MadVR Envy Pre order

Started by home@the movies, July 29, 2020, 14:00:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

donaldk

Quote from: reza on July 29, 2020, 19:16:00
Het zorgt er voor dat HDR op je projectort er ontzettend goed uitziet.

SDR ook. Hij stuurt het signaal trouwens ook 'als SDR' naar je display. Want anders gaat de display er mee knoeien.

donaldk

Quote from: Zymotic on July 29, 2020, 21:12:51
Het kost alleen net zoveel of meer dan een gemiddelde projector  :ohmy:

Meer passend bij de nieuwe Sony 380, een Barco series 4, Christie 43.. serie of non-DCi zoals de Gryffin, 50K+ beamers.

donaldk

Quote from: pameijer on July 30, 2020, 10:41:06
Product is dan ook voor de happy few die na aanschaf geen verschil zien in de eerste 2 cijfers van hun banksaldo  :confused: , of voor de echte fanaat die dan hier ws ook wel meeleest  ;)

De echte fanaten, zoals Wolfgang hebben hem al in huis;-). Hij heeft diverse malen publiekelijk aangegeven toch wel aan te hikken tegen de prijs van de nieuwe Christie Eclipse, ondanks dat hij nu de eerste tot Thor opgebouwde Barco heeft.

De echte fanaten gaan dan weer vaker voor de ultieme flexibiliteit, tweakability, van de software versie.

Op Avs in het Eclipse topic was er een post van een nieuw lid, zij kon dus niet PM-en. voor de introductieprijs, 'laat het niet meer zijn dan 250K, anders wordt het moeilijk mijn man te overtuigen' schreef de Spaanse dame.

En dan heb je de homes around the world jet-set, zoals de dame waar Werner voor werkte, die hebben dan een HT met dikke Barco DCi en komen er dan een aantal dagen per jaar, dan maakt 500 dollar per view of meer voor een DCi film ook geen verschil meer op de per uur kosten.

buckler

Quote from: Teejoo on July 30, 2020, 22:15:22
Welk type scherm heb je gekocht?

Sorry, lees het nu pas Theo  :blush:

Ik heb de Screen Research Fixed Supreme SolidPix 2.40:1 genomen, in 244cm breed (zichtmaat), scherm totaal is dacht ik a 264 cm breed.
Ik heb dit scherm een jaar of twee geleden eens in het echt mogen zien en vond het doek enorm mooi, zit heel dicht tegen bv Stewart aan. Volgens Vik is dit trouwens het zelfde doek als de toplijn van Adeo (reference white?) en komt dan ook uit dezelfde fabriek. Het frame van Screen Research is enorm mooi en degelijk, ook dit is minstens van Stewart niveau dus vandaar mijn keuze hiervoor.
Ben voor de 2.40:1 ipv 2.35 gegaan omdat dat volgens Panamorph beter bij de DCR lens past op de 17.9 panelen van JVC.
Maar of ik de lens ervan voor haal bij 16.9 films... geen idee nog en waarschijnlijk niet denk ik, misschien dat de MadVR hier wat mee kan? Maar dat laat ik allemaal maar aan Werner over want die ken de MadVR door en door.
Ik heb ook van dat Adamantium velours besteld voor rondom mijn scherm en voor bovenop mijn audio meubel wat voor het scherm staat (om reflecties weg te halen).
Maar eerst van de week ff plaats maken voor de MadVR want dat is een flinke kast moet ik zeggen, alleen voor het oog al zeer gaaf.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

DustinV

Quote from: buckler on August  3, 2020, 10:04:55
Sorry, lees het nu pas Theo  :blush:

