Thuis studios

Started by J.A.F._Doorhof, July 30, 2020, 11:30:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sandervg

#25
Ben een beetje bezig te kijken hoe ik wat kan 'aanklungelen' met een DAW. Heb een uitprobeerversie van Cubase geinstalleerd, maar dat valt me nog niet mee... Wat is dat pakket complex geworden vergeleken 25 jaar geleden op m'n Atari computer! Ik was al een avond bezig om er uberhaupt geluid uit te krijgen en moet zeggen dat ik er nog niet zo heel veel van snap.

Wat is een goed (wat eenvoudiger) alternatief voor Cubase? Ik focus me voor 95% op midi / VST instrumenten en het moet niet specifiek gericht zijn op house achtige muziekstijlen wat volgens mij voor Ableton geldt? Of moet ik gewoon even door de zure appel heen en wat meer tijd investeren om Cubase onder de knie te krijgen?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Kingpin

Quote from: sandervg on June  4, 2021, 14:29:13
Ben een beetje bezig te kijken hoe ik wat kan 'aanklungelen' met een DAW. Heb een uitprobeerversie van Cubase geinstalleerd, maar dat valt me nog niet mee... Wat is dat pakket complex geworden vergeleken 25 jaar geleden op m'n Atari computer! Ik was al een avond bezig om er uberhaupt geluid uit te krijgen en moet zeggen dat ik er nog niet zo heel veel van snap.

Wat is een goed (wat eenvoudiger) alternatief voor Cubase? Ik focus me voor 95% op midi / VST instrumenten en het moet niet specifiek gericht zijn op house achtige muziekstijlen wat volgens mij voor Ableton geldt? Of moet ik gewoon even door de zure appel heen en wat meer tijd investeren om Cubase onder de knie te krijgen?
Ik heb precies hetzelfde, ook heel lang geen Cubase gebruikt en nu weer aan het spelen gegaan met het gevolg dat er zoveel veranderd is in de tussentijd dat je gewoon opnieuw moet beginnen.
Nu ben ik redelijk thuis in de benamingen en op ict gebied wat het toch wel iets vereenvoudigd moet ik zeggen.
Ben nu 2 a 3 weekjes bezig met Cubase en op bepaalde punten komt het aardig overeen, alleen er zitten nu zoveel meer functies op, in een (wat ik vind) niet echt overzichterlijke structuur.
Maar in vergelijk met andere DAW's vind ik Cubase toch meer voor de muzikant geschikt dan bv Bitwig, Reason etc welke meer voor de (live) 'house' draaiers zijn.
Ik zou zeggen gewoon ff doorbijten, je hoeft het toch ook niet in 1 dag allemaal te kennen.
Ik had veel gebaat bij de instructie filmpjes op youtube van Cubase zelf.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

sandervg

Okay, thanks! Meteen weer een volgende vraag, want ik ben er inmiddels achter dat het uitkiezen van een keyboard ook niet eenvoudig is: blijkbaar integreren niet alle keyboards lekker met Cubase. Ben een beetje op zoek naar een short list van keyboards die goed integreren met cubase zodat ik daarbinnen kan kijken wat bij mijn wensen past. Ik zoek sowieso min 61 toetsen, niet gewogen of semi gewogen (heb een stokoude yamaha stage piano voor de piano tracks) en ik zoek dus goede, probleemloze integratie met Cubase. Geen zin dat het steeds net niet goed werken, de knoppen niet goed aansluiten bij de cubase bediening etc. Ik kom er op internet niet goed uit.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Raphie

JBL PRX Power!

Kingpin

Als instapper de Impulse 61.
Wil je beter, de Akai of bv omderstaande 2 suggesties.
- Native Instruments Komplete Control S61
- Nektar Panorama P6
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

J.A.F._Doorhof

Keyboard geen verstand van maar als daw zou ik echt reaper adviseren het is nagenoeg gratis maar enorm uitgebreid.

Weet niet of mensen hier een beetje met rock/pop/metal bezig zijn. Misschien leuk om een soort project te doen.
Ik kan zorgen vóór de eindmix en natuurlijk gitaar
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kingpin

#31
Misschien wel leuk om hier ff wat van jezelf gemaakt producties neer te zetten.

Aftrapje. Volledig met 1 controller ingespeeld (Novation) en als DAW en uitmixen volledig in Cubase Ai gemaakt.
Alle geluiden zelf gemaakt danwel presets uit VST softsynths.

https://www.youtube.com/v/GXqF8XcJr1g&VQ=HD720
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

sandervg

#32
Ik heb (voor nu) de handdoek even in de ring gegooid.... Een uitprobeerversie van Cubase en wat gratis VST instrumenten gedownload, maar ik heb de handel hier niet aan de praat gekregen. Ik heb een oude stage piano van Yamaha, maar OF mijn usb aansluiting op de yamaha is kapot OF hij is te oud om met de huidige usb/midi drivers samen te werken OF er is nog iets anders niet goed. Anyway, heb ook geen tijd nu om me er écht in te verdiepen. Ik pak de draad weer op als ik meer tijd heb. Misschien toch Reaper eens proberen als dat makkelijker werkt.

@Frank: wat is het grootste verschil met Cubase?  (leuk idee trouwens: de virtuele HTForum band :) :))
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

sandervg

#33
Quote from: Kingpin on June 23, 2021, 16:42:22
Misschien wel leuk om hier ff wat van jezelf gemaakt producties neer te zetten.

Aftrapje. Volledig met 1 controller ingespeeld (Novation) en als DAW en uitmixen volledig in Cubase Ai gemaakt.
Alle geluiden zelf gemaakt danwel presets uit VST softsynths.

https://www.youtube.com/v/GXqF8XcJr1g&VQ=HD720
Mooi hoor! Erg programmatische muziek met een 'jarre' tintje
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Kingpin

Quote from: sandervg on June 23, 2021, 21:19:45
Mooi hoor! Erg programmatische muziek met een 'jarre' tintje
Thanks, idd knipoog naar old skool synthesizer muziek.
Leuk om te doen wetende dat ik bijna 20 jaar niets mee gedaan heb.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

J.A.F._Doorhof

Vaak is midi een kwestie van eerst checken of in en out wel goed zitten. Hele volksstammen (inclusief ik) draaien vaak in/out met elkaar om.

Daarnaast zou ik starten met standaard midi kabels en niet vertrouwen op USB met oudere apparatuur. Heb hier een rx5, sr-16 en wavestation gewoon via de ouderwetse midi kabels aangesloten op mijn interface en daarvoor had ik een goedkoop USB maar midi dongle die perfect werkte.

Met keyboards hoor je eigenlijk geen problemen te hebben. Met drum computers is het vaak een heel uitzoeken omdat je aan patches vast zit (welke knop is snare bv)

Als je even post wat je probeert en wat er mis gaat kan ik je misschien helpen. Ben geen midi genie maar werk er wel al een tijdje mee.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

sandervg

Thanks! Ik heb had m'n keyboard ook met USB verbonden. Er gebeurde helemaal niets. Apparaat werd niet herkend in windows, er kwam niets binnen in Cubase etc. Ik denk dat ik idd beter eerst een interface kan aanschaffen met een 'gewone' midi aansluiting. Maar dat wordt een project voor de winter ;-)
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

J.A.F._Doorhof

Nee joh.
5-10 euro bij Amazon
Aansluiten en werkt binnen een paar seconden.


Kan de drums niet apart exporteren door een bug. Dus zit wat flange overheen. Word nog opgelost door de app maker.

Klein experimentje met een rif

https://1drv.ms/u/s!AqkNPAynoxxVhuopoJebavfhoig6vA
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

sandervg

Geslaagd experiment!  :pompom:  Erg mooi. Je zou de drums nog wat kunnen uitbouwen misschien.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

J.A.F._Doorhof

Klopt.
Dit is met rock drum machine op de iPad
Hele nummer is opgenomen op de iPad trouwens.
Heb alleen aan het eind een copy op VHS tape gemaakt en die weer terug gezet en gemengd met de daw stereo versie.

Ik ben niet happy met de sound namelijk .
Weet gelukkig wel wat ik fout gedaan heb. Heb sinds kort een captor x en zit nog wat te rommelen met de cab Sims moet weer even het geluid vinden dat wel netjes in de mix zit zonder de onbalans die ik nu hoor.

Volgende ga ik weer opnemen op de pc en dan heb ik ez drummer en daar is het maken van andere patronen en fills net wat makkelijker.

Eigenlijk is het idee dat dit door een drummer en bassist en eventueel keys opnieuw word ingespeeld en uitgebreid. En daarna of zang of solo eroverheen.

Beetje een schets als het ware.
Het blijft gewoon enorm leuk alleen jammer dat je nu weinig echt kan samen werken aan iets. Voor de lockdowns was ik amper met muziek bezig (heb bijna alles weer geleerd in het afgelopen jaar) en heb dus ook geen real life contacten. Hoop dat dit ooit veranderd.

Helemaal met internet en de daws van tegenwoordig is het super makkelijk om samen te werken aan iets.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kingpin

#40
Mooi Frank !
Neem aan dat je de gitaar 'live' inspeelt. Maak je er dan gelijk een wav file van ?
Zo Ja, je zou dan ook kunnen kijken naar VST's met gitaargeluiden die je alleen als 'notes' inspeelt.
Je bent dan nadertijd veel flexibeler met uitmixen, en de gitaargeluiden zijn eindeloos instelbaar ook qua amps en redirecten.

Ben nu zelf ook bezig met een SynthRock nummer. Solootje 'scheurt' aardig.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

J.A.F._Doorhof

Ik gebruik een captor x
Je gaat dan met een buizen versterker (of andere) vanuit de speaker erin en ik heb dan een paar opties.

1. Attenuator
3 standen naar een cab met mics

2. Cab sim
Silent recording via IR cab files. En het mooie hier is dat je de mics op bijna elke positie kan zetten en verplaatsen. Plus meestal 5-6 mics kan kiezen.

3. Direct out
Direct out signaal van de versterker zodat je later via wall of sound nog de cabs en mics kan aanpassen.

Op dit moment gebruik ik optie 2
Er zijn trouwens meer opties zoals bewerkt en onbewerkt gebruiken voor front of house etc.

Ik heb alleen net mijn carvin terug van een reparatie en modificatie en zit nog even te zoeken naar het ideale geluid ;).

Heb nu dit opgenomen (is een schets zonder juiste mix) waar anderen aan mee gaan werken en vind daar het gitaar geluid ongemixt al beter. Dus het komt ooit goed ;)

https://1drv.ms/u/s!AqkNPAynoxxVhuwRHDmndAuYegkXqA

Als iemand ideeën hiervoor heeft, voeg gerust wat toe. Het is puur een basis idee.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kingpin

Quote from: J.A.F._Doorhof on July 27, 2021, 11:05:58
Ik gebruik een captor x
Je gaat dan met een buizen versterker (of andere) vanuit de speaker erin en ik heb dan een paar opties.

1. Attenuator
3 standen naar een cab met mics

2. Cab sim
Silent recording via IR cab files. En het mooie hier is dat je de mics op bijna elke positie kan zetten en verplaatsen. Plus meestal 5-6 mics kan kiezen.

3. Direct out
Direct out signaal van de versterker zodat je later via wall of sound nog de cabs en mics kan aanpassen.

Op dit moment gebruik ik optie 2
Er zijn trouwens meer opties zoals bewerkt en onbewerkt gebruiken voor front of house etc.

Ik heb alleen net mijn carvin terug van een reparatie en modificatie en zit nog even te zoeken naar het ideale geluid ;).

Heb nu dit opgenomen (is een schets zonder juiste mix) waar anderen aan mee gaan werken en vind daar het gitaar geluid ongemixt al beter. Dus het komt ooit goed ;)

https://1drv.ms/u/s!AqkNPAynoxxVhuwRHDmndAuYegkXqA

Als iemand ideeën hiervoor heeft, voeg gerust wat toe. Het is puur een basis idee.
Ok, dan neem je dus in feite je 'sound' op zoals jij het op dat moment hoort. Neem aan wav die je dan in je DAW gebruikt.
Je kan ook met VST's bijvoorbeeld je 'sound' creeren dan neem je alleen de notes met midi cc data op, wat alleen handig is voor editing werk maar niet zozeer voor ff live te spelen lijkt me.
Speel je de overige instrumenten ook in (piano, drums etc) ?

Op dit moment ben ik hier mee bezig ... wordt een SynthRock nummer, maar moet nog een hoop aan sleutelen.
Met de telefoon opgenomen vandaar de slechte kwaliteit, maar een kleine impressie.

https://www.youtube.com/v/t-Ej0avN4a4&VQ=HD720
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

J.A.F._Doorhof

Ik heb een midiinterface voor gitaar maar dat is niet echt mijn ding.
De IRs zijn feitelijk een soort VSTs, het zijn letterlijk virtuele cabinets.
Wat jij bedoeld komt overeen met de direct out, je krijgt dan een soort DI signaal waar je nog van alles aan kan veranderen.

Ik zit nog te spelen met wat ik wil.
Ik ben meer van de cab met mics dan alles met midi (erg ouderwets, mix ook nog op een console :D)
Maar betekend wel dat ik elke noot goed moet spelen en timen (hoewel..... er is veel mogelijk, maar ik doe dat zelf liever niet).
Maakt het ook leuk, ben nu met VHS banden bezig om die onder de mix te zetten, geeft weer een andere kleur.


Klinkt trouwens erg goed wat je linkte, je speelt zelf een stuk beter gitaar dan ik :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kingpin

#44
Quote from: J.A.F._Doorhof on July 27, 2021, 17:18:17
Ik heb een midiinterface voor gitaar maar dat is niet echt mijn ding.
De IRs zijn feitelijk een soort VSTs, het zijn letterlijk virtuele cabinets.
Wat jij bedoeld komt overeen met de direct out, je krijgt dan een soort DI signaal waar je nog van alles aan kan veranderen.

Ik zit nog te spelen met wat ik wil.
Ik ben meer van de cab met mics dan alles met midi (erg ouderwets, mix ook nog op een console :D)
Maar betekend wel dat ik elke noot goed moet spelen en timen (hoewel..... er is veel mogelijk, maar ik doe dat zelf liever niet).
Maakt het ook leuk, ben nu met VHS banden bezig om die onder de mix te zetten, geeft weer een andere kleur.


Klinkt trouwens erg goed wat je linkte, je speelt zelf een stuk beter gitaar dan ik :D
Je hebt tegenwoordig blijkbaar ook plugins die deze 'tone' nabootsen. Dus wat jij doet met mics voor je cabinet zijn er ook amps die deze opstellingen kunnen nabootsen.
En eerlijk gezegd, voor een mix denk ik dat je het niet eens gaat horen of je het live hebt ingespeeld of nadertijd met vst's hebt bewerkt.
Zie de gitaarsolo. Dat kan ik nooit in 1 keer zo inspelen (op de keys, ik speel namelijk geen gitaar) maar wel zo bewerken dat het realistisch klinkt  ::) Of ik moet het laten inspelen en zelf nadertijd bewerken (endless posibilities).
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

#45
Zie een random voorbeeld ... ongekende mogelijkheden.
Dit gaat heel ver totaan de plaatsing van de mics voor je amp die de sound bepalen.

https://www.youtube.com/v/MIyxYEavCSg&VQ=HD720
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

J.A.F._Doorhof

Snap je opmerkingen
Maar als gitarist.. (nou ja) is er geen alternatief boven het instrument zelf natuurlijk. De subtiele bends, vibrato etc zijn met midi niet zo te doen als wat je op een snaar doet. Zelfde met slides.

Dat neemt niet weg dat het niet goed kan klinken ;)
Integendeel. Maar voor mij persoonlijk is het of je speelt zoiets helemaal live in, of je combineert meerdere takes. Maar naar midi omzetten en dan een gitaar geluid... Nee niet als gitarist ;)

Zelfde met amplitude en bv positive grid. Allemaal leuk en aardig maar het is geen tube amp. Heb zelfs met een Kemper gespeeld en andere modellers maar ik blijf toch echt heel duidelijk een verschil voelen of ervaren (wat je maar wil) bij de tube amp die ik niet heb bij modellers.

Hoor je het in de mix
Ja en nee
Qua klank in de mix misschien niet maar... Wel in de performance. Spelen op een vintage instrument op een vintage buizen versterker geeft je gewoon een extra boost ;)

Programmeren is een ander ding.
Alle respect voor en absoluut niet minderwaardig aan live instrumenten maar voor gitaar absoluut niet wat ik wil

Ben nu al aan het rommelen om mijn Captor zo goed te krijgen als mijn cab met 2 microfoons ;) laat staan een gemodificeerde buizen versterker ;)

Ieder zijn ding.
Ik ben echt voor live gitaar.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kingpin

Ik snap je redenatie volkomen en weet de beperkingen van gitaar spelen op keys.
Als gitarist kan ik me goed voorstellen maar in mijn geval als toetsenist is het wel een uitkomst, sterker nog, ik wilde altijd gitaar spelen maar door een ongeluk(je) kan ik m'n pols niet meer om de hals buigen maar voor toetsen heb ik daar geen problemen mee.
Dus ja .. eigenlijk kan ik nu dus toch een 'beetje' gitaar spelen, voor mij een hele uitkomst ::)
Maar idd er blijft niets mooiers dan live inspelen. Ik probeer ook zoveel mogelijk live in te spelen, je ziet ook heel vaak mensen quantiseren in DAW's, lekker 'strak' allemaal, maar het haalt inderdaad het 'live' gevoel eruit (maar goed dat deed ik 1990 in Cubase 1.0 al  ;D).
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

J.A.F._Doorhof

#48
Exact het is gewoon geniaal wat kan
Ik kan een beetje Keys spelen en met drums werken en voor dat is wat digitaal bijsturen wel echt geniaal. Waar ik het met gitaar eigenlijk niet nodig heb (soms zou het wel helpen lol).

Het is net waar je je thuis op voelt.
Gitaar is sowieso een apart instrument omdat het ook als slagwerk instrument gezien kan worden.

Ben blij dat ik niet van 0 hoefde te starten
Had daar absoluut nu het geduld niet voor. Maar heb vroeger echt weken aan een stuk alleen maar gespeeld en geoefend. Nu was het een kwestie van snelheid en accuraatheid terug krijgen. En dat heeft me ook een jaar of zo gekost ;)

Maar muziek maken blijft gewoon super. Alleen jammer dat het nu meer een solo bezigheid is ;(
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Iets betere versie
https://1drv.ms/u/s!AqkNPAynoxxVhuwo23tt_-f2QeUQTA

Zit nu op zang te wachten en dan kijken of ik hem helemaal lekker krijg qua klank. Ben nu voornamelijk wat aan het experimenteren met plaatsing. Vind er nog wel een scherp randje aan zitten maar dat kan aan mij liggen (ben niet zo van de hoge tonen).
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"