MadVR Envy Pre order

Started by home@the movies, July 29, 2020, 14:00:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

Quote from: PascalP on August  8, 2020, 09:09:47
Op het AVS forum staan een aantal links. Naar een Duits forum en ook naar een (foto)rapportage van de Chinese dealer/importeur.

Dit is ook wel een mooie comment (enkel een comment dus, geen complete uitgebreide review!) van iemand (woofer) die zowel de Envy, als een HTPC met MadVR als een Lumagen heeft;
https://www.avsforum.com/threads/madvr-envy-anticipation-thread.3053602/page-145#post-60022714
Dit vind ik dan wel een hele interessante conclusie:

"In regards to the Lumagen.....anyone who currently has a Lumagen with the latest updates would gain "zero" benefit from an Envy..."

Ik ben toch ook wel heel benieuwd naar vergelijkende reviews, want ik ben het met jullie eens dat ik nu wel had verwacht dat je die gezien het enthousiasme wel zou zien.

buckler

Quote from: Teejoo on August  8, 2020, 11:15:12
Dit vind ik dan wel een hele interessante conclusie:

"In regards to the Lumagen.....anyone who currently has a Lumagen with the latest updates would gain "zero" benefit from an Envy..."

Ik ben toch ook wel heel benieuwd naar vergelijkende reviews, want ik ben het met jullie eens dat ik nu wel had verwacht dat je die gezien het enthousiasme wel zou zien.

Ik zie positieve en negatieve berichten, maar soms ruikt het ook wat naar politiek vind ik. Zeker, de Envy zit nog in beta software fase en ik hoop dat alles voor elkaar komt en word opgelost maar daar ga ik maar even vanuit en neem geen genoegen met minder voor dit geld maar eerlijk gezegd twijfel ik geen sconde dat het niet goed is of komt en het blijft natuurlijk niet voor niks een beta fase.
Kijk ik heb als een van de weinige hier op het forum de Envy gezien en we hebben flink wat tijd erin gestoken om vele set ups te vergelijken maar het enige wat ik kan zeggen is dat dat ding echt een fenomenaal plaatje neerzet, echt niet normaal zo mooi. We hebben het al over de 'diepte' in het beeld bv gehad maar ik durfde ook te zweren dat het beeld scherper was met de Envy. Sterker nog dat weet ik wel zeker. De kleuren , de diepte echt smullen en zoals ik al eerder schreef ik voelde me als een kind in een snoepwinkel ook al ben ik 48 jaar haha lol.
En om een voorbeeld te geven die mensen wat meer zegt, het verschil tussen mijn Epson LS10000 laser projector en de JVC NX9 vond ik kleinder dan het verschil tussen de NX9 zonder MadVR en met MadVR... (om ook over de DCR lens nog maar te zwijgen).
En ik ga maar van een ding uit en dat is dat de Envy alleen maar beter zal worden dan wat ik gezien heb zodra ze uit de beta fase gaan.
Al kan ik er natuurlijk alleen echt over oordelen als ik dat apparaat een paar maanden in gebruik heb natuurlijk dat snap ik ook.
Er zijn nu al een stuk of tien Envy's hier (Ned/Bel) in omloop en het zou mooi zijn als een van hun eens hun bevindingen hier schreven waar wij allemaal wat aan hebben...
En of er veel verschil tussen een Envy of een Lumagen zit? Denk zelf dat het allemaal wel meevalt al heb ik die Lumagen nooit gezien maar ik stond wel open tot een aanschaf daarvan. Denk dat de ene op een aantal punten ietsje beter zal zijn en de ander op een aantal andere punten maar verwacht zelf niet al te veel verschil (al berichten beide kampen van wel).
Tijd zal het leren...
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

#52
Quote from: buckler on August 10, 2020, 11:15:02
Ik zie positieve en negatieve berichten, maar soms ruikt het ook wat naar politiek vind ik. Zeker, de Envy zit nog in beta software fase en ik hoop dat alles voor elkaar komt en word opgelost maar daar ga ik maar even vanuit en neem geen genoegen met minder voor dit geld maar eerlijk gezegd twijfel ik geen sconde dat het niet goed is of komt en het blijft natuurlijk niet voor niks een beta fase.
Kijk ik heb als een van de weinige hier op het forum de Envy gezien en we hebben flink wat tijd erin gestoken om vele set ups te vergelijken maar het enige wat ik kan zeggen is dat dat ding echt een fenomenaal plaatje neerzet, echt niet normaal zo mooi. We hebben het al over de 'diepte' in het beeld bv gehad maar ik durfde ook te zweren dat het beeld scherper was met de Envy. Sterker nog dat weet ik wel zeker. De kleuren , de diepte echt smullen en zoals ik al eerder schreef ik voelde me als een kind in een snoepwinkel ook al ben ik 48 jaar haha lol.
En om een voorbeeld te geven die mensen wat meer zegt, het verschil tussen mijn Epson LS10000 laser projector en de JVC NX9 vond ik kleinder dan het verschil tussen de NX9 zonder MadVR en met MadVR... (om ook over de DCR lens nog maar te zwijgen).
En ik ga maar van een ding uit en dat is dat de Envy alleen maar beter zal worden dan wat ik gezien heb zodra ze uit de beta fase gaan.
Al kan ik er natuurlijk alleen echt over oordelen als ik dat apparaat een paar maanden in gebruik heb natuurlijk dat snap ik ook.
Er zijn nu al een stuk of tien Envy's hier (Ned/Bel) in omloop en het zou mooi zijn als een van hun eens hun bevindingen hier schreven waar wij allemaal wat aan hebben...
En of er veel verschil tussen een Envy of een Lumagen zit? Denk zelf dat het allemaal wel meevalt al heb ik die Lumagen nooit gezien maar ik stond wel open tot een aanschaf daarvan. Denk dat de ene op een aantal punten ietsje beter zal zijn en de ander op een aantal andere punten maar verwacht zelf niet al te veel verschil (al berichten beide kampen van wel).
Tijd zal het leren...
Wat ik zie is dat best veel discussie gaat over de pc versie en de envy. Voor mij zijn dat gewoon hele andere apparaten. De meest interessante vergelijking zou moeten zijn de envy en Lumagen. Daar hoop ik nog mooie reviews over te gaan zien. Ik had niet verwacht de ze redelijk gelijkwaardig zouden zijn, maar dat de Envy het beter zou doen.

Maar ik mis hier ook de reviews van de gebuikers. Kon de envy nu ook motion verbeteren bijvoorbeeld?

buckler

Heel eerlijk gezegd weet ik niet of die aan stond/welke setting maar ik vond het er goed uitzien en zag geen rare dingen of mankementen met de motion maar ik moet eerlijk zeggen dat ik daar toch niet zo op gefocust ben dan sommigen.
Denk dat Werner dat misschien nog wel weet?
Wat ik wel weet is dat het een verdomd mooi plaatje neerzette die een flinke stap beter was dan zonder de MadVR.

JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

vik

Vooral deze foto vind ik briljant. Een high end opstelling op zijn Chinees  :D




Quote from: PascalP on August  8, 2020, 09:09:47
Op het AVS forum staan een aantal links. Naar een Duits forum en ook naar een (foto)rapportage van de Chinese dealer/importeur.

Dit is ook wel een mooie comment (enkel een comment dus, geen complete uitgebreide review!) van iemand (woofer) die zowel de Envy, als een HTPC met MadVR als een Lumagen heeft;
https://www.avsforum.com/threads/madvr-envy-anticipation-thread.3053602/page-145#post-60022714
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Quote from: vik on August 11, 2020, 08:31:47
Vooral deze foto vind ik briljant. Een high end opstelling op zijn Chinees  :D


Dat zijn natuurlijk high end getunede kristallen borrelglazen!

Ik vind de envy wel lekker pro uitzien zo, maar wat een kast.

home@the movies

Quote from: Teejoo on August 11, 2020, 09:06:07
Dat zijn natuurlijk high end getunede kristallen borrelglazen!

Ik vind de envy wel lekker pro uitzien zo, maar wat een kast.

Dit is nog de "oude" behuizing, zo gaat hij er dus niet meer uitzien, er is een compleet nieuwe behuizing gebouwd.

papaleo

Quote from: home@the movies on August 11, 2020, 09:58:24
Dit is nog de "oude" behuizing, zo gaat hij er dus niet meer uitzien, er is een compleet nieuwe behuizing gebouwd.
Met welke maten?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

home@the movies

Wat reviews betreft, dit is één van de meest lastige toestellen om een review over te gaan schrijven om verschillende redenen.

Kijk, met bvb een projector heb je een hoop vaste gegevens die je kan meten en beoordelen, zaken zoals contrast, lichtopbrengst, kleuraccuraatheid, Delay, motion, kwaliteit van de lens, enz enz.
Met het meten en beschrijven van deze zaken weten mensen die iets van projectie en beeld kennen al een heel goed beeld te vormen van de eventuele kwaliteit van een toestel, uiteraard blijft gaan kijken en zelf beoordelen ook hier nog steeds belangrijk.

Met een toestel zoals de Envy, of de Lumagen is dat een heel ander verhaal, zowat 95% van wat deze toestellen doen is niet echt onder woorden te brengen, laat staan te meten.
Je kan een hoop zaken neerschrijven in de trend van "waanzinnige tone mapping", "enorm veel detail" " perfecte scaling" , enz enz.
Feit is dat dit allemaal zeer moeilijk te omschrijven zaken zijn, al helemaal niet te meten, en ook voor heel wat mensen bijzonder subjectief .
Je kan uiteraard wel omschrijven wat er allemaal in het menu zit, welke parameters je eventueel zelf aan kan passen, wat welke setting effectief doet, maar dat is wat mij betreft veel minder relevant dan wat de uiteindelijke beeldkwaliteit en winst is die je met dit toestel kan halen.
De enige echte manier om één van deze twee toestellen te beoordelen, laat staan te vergelijken, is gewoon kijken naar wat ze met een beeld doen, daarvoor koop je dit nl.

Je kan trachten pagina vol te schrijven met pogingen om uit te leggen hoe het ding werkt, maar wat ben je daar mee? 95% van wat de Envy doet is pure software, algoritmes die in de achtergrond hun werk doen en waar je als gebruiker geen flauw idee van hebt hoe het werkt en die je dus ook niet kan beschrijven of reviewen.
De hardware, tja, het is een PC based stuk hardware met zowel standaard als custom gebouwde onderdelen, en verder is ook daar niet echt heel erg veel over te vertellen, behalve de zaken die reeds lang gekend zijn.
Het hart van de Envy is en blijft de madVR software, dat is waar dit product om draait, de kwaliteit van de tone mapping, scaling en ook vooral de gebruiksvriendelijkheid van hoe je als gebruiker alles zelf nog kan tweaken indien je dat wil.

Ik wil gerust een aantal zaken gaan beschrijven maar ik loop ook nog een keer het risico dat mensen wellicht denken dat ik een wat "gekleurd" zicht heb op de feiten, al is dit bij mij in nog geen enkele review het geval geweest, daarvoor hecht ik teveel belang aan neutrale berichtgeving.
Feit is dat ik inderdaad wel fan ben van het toestel, ik zie zaken die mij doen watertanden waneer de Envy zijn werk doet, is dit zoveel beter dan de frame adapt van JVC en is het zoveel geld waard?
Dat zijn zaken die ik overlaat aan mensen die effectief komt kijken en vergelijken, dat is de enige eerlijke manier om te beoordelen of het wat voor jou is of niet.
Ik weet dat iedereen die hier ondertussen langs is geweest met grote verbazing en een brede smile op hun gezicht zat te kijken naar de meerwaarde die de Envy liet zien.
Ik heb alle respect voor de frame adapt software van de JVC N reeks, het is ongetwijfeld heel erg straf wat ze met dit stukje software in hun toestellen doen.
De Envy doet echter meer dan dat, en wat hij doet is ook nog een keer van een hoger niveau, gelukkig maar aangezien de prijs ook niet echt mals is ;-)

Ik zou zeggen, maak een afspraak en kom langs om met je eigen ogen te beoordelen wat Envy met je beeld kan doen, dan is er geen enkele vorm van discussie over het al dan niet beter voorstellen van de zaken.

Jullie zijn van harte welkom

Gr
Werner

PascalP

Quote from: Teejoo on August 11, 2020, 09:06:07
Dat zijn natuurlijk high end getunede kristallen borrelglazen!

Ik vind de envy wel lekker pro uitzien zo, maar wat een kast.

Heb het ook getest op mijn MK's, zorg wel dat je de vaatwasser niet hoger hebt dan 50gr anders gaat het allemaal wat 'warm' klinken :P
Maar zonder gein, heb er zelf een Ikea Snijplank onder liggen, werkt perfect  :angel:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

home@the movies

Quote from: papaleo on August 11, 2020, 10:00:52
Met welke maten?

