B&W Formation Bar met LG OLED TV

Started by Harvey2face, July 28, 2020, 15:18:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Harvey2face

Afgelopen weekend is onze nieuwe OLED-tv en de Formation Bar geleverd.

Nu wist ik van te voren al wel dat er wat gedoe is met de Formation Bar en afstandsbedieningen (omdat hij alleen beschikt over een optische ingang) en ik vroeg me af of jullie ervaring hierin hebben of zelfs opgelost hebben?

Er loopt nu dus een optische kabel vanuit de tv naar de Bar echter is het geluid alleen maar harder of zachter te zetten middels de app. Op de LG tv heb ik wel de mogelijkheid om te kiezen voor optisch + tv geluid en als ik dan alle fancy dingen zoals Atmos en AI geluid uitzet klinkt het niet verschrikkelijk dubbel maar het zou prettiger zijn als ik dat via de Next Box van Ziggo zou kunnen regelen.

Hele simpele oplossing zou natuurlijk zijn om de optische kabel in de Next Box te doen maar dan heb ik weer geen geluid over de Bar als ik iets met de Playstation of Switch doe...

Een andere oplossing zou een Optisch verdeelblokje zijn maar daar ben ik niet echt een fan van.

In de Ziggo Next Box zit de mogelijkheid om een audio systeem te syncen maar dan moet je de productcode weten en ik kom niet verder dan Formation Bar, ook op de doos zie ik niet echt een productcode staan. Ze hebben dan de eerste 4 cijfers nodig van het product.

De Bar zelf klinkt echt fantastisch maar goed daar was hij ook op uitgezocht ;)

Als aanvulling op bovenstaand bericht, de Formation serie beschikt dus helaas niet over een eigen afstandsbediening of een ''leer''-functie.

Roeru117

Volgens de handleiding van de Formation Bar (blz. 5) heeft deze wel een 'learn remote control' functie en zou je de LG afstandsbediening in moeten kunnen leren in de Bar. Zie ook: https://www.bowerswilkins.com/sites/default/files/2019-04/Formation-Bar-Manual_0.pdf
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

Harvey2face

Thanks, dat heb ik dan over het hoofd gezien.

Dan moet ik even kijken hoe ik dat het beste kan regelen want ik wil dan eigenlijk dat hij de Next Box afstandsbediening leert zodat de afstandsbediening van de tv niet meer nodig is.