Ik heb de Screen Research Fixed Supreme SolidPix 2.40:1 genomen, in 244cm breed (zichtmaat), scherm totaal is dacht ik a 264 cm breed.
Ik heb dit scherm een jaar of twee geleden eens in het echt mogen zien en vond het doek enorm mooi, zit heel dicht tegen bv Stewart aan. Volgens Vik is dit trouwens het zelfde doek als de toplijn van Adeo (reference white?) en komt dan ook uit dezelfde fabriek. Het frame van Screen Research is enorm mooi en degelijk, ook dit is minstens van Stewart niveau dus vandaar mijn keuze hiervoor.
Ben voor de 2.40:1 ipv 2.35 gegaan omdat dat volgens Panamorph beter bij de DCR lens past op de 17.9 panelen van JVC.
Maar of ik de lens ervan voor haal bij 16.9 films... geen idee nog en waarschijnlijk niet denk ik, misschien dat de MadVR hier wat mee kan? Maar dat laat ik allemaal maar aan Werner over want die ken de MadVR door en door.
Ik heb ook van dat Adamantium velours besteld voor rondom mijn scherm en voor bovenop mijn audio meubel wat voor het scherm staat (om reflecties weg te halen).
Maar eerst van de week ff plaats maken voor de MadVR want dat is een flinke kast moet ik zeggen, alleen voor het oog al zeer gaaf.

Ik las dat er een andere kast komt, geen idee of dit klopt.

Teejoo

Quote from: buckler on August  3, 2020, 10:04:55
Sorry, lees het nu pas Theo  :blush:

Ik heb de Screen Research Fixed Supreme SolidPix 2.40:1 genomen, in 244cm breed (zichtmaat), scherm totaal is dacht ik a 264 cm breed.
Ik heb dit scherm een jaar of twee geleden eens in het echt mogen zien en vond het doek enorm mooi, zit heel dicht tegen bv Stewart aan. Volgens Vik is dit trouwens het zelfde doek als de toplijn van Adeo (reference white?) en komt dan ook uit dezelfde fabriek. Het frame van Screen Research is enorm mooi en degelijk, ook dit is minstens van Stewart niveau dus vandaar mijn keuze hiervoor.
Ben voor de 2.40:1 ipv 2.35 gegaan omdat dat volgens Panamorph beter bij de DCR lens past op de 17.9 panelen van JVC.
Maar of ik de lens ervan voor haal bij 16.9 films... geen idee nog en waarschijnlijk niet denk ik, misschien dat de MadVR hier wat mee kan? Maar dat laat ik allemaal maar aan Werner over want die ken de MadVR door en door.
Ik heb ook van dat Adamantium velours besteld voor rondom mijn scherm en voor bovenop mijn audio meubel wat voor het scherm staat (om reflecties weg te halen).
Maar eerst van de week ff plaats maken voor de MadVR want dat is een flinke kast moet ik zeggen, alleen voor het oog al zeer gaaf.
Spannend allemaal!

buckler

Klopt Dustin, komt een andere kast ja... volgens mij met een ander front en met een metalen logo voorop in plaats van een plastic logo. Dacht dat de kast afmetingen hetzelfde blijven alleen komt alles er nog robuster uit te zien. Maar dat kan Werner beter vertellen als ik.
Zeker spannend Theo
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

reza

Nou Werner, waar blijft je "review"?
Voor Frank geldt hetzelfde?
Er mag over gesproken/geschreven worden..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

J.A.F._Doorhof

Ik ben er nog over aan het nadenken.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

reza

Quote from: J.A.F._Doorhof on August  4, 2020, 08:47:59
Ik ben er nog over aan het nadenken.

Over de review?
Of dat je er iets over gaat zeggen?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

J.A.F._Doorhof

Over de review.
Maar dat moet ik voor mezelf even nog beslissen
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

PascalP

Zag in een review van een Chinees van de Envy dat er ook een setting is 'RGB for old JVC', kan iemand mij uitleggen wat dat is?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

reza

#38
Valt wel een beetje tegen moet ik heel erg bekennen.
Een apparaat van vele duizenden euro's waar heel veel mensen benieuwd naar zijn. Maanden mag er niet over gesproken worden, nu mag er over gesproken worden is dit topic nog doder dan doods..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Zymotic

Misschien komt het ook omdat het vele duizenden euro's kost. Zijn weinig mensen die er echt wat over kunnen vertellen.

reza

Quote from: Zymotic on August  7, 2020, 20:29:30
Misschien komt het ook omdat het vele duizenden euro's kost. Zijn weinig mensen die er echt wat over kunnen vertellen.

