.

i2Paq

Ik denk dat de rechter er gehakt van maakt.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Zymotic

Quote from: i2Paq on August  6, 2020, 16:31:22
Ik denk dat de rechter er gehakt van maakt.

Daar zijn wel wat gevallen over te vinden op het net, de vraag is alleen of je die route wilt bewandelen.

millon

Quote from: Zymotic on August  6, 2020, 16:34:10
Daar zijn wel wat gevallen over te vinden op het net, de vraag is alleen of je die route wilt bewandelen.

Ik sta in mijn gelijk.
Ziggo is ook aangesloten, maar leggen blijkbaar deze uitspraak naast zich neer.
Ze moeten binnen 14dagen na levering zonder reden het stopzetten.

https://www.degeschillencommissie.nl/uitspraak_van_maand/bedenktijd-gaat-na-ontvangst-goederen-in/

https://www.degeschillencommissie.nl/uitspraken/bedenktermijn-van-14-dagen-gaat-pas-lopen-nadat-de-consument-daadwerkelijk-van-de-diensten-van-de-ondernemer-gebruik-heeft-kunnen-maken/




Zymotic


millon

Na het bezoek van monteur 2 nog steeds matig beeld.
Hij wist het ook niet meer.

ik belde Ziggo om te annuleren omdat ze beloofd hadden dat ik na monteur2 kon annuleren als het nog niet werkte.

Zegt ze dat ik binnen de 14dagen vrijblijvende opzegging zit! Dus geen probleem.

Terwijl haar vorige collega beweerde dat ik veel te laat was met opzeggen omdat de bedenktijd na de bevestigingsmail ingaat.

Maar zij houd wel de levering van het systeem aan.

Dus uiteindelijk houden 3 van de 4 medewerkers levering systeem aan en 1 pipo de bevestigingsmail.



Inmiddels de annuleringsmail en SMS ontvangen.

Morgen de 3 dozen bij Postnl brengen.

Blij dat ik weg ben bij Ziggo.



Dankje voor jullie tips een adviezen.

  :clapping:

Zymotic


MaxxMark

Fijn dat de inderdaad hun service nog hebben weten waar te maken. Sowieso 2 monteurs gestuurd blijkbaar.  Dus aan de intentie ligt het blijkbaar niet.

Ik ben nog steeds benieuwd om wat voor abonnement het nou ging waar de problemen zo mee zijn. Want dat werd m.i. niet helemaal duidelijk.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com