Een REL Stadium II gebruiken in combinatie met een REL R-505 in een HT, kan dat?

Started by ProgRocker, August 4, 2020, 10:55:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ProgRocker

Ik heb in mijn luisterruimte een 9.1 surround opstelling waarbij ik momenteel een REL R-505 gebruik die ik zowel via Neutrik als .1/LFE heb aangesloten en ingeregeld met MCACC. Werkt heel goed, maar ik heb nu ook een REL Stadium II hier staan waar ik momenteel niets mee doe.

Kan ik het nu zo doen dat ik de ene REL gebruik als L en de andere als R, waarbij ik ook nog kan blijven profiteren van de .1/LFE informatie? Ik zou dan de subs aansluiten op mijn eindversterker met Neutrik L en R conform de schema's op de REL site, en een splitter gebruiken voor het .1/LFE signaal (want mijn AVR heeft maar 1 sub pre-out).

Wat zijn nu de tips en tricks en eventuele valkuilen van dit plan en wat zou ik moeten veranderen wil dit werken?

WillyP

Ervaar jij verschillen in karakter tussen beide subwoofers? Zelf heb ik de Stadium III gehad. In mijn herinnering had die een diep en vol laag maar trilde een beetje na. Oorspronkelijk was ik uit op de R-505. Volgens de tests was deze heel precies maar kon niet erg hard. Toen ik een demo exemplaar van de Stadium III kon aanschaffen tegen een scherpe prijs heb ik dat gedaan maar het was toch niet helemaal mijn ding.

Kortom, ik vraag me af of twee verschillend geaarde subwoofers wel goed zullen combineren.

WillyP

Ralf67

Gewoon testen, je hebt de Rel Stadium II toch al staan.

Gewoon het LFE splitsen .