MadVR Envy Pre order

Started by home@the movies, July 29, 2020, 14:00:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

home@the movies

Hi Iedereen,

We hebben van madVR de go gekregen voor een officiële pre order Beta  launch, de NDA's van gebruikers die eerdere beta toestellen kochten zal ook binnen een paar dagen worden opgeheven, dwz dat jullie redelijk snel de eerste gebruikerservaringen online zullen kunnen terugvinden.
Voor alle duidelijkheid, er wordt dagdagelijks nog steeds hard gewerkt aan verbeteringen en updates, dit is dus nog steeds een beta software waar de nodige updates, vooral extra's, aan zullen toegevoegd worden.
Ondertussen zijn ook de behuizing en de remote aangepast, eind deze week krijgen we de nieuwe versie binnen en kunnen we wat foto's plaatsen.

Voor nu dus preorder van de Envy pro

6790 Euro

Envy Extreme;

11690 Euro

De envy staat zoals steeds permanent bij ons in demo, dus voor diegene die hem aan het werk willen zien, maak gerust een afspraak.
Ik kan ook al melden dat er forumgenoten zijn die binnenkort de gelukkige eigenaar zullen zijn van een Envy, ook zij zullen jullie met veel plezier hun ervaringen vertellen. ;) ;D



DustinV

Veel succes. Ik vind het persoonlijk nogal wat, 12000€ voor een work in progres. Dat klinkt in ieder geval niet lekker. Enig idee waneer die uit beta komt?

home@the movies

Quote from: DustinV on July 29, 2020, 14:50:34
Veel succes. Ik vind het persoonlijk nogal wat, 12000€ voor een work in progres. Dat klinkt in ieder geval niet lekker. Enig idee waneer die uit beta komt?

je mag dat niet al te letterlijk nemen hé, het gaat om kleine aanpassingen en updates, noem eens één product op tegenwoordig waarvan de firmware bij release 100% de juiste is.
Ik kan een heel lange waslijst maken van toestellen hoor, de nieuwe Arcam's om er maar ééntje te noemen,  ;)

De Envy draait nu al gewoon perfect voor wat hij moet doen, het zijn vooral extra features die het toestel nog aantrekkelijker maken en waar ze nu nog aan werken.

DustinV

Quote from: home@the movies on July 29, 2020, 14:58:55
je mag dat niet al te letterlijk nemen hé, het gaat om kleine aanpassingen en updates, noem eens één product op tegenwoordig waarvan de firmware bij release 100% de juiste is.
Ik kan een heel lange waslijst maken van toestellen hoor, de nieuwe Arcam's om er maar ééntje te noemen,  ;)

De Envy draait nu al gewoon perfect voor wat hij moet doen, het zijn vooral extra features die het toestel nog aantrekkelijker maken en waar ze nu nog aan werken.

Ok. Niet de associatie die beta en work in progress oproept in mijn ogen. Maar het is waar dat firmware continu in ontwikkeling zijn. Ik ben benieuwd naar de reviews. Dat jij er van onder de indruk bent zegt ook al wat natuurlijk.

home@the movies

Ik zal mijn woorden wat voorzichtiger kiezen en het aanpassen  ;D

home@the movies

QuoteDat jij er van onder de indruk bent zegt ook al wat natuurlijk.

Wie weet ben ik nogal snel onder de indruk van iets hé ;-) neen, alle gekheid op een stokje, het is echt wel een geweldig apparaat. Wat het al dan niet waard is zal ieder voor zich uit moeten maken natuurlijk.

buckler

Nou ik moet zeggen ik hem afgelopen zaterdag mogen zien en ik ben niet gauw onder de indruk maar was dat nu zeker wel...
Eerlijk is eerlijk dit is echt een geweldig mooi apparaat en enorme upgrade.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Zymotic

Wat doet dit apparaat precies?

reza

Quote from: Zymotic on July 29, 2020, 18:20:57
Wat doet dit apparaat precies?

