achter de luidsprekers

Started by nono, July 31, 2020, 13:12:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nono

Hallo,
Hebben jullie tips welke materie ik achter mijn staande luidsprekers kan hangen aan de gyproc muur.
Is er dan altijd een positief effect op de akoestiek ?
Mvg

Knor

Quote from: nono on July 31, 2020, 13:12:23
Hallo,
Hebben jullie tips welke materie ik achter mijn staande luidsprekers kan hangen aan de gyproc muur.
Is er dan altijd een positief effect op de akoestiek ?
Mvg

Akoestische diffusers.
Bijna altijd.
Ik kan alles geloven,
op voorwaarde dat het ongelofelijk is.

Peerless Monster

#2
Ik heb bijna alle absorptie weggehaald en diffusie neergezet. Een geweldige ervaring kan ik je wel vertellen.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

nono

Is allemaal nogal duur , wat is aan te raden (winkel) prijs kwaliteit.

Peerless Monster

Quote from: nono on July 31, 2020, 14:17:53
Is allemaal nogal duur , wat is aan te raden (winkel) prijs kwaliteit.

Die van mij kosten 700+ maar dat is gewoon vrij normaal voor een goede diffuser en dan moet je ze nog zelf plakken.
Het kost je gewoon geld. Je ontkomt er gewoon niet aan.

Zelfbouw is ook te doen, maar de balkjes moet je kaarsrechten zagen en dat is echt best lastig (knor weet er alles vanaf).
En het kost je gewoon veel meer tijd dan je zou denken.
Het alleen al plakken van de balkjes zoals je dat ziet op mijn foto's kosten je bijna 2 dagen werktijd. (8 tot 16 uur).

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Hannibal_

Quote from: Peerless Monster on July 31, 2020, 14:23:51
Die van mij kosten 700+ maar dat is gewoon vrij normaal voor een goede diffuser en dan moet je ze nog zelf plakken.
Het kost je gewoon geld. Je ontkomt er gewoon niet aan.

Zelfbouw is ook te doen, maar de balkjes moet je kaarsrechten zagen en dat is echt best lastig (knor weet er alles vanaf).
En het kost je gewoon veel meer tijd dan je zou denken.
Het alleen al plakken van de balkjes zoals je dat ziet op mijn foto's kosten je bijna 2 dagen werktijd. (8 tot 16 uur).
Mooie ruimte!
2sets luidsprekers?

Mooi hoor


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Dirk

Quote from: nono on July 31, 2020, 14:17:53
Is allemaal nogal duur , wat is aan te raden (winkel) prijs kwaliteit.
als het wat goedkoper moet, kan je eens kijken bij Thomann  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Peerless Monster

#7
Quote from: Hannibal_ on July 31, 2020, 14:28:12
Mooie ruimte!
2sets luidsprekers?

Mooi hoor


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

2 sets? ;D ;D ;D
Veel en veel meer dan dat.
Het lijkt hier net een winkel soms ;).

Ik geloof dat jij en Ronald ook contact hebben toch?
Anders moet je maar eens een keer komen luisteren ;).

Thanks.
We zijn vorige jaar verhuisd dus ik ben nog niet klaar met aankleden en de juiste versterking (dat blijft een zoektocht net als met de speakers). Maar ben nu qua versterking meer tevreden dan ik ooit kan zijn.
Ik zou nog wel meer diffusie aan de voorzijde willen. Zeker met die dipolen is dat ongekend.
Alleen inderdaad wat de TS al noemde de prijs is bizar. Maar ja ook inactieve zaken kosten nu eenmaal geld in zo'n ruimte (let op dat meubel van 9k nieuw)... pfffff.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

vergeerr72



Quote from: Peerless Monster on July 31, 2020, 14:41:24
Ik geloof dat jij en Ronald ook contact hebben toch?
Anders moet je maar eens een keer komen luisteren ;).

Balen dat jij mij kent @Hannibal_ nu mag jij niet komen luisteren [emoji1][emoji1]

MUSIC IS EASY TO MISS FOR THE LISTENER WHO THINKS HIS JOB IS TO CONCENTRATE ON THE SOUND - Art Dudley

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Rob_Dingen

Quote from: nono on July 31, 2020, 14:17:53
Is allemaal nogal duur , wat is aan te raden (winkel) prijs kwaliteit.
Knor heeft een website waar zelfbouw diffusers opstaan.
Ik heb het ook gedaan en kan je melden dat het een hels karwei is.
https://dngmns.home.xs4all.nl/rb_dif.htm

Succes

Rob

vergeerr72

Quote from: vergeerr72 on July 31, 2020, 14:55:12

Balen dat jij mij kent @Hannibal_ nu mag jij niet komen luisteren [emoji1][emoji1]

MUSIC IS EASY TO MISS FOR THE LISTENER WHO THINKS HIS JOB IS TO CONCENTRATE ON THE SOUND - Art Dudley
De acoustats klinken geweldig. Kom graag mee luisteren.

MUSIC IS EASY TO MISS FOR THE LISTENER WHO THINKS HIS JOB IS TO CONCENTRATE ON THE SOUND - Art Dudley

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Hannibal_

Quote from: Peerless Monster on July 31, 2020, 14:41:24
2 sets? ;D ;D ;D
Veel en veel meer dan dat.
Het lijkt hier net een winkel soms ;).

Ik geloof dat jij en Ronald ook contact hebben toch?
Anders moet je maar eens een keer komen luisteren ;).

Thanks.
We zijn vorige jaar verhuisd dus ik ben nog niet klaar met aankleden en de juiste versterking (dat blijft een zoektocht net als met de speakers). Maar ben nu qua versterking meer tevreden dan ik ooit kan zijn.
Ik zou nog wel meer diffusie aan de voorzijde willen. Zeker met die dipolen is dat ongekend.
Alleen inderdaad wat de TS al noemde de prijs is bizar. Maar ja ook inactieve zaken kosten nu eenmaal geld in zo'n ruimte (let op dat meubel van 9k nieuw)... pfffff.
[mention]Peerless Monster [/mention] luisteren is altijd leuk & leerzaam ook. Ik denk dat je zo'n dedicated ruimte sowieso moet conditioneren.

Maar ja, door gebrek aan nattere humor van Ronald kan het niet.... [emoji2][emoji6]

Misschien als we wat vocht in [mention]vergeerr72 [/mention]zijn geintjes krijgen, eens met z'n drieën luisteren/genieten/experimenten/....?

Nu nog op vakantie maar dinsdag terug in nl. Wilde eerst eens bij ons de return doen voor Ronald, maar de totems vullen de ruimte genoeg voor 2 luisteraars ook.
Ben bang wel de meest basic set van ons drieën....

[emoji51][emoji849]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

vergeerr72

Quote from: Hannibal_ on July 31, 2020, 19:43:47
[mention]Peerless Monster [/mention] luisteren is altijd leuk & leerzaam ook. Ik denk dat je zo'n dedicated ruimte sowieso moet conditioneren.

Maar ja, door gebrek aan nattere humor van Ronald kan het niet.... [emoji2][emoji6]

Misschien als we wat vocht in [mention]vergeerr72 [/mention]zijn geintjes krijgen, eens met z'n drieën luisteren/genieten/experimenten/....?

Nu nog op vakantie maar dinsdag terug in nl. Wilde eerst eens bij ons de return doen voor Ronald, maar de totems vullen de ruimte genoeg voor 2 luisteraars ook.
Ben bang wel de meest basic set van ons drieën....

[emoji51][emoji849]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
[emoji38][emoji38][emoji38]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL