Author Topic: Advies gezocht, aanschaf eindtrap voor eenzame set NAD M12 en Vivid 1.5SE's  (Read 3016 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline tommi

Als hij denkt dat de M22 de beperkende factor is dan gaat een AHB2 of Purifi versterker ook niet voldoende zijn. Deze 3 versterkers leveren allemaal zat vermogen en hebben vervormingsproducten die buiten de gehoorgrens liggen. Als ik het verhaal van OP lees is hij vooral op zoek naar een versterker die warmte toevoegt. Dus een versterker die een bak vervorming toevoegt. Dan vallen high fidelity versterkers zoals de M22/AHB2/Purifi af, die doen namelijk alleen maar versterken zonder ruis en vervorming in het signaal te pompen.
Nou nou een ‘bak vervorming’ ben ik zeker niet naar op zoek maar een beetje meer fun en ‘joie de vivre’ mag wel. Je kunt iets wiskundig correct en perfect recht maken, maar dat betekent niet dat het dan ook per sé prettig is om naar te luisteren. Als het dan in de vorm van ‘ruis en vervorming’ moet, so be it


Sent from my iPhone using Tapatalk
Computers are useless....they only provide answers.
NAD Masters Series M12 BluOS - Nad Masters Series M22 - Ocos Triple - Audioquest Colorado XLR - Vivid Audio 1.5SE Rijksmuseum Blauw - Panasonic TXP50VT50 - Arcam AVR-390 - Classé CAV75mkII - Dynaudio Conctour SC Esotar2 - Dynaudio Contour Special 25 surrounds - Dune 4K Solo - Xbox One

Offline tommi

Misschien Plinius?
Ja staat ook op het lijstje idd, thx voor de tip
Maar voor nu ga ik eerst ‘ns serieus naar Ayre kijken, ook of dat financieel haalbaar is.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Computers are useless....they only provide answers.
NAD Masters Series M12 BluOS - Nad Masters Series M22 - Ocos Triple - Audioquest Colorado XLR - Vivid Audio 1.5SE Rijksmuseum Blauw - Panasonic TXP50VT50 - Arcam AVR-390 - Classé CAV75mkII - Dynaudio Conctour SC Esotar2 - Dynaudio Contour Special 25 surrounds - Dune 4K Solo - Xbox One

Offline Koei

Nou nou een ‘bak vervorming’ ben ik zeker niet naar op zoek maar een beetje meer fun en ‘joie de vivre’ mag wel. Je kunt iets wiskundig correct en perfect recht maken, maar dat betekent niet dat het dan ook per sé prettig is om naar te luisteren. Als het dan in de vorm van ‘ruis en vervorming’ moet, so be it


Sent from my iPhone using Tapatalk

Prima, maar ik zou overigens wel opletten dat je een versterker aanschaft die ook voldoende piekvermogen kan leveren. Je geeft aan dat je denkt dat de Passlabs overkill is qua vermogen. Maar de Passlabs die je noemt clipped bijvoorbeeld al iets boven de 100W bij 4 ohm. Dat is niet heel erg veel, en als je op hogere geluidsniveau wilt luisteren weet ik vrijwel zeker dat die versterker bij pieken zal clippen. Ik weet niet of je bij de NAD ook al tegen die limieten aanloopt, want die levert echt veel meer vermogen (400W@4ohm) dan de Passlabs bij minder vervorming.

Offline tommi

Prima, maar ik zou overigens wel opletten dat je een versterker aanschaft die ook voldoende piekvermogen kan leveren. Je geeft aan dat je denkt dat de Passlabs overkill is qua vermogen. Maar de Passlabs die je noemt clipped bijvoorbeeld al iets boven de 100W bij 4 ohm. Dat is niet heel erg veel, en als je op hogere geluidsniveau wilt luisteren weet ik vrijwel zeker dat die versterker bij pieken zal clippen. Ik weet niet of je bij de NAD ook al tegen die limieten aanloopt, want die levert echt veel meer vermogen (400W@4ohm) dan de Passlabs bij minder vervorming.
Zeker houd ik dit in de gaten, bedankt voor de tip. En nee met de NAD ben ik nooit aan de limiet gekomen van de apparatuur, het waren altijd m’n oren. Op het gebied van drive, slam en puur vermogen kwam ik met de M22 nooit iets te kort nee hahaha
Maar met compactere klasse A versterkers is het inderdaad een beetje uitproberen en luisteren wat er gebeurt. Helaas gaan grotere klasse A units zoveel stroom verbruiken en hitte produceren.
Maar alle info is bruikbaar en stukje bij beetje ga ik ‘ns een lijstje maken van wat ik in huis ga halen om te beluisteren.
Bedankt voor alle tips tot nu toe iedereen


Sent from my iPhone using Tapatalk
Computers are useless....they only provide answers.
NAD Masters Series M12 BluOS - Nad Masters Series M22 - Ocos Triple - Audioquest Colorado XLR - Vivid Audio 1.5SE Rijksmuseum Blauw - Panasonic TXP50VT50 - Arcam AVR-390 - Classé CAV75mkII - Dynaudio Conctour SC Esotar2 - Dynaudio Contour Special 25 surrounds - Dune 4K Solo - Xbox One

Offline Koei

Zeker houd ik dit in de gaten, bedankt voor de tip. En nee met de NAD ben ik nooit aan de limiet gekomen van de apparatuur, het waren altijd m’n oren. Op het gebied van drive, slam en puur vermogen kwam ik met de M22 nooit iets te kort nee hahaha
Maar met compactere klasse A versterkers is het inderdaad een beetje uitproberen en luisteren wat er gebeurt. Helaas gaan grotere klasse A units zoveel stroom verbruiken en hitte produceren.
Maar alle info is bruikbaar en stukje bij beetje ga ik ‘ns een lijstje maken van wat ik in huis ga halen om te beluisteren.
Bedankt voor alle tips tot nu toe iedereen


Sent from my iPhone using Tapatalk

Zou je aanraden om naar Krell te kijken in plaats van Pass Labs. Weet niet hoe het met de prijzen zit, maar Krell presteert over het algemeen wel een stuk beter. Aan de andere kan, als je wat meer kleuring aan je geluid wilt geven is de Pass Labs XA25 een optie, die voegt een lekkere bak vervorming warmte toe in de hogere frequenties (gemeten op 10W@8ohm, 20W@4ohm en 40W@2ohm).



Luister je nu naar de Pass ACA? Want dat is een typisch voorbeeld van een klasse A versterker die extreem veel vervorming heeft. Dat ding is voornamelijk bedoelt om te leren hoe je een versterker bouwt, en heeft 0 hifi aspiraties. 
« Last Edit: August 2, 2020, 23:01:15 by Koei »

Offline tommi

Zou je aanraden om naar Krell te kijken in plaats van Pass Labs. Weet niet hoe het met de prijzen zit, maar Krell presteert over het algemeen wel een stuk beter. Aan de andere kan, als je wat meer kleuring aan je geluid wilt geven is de Pass Labs XA25 een optie, die voegt een lekkere bak vervorming warmte toe in de hogere frequenties (gemeten op 10W@8ohm, 20W@4ohm en 40W@2ohm).

(Image removed from quote.)

Luister je nu naar de Pass ACA? Want dat is een typisch voorbeeld van een klasse A versterker die extreem veel vervorming heeft. Dat ding is voornamelijk bedoelt om te leren hoe je een versterker bouwt, en heeft 0 hifi aspiraties.
XA25 is een single ended eindtrap, de M12 is gebalanceerd dus geen optie wat mij betreft. Ik zou https://www.stereophile.com/content/pass-labs-xa305-power-amplifier-measurements eerder als kandidaat zien.
En ja nu de Pass ACA, klinkt op zich wel lekker maar heeft zo weinig puf dat ik erg voorzichtig ben met volumes, hij is onbeveiligd.
Ik zal ook ‘ns naar Krell kijken, bepaalde types die je zou kunnen aanbevelen? En een andere tip die ik kreeg, de Coda Continuum No.8 lijkt me ook interessant.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Computers are useless....they only provide answers.
NAD Masters Series M12 BluOS - Nad Masters Series M22 - Ocos Triple - Audioquest Colorado XLR - Vivid Audio 1.5SE Rijksmuseum Blauw - Panasonic TXP50VT50 - Arcam AVR-390 - Classé CAV75mkII - Dynaudio Conctour SC Esotar2 - Dynaudio Contour Special 25 surrounds - Dune 4K Solo - Xbox One

Offline Koei

XA25 is een single ended eindtrap, de M12 is gebalanceerd dus geen optie wat mij betreft. Ik zou https://www.stereophile.com/content/pass-labs-xa305-power-amplifier-measurements eerder als kandidaat zien.
En ja nu de Pass ACA, klinkt op zich wel lekker maar heeft zo weinig puf dat ik erg voorzichtig ben met volumes, hij is onbeveiligd.
Ik zal ook ‘ns naar Krell kijken, bepaalde types die je zou kunnen aanbevelen? En een andere tip die ik kreeg, de Coda Continuum No.8 lijkt me ook interessant.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ok, als je naar de Pass ACA luistert en dat bevalt dan gaat je voorkeur dus in ieder geval uit naar een versterker die echt heel veel vervorming toevoegt. Dan valt mij suggestie voor Krell in ieder geval af.

De Pass Labs die je voorstelt kan zeker interessant zijn, want die is ook verre van neutraal en zorgt voor een hoop vervorming in het hoog:


Ter vergelijking, de Pass ACA die je nu hebt produceert 0.3%THD+N bij 1W/8ohm en 0.9%THD+N bij 1W/4ohm. Vrijwel onafhankelijk van frequentie. Ding heeft ongeveer 8 bit aan vervormingsvrije ruimte bij 5W....

En je M22 doet het volgende:


De XA305 doet het in 8 ohm en zeker in 4 ohm bij de lagere frequenties beter, maar daarboven is de M22 een stuk beter qua vervorming. De M22 presteert beter vanaf 1.5kHz, en daaronder valt ook het gebied waar je gehoor het meest gevoelig is (2000-5000hz)

Mijn advies zou zijn om te kijken naar een buizenversterker die zoveel mogelijk vermogen kan leveren. Dan heb je veel vervorming, en hopelijk genoeg vermogen om clippen tegen te gaan.
« Last Edit: August 2, 2020, 23:32:34 by Koei »

Offline tommi

Ok, als je naar de Pass ACA luistert en dat bevalt dan gaat je voorkeur dus in ieder geval uit naar een versterker die echt heel veel vervorming toevoegt. Dan valt mij suggestie voor Krell in ieder geval af.

De Pass Labs die je voorstelt kan zeker interessant zijn, want die is ook verre van neutraal en zorgt voor een hoop vervorming in het hoog:
(Image removed from quote.)

Ter vergelijking, de Pass ACA die je nu hebt produceert 0.3%THD+N bij 1W/8ohm en 0.9%THD+N bij 1W/4ohm. Vrijwel onafhankelijk van frequentie. Ding heeft ongeveer 8 bit aan vervormingsvrije ruimte bij 5W....

En je M22 doet het volgende:
(Image removed from quote.)

De XA305 doet het in 8 ohm en zeker in 4 ohm bij de lagere frequenties beter, maar daarboven is de M22 een stuk beter qua vervorming. De M22 presteert beter vanaf 1.5kHz, en daaronder valt ook het gebied waar je gehoor het meest gevoelig is (2000-5000hz)

Mijn advies zou zijn om te kijken naar een buizenversterker die zoveel mogelijk vermogen kan leveren. Dan heb je veel vervorming, en hopelijk genoeg vermogen om clippen tegen te gaan.
Er is niets in te brengen tegen de meetwaarden uit de deze grafieken en natuurlijk is de ACA een stukje speelgoed. Hij speelt als eindtrapje voor de tv dat de Vivid’s in ieder geval kunnen blijven spelen voor wat Netflix en een beetje radio.
Maar toch is er meer dan deze vervormingsgrafiek, check bijvoorbeeld deze link van https://www.stereophile.com/content/tower-power-vivid-and-mola-mola
Met name de tweede alinea het stukje tekst ‘found to sound and test well in recent Stereophile reviews’. Dit is precies wat ik bedoel. Ik ben het niet met je eens dat  vervorming voor elke versterker hetzelfde doet of zorgt voor dezelfde klankkleur die je hoort. Als je om bij Stereophile te blijven, de review van de Pass XA60.5 mono’s leest, wordt de journalist superblij van die versterkers (behalve de hitte die ze produceren lol), een teken aan de wand dat er meer speelt dan dit soort grafieken. Maar goed, genoeg nu even hierover, tijd om naar bed te gaan :-).