Ik krijg binnenkort de eerste met de nieuwe behuizing binnen, en zal dan alle info en wat foto's posten.

papaleo

#62
Quote from: home@the movies on August 11, 2020, 10:55:08
Ik krijg binnenkort de eerste met de nieuwe behuizing binnen, en zal dan alle info en wat foto's posten.

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=172737.msg3385183#msg3385183

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=172737.msg3385263#msg3385263

Maar deze zit nog steeds in de 'oude' behuizing....
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

home@the movies

Morgen de laatste dag van de pre order voor beide madVr versies, vanaf 1 Oktober gaan de standaard prijzen worden toegepast.

Nog even de prijzen,

Pre order;

Envy Pro 6790
Envy Extreme 11790

Prijzen vanaf 1 Oktober;

Envy pro 7990
Envy Extreme 13490

Met vriendelijke groeten

Werner

buckler

Weet niet of dit al bekend is bij geinteresseerden maar er is nieuwe software uit voor de Envy (dtm2.0) en zit er nu al een week of twee mee te draaien en moet zeggen dat dit een ENORME stap voorwaarts is.
De gebruiksvriendelijkheid was natuurlijk al een dikke plus maar deze nieuwe software update is toch wel de kers op de taart.
Het was even wachten totdat alles op orde was maar dit is een van mijn betere aankopen geweest, pracht machine.
Wou dit toch nog ff posten...
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

#65
Een leuke video met wat uitleg over een van de vele algo's:

https://www.youtube.com/watch?v=OfAUnf2YlQs&t=797s

JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

vik

#66
Ik heb het filmpje even gekeken zeker een fraaie optie. Aan de andere kant vind ik het persoonlijk een beetje een storm in een glas water voor de max 5-6 die er van profiteren en dit filmpje wordt een beetje naar voren geduwd (zo komt het bij mij tenminste over) alsof het een soort van killer feature is t.o.v van een Lumagen. En dan door een partij die half niet weet hoe hij een Lumagen moet inregelen zoals ook nu het geval is in dit filmpje  :colgate:

Quote from: buckler on December  4, 2021, 14:06:40
Een leuke video met wat uitleg over een van de vele algo's:

https://www.youtube.com/watch?v=OfAUnf2YlQs&t=797s
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

home@the movies

#67
Quote from: vik on December  6, 2021, 10:46:13
Ik heb het filmpje even gekeken zeker een fraaie optie. Aan de andere kant vind ik het persoonlijk een beetje een storm in een glas water voor de max 5-6 die er van profiteren en dit filmpje wordt een beetje naar voren geduwd (zo komt het bij mij tenminste over) alsof het een soort van killer feature is t.o.v van een Lumagen. En dan door een partij die half niet weet hoe hij een Lumagen moet inregelen zoals ook nu het geval is in dit filmpje  :colgate:

Hoezo 5/6 films, dit gaat niet alleen over films met een switching aspect ratio, maar ook over alles wat afwijkt van de "standaard" aspect ratios.
Hoeveel series op Netflix worden er tegenwoordig niet in afwijkende formats gedraaid? het zijn er heel wat, die zijn geen 16/9 of geen 2:35 maar iets tussenin.
Met de NLS functie van de Envy kan je deze gewoon netjes op je scope scherm laten passen, je kan oneindig veel verschillende ratios in het geheugen stoppen en je hoef er verder niet meer naar om te kijken, Envy past gewoon de juiste NLS toe voor eender welke aspect ratio die hij detecteert.
Er zijn hopen gebruikers met een scope scherm die door de NLS al hun 16/9 films laten bewerken door de Envy en alles in 2:35 kijken.
En ja, er is uiteraard een bewerking(lees aanpassing in het beeld) maar ik durf met heel veel mensen blind de test doen en een film laten zien waarvan ze niet weten welke aspect het is, en hun dan vragen of ze iets aan het beeld merken, (we hebben dit trouwens gedaan op de HCH) ik kan je vertellen dat er velen met het schaamrood op de wangen stonden toen ze wisten waarom ik deze vraag stelde.
Ja, voor heel wat gebruikers is dit wel degelijk een killer feature, die gewoon als extra op de reeds fenomenale prestaties van het toestel komt.
Wat het al dan niet correct inregelen van de Lumagen betreft, ik zou zeggen post jij even een filmpje hoe het dan wel correct moet
;) ;D