Je moest eens weten hoeveel de Envy al verkocht is..
Alle testers en iedereen die de Envy in bezit had moest deze al betalen. Dat zijn al vele gasten in de gehele wereld. En ook nu worden er aantallen van besteld.
Wel vreemd dat niemand nu iets schrijft. Terwijl Madshi heeft aangegeven en een soort van heeft gestimuleerd ( AVS ) om info te delen en reviews te schrijven. Er mag echter nog niks gezegd worden over wat er op de achtergrond gebeurt, of over de strategie van het bedrijf maar dat wil voor de rest ook niemand weten volgens mij?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

DustinV

Quote from: reza on August  7, 2020, 21:01:08
Je moest eens weten hoeveel de Envy al verkocht is..
Alle testers en iedereen die de Envy in bezit had moest deze al betalen. Dat zijn al vele gasten in de gehele wereld. En ook nu worden er aantallen van besteld.
Wel vreemd dat niemand nu iets schrijft. Terwijl Madshi heeft aangegeven en een soort van heeft gestimuleerd ( AVS ) om info te delen en reviews te schrijven. Er mag echter nog niks gezegd worden over wat er op de achtergrond gebeurt, of over de strategie van het bedrijf maar dat wil voor de rest ook niemand weten volgens mij?

Ik kan me niet voorstellen dat het er erg veel zijn. Dik gedrukte zou voor mij niet onbelangrijk zijn bij een splinternieuw bedrijf dat verwacht dat je 12k€ voor hun product betaald.

reza

Als ik een Envy zou kopen maakt mij het geen ene bal uit of de Envy de beurs op gaat ja of nee :blink:
Voor mij is het belangrijk dat hij datgene doet wat het moet doen en of ik goeie garantie/ondersteuning heb bij het apparaat.
Over zaken, wat de strategie is en een schatting hoeveel Envy,s er verkocht zullen gaan worden, niet in geïnteresseerd. Dat zijn volgens mij de zaken waar Madshi het over had. Volgens mij is het bedrijf redelijk transparant.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

scoc

De mensen die dit toestel reeds hebben en dit forum lezen kan je op minder dan de vingers van 1 hand tellen ...
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

reza

Quote from: scoc on August  7, 2020, 21:42:57
De mensen die dit toestel reeds hebben en dit forum lezen kan je op minder dan de vingers van 1 hand tellen ...

Ik denk het niet..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

Inmiddels al wat reviews gelezen.
En bevestigd wat ik al dacht..
Ik blijf heerlijk genieten van mijn HTPC ^^
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Quote from: reza on August  7, 2020, 21:51:42
Inmiddels al wat reviews gelezen.
En bevestigd wat ik al dacht..
Ik blijf heerlijk genieten van mijn HTPC ^^
Heb je wat linkjes?

DustinV

#47
Quote from: reza on August  7, 2020, 21:36:33
Als ik een Envy zou kopen maakt mij het geen ene bal uit of de Envy de beurs op gaat ja of nee :blink:
Voor mij is het belangrijk dat hij datgene doet wat het moet doen en of ik goeie garantie/ondersteuning heb bij het apparaat.
Over zaken, wat de strategie is en een schatting hoeveel Envy,s er verkocht zullen gaan worden, niet in geïnteresseerd. Dat zijn volgens mij de zaken waar Madshi het over had. Volgens mij is het bedrijf redelijk transparant.

Strategie kan wat zeggen over de verwachte levensduur van het bedrijf en dus jouw garantie.

Edit. Als zou blijken dat je 9000€ betaald voor een GUI dan heeft het weinig toekomst is mijn gok.

PascalP

Quote from: Teejoo on August  7, 2020, 23:46:55
Heb je wat linkjes?

Op het AVS forum staan een aantal links. Naar een Duits forum en ook naar een (foto)rapportage van de Chinese dealer/importeur.

Dit is ook wel een mooie comment (enkel een comment dus, geen complete uitgebreide review!) van iemand (woofer) die zowel de Envy, als een HTPC met MadVR als een Lumagen heeft;
https://www.avsforum.com/threads/madvr-envy-anticipation-thread.3053602/page-145#post-60022714
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

reza

Ik heb het via AVS indd.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"