Geluid via Netflix app over mijn anthem

Started by JurT, July 28, 2020, 22:04:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JurT

Ik heb sinds kort een Anthem mrx 710 en nu wil ik via hdmi geluid krijgen als ik de Netflix app aan heb. Hiervoor had ik een Emotiva setup en gebruikte ik de optical ervoor omdat die geen arc had.

Ik heb de HDMI kabel op poort 1 van mijn tv aangesloten op mijn HDMI out 1(arc). Mijn Telfort kastje zit op HDMI 1 in op de anthem. Ik krijg hier wel geluid via de anthem.

Heeft iemand tips wat ik verkeerd doe? Mijn dank is groot.

Liefhebber

Volgens mij moet je een ingang maken die het arc signaal als zodanig in het imenu toelaat, dan deze ingang op je reciever als input kiezen. Bij mij heet ie Arc als gekozen naam.
Ik neem aan dat de  hdmi aansluiting op je tv standaard arc ondersteunt.
Audio ->Linn, Harbeth & Naim
HT -> Sony, Harbeth , Anthem & Rel

tdbakker

Er kan maar 1 bron via ARC worden aangesloten. Dus zou ik de andere optisch aansluiten
Stereo:Xanadu HRS22YH//Cambridge Audio Edge NQ en W//Roon.
HT:Anthem MRX520//Rythmik E15//Xanadu Center HRC1 en Xanadu Rears//Sony KD-65AF8//Zidoo Z1000

JurT

Quote from: Liefhebber on July 28, 2020, 22:50:37
Volgens mij moet je een ingang maken die het arc signaal als zodanig in het imenu toelaat, dan deze ingang op je reciever als input kiezen. Bij mij heet ie Arc als gekozen naam.
Ik neem aan dat de  hdmi aansluiting op je tv standaard arc ondersteunt.

Dit heb ik dus geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar. Kijk nu overigens via de ps4 naar Netflix. Toch bedankt voor de tip.

JurT

Quote from: tdbakker on July 29, 2020, 07:11:15
Er kan maar 1 bron via ARC worden aangesloten. Dus zou ik de andere optisch aansluiten

Zit er geen verschil in geluid via HDMI of optisch?

tdbakker

Stereo:Xanadu HRS22YH//Cambridge Audio Edge NQ en W//Roon.
HT:Anthem MRX520//Rythmik E15//Xanadu Center HRC1 en Xanadu Rears//Sony KD-65AF8//Zidoo Z1000

tdbakker

Stereo:Xanadu HRS22YH//Cambridge Audio Edge NQ en W//Roon.
HT:Anthem MRX520//Rythmik E15//Xanadu Center HRC1 en Xanadu Rears//Sony KD-65AF8//Zidoo Z1000