Optoma HD26 beamer stiller maken.

Started by Geertidow, February 27, 2018, 21:26:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Geertidow

Aanvulling: het geluid komt echt van de ventilator, als ik die blokkeer is het stil.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Set 1: Bluesound Node II (Roon) | Technics SL-Q3 |  Sony TA-FE530 | B&W CM8 S2
Set 2: RP4 (RopieeeXL/Roon) | Marantz CD 63 MK-II | MiniDSP Flex | NC502MP/NC500MP (Ghent case) | Focal Chora 816 & A*BNB 10" sub

Geertidow

Nieuwsflash: ik heb overlegd met de klantenservice van Optoma. Zij raden met klem aan de ventilator niet te vervangen omdat een andere ventilator na paar dagen niet meer werkt met de software van de beamer. Wel kan ik hem nog opsturen en dat ze hem helemaal nakijken. Dat terwijl de garantie periode net voorbij is. Hulde voor Optoma zou ik zeggen.
:pompom:
Set 1: Bluesound Node II (Roon) | Technics SL-Q3 |  Sony TA-FE530 | B&W CM8 S2
Set 2: RP4 (RopieeeXL/Roon) | Marantz CD 63 MK-II | MiniDSP Flex | NC502MP/NC500MP (Ghent case) | Focal Chora 816 & A*BNB 10" sub

Sjaak_Banaan

Dat is wel netjes van Optoma ja, tenzij je op het eind een rekening krijgt van god weet hoeveel... :P
Wel raar dat het niet gewoon te vervangen is door een ander, stiller model.
Is dat bij andere projectoren ook zo?
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

donaldk

De HD27e zou stiller zijn dan de HD27, 25DB, geen idee hoe reeel die spec. is.

Geertidow

Ze repareren hem helemaal gratis.
Ze hadden zelf ook wel eens andere ventilatoren geprobeerd en dat stopt dan na een paar dagen met functioneren.
Set 1: Bluesound Node II (Roon) | Technics SL-Q3 |  Sony TA-FE530 | B&W CM8 S2
Set 2: RP4 (RopieeeXL/Roon) | Marantz CD 63 MK-II | MiniDSP Flex | NC502MP/NC500MP (Ghent case) | Focal Chora 816 & A*BNB 10" sub

Geertidow

Update 2:
Na een week de beamer terug ontvangen van Optoma met een nieuw kleurenwiel en nieuwe ventilator. Qua geluid misschien een enkele decibel minder, maar toch hulde voor de service.
Zekerheidshalve de beamer nog een keer uit elkaar gehaald en gekeken naar de ventilator. De aansluiting van een regulaire case fan (3 pins met tachometer) is veel groter dan de aansluiting van deze beamerfan. Ik heb dit project dan ook gestaakt en het lawaai geaccepteerd. Ik construeer op termijn nog een soort open hushbox (open aan de achterzijde).
Leuk project, geen resultaat!
Set 1: Bluesound Node II (Roon) | Technics SL-Q3 |  Sony TA-FE530 | B&W CM8 S2
Set 2: RP4 (RopieeeXL/Roon) | Marantz CD 63 MK-II | MiniDSP Flex | NC502MP/NC500MP (Ghent case) | Focal Chora 816 & A*BNB 10" sub

geoffreyvanvugt

Ik heb gewoon een Hushbox gemaakt voor de HD26 en nu zit ik op een totaal van 12db totaal ipv 24db.
Hushbox gemaakt van 18mm MDF en voorzien van 4 Noctua fans. 2 voor lucht in en 2 voor lucht uit.
Voor de openingen van de in-fans heb ik pantystof gespannen om stof tegen te gaan. Glasplaat gewoon een action fotolijstje.

Voor mensen die interesse over de bouw van deze box kan ik nog meer foto's posten..




Geertidow

Ik heb een tw6700 van Epson gekocht uiteindelijk =)

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Set 1: Bluesound Node II (Roon) | Technics SL-Q3 |  Sony TA-FE530 | B&W CM8 S2
Set 2: RP4 (RopieeeXL/Roon) | Marantz CD 63 MK-II | MiniDSP Flex | NC502MP/NC500MP (Ghent case) | Focal Chora 816 & A*BNB 10" sub

Champagneclub

Heeft iemand al een artikelnummer en een leverancier voor een geruisloze ventilator voor een Optoma HD26?

Zou veel mensen blij maken!

Groet,

Egbert