Author Topic: Luisterruimte op zolder gaat dit buren ruzie opleveren  (Read 861 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline pacific

Re: Luisterruimte op zolder gaat dit buren ruzie opleveren
« Reply #25 on: July 31, 2020, 16:35:36 »
Leuk project van je. De zolder. Mooi dat je die ruimte kan benutten.

Ik zit een beetje mee te gluren hier, omdat ik eigenlijk ook een beetje aan het geluidsniveau zit te denken in onze situatie.

Eveneens een nieuwbouwwoning die we binnenkort gaan betrekken. En eveneens een zolder die voor mij is. :)

Een voordeel met nieuwe woningen is misschien wel de  betere isolatiewaarden. Misschien heeft dit ook meerwaarde voor het geluid?
Uiteraard zal dit niet zo voldoen als een aparte kamer met isolatie en ontkoppeling etc.

Wat ik ga doen? Zodra we verhuisd zijn stel ik mijn speakers op. Zet mijn Arendal sub 3 op standje dreun van de bank en ga dan even checken bij de buren. :)

Gekheid, maar wel zo ongeveer. Ik zet mijn setup op. Zet de subwoofer op een speciale plaat. En speel wat af op een  referentielevel die voor mij van toepassing is. En dan ga ik checken bij de buren.

Misschien voldoet dit. Net als bij Denoontje. Misschien kleine aanpassingen acoustisch. Dan ook weinig extra kosten.

Is dit niet okay. Bouw ik toch een aparte kamer.
Dan ben ik erg benieuwd naar je bevindingen voor ons is het nog ff weg q2 2022.

De keuze kan zijn om de ruimtes standaard op te laten leveren en ook te gaan testen en bepalen of buren er wel of geen last van hebben.  Dus zonder systeem en bij geen suc6 of aanpassen of naar de 1e etage verhuizen.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

Offline Toni71

• senior member
  • Trade Count: (+15)
  • Total likes: 31
  • Patience, you must have my young padawan.
« Reply #26 on: July 31, 2020, 18:54:35 »
Als je het geld hebt, is het eigenlijk wel het mooiste om al een kamer te realiseren ( zoals eerder vermeldt). Dan ben je in ieder geval van de bouwrotzooi af als je er in gaat wonen.
Ook is het makkelijker speakers aan het plafond te monteren (Atmos bijvoorbeeld.), met een lager plafond. Ik denk, dat dit beter werkt dan speakers ergens tegen de schuine kant. Dit kan ik ook mis hebben trouwens.

Ik ben meer als twee jaar bezig geweest (naast andere prioriteiten) om de binnenkant op te bouwen, en ben er klaar mee. De zolder wacht maar even. Eerst maar gaan wonen.
Aan de andere kant, speelt ook nog mee dat ik dus Atmos wil installeren. Hiervoor heb ik dat plafond nodig. Of een constructie om de speakers op te hangen.
Met deze insteek kan ik net zo goed doorpakken, en een kamer inbouwen.

Ongeacht wat het wordt, ga ik het geluid testen. Zo weet ik wat er nodig is aan akoestiek isolatie. Dit kan je lezen als ik een zoldertopic open. :)
« Last Edit: July 31, 2020, 18:56:28 by Toni71 »

Offline pacific

« Reply #27 on: July 31, 2020, 19:42:27 »
Ik bij Mutrox dat een basis luisterruimte rond de 15k is 4x5x2.5m

Constructie

De Mutrox Luisterruimte bestaat uit de volgende componenten:

Ontkoppelde vloer

Ontkoppelde wanden tegen de bestaande constructieve wanden

Ontkoppeld plafond

Actief ventilatiesysteem

Exclusief afwerking

Voorbeeldruimte van 4 x 5 x 2,5 m casco bouw 15.000,- incl. btw

Offline reza

• Jezus loves you!
  • The ultimate HT Forum elite group
  • Trade Count: (+4)
  • Total likes: 489
  • First i was blind, but now i see
« Reply #28 on: July 31, 2020, 21:48:16 »
Ik weet niet waar je woont maar we hebben een hele goede HT bouwer hier op het forum, misschien kan hij je helpen, denk ook wel een stuk goedkoper.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Offline pacific

« Reply #29 on: July 31, 2020, 22:29:01 »
Ik weet niet waar je woont maar we hebben een hele goede HT bouwer hier op het forum, misschien kan hij je helpen, denk ook wel een stuk goedkoper.
Wie is dat dan?

Offline reza

• Jezus loves you!
  • The ultimate HT Forum elite group
  • Trade Count: (+4)
  • Total likes: 489
  • First i was blind, but now i see
« Reply #30 on: July 31, 2020, 23:11:34 »
Even de zoek functie gebruiken:
Atmos

:thumbs-up:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Offline jazzman

« Reply #31 on: August 1, 2020, 09:02:48 »
Ik bij Mutrox dat een basis luisterruimte rond de 15k is 4x5x2.5m

Constructie

De Mutrox Luisterruimte bestaat uit de volgende componenten:

Ontkoppelde vloer

Ontkoppelde wanden tegen de bestaande constructieve wanden

Ontkoppeld plafond

Actief ventilatiesysteem

Exclusief afwerking

Voorbeeldruimte van 4 x 5 x 2,5 m casco bouw 15.000,- incl. btw

Helemaal correct, of juist niet :-) Ook ik heb ooit een prijsopgave gedaan, 17000 eurie zou het bij mij gaan kosten. Let op bij eventuele verhuizing heb je er helemaal niets meer aan.

Wanneer ik aan mijn luisterruimte ga beginnen, laat ik Rivasono komen. Met wat aanpassingen kunnen ze ervoor zorgen de het geluid in de ruimte blijft en er vrijwel niet buiten komt. De luisterruimte bij HifiSolutions is daar een heel mooi voorbeeld van.

Toen ik nog directe buren had, liet ik mijn buurman bellen wanneer hij er last van had tijdens een test. Zodoende wist ik hoe ver ik kon gaan, ik heb hem nooit meer gehoord.
Lyngdorf DPA-1 - Lyngdorf SDA 2175
Yamaha CD-S3000 - Aurender X100L
Dynaudio Confidence C1 mkII - Velodyne SPL 1200 Ultra - Auralex SubDude HT - TEAC HA-501 - Sennheiser HD800
Transparent Music Link Plus - Audioquest Diamond bekabeling

Offline katwax

« Reply #32 on: August 1, 2020, 11:41:48 »
Ik heb zelf onlangs ook zoiets laten berekenen en kwam ook aan deze prijzen voor enkel de ruimte, let op dat is zonder vaste trap of eventuele ramen etc.
We waren voor 99% klaar om een go te geven (combinatie bureau + luisterruimte) en hierdoor zou dit een zeer belangrijke ruimte worden, maar het blijft 2 verdiepen hoger en dat brengt zo zijn eigen problemen met zich mee. Met dit budget kunnen we veel realiseren in bestaande ruimtes die meer praktisch zijn :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Allo USbridge Signature met Allo Shanti voeding
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543