Sent from my iPhone using Tapatalk
Computers are useless....they only provide answers.
NAD Masters Series M12 BluOS - Nad Masters Series M22 - Ocos Triple - Audioquest Colorado XLR - Vivid Audio 1.5SE Rijksmuseum Blauw - Panasonic TXP50VT50 - Arcam AVR-390 - Classé CAV75mkII - Dynaudio Conctour SC Esotar2 - Dynaudio Contour Special 25 surrounds - Dune 4K Solo - Xbox One

Offline tommi

Dubbele post, ik zag niet hoe ik ‘em weg moest halen
« Last Edit: August 2, 2020, 23:55:26 by tommi »
Computers are useless....they only provide answers.
NAD Masters Series M12 BluOS - Nad Masters Series M22 - Ocos Triple - Audioquest Colorado XLR - Vivid Audio 1.5SE Rijksmuseum Blauw - Panasonic TXP50VT50 - Arcam AVR-390 - Classé CAV75mkII - Dynaudio Conctour SC Esotar2 - Dynaudio Contour Special 25 surrounds - Dune 4K Solo - Xbox One

Offline Koei

Er is niets in te brengen tegen de meetwaarden uit de deze grafieken en natuurlijk is de ACA een stukje speelgoed. Hij speelt als eindtrapje voor de tv dat de Vivid’s in ieder geval kunnen blijven spelen voor wat Netflix en een beetje radio.
Maar toch is er meer dan deze vervormingsgrafiek, check bijvoorbeeld deze link van https://www.stereophile.com/content/tower-power-vivid-and-mola-mola
Met name de tweede alinea het stukje tekst ‘found to sound and test well in recent Stereophile reviews’. Dit is precies wat ik bedoel. Ik ben het niet met je eens dat  vervorming voor elke versterker hetzelfde doet of zorgt voor dezelfde klankkleur die je hoort. Als je om bij Stereophile te blijven, de review van de Pass XA60.5 mono’s leest, wordt de journalist superblij van die versterkers (behalve de hitte die ze produceren lol), een teken aan de wand dat er meer speelt dan dit soort grafieken. Maar goed, genoeg nu even hierover, tijd om naar bed te gaan :-).


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ik snap je punt hier niet? Die Mola Mola's zitten dichter bij je NAD dan ze bij Pass Labs zitten....niet zo gek aangezien de NAD en Mola Mola op dezelfde techniek gebaseerd zijn.

Offline tommi

Ik snap je punt hier niet? Die Mola Mola's zitten dichter bij je NAD dan ze bij Pass Labs zitten....niet zo gek aangezien de NAD en Mola Mola op dezelfde techniek gebaseerd zijn.
Wat ik bedoelde te zeggen is dat uit dit artikel blijkt dat goed meten geen garantie is voor goed klinken.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Computers are useless....they only provide answers.
NAD Masters Series M12 BluOS - Nad Masters Series M22 - Ocos Triple - Audioquest Colorado XLR - Vivid Audio 1.5SE Rijksmuseum Blauw - Panasonic TXP50VT50 - Arcam AVR-390 - Classé CAV75mkII - Dynaudio Conctour SC Esotar2 - Dynaudio Contour Special 25 surrounds - Dune 4K Solo - Xbox One

Offline TabCam

  • Highly esteemed member group
  • *******
  • Trade Count: (+1)
  • Posts: 4568
  • Total likes: 1021
  • Gender: Male
  • Keep Calm & Enjoy the Music
Wat ik bedoelde te zeggen is dat uit dit artikel blijkt dat goed meten geen garantie is voor goed klinken.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ik zie het in het artikel niet waar ze dat beschrijven. Een echte uitspraak over de Vivid 1.5's wordt niet gedaan, ook niet in het negatieve, en over Vivid Giya G3S/Mola Mola zijn ze erg enthousiast, een van de beste van de show :wacko:. Er wordt misschien wat geïmpliceerd, maar dan komt ANNA om de hoek kijken.
HT set: PAP Quintet Crystal10, Usher 718, Arcam 550, AudioPhonics HPA-S400ET, LG 950V, RPi + PiCorePlayer, NVidia Shield TV
Stereo set: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Chord Hugo, Laptop W10 - FooBar2000

Offline tommi

Ik zie het in het artikel niet waar ze dat beschrijven. Een echte uitspraak over de Vivid 1.5's wordt niet gedaan, ook niet in het negatieve, en over Vivid Giya G3S/Mola Mola zijn ze erg enthousiast, een van de beste van de show :wacko:. Er wordt misschien wat geïmpliceerd, maar dan komt ANNA om de hoek kijken.
Het ging me niet specifiek om de Vivid’s en de Mola’s maar om dit stukje tekst, maar wie weet lees ik er meer achter dan erachter zit..