Het zorgt er voor dat HDR op je projectort er ontzettend goed uitziet.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Zymotic

Quote from: reza on July 29, 2020, 19:16:00
Het zorgt er voor dat HDR op je projectort er ontzettend goed uitziet.

Het kost alleen net zoveel of meer dan een gemiddelde projector  :ohmy:

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

pameijer

Quote from: Zymotic on July 29, 2020, 21:12:51
Het kost alleen net zoveel of meer dan een gemiddelde projector  :ohmy:
Product is dan ook voor de happy few die na aanschaf geen verschil zien in de eerste 2 cijfers van hun banksaldo  :confused: , of voor de echte fanaat die dan hier ws ook wel meeleest  ;)
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Teejoo

Quote from: buckler on July 29, 2020, 18:18:09
Nou ik moet zeggen ik hem afgelopen zaterdag mogen zien en ik ben niet gauw onder de indruk maar was dat nu zeker wel...
Eerlijk is eerlijk dit is echt een geweldig mooi apparaat en enorme upgrade.
Heb je hem op een JVC gezien? En was er ook een verbetering bij SDR?

Zymotic

Doet dit veel meer dan een HTPC met MADVR? En het heeft dus alleen nut met HDR?

buckler

Quote from: Teejoo on July 30, 2020, 11:21:31
Heb je hem op een JVC gezien? En was er ook een verbetering bij SDR?

Ik heb hem niet op SDR bekeken want daar kwam ik niet voor Theo.
In eerste instantie wou ik de madvr eens bekijken want ik wou misschien mijn Epson laser projector uitbreiden met een paladin lens en een madvr voor 2.35 films en hdr. Maar eenmaal de nx9 te hebben gezien met de madvr en de paladin dcr lens was ik zo overtuigd dat ik de nx9/DCR lens/madvr en screen research 2.40 scherm maar besteld heb...  :worship:
De madvr maakte echt een enorme stap in beeldkwaliteit en de lens deed minstens een net zo grote stap daar weer bovenop. Zo extreem zelfs dat als ik naar de nx9 alleen keek zonder madvr en dcr ik dat ineens vond tegenvallen in vergelijk. Klinkt misschien wat overdreven maar geloof me dat was echt het geval. Nog nooit zoiets gezien als geheel en was ZWAAR onder de indruk.
Oke de madvr is prijzig maar ik zelf zou eerder naar een madvr kijken dan naar een andere projector upgrade als ik andere mag adviseren, serieus een heel wat grotere upgrade dan ik van te voren had verwacht.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

anton


denoontje

nx9/DCR lens/madvr en screen research 2.40 scherm maar besteld heb


:headbanging: :headbanging: :headbanging: :headbanging: :headbanging:

Teejoo

Quote from: buckler on July 30, 2020, 13:55:25
Ik heb hem niet op SDR bekeken want daar kwam ik niet voor Theo.
In eerste instantie wou ik de madvr eens bekijken want ik wou misschien mijn Epson laser projector uitbreiden met een paladin lens en een madvr voor 2.35 films en hdr. Maar eenmaal de nx9 te hebben gezien met de madvr en de paladin dcr lens was ik zo overtuigd dat ik de nx9/DCR lens/madvr en screen research 2.40 scherm maar besteld heb...  :worship:
De madvr maakte echt een enorme stap in beeldkwaliteit en de lens deed minstens een net zo grote stap daar weer bovenop. Zo extreem zelfs dat als ik naar de nx9 alleen keek zonder madvr en dcr ik dat ineens vond tegenvallen in vergelijk. Klinkt misschien wat overdreven maar geloof me dat was echt het geval. Nog nooit zoiets gezien als geheel en was ZWAAR onder de indruk.
Oke de madvr is prijzig maar ik zelf zou eerder naar een madvr kijken dan naar een andere projector upgrade als ik andere mag adviseren, serieus een heel wat grotere upgrade dan ik van te voren had verwacht.
Mooi! Heb je je hem ook gezien zonder de voorzetlens?

home@the movies

Quote from: Teejoo on July 30, 2020, 15:12:13
Mooi! Heb je je hem ook gezien zonder de voorzetlens?

