Oplossing corrupte files naar externe HDD. iPad pro

Started by J.A.F._Doorhof, July 27, 2020, 14:26:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Heb dit probleem al tijden
Kopieer een paar files en het gaat goed
Kopieer een folder en 10% is corrupt plus het gaat gewoon traag.

Ook uploaden naar YT wil alleen via film rol en niet vanuit files (kom nooit verder dan 20-25%)

Daarnaast wil opslaan van muziek uit garageband ook niet rechtstreeks naar files. Dan zijn de audio files corrupt. Maar export je naar een app (dan word er eerst gerendered) dan wil het wel als je files kiest als app .

Het lijkt er meer en meer op dat files gewoon enorm buggy is.

In ieder geval in deze video een oplossing
Veel sneller qua kopiëren en geen fouten meer.

https://youtu.be/erI79yPc-q4

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MaxxMark

Waar het mij op het eerste oog aan deed denken was fysieke issues met de externe schijf, mogelijk issues met het netwerk of ergens een rare vertaalslag naar het filesystem (de disk met grotere clustersizes dan dat de ipad aankan?)

Bijvoorbeeld gebruik van Jumboframes terwijl niet alle hops in je netwerk het aankunnen.
Of uiteraard een badsector op je externe disk

Heb niet het filmpje volledig bekeken, maar puur berust op je tekst :)


Overigens werd niet 100% duidelijk uit de tekst duidelijk dat het om een iPad/iOS ging :)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Teleflubbie

Draai eens een geheugentest op je interne RAM geheugen.

Heb een soortgelijk probleem lang geleden ook wel eens gehad.
Toen bleek het een van de DIMM modules niet helemaal lekker te zijn op een specifiek geheugen adres.

Probleem kan dan optreden als het kopieerprogramma maximaal gebruik maakt van je interne geheugen om te cachen.
Andere kopieer programma's kopieren sector-voor-sector en zullen dus minder zwaar 'leunen' op je interne geheugen en dus minder gevoelig zijn hiervoor.
Gato DIA-250S - Monitor Audio Gold 200 5G - Raspberry Pi/Allo DigiOne - Volumio/BruteFIR DSP

J.A.F._Doorhof

Hoef geen testen te doen.
Dit is een probleem dat ook al maanden word besproken in de video/photo edit groepen.

Het lijkt alsof files soms gewoon offline gaat.
Lees mijn omschrijving.

Als je vanuit garageband rechtstreeks naar files opslaat doet de audio niets. Als je echter via share naar files gaat wel. Hij rendered dan eerst de audio en slaat hem dan pas op.

YT upload hetzelfde
Vanaf YT kun je kiezen browse (files) of film roll .
Pak ik een video van files is het of 5 of max 10 minuten waarin hij upload en dan stopt hij en hij gaat ook niet meer verder. Upload ik vanaf film roll.....geen probleem.

Denk ook even aan dit
Kopiëren van files naar een SSD duurt een half uur en files zijn corrupt
Via filebrowser business is het 10 minuten en alles werkt.

Apple heeft simpelweg een enorme bug in files en wil dat niet toegeven. Dit probleem doet al de ronde sinds de eerste betas van ios13.

iPad is zeker goed
We hebben dit getest op
Annewiek haar iPad Air
Mijn 11" iPad pro en zijn vervanger een 12.9" iPad pro.
Tevens hebben we zowel verschillende ssds en spinners getest via een hub en zonder. Allemaal zelfde probleem.

Dus het lijkt me 100% uitgesloten dat het hardware gerateerd is. Daarnaast als je online kijkt hebben heel veel mensen er last van en lossen ze het op met cloud opslag (voor mij niet te doen) of via wifi drives die hun eigen browser gebruiken zoals Gnar of Rav.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Had het gepost in het topic over tablets en gedacht dat jullie wel even de video zouden kijken ;)

Op een PC of Mac had ik dit wel kunnen oplossen. We hebben toch wel een "paar jaar" een pc shop gehad ;)

Dat maakt dat hele Apple gedoe ook zo irritant. Als ze een bug hebben zoals in files probeer maar eens een alternatief te vinden. Dat is er gewoon niet. Alles draait met een soort van sandbox omdat apple het file system gewoon niet zo open hebben gezet als er gedacht werd.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MaxxMark

Ik zag het topic vanuit mn 'show unread posts' gezien dus had het board over het hoofd gezien. Ik was vooral geïntrigeerd door de topic title en mn eerste gedachtegangen ;)

Wel deel ik je mening dat het vaak 'applegedoe' is. Zolang je binnen de lijntjes blijft is alles super bij Apple. Maar ga je er buiten dan is de kans groot dat je tegen rare dingen aanloopt.

Goed voorbeeld (die mogelijk hier ook nog eens verband kan houden) is een vergelijkingsfilmpje van de iPad Pro met een Macbook Air en een Macbook Pro met gelijkwaardige specs. De iPad Pro is (of was toen) op bijna alle vlakken superieur.. totdat... disk access in beeld komt. Exporteren van filmpjes, disk access, en alles wat daar bij komt is één groot traagheidsfeest. Oorzaak onbekend... Jouw constatering verbaast mij dus niets, en ik geloof zo dat de oorzaak bij apple kan liggen. Zou me niets verbazen dat disk-access naar een externe schijf binnen de iPad al een aantal vertaalslagen ondergaat om vervolgens nóg een keer vertaald te moeten worden naar iets dat over usb/lightning kan gaan.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

J.A.F._Doorhof

Dat herken ik dus niet
Ik gebruik lumafusion voor video editing en dat gaat sneller dan mijn Dell XPS i9 met 32gb en ssd.

Ik heb alleen iMovie nooit meer geprobeerd sinds ik naar lumafusion ben gegaan. Misschien dat ze die bedoelen ?

Of bedoelde ze naar externe schijven ?
Dan klopt dat 100%. Het is via files gewoon erg traag. Tot een punt dat je je serieus afvraagt wat er mis is en of de iPad pro niet gewoon usb2 gebruikt.

Tot je dus filebrowser business gebruikt dan vliegen de files. Heb ook even met hun gemaild. Kan het niet helemaal niet neerzetten jammer genoeg maar hun opmerking was dat het nog veel sneller kon als Apple zijn OS een keer bug vrij kan afleveren. Ze worden enorm beperkt in snelheid en access door Apple. Ze moeten als het ware in een sandbox draaien. Dus je kan niet rechtstreeks files benaderen. Ze moet eerst in de app zijn en dan pas bewerkt en dan weer eruit.

Ze hebben wel een sync optie die het enorm veel makkelijker maakt. Die gebruik ik nu ook. SSD een vaste naam geven en een vaste folder op de iPad aanwijzen voor sync en elke keer als je filebrowser opstart met die HDD gaat hij een incremental backup maken. Echt geniaal. Dit was tot nu toe niet mogelijk op de iPad .
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MaxxMark

Ik had deze gekeken: https://www.youtube.com/watch?v=3rcnOMiFr8Q

En als je vanaf 3:00min kijkt zie je dat ze het hebben over file-transfer wat voor een MBA en MBP +- 5 sec duurt en wat op een iPad Pro +- 50 sec duurt.

Kijk je echter verder dan zie je dat eea wel genuanceerd moet worden.

Neemt niet weg dat die 5 sec vs 50 sec erg opvallend is. En dat is een beetje waar ik op doelde. Dat voelt namelijk aan alsof ze "ergens" kunstgrepen hebben gedaan om "iets" werkend te krijgen. En zo voelde jouw beschrijving van het probleem ook. Alsof er in zo'n edge-case iets gruwelijk verkeerd gaat met corrupte bestanden als gevolg.

(neemt overigens niet weg dat dat filmpje in het geheel beschouwd eigenlijk zegt dat je performance wise betere een iPad Pro kunt nemen dan een MacBookAir of een MacBookPro. Ik snap in ieder geval maar al te goed dat ze naar "Apple Silicon" willen :)


Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

J.A.F._Doorhof

Ben daar ook erg benieuwd naar
Kan me niet indenken hoe veel perfomance een laptop zou hebben als je 4 van die dingen erin doet met een redelijke gpu.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"