Upgrade pack audioquest DBS systeem, ervaringen?

Started by Spijkie, August 2, 2020, 09:43:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Spijkie

Goedemorgen,

Zijn er mensen met ervaring van een audioquest dbs upgrade ? Er is een 2.0 versie ondertussen, ik wist niet van het bestaan maar ben er wel nieuwschierig naar.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

pieper

Wat elektrische dingen en wat dingen waar geluid uitkomt

Spijkie

Die was ik nog niet tegengekomen, thnx ! Gelijk ff kezen.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Rowdy

#3
Quote from: Spijkie on August  2, 2020, 20:26:17
Die was ik nog niet tegengekomen, thnx ! Gelijk ff kezen.

Gr Spijkie
Met wie?  ;D

Spijkie

Hahaha , niet eens gezien  :clapping:, helaas bedoelde ik saai lezen.

Ik kan er niet veel mee met die test, volgens mij is de uitkomst dat t niks doet en dat die uitkomst al van te voren vast stond als ik de reacties lees.

Als t niks toevoegd dan blijven de centjes op de bank.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

daffy

#5
De test klopt ook niet, volgens Audioquest werk dbs aan en uitzetten niet over een korte periode maar moet er minimaal iets van 2 weken tussen zitten om het dielectrum/isolatie te laten "ontladen"
het dbs systeem zou de kabel altijd in optimale conditie moeten houden en dat effect zou dus niet zomaar verdwenen zijn.

heb zelf ook audioquest bekabeling gehad in het verleden en heb zelf een subjectieve test gedaan met 2 x een columbia  bij 1 dbs losgekoppeld  en niet gebruikt dat verschil was na ongeveer een maand wel degelijk te horen, subtiel en subjectief maar de voorkeur ging iedere keer uit naar de werkende dbs.

Daffy ;)
Denon Pma & Dcd 2500ne, Monitor audio gold 200, Qed Genesis Silver Spiral bi-wire ls.kabel, Qed Reference Audio 40 interlink, Ps audio Quintet filter
En al best lang aan het inspelen.

Kerkhoffd

Anders gewoon AudioQuest of je dealer benaderen met de vraag of je vrijblijvend mag testen.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Spijkie

Dat is altijd een mogelijkheid bij mijn dealer , ben wel benieuwd eigenlijk.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

daffy

 Zo simpel is het vaak ook, ga naar een goede "hifiboer" met een redelijk kabel assortiment en laat i.i.g demonstreren dat er verschil zit tussen diverse soorten "goede" bekabeling.
Ben je daarna overtuigt dat er (wel degelijk behoorlijke  ;D ;) ) verschillen zijn  dan word het een zoektocht naar de voor jou optimale kabels in jouw set voor een "normale"prijs.
bij mij doet Qed bekabeling het in mijn huidige set naar mijn smaak beter dan de Audioquest bekabeling die ik hiervoor had tegen een fractie van de prijs.

daffy ;)

Denon Pma & Dcd 2500ne, Monitor audio gold 200, Qed Genesis Silver Spiral bi-wire ls.kabel, Qed Reference Audio 40 interlink, Ps audio Quintet filter
En al best lang aan het inspelen.

Spijkie

Ik denk dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest in mijn openingspost. Ik heb nu een usb kabel van AQ met het dbs systeem , AQ heeft nu een upgrade pack: de black en de Carbon . Ik was benieuwd of iemand hier al ervaring mee heeft , dus van bestaand dbs naar black of Carbon.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Kerkhoffd

Nieuwe Carbon DBS doet het hier prima. Lastig te vergelijken met de situatie voor en na. Ik heb mijn Diamond kabels opgestuurd naar AQ omdat ik ze anders getermineerd wilde hebben. Ik kreeg ze - met de complimenten van AQ NL - retour met de nieuwe Carbon DBS omdat de oude kabel achteraf bezien niet aan hun kwaliteitsstandaard voldeed. De afscherming van de oude kabel liet schijnbaar te wensen over. Deze operatie duurde echter een ruime week, dus ik heb ze nooit naast elkaar kunnen horen.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

scrutinizer

Quote from: Kerkhoffd on August  4, 2020, 14:41:28
Nieuwe Carbon DBS doet het hier prima. Lastig te vergelijken met de situatie voor en na. Ik heb mijn Diamond kabels opgestuurd naar AQ omdat ik ze anders getermineerd wilde hebben. Ik kreeg ze - met de complimenten van AQ NL - retour met de nieuwe Carbon DBS omdat de oude kabel achteraf bezien niet aan hun kwaliteitsstandaard voldeed. De afscherming van de oude kabel liet schijnbaar te wensen over. Deze operatie duurde echter een ruime week, dus ik heb ze nooit naast elkaar kunnen horen.
Op zijn minst bewondering waardig.....Geeft aan dat er nagedacht blijft worden.
Ze hadden deze update natuurlijk ook alleen voor nieuwe ontwerpen kunnen bewaren en deze te munt maken.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

. . .

#12
Allereerst excuses voor mijn 'necro-post' in een topic van bijna een jaar oud maar ik ben in de markt voor een set (vrij dure) Audioquest kabels en vroeg mij af hoe ik een echte Carbon/Black DBS kan onderscheiden van de Aliexpress exemplaren...zijn ze echt 100% identiek of is de afwerking verschillend? Ontbreken er bepaalde dingen op de CN versies?
Het is tegenwoordig echt drama met AQ kabels, namaak heeft tegenwoordig zelfs zilver coating zodat ze net zoals de originele over tijd gaan oxideren.

Xander32

Heb een ic en usb kabel met dat 2.0 systeem, geen idee wat het doet en of het hoorbaar is, maar de muziek klinkt iig prima 🎶
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Pjotr27

Quote from: WhySoSerious? on June 16, 2021, 00:57:11
Allereerst excuses voor mijn 'necro-post' in een topic van bijna een jaar oud maar ik ben in de markt voor een set (vrij dure) Audioquest kabels en vroeg mij af hoe ik een echte Carbon/Black DBS kan onderscheiden van de Aliexpress exemplaren...zijn ze echt 100% identiek of is de afwerking verschillend? Ontbreken er bepaalde dingen op de CN versies?
Het is tegenwoordig echt drama met AQ kabels, namaak heeft tegenwoordig zelfs zilver coating zodat ze net zoals de originele over tijd gaan oxideren.

Dat zal niet meevallen. Koop gewoon bij een officiële dealer. Geen risico, als er wat mee is heb je garantie.. Ik zou me niet snel laten verleiden tot het kopen elders, iets geld besparen en dan nep krijgen...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

. . .

Met de enorme marges van AQ is nieuw kopen niet te doen. Een interlink van ~5k nieuw kost tweedehands gemiddeld 1-1.5k. :nopompom:

Pjotr27

Quote from: WhySoSerious? on June 16, 2021, 08:06:40
Met de enorme marges van AQ is nieuw kopen niet te doen. Een interlink van ~5k nieuw kost tweedehands gemiddeld 1-1.5k. :nopompom:

Je kan toch ook soms bij officiële dealer tweedehands kopen? Ik zou voor zoveel geld geen risico nemen. Ik ga trouwens mijn Diamond kabel ook upgraden naar DBS2, wordt wel oktober pas,
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

. . .

#17
Een inruil setje bedoel je? Dat is ook een idee.

p.s
Ik heb de Diamond USB, af fabriek met de nieuwe pack. Als ik de foto's op Google moet geloven, dan heeft de nieuwe DBS black een groen LED'je en bij de Carbon is het ledje helder:
https://artsexcellence.com/media/catalog/product/cache/47dfed12af7715a982d8db58d81ec9e9/a/u/audioquest-black-carbon-dbs.jpg

Black is matzwart en Carbon lijkt eens soort van metallic te zijn. Bij mijn AQ Diamond zit de Carbon.

Kerkhoffd

Nope. Carbon heeft ook een groen ledje. Net even voor je gecheckt.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

. . .

Ze maken het wel erg verwarrend he  ;D Dan blijft er alleen de kleur en afwerking over - black lijkt matzwart en carbon is metallic zwart / antraciet.

Pjotr27

Quote from: WhySoSerious? on June 16, 2021, 08:56:19
Een inruil setje bedoel je? Dat is ook een idee.

p.s
Ik heb de Diamond USB, af fabriek met de nieuwe pack. Als ik de foto's op Google moet geloven, dan heeft de nieuwe DBS black een groen LED'je en bij de Carbon is het ledje helder:
https://artsexcellence.com/media/catalog/product/cache/47dfed12af7715a982d8db58d81ec9e9/a/u/audioquest-black-carbon-dbs.jpg

Black is matzwart en Carbon lijkt eens soort van metallic te zijn. Bij mijn AQ Diamond zit de Carbon.

Mijn AQ Diamond (5 jaar oud) heeft ook een groene LED...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Richi

#21
Quote from: WhySoSerious? on June 16, 2021, 00:57:11
Allereerst excuses voor mijn 'necro-post' in een topic van bijna een jaar oud maar ik ben in de markt voor een set (vrij dure) Audioquest kabels en vroeg mij af hoe ik een echte Carbon/Black DBS kan onderscheiden van de Aliexpress exemplaren...zijn ze echt 100% identiek of is de afwerking verschillend? Ontbreken er bepaalde dingen op de CN versies?
Het is tegenwoordig echt drama met AQ kabels, namaak heeft tegenwoordig zelfs zilver coating zodat ze net zoals de originele over tijd gaan oxideren.
Ik heb hier vrij veel over gelezen, omdat ik mijn AQ kabels liefst ook 2e hands koop. Het schijnt dat de DBS kastjes op de namaak kabels meer stof aantrekken en dat er een soort gum laagje op zit dat er snel vanaf gaat. Op mijn originele AQ kabels is dat niet het geval. Zowel op de interlinks als op de speakerkabels vertonen de DBS kastjes dit niet.

Volgens mij heb ik wel eens een website bezocht of een filmpje gezien waar de verschillen op werden getoond, maar die kan ik zo 1-2-3 niet meer vinden.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

. . .

#22
Lastig te zeggen of dat klopt, AQ had een soort van rubber coating dat plakkerig werd, ook op de originele kabels. Zelf meegemaakt met AQ Coffee USB - de pluggen waren erg plakkerig. De kabel was wel 100% origineel en met wat IPA waren de pluggen zo schoon te krijgen.

Van de oude, ovale 72V DBS packs hadden ze ook meerdere versies - oudste was hoogglans en had 4 ribben bij de onderkant:

opvolgers hadden inderdaad een soort van zachte coating op.

Wat ik gehoord heb over de interlinks van AQ is dat de echte 'rammelen' als je de kabel aantikt, omdat de geleiders los in PE buisjes zitten.

Op ali in China zijn de dbs packs €15 per set, dus die kunnen ook vervangen zijn. Ooit eentje gehad die open was gesprongen na een valpartij en er zit echt helemaal niets in, een printje met een SMD weerstandje en de knop. De 72V is direct aan de mantel gekoppeld (nooit, maar dan ook nooit aan de kabel rommelen terwijl de batterijen nog aangesloten zijn - het draadje en de mantel gaat verbranden als je ze per ongeluk kortsluit...vraag niet hoe ik het weet).