Dat hebben we inderdaad ook gedaan, ik laat het aan Martin over om ook daar zijn ervaring even over te delen  ;) ;D
Laten we zeggen dat het in dezelfde soort van verbazing zat  ;D ;D

buckler

He Theo,
Jazeker heb hem ook zonder DCR lens bekeken en moet eerijk zijn dat als je de nx9 eenmaal gezien heb met lens (of met MadVR) dat er geen weg meer terug is...  ;D
Ik stond echt met verbazing te kijken hoeveel het wel niet schilde met of zonder lens, je krijg een flinke hoeveelheid licht erbij en alle pixels erbij die normaal in de zwarte balken zitten. Dat zie je ook echt heel goed terug, beeld lijkt dan zeker scherper en alles met een enorme diepte in het beeld. Haal je de lens ervan voren dan valt dit allemaal weg. Ik vond de MadVR erg mooi en een absolute meerwaarde maar ik had exact datzelfde gevoel bij de DCR lens. Twee flinke upgrades die ik beide vrijwel even hoog inschat qua prestatie verbetering. Zodra we zowel de MadVR als de DCR lens op de nx9 hadden staan voelde ik me werkelijk als een kind in een snoep winkel. Ik ben nog nooit zo onder de indruk geweest van een set en heb al flink wat gezien de laatste twee jaar.
Kijk dat de lens voor velen ,of bijna iedereen, doorslaat dat kan ik nog snappen (totdat ze het resultaat zien...) maar de MadVR is wat toegankelijker en zal op iedere moderne projector zijn meerwaarde hebben daar ben ik van overtuigd.
Ik geloof niet gauw wat en kan best een mierenneuker of zeikerd zijn zeker als het over zoveel geld gaat waar ik jaren voor moet sparen en andere dingen voor moet laten maar eerlijk is eerlijk Werner zijn enthousiasme is absoluut gegrond als het over MadVR gaat... maar inderdaad het is heel veel geld en iedereen zal voorzichzelf moeten uitvogelen of ze dit waard vinden de ja of de nee.
Ik zelf dacht zo, projectors komen en gaan maar een goed scherm , een DCR lens en een MadVR zullen jaren en jaren plezier blijven geven  :popcorn:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

reza

Quote from: Zymotic on July 30, 2020, 12:43:17
Doet dit veel meer dan een HTPC met MADVR? En het heeft dus alleen nut met HDR?

Nee en nee. madVR is ook heel goed in upscaling.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Welk type scherm heb je gekocht?

Gerbrand

Hoi,

Als ik dit zo lees moet ik toch mijn HTPC maar weer eens afstoffen... jammer alleen dat Netflix en MadVR niet gaat met een HTPC.

Gerbrand
Dedicated HT, soundproofed. 7.1.2 Dolby Atmos (B&W 9NT + HTM1 LCR)
Versterking: Denon AVC-4700. Eindversterkers: Emotiva XPA-3 + XPA -2
Projector: JVC N5. Bron:  Shield, Oppo BDP83, panasonic UB 900

reza

Quote from: Gerbrand on July 30, 2020, 22:31:54
Hoi,

Als ik dit zo lees moet ik toch mijn HTPC maar weer eens afstoffen... jammer alleen dat Netflix en MadVR niet gaat met een HTPC.

Gerbrand

Dat is indd het voordeel van de Envy. Die is "kant en klaar".
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Zymotic

Quote from: reza on July 30, 2020, 21:51:04
Nee en nee. madVR is ook heel goed in upscaling.

Toch maar eens meer in verdiepen dan  ;)