Sent from my iPhone using Tapatalk
Computers are useless....they only provide answers.
NAD Masters Series M12 BluOS - Nad Masters Series M22 - Ocos Triple - Audioquest Colorado XLR - Vivid Audio 1.5SE Rijksmuseum Blauw - Panasonic TXP50VT50 - Arcam AVR-390 - Classé CAV75mkII - Dynaudio Conctour SC Esotar2 - Dynaudio Contour Special 25 surrounds - Dune 4K Solo - Xbox One

Offline TabCam

  • Highly esteemed member group
  • *******
  • Trade Count: (+1)
  • Posts: 4568
  • Total likes: 1021
  • Gender: Male
  • Keep Calm & Enjoy the Music
Ik denk dat er weinig goed metende klasse-d versterkers waren maar ik kan me natuurlijk vergissen. Het grappige is dat het best vaak wordt vermeld bij elke goed metende klasse-d versterker :P.
HT set: PAP Quintet Crystal10, Usher 718, Arcam 550, AudioPhonics HPA-S400ET, LG 950V, RPi + PiCorePlayer, NVidia Shield TV
Stereo set: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Chord Hugo, Laptop W10 - FooBar2000

Offline Koei

Het ging me niet specifiek om de Vivid’s en de Mola’s maar om dit stukje tekst, maar wie weet lees ik er meer achter dan erachter zit..
(Image removed from quote.)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ik denk dat je er teveel in leest, dit is standaard review praat van Stereophile. Je kan beter naar de metingen kijken van John Atkinson. De NC1200, waarop de Mola Mola eindbakken zijn gebaseerd, is gewoon de krachtigste NCore versterker. Er zal vast meetbaar verschil zitten tussen de gewone NC1200 en de Mola Mola, en zeker tussen jouw NAD en de Mola Mola. Maar gebaseerd op wat ik heb gezien van NAD is dat geen hoorbaar verschil (behalve bij luidsprekers die een zeer lage gevoeligheid hebben waardoor je de NAD op hoge volumes aan het clippen krijgt). Je NAD is ook een NCore eindtrap, ongeveer op het niveau van de NC400.

Waar Stereophile wel gelijk in heeft is dat NCore's een van de weinige klasse D versterkers is die ook gewoon goed meet. Purifi is de andere (geen toeval dat die ook door Bruno ontworpen is). Pascal (wordt gebruikt door bijv. Jeff Rowland), Icepower (hoewel de meest krachtige prima is, zijn er veel modellen die echt sub-par zijn) en Devialet zetten allemaal slechte tot middelmatige objectieve prestaties neer.

Offline Bama

  • Zonder ook maar ergens verstand van te hebben
  • HT forum donateur
  • Highly esteemed member group
  • *******
  • Trade Count: (+17)
  • Posts: 7256
  • Total likes: 681
En omdat mola mola bij dezelfde importeur zit worden ze samen gepromoot maar het is niet de beste match.

Online Rob_Dingen

Zou je aanraden om naar Krell te kijken in plaats van Pass Labs. Weet niet hoe het met de prijzen zit, maar Krell presteert over het algemeen wel een stuk beter. Aan de andere kan, als je wat meer kleuring aan je geluid wilt geven is de Pass Labs XA25 een optie, die voegt een lekkere bak vervorming warmte toe in de hogere frequenties (gemeten op 10W@8ohm, 20W@4ohm en 40W@2ohm).

(Image removed from quote.)

Luister je nu naar de Pass ACA? Want dat is een typisch voorbeeld van een klasse A versterker die extreem veel vervorming heeft. Dat ding is voornamelijk bedoelt om te leren hoe je een versterker bouwt, en heeft 0 hifi aspiraties. 

Eerst zeg je dat 100W te weinig is en nu beveel je een 25W aan
De Pass Labs is maar 25 W en puur klasse A single ended dus ook al kijk je naar de 4 en 2 Ohm meting zit je rond de 0,3% is prima en voor 8 Ohm 0,05% is ook prima.
Je hebt het altijd over cijfers en oren.
Luidspreker vervorming gaat al snel naar de 1% of meer.
Vind het knap dat jij onderscheid kunt maken om daar een versterker uit te halen die of 0,2% vervormd of 0,02%.

Rob
« Last Edit: August 3, 2020, 15:30:13 by Rob_Dingen »

Offline Koei

En omdat mola mola bij dezelfde importeur zit worden ze samen gepromoot maar het is niet de beste match.

Heeft weinig met matchen te maken. NC1200's leveren meer dan genoeg vermogen om elke luidspreker tot hoge geluidsniveau's aan te sturen met onhoorbare vervorming. Ze laten dus puur de luidspreker horen. Wat dus perfect is voor een beurs. Als men thuis nog wil aanrommelen met versterkers die niet neutraal zijn in de aansturing (door meer vervorming, of een beperkt vermogen) kan dat altijd nog.

Eerst zeg je dat 100W te weinig is en nu beveel je een 25W aan
De Pass Labs is maar 25 W en puur klasse A single ended dus ook al kijk je naar de 4 en 2 Ohm meting zit je rond de 0,3% is prima en voor 8 Ohm 0,05% is ook prima.
Je hebt het altijd over cijfers en oren.
Luidspreker vervorming gaat al snel naar de 1% of meer.
Vind het knap dat jij onderscheid kunt maken om daar een versterker uit te halen die of 0,2% vervormd of 0,02%.

Rob
TS wil een versterker die duidelijk het signaal kleurt, hij luister nu naar een versterker waarbij de vervorming tegen de 1% aanhikt en die 0 headroom heeft. Ik beveel die 25W versterker aan omdat die ook snel oploopt richting de 1%. Misschien clipped hij ook nog wel lekker, wie weet.

Online Rob_Dingen


TS wil een versterker die duidelijk het signaal kleurt, hij luister nu naar een versterker waarbij de vervorming tegen de 1% aanhikt en die 0 headroom heeft. Ik beveel die 25W versterker aan omdat die ook snel oploopt richting de 1%. Misschien clipped hij ook nog wel lekker, wie weet.

De XA25 loopt aan 8 Ohm helemaal niet richting de 1% maar naar max 0,05% bij 20kHz en kun je met 89dB rendement 108dB geluidsdruk mee halen.
Zo zie je maar weer dat het een stuk duidelijker word als je de cijfers ook kunt interpreteren.

Rob

Offline Koei

De XA25 loopt aan 8 Ohm helemaal niet richting de 1% maar naar max 0,05% bij 20kHz en kun je met 89dB rendement 108dB geluidsdruk mee halen.
Zo zie je maar weer dat het een stuk duidelijker word als je de cijfers ook kunt interpreteren.

Rob

Ah je hebt gelijk, had de cijfers er niet direct weer erbij gehaald. Dan is dat ook geen optie  :nopompom:, te weinig vervorming om genoeg kleuring toe te voegen, en te veel vervorming voor de prijs.

Offline TabCam

  • Highly esteemed member group
  • *******
  • Trade Count: (+1)
  • Posts: 4568
  • Total likes: 1021
  • Gender: Male
  • Keep Calm & Enjoy the Music
Als je kleuring wilt, zou ik een dat als eerste in een buizenversterker zoeken. Als tweede kan je nog iets als een Schitt Vidar in overweging nemen, relatief veel tweede orde harmonischen maar heb er geen ervaring mee.
HT set: PAP Quintet Crystal10, Usher 718, Arcam 550, AudioPhonics HPA-S400ET, LG 950V, RPi + PiCorePlayer, NVidia Shield TV
Stereo set: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Chord Hugo, Laptop W10 - FooBar2000

Offline tommi

Heren bedankt voor de verduidelijking van de cijfers en blijkbaar ben ik op zoek naar een versterker met een bak vervorming lol, wie had dat gedacht. Echter wordt de soep niet zo heet gegeten als dat ze opgediend wordt; voor wat ie kost en wat ie presteert ben ik heel blij met die ACA echter is dit natuurlijk niet het einddoel als het gaat om kwaliteit, maar tussen de regels zit er wel een kern van waarheid in deze discussie, dus ik ga 'ns bedenken hoe ik hiermee verder moet gaan om een mooi resultaat voor mezelf te realiseren.
Ik heb een aantal leuke tips en suggesties gekregen, ook via pb's , bedankt daarvoor. Nu ga ik een plan maken en 'ns wat versterkers beluisteren, er zit ook nog wat vakantie aan te komen dus het hele project zal wel pas in september een definitievere vorm gaan aannemen. Ik hou jullie wel op de hoogte.
Computers are useless....they only provide answers.
NAD Masters Series M12 BluOS - Nad Masters Series M22 - Ocos Triple - Audioquest Colorado XLR - Vivid Audio 1.5SE Rijksmuseum Blauw - Panasonic TXP50VT50 - Arcam AVR-390 - Classé CAV75mkII - Dynaudio Conctour SC Esotar2 - Dynaudio Contour Special 25 surrounds - Dune 4K Solo - Xbox One

Online Rob_Dingen

Heren bedankt voor de verduidelijking van de cijfers en blijkbaar ben ik op zoek naar een versterker met een bak vervorming lol, wie had dat gedacht. Echter wordt de soep niet zo heet gegeten als dat ze opgediend wordt; voor wat ie kost en wat ie presteert ben ik heel blij met die ACA echter is dit natuurlijk niet het einddoel als het gaat om kwaliteit, maar tussen de regels zit er wel een kern van waarheid in deze discussie, dus ik ga 'ns bedenken hoe ik hiermee verder moet gaan om een mooi resultaat voor mezelf te realiseren.
Ik heb een aantal leuke tips en suggesties gekregen, ook via pb's , bedankt daarvoor. Nu ga ik een plan maken en 'ns wat versterkers beluisteren, er zit ook nog wat vakantie aan te komen dus het hele project zal wel pas in september een definitievere vorm gaan aannemen. Ik hou jullie wel op de hoogte.
Je bent helemaal niet op zoek naar een bak vervorming.
Als je het voorbeeld de Pass Labs AX25 neemt die ziet er op papier best goed uit maar heeft toch een warmere klank als bijv een nCore of Purifi.
Ga gewoon op je eigen gevoel af en voordat je iets koopt beluister dat in je eigen set, moeilijker is het niet.

Rob

Offline tommi

Je bent helemaal niet op zoek naar een bak vervorming.
Als je het voorbeeld de Pass Labs AX25 neemt die ziet er op papier best goed uit maar heeft toch een warmere klank als bijv een nCore of Purifi.
Ga gewoon op je eigen gevoel af en voordat je iets koopt beluister dat in je eigen set, moeilijker is het niet.

Rob

Weet ik toch :), en ik vind de XA-25 absoluut een leuke kandidaat maar helaas alleen single ended mogelijkheden voor aansluiten, is toch niet echt een optie. Maar Ayre kan ook nog steeds een mogelijkheid zijn, anders toch wachten op een pre-owned XA30.5 of doorsparen voor een XA30.8. Wat me wel opvalt is dat niemand tot nu toe hier de grote namen heeft aanbevolen, ik denk daarbij aan McIntosh, Accuphase of Mark Levinson om er een paar te noemen.
Computers are useless....they only provide answers.
NAD Masters Series M12 BluOS - Nad Masters Series M22 - Ocos Triple - Audioquest Colorado XLR - Vivid Audio 1.5SE Rijksmuseum Blauw - Panasonic TXP50VT50 - Arcam AVR-390 - Classé CAV75mkII - Dynaudio Conctour SC Esotar2 - Dynaudio Contour Special 25 surrounds - Dune 4K Solo - Xbox One

Online Rob_Dingen

Ayre en Accuphase (weet niet welk model ik gehoord heb) en pass labs vind ik goed klinken en richting jou smaak.
Het is lang geleden dat ik Mark Levinson heb gehoord maar wat ik me herinner klinkt dat al wat sterieler als boven staande.
McIntosh moet ik aan een Mac denken :D nee geen ervaring die me bijgebleven is.
Wil je perse gebalanceerd in kunnen?

Rob