Pioneer service

Started by vanzomereng, July 29, 2020, 22:19:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vanzomereng

Hallo allemaal,

Ik probeer met Pioneer telefonisch in contact te komen i.v.m. een issue met mijn streamer maar die gasten reageren nergens op.
Het barst op internet van allerlei links/telefoonnummers die niet meer actueel zijn en ga maar door.....

Vervolgens een site gevonden met telefoonnummer, waarop mede wordt gedeeld dat ze met Onkyo zijn samengegaan
en de support voor Nederland nu in Duitsland is gevestigd.
Via die nieuwe website een ticket aangemaakt en deze heb ik ook netjes bevestigd gekregen via de mail,
maar die badgasten doen hier niks mee, reageren niet op mail en als ik dan via het zogenaamde juiste telefoonnummer,
probeer ze telefonisch te bereiken, krijg ik steeds een bandje te horen, dat ze telefonisch beperkt beschikbaar zijn
en dat ik maar een "ticket" moet aan maken via een website (wat ik al 2x heb gedaan  :devil:).
Vervolgens via facebook een poging ondernomen ze te bereiken maar daar doen ze ook geen fluit mee.

Iemand een idee, wat met die gasten aan de hand is.

Verder ben ik niet boos hoor.....  maar moest dit ff kwijt...
maar nu ff serieus, heeft iemand een idee wat er met Pioneer aan de hand is.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Roeru117

Als het om een reparatie gaat dan zou je eventueel ook eens contact op kunnen nemen met de audioservice (https://audioservice.nl/) in Elst. Zij zijn de officiele reparateur van Pioneer. Ik denk alleen dat wanneer het om een garantiegeval gaat dat het wel via Pioneer moet. Als je het Pioneer apparaat bij een dealer hebt gekocht, dan zou ik het via hen proberen.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

**Marco 76**

Wanneer heb je de ticket geplaatst?
Ik kan me voorstellen dat ze in de vakantieperiode een lagere bezetting hebben en later reageren dan gebruikelijk.

Je kan het ook eens proberen bij Mika als je al weken zit te wachten:
https://mikadistri.nl/contact/

Raphie

Wat is het probleem? Hardware defect of feature request? Mijn ervaring is dat importeur niks doet met de 2e categorie vragen. Wanneer het iets buiten wat beschreven in de handleiding is, is het een groot zwart gat.
JBL PRX Power!

vanzomereng

Probleem is, dat de Pioneer ControlApp die ik nodig heb, niet meer als download-optie op enige Pioneer staat
en ook niet meer in de Apple- of Googleplay store.   Ik heb de Android-versie nodig.
Ze ziet hem af en toe nog wel eens op een andere "louche" website staan maar dan krijg ik allerlei foutmeldingen m.b.t. onveilige website.
Nu heb ik inmiddels ook wel een alternatief gevonden waarmee ik mee voorlopig wel mee kan redden "bubbleupnp"
maar het is ook wel min of meer een principekwestie geworden.
Mijn Pioneer streamer N-70A  is ca. 5 jaar oud en z.g.a.n., speelt de sterren v/d hemel  en heeft me toentertijd 1.200 euro gekosten.
Schandalig dat dit soort apparaten niet meer wordt ondersteund.

Nu ben ik een aantal jaren al eerder genaaid, door juist deze streamer te kopen i.v.m. Spotify ondersteuning en had dan ook een
premium-abbo afgesloten & opeens v/d 1 op de andere dag, geen Spotify meer want Spotify & Pioneer hadden blijkbaar de samenwerking opgezegd.   
Of dit volledig verwijtbaar was aan Spotify of aan Pioneer, laat ik in het midden, feit is wel dat Pioneer, de Spotify-ondersteuning van dit apparaat,
via allerlei reclame-uitingen/folders/sticker op het apparaat zelf, dit gecommuniceerd richting de klant als verkoopargument maar later richting de consumenten na verbreking met Spotify, zich stil op de vlakte heeft gehouden.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Raphie

Categorie 2 dus (vanuit Pio perspectief) ga je geen antwoord krijgen. SHIFT + DEL  :D
JBL PRX Power!


Fr@nk

Quote from: VANZOMERENG on July 30, 2020, 22:07:12
Probleem is, dat de Pioneer ControlApp die ik nodig heb, niet meer als download-optie op enige Pioneer staat
en ook niet meer in de Apple- of Googleplay store.   Ik heb de Android-versie nodig.
Ze ziet hem af en toe nog wel eens op een andere "louche" website staan maar dan krijg ik allerlei foutmeldingen m.b.t. onveilige website.
Nu heb ik inmiddels ook wel een alternatief gevonden waarmee ik mee voorlopig wel mee kan redden "bubbleupnp"
maar het is ook wel min of meer een principekwestie geworden.
Mijn Pioneer streamer N-70A  is ca. 5 jaar oud en z.g.a.n., speelt de sterren v/d hemel  en heeft me toentertijd 1.200 euro gekosten.
Schandalig dat dit soort apparaten niet meer wordt ondersteund.

Nu ben ik een aantal jaren al eerder genaaid, door juist deze streamer te kopen i.v.m. Spotify ondersteuning en had dan ook een
premium-abbo afgesloten & opeens v/d 1 op de andere dag, geen Spotify meer want Spotify & Pioneer hadden blijkbaar de samenwerking opgezegd.   
Of dit volledig verwijtbaar was aan Spotify of aan Pioneer, laat ik in het midden, feit is wel dat Pioneer, de Spotify-ondersteuning van dit apparaat,
via allerlei reclame-uitingen/folders/sticker op het apparaat zelf, dit gecommuniceerd richting de klant als verkoopargument maar later richting de consumenten na verbreking met Spotify, zich stil op de vlakte heeft gehouden.

Zelfde verhaal hier maar dan met een Marantz NA11 streamer van 4k.  :o :o
Vandaar dat Marantz hier nooit meer over de vloer komt.   :headbanging: :headbanging:
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - Hifiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 -HD 660s -  Beyerdynamic Amiron Home - Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

Jack_D

Heb ik ook met nieuwste Firmware van de Marantz DV7001 gehad, oud beestje. maar die kon Marantz niet meer leveren.Heb toen via een Duits audioforum de nieuwste firmware nog kunnen verkrijgen, van prive persoon die hem nog had staan.
De service van grote bedrijven voor "oudere" apparaten lijkt steeds wat slechter te worden. En apparaten lijken ook steeds sneller als "oud" bestempeld te worden. Maar we dwalen af dit topic gaat over de Pioneer service(of beter gezegd het ontbreken van service :D )

Misschien de diverse audio/video fora wereldwijd eens langsgaan met een oproep of iemand een vertrouwde .apk file heeft van de App die je zoekt. Voor mijn Oppo speler bvb heb ik deze .apk al veiliggesteld, mocht hij ooit uit de Google play store verdwijnen.

Succes met je zoektocht...... :thumbs-up:

Quote from: aktevox on August  1, 2020, 12:05:05Zelfde verhaal hier maar dan met een Marantz NA11 streamer van 4k.  :o :o
Vandaar dat Marantz hier nooit meer over de vloer komt.   :headbanging: :headbanging:

Roeru117

Je zou eens op de website APKpure.com kunnen kijken. Die gebruik ik zelf ook wel eens als ik een apk bestand zoek voor eeen bepaalde app. Zelf heb ik er nog geen problemen mee ondervonden.

De Pioneer ControlApp staat daar gewoon op: https://apkpure.com/nl/pioneer-controlapp/jp.pioneer.avsoft.android.controlapp
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q