Beste cloud opslag voor foto's?

Started by Erik, August 8, 2016, 00:31:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jeroen de Waal

Ga naar instellingen OneDrive....dan tabblad account en daar kan je mappen kiezen.


Jeroen.

Erik

Alleen de mappen IN onedrive directory  toch?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Jeroen de Waal


Erik

Ok, ik heb onedrive er toch af moeten gooien gisteren. Bleek dat als ik hen op schijf I had gezet die bij opstarten nog bitlocked is.met WW hij onedrive weer op C zette en ik handmatig onedrive moest verplaatsen. Dat werkt dus niet.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

donaldk

#29
Quote from: AudioEnZo on August  9, 2016, 12:34:15
Ik gebruik Stack van TransIP, 1 TB opslag gratis:
https://www.transip.nl/stack/

Heb ik ook duurde destijds heel lang dat ik een uitnodiging kreeg, want ik las het vlak na de start in de email van webwereld, dus toen had iedereen al een account en stack. Deze zomer kreeg ik mailtje dat ze weer nieuwe stacks uitdeelden en paar kennissen gemeld en van een weet ik dat ie gelijk de volgende dag al eentje had. Overigens is het in de praktijk 890 gigabyte, maar toch. Ik gebruik het eigenlijk niet, want ja zit met dsl upload.

Ik zou je email adres in ieder geval aanmelden.

Ik heb inderdaad ook de kleine gratis dropbox, ooit gebruikt omdat iemand mij 6 gig stuurde, dus drie keer de ruimte van mijn driopbox. eerste keer download ging, maar daarna was het dus te groot. Gebruik het eigenlijk ook niet vanwege dsl en hoe deel je veilig en waarom cloud.

MaxxMark, AWS?

Erik

Na lang overwegen en testen en na de tips hier bekeken te hebben heb ik toch voor Dropbox gekozen. Ik had al de kleine versie 2gb gratis en nu naar de pro versie geupgrade voor hele jaar 100 euro niet de goedkoopste maar het werkte lekkerder dan de concurrentie.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

modde239

Quote from: Erik on September 20, 2016, 01:49:40
Na lang overwegen en testen en na de tips hier bekeken te hebben heb ik toch voor Dropbox gekozen. Ik had al de kleine versie 2gb gratis en nu naar de pro versie geupgrade voor hele jaar 100 euro niet de goedkoopste maar het werkte lekkerder dan de concurrentie.

Goede keuze Erik heb hetzelfde abo al jaren en is top.....

Erik

#32
Thnx syncen ging wel minimaal twee dagen duren las ik :D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

modde239

Quote from: Erik on September 20, 2016, 08:11:38
Thnx syncen ging wel minimaal twee dagen duren las ik :D

Tja de 1e keer moet je inderdaad veel geduld hebben..... ;D

NickV


Erik

Net verhaal gelezen van muzikant die na diefstal al zn materiaal kwijt is maar dan ook echt alles waar die zn leven aan gewerkt heeft. Of die man stopt met zn enige digitale kinderfoto's op usb drive in kluis nemen ze de kluis mee dan denk je joh met een cloud service voor een paar tientjes had je alles nu nog gehad.
Eeuwig zonde, vind het wel fijn om alles ergens te hebben
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

RZeemering

Quote from: NickV on February 16, 2017, 13:48:09
ik gebruik STACK hiervoor,  1TB gratis opslag

https://www.transip.be/stack/

of

https://www.transip.nl/stack/

Alleen is het de vraag wanneer je er gebruik van kunt maken... ik wacht al een half jaar... :(
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

RZeemering

En gisteren aangemeld met een ander e-mail adres en pardoes kan ik er vandaag mee aan de slag...  :o
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

NickV


Patrick138

Office 365, werkt erg goed en de boel wordt gebackupt.

Sent from my Lenovo TB3-850F using Tapatalk


Erik

365 wilde ik eerst kopen makkelijk met gratis office maar hij wilde de lokale cloudoplsag perse op de c schijf hebben en dat paste niet dus toen maar naar dropbox gegaan en de complete office via werk voor 18euro kunnen kopen
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

dennism

#41
Quote from: Erik on September 16, 2016, 16:40:49
Ik heb nu een kleine Tb aan beeldmateriaal wat ik in onedrive wil zetten maar het lijkt erop alsof ik die hele Tb naar onedrive moet kopieren.
Kan ik niet ergens tegen onedrive zeggen dat hij map x en y van schijf a en b in de cloud moet zetten? Zo gaat de mn schijfruime wel erg hard door alles dubbel op te slaan en lijkt me ook nergens voor nodig. En om alles in cloud zetten zonder backup op schijf gaat me nog iets te ver.

Dit is wat omslachtiger in te regelen dan je zou denken, maar niet onmogelijk.

1. Open een command prompt
2. Ga naar je Onedrive folder (default cd c:/users/<username>/OneDrive)
3. Stel dat je foto backup op D:\beeldmateriaal staat doe je het volgende: mklink /J Beeldmateriaal D:\beeldmateriaal

De folder zal nu gesynced worden zonder dat de data daadwerkelijk in de OneDrive folder hoeft te staan.

Het zal voor Erik niet meer van toepassing zijn, maar misschien dat anderen die dit topic lezer er wat aan hebben. Werkt zelfs met bronnen opgeslagen op bijv. een NAS.

Sjoerd86

Je zou een keer naar https://vboxxcloud.nl kunnen kijken. Daar heb je voor 10 euro ook al 1 account. Daar krijg je een hoop extra functies voor en houden ze niet in op de up- en download snelheid. Daarbij werd ik goed en in het Nederlands geholpen terwijl ik maar 1 account heb.