Display 3 PRO (OEM) revB color meter +Chromapure Standard licentie

Started by alpha1, July 29, 2020, 12:37:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alpha1

Graag zou ik willen weten wat  ik voor mijn colorimeter Display 3 Pro(Oem) incl licentie Chromapure standard nog kan vragen.

Ik wil graag een andere meter kopen.

De Display 3 PRO (OEM) revB  is in 09/13/2019 gekalibreerd door Chromapure(certificaard aanwezig van Chromapure)

Is compleet met :

Display 3 PRO OEM(zeer zuinig op geweest en in nieuwstaat)

ondersteund de onderstaande toestellen:

Generic LCD
Samsung Standard LCD
Samsung LED
Sony Standard LCD
Sony LED
LG LED
LG Standard LCD
DLP Rear Projection
CRT
Plasma
LED Front Projection-Screen
LED Front Projection-Lens
Front Projection-Screen
Front Projection-Lens
OLED
Quantum Dot
Laser Projector-Screen
Laser Projector-Lens

Chromapure Standard licentie werkt met de huidige Chromapure 3 software (er kan nog 1 meter (licentie) gratis toegevoegd worden)

Caryingcase  Peli 1120

Calibration disc op Bluray

p.s. de Videoforge Pro is niet te koop

KillerbeeNL

in ieder geval een mooie set [emoji3059]

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

DustinV

Weet je zeker dat je de licentie mag verkopen? Zou ik niet van uit gaan. Als dat wel zo is denk ik dat 200€ wel haalbaar is.

KillerbeeNL

p.s  waarom koop je niet een i1 pro spectrophoto meter erbij , mooie set in totaal waardoor je de display 3 pro kan blijven gebruiken.

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

alpha1

Quote from: DustinV on July 29, 2020, 14:46:57
Weet je zeker dat je de licentie mag verkopen? Zou ik niet van uit gaan. Als dat wel zo is denk ik dat 200€ wel haalbaar is.

Licentie mag verkocht worden," Is my ChromaPure license transferable?
Yes and No. Yes in the sense that you are free to sell your copy to someone else if you like. However, "no" in the sense that it will still only function with the meter(s) it is licensed for. If you wish to transfer a fully functional version, it must be bundled with the licensed meter."

Staat op de Chromapure site

alpha1

Quote from: KillerbeeNL on July 29, 2020, 14:18:20
in ieder geval een mooie set [emoji3059]

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Bedankt voor de compliment 👍

alpha1

Quote from: DustinV on July 29, 2020, 14:46:57
Weet je zeker dat je de licentie mag verkopen? Zou ik niet van uit gaan. Als dat wel zo is denk ik dat 200€ wel haalbaar is.

Vindt 200 euro wel aan de magere kant ,voor een geüpgraded  X-Rite i1Display Pro naar Display3 Pro revB met licentie(licentie kost al 200 dollar en de upgrade kost ook 200 dollar )

@KillerbeeNL ik heb een SpectraCal C6 HDR2000 op het oog

DustinV

Quote from: alpha1 on July 29, 2020, 19:04:01
Vindt 200 euro wel aan de magere kant ,voor een geüpgraded  X-Rite i1Display Pro naar Display3 Pro revB met licentie(licentie kost al 200 dollar en de upgrade kost ook 200 dollar )

@KillerbeeNL ik heb een SpectraCal C6 HDR2000 op het oog

De nieuwe i1 display pro doet ook tot 2000 nits. Dus vandaar dat ie nu wat minder waard is in mijn mening.

KillerbeeNL

Quote from: alpha1 on July 29, 2020, 19:04:01
Vindt 200 euro wel aan de magere kant ,voor een geüpgraded  X-Rite i1Display Pro naar Display3 Pro revB met licentie(licentie kost al 200 dollar en de upgrade kost ook 200 dollar )

@KillerbeeNL ik heb een SpectraCal C6 HDR2000 op het oog

zou een mooie set zijn voor mij , Chromapure
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

KillerbeeNL

Quote from: alpha1 on July 29, 2020, 18:10:51
Licentie mag verkocht worden," Is my ChromaPure license transferable?
Yes and No. Yes in the sense that you are free to sell your copy to someone else if you like. However, "no" in the sense that it will still only function with the meter(s) it is licensed for. If you wish to transfer a fully functional version, it must be bundled with the licensed meter."

Staat op de Chromapure site

Als iemand de set wilt kopen en heeft nog een goede spectrophoto meter (ik bijvoorbeeld :tongue2:) dan registreer je bij Chromapure die meter en dan verkoop je de set aan die persoon (en nee ik heb geen interesse).

Mogelijkheden genoeg  ;D
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

alpha1

Quote from: DustinV on July 29, 2020, 19:10:04
De nieuwe i1 display pro doet ook tot 2000 nits. Dus vandaar dat ie nu wat minder waard is in mijn mening.

Bedankt voor de info.

Ik zat zelf voor de complete set aan 350 euro te denken?voor een  beginnende hobbyist lijkt me dit een nette prijs toch? ik heb met dit setje in  combinatie  met autocal mijn Samsung Qled Q9FN 75" inch mooi gecalibreerd(nou ja de autocal deed het gewoon)


kermy

Quote from: KillerbeeNL on July 29, 2020, 16:36:25
p.s  waarom koop je niet een i1 pro spectrophoto meter erbij , mooie set in totaal waardoor je de display 3 pro kan blijven gebruiken.

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk



Ik neem aan dat je met je respons refereert aan het kalibreren van de Caloriemeter met de Spectroradiometer? En op die manier een delta file te maken waarmee de mindere meter gecorrigeerd word.
Dit kan ook in Calman bijvoorbeeld.

Met vriendelijke groet,

Kermy

KillerbeeNL

Quote from: kermy on July 30, 2020, 10:55:57
Ik neem aan dat je met je respons refereert aan het kalibreren van de Caloriemeter met de Spectroradiometer? En op die manier een delta file te maken waarmee de mindere meter gecorrigeerd word.
Dit kan ook in Calman bijvoorbeeld.

Met vriendelijke groet,

Kermy
klopt helemaal[emoji